Õigusakti eelnõu: Seisukoha võtmine Rõõmu tee 1 krundi ja selle lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Seisukoha võtmine Rõõmu tee 1 krundi ja selle lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine
Reg. number: LV-K-0128
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 30.01.2009
Koostaja: Aire Priks
Ettekandja: Urmas Ahven
Õigusakt: Seisukoha võtmine Rõõmu tee 1 krundi ja selle lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine
Failid: 2008.12.12_Roomutee1_põhi.pdf ( 2267 kb )
2008.12.12_Roomutee1_seletus.pdf ( 760 kb )
2008.12.12_Roomutee1_tehno.pdf ( 2253 kb )
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-0128 juurde

    Ettepaneku /vastuväite esitaja/ kuupäevKokkuvõte ettepanekutest ja vastuväidetestTartu Linnavalitsuse seisukoht
    Sulev Nurme
    27.01.2009
    Vaidlustan pos. 3. planeeritud sissesõidutee asukoha. Omal ajal on selles asukohas värav paiknenud, millega kaasnes raskeveokite sõitmine olemasoleval kitsal tänavalõigul. Raskeveokitele on see tee liiga kitsas. Tee laiendamine ei ole otstarbekas, sest praeguse laiusega rahuldab tee täielikult sellel tänavalõigul elavate inimeste vajadused. Lisaks, kuna kõnesolev teelõik on kasutuselt sisuliselt õuealana: kus mängivad lapsed, asub ühiselt kasutatav pesukuivatuskoht, lapsed kasutavad tiigijääd hoki mängimiseks jne, jne, siis selle juurdepääsu tegemine loob piirkonda ka lisaohu.
    Ettepanek reguleerida liiklus pos 3 ja pos 4 vahele, Rõõmu tee pikendusele väravat mitte ette näha.
    Lisaks sellele teen ettepaneku keelata raskeliiklus (so liiklus veoautodele) eelpool kõne all olnud kitsal tänavalõigul.
    Mitte arvestada pos 3 planeeritud sissesõidutee asukoha vaidlustamisega. Maakorralduse nõuetest lähtuvalt tuleb tagada kinnisasjale otstarbekas juurdepääsutee. Pos 3 piirneb läänepoolsest küljest avalikult kasutatava tänavaga, millest tulenevalt on juurdepääsu planeerimine krundi lääne küljelt põhjendatud.
    Mitte arvestada raskeveokite sõidu keelustamisega Rõõmu tee harule kuna nimetatud teed kasutatakse ka tootmismaa krundi teenindamiseks.
    Tee ehitamise eesmärk on muuta liiklemine ohutumaks, suurendada tee läbilaskevõimet ja soodustada piirkonna arengut.
    Planeering näeb ette Rõõmu tee vastav lõik laienda sõidutee osas 6 m laiuseks ning mõlemale küljele on planeeritud 2 m laiused kõnniteed. Planeeritav sissesõidutee asukoht on planeeritud selliselt, et moodustuks ristmik, mis on liikluse reguleerimise aspektist ohutum.
    Vaidlustan planeeritud haljastuslahenduse pos 2, pos 3 ja pos 4 läänepiiril. Hetkel kasvab seal u. 30-40 aasta vanune fragmentaarne kuusehekk, mis on 2008 a. suvel likvideeritud paplite varjus kasvades muutunud ebaesteetiliseks. Lisaks sellele kaevati 2008.a. küttetorustiku ehitamisel läbi hekipuude juurepalli läänepoolne osa praktiliselt kogu heki ulatuses. Seepärast ei ole need puud perspektiivsed ja suure tõenäosusega võivad lähiaastatel hääbuda. Seepärast teen ettepaneku uue kõrghaljastusega riba planeerimist praeguse kuuseheki asemele, mille rajamine on kohustuslik kruntide valdajatele.
    Kuusehekki ei ole vaja viivitamatult likvideerida, küll aga on vajalik ette näha kohustus see asendada vähemalt mahult samaväärse haljastusega juhul, kui praegune kuusehekk hakkab kuivama.
    Teiseks teen ettepaneku näha ette planeeritud piirdeaia (so. siis mainitud pos 2-4 läänepiiril) haljastamine ronitaimede või keskmise kasvuga põõsastega, et tagada vähemalt visuaalne puhver elamute ja tööstusala vahel.
    Arvestada
    Planeeringuga näha ette kõrghaljastusega riba planeerimine praeguse kuuseheki asemele.
    Pos 2-4 läänepiirile näha ette planeeritud piirdeaia haljastamine ronitaimede või keskmise kasvuga põõsastega.
    Planeeringu rakendamise peatükis sätestada, et nimetatud haljastuse
    rajamine on kohustuslik pos 2 - 4 kruntide igakordsetele omanikele.
    Ettepanek ette näha liikluse rahustamise meetmed planeeritud tänavalõigul (pos 2 - pos 4 piirneval tänavalõigul), et vältida selles osas asjatut kihutamist (on tekkinud teatud seltskond noori kihutajaid, kes sellel tänavaosal nii mopeedide, kui sõiduautodega kihutavad; Rõõmu tee elanikud on korduvalt ka selle pärast politsei poole). Arvestada
    Planeerida liiklust rahustavaid elemente Rõõmu tee pos 2-4 külgnevale lõigule.




Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Seisukoha võtmine Rõõmu tee 1 krundi ja selle lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine " juurde



Planeerija ja arendaja seisukohad esitatud ettepanekute osas:

Arutasime teema läbi ja nõustume planeeringu ja Toomas Mendelsoni koostajate ettepanekutega. Sissepääsu ära jätmise nõue ei ole põhjendatud.
Kuuskede asendamisega nõustume, samas on madalhaljastuse kujundamine maaomaniku kompetensis.

Tervitades
Esko Krinal


Anname planeeringu koostajatena oma esialgsed arvamused Sulev Nurme
ettepanekutele.

1. Nõus sooviga keelata raskeveokite sissesõit Rõõmu tee harule, mis algab
planeeritud pos 3 loodenurgast ja ulatub Rõõmu tee 6 ja Rõõmu tee 14 vahele.
Samas ei pea põhjendatuks ära jätta pos 3 eraldiseisvat sissepääsu, sest
liiklusohutust see tõenäoliselt oluliselt ei suurenda (kui väljasõit teha
pos 2 kaudu, siis Rõõmu tee lõigul liikluskoormus säilib). Kui teha
juurdepääs pos 4 ja 7 kaudu, siis teevad asja keerukamaks maaomanike
vahelised kokkulepped läbipääsu ja territooriumite tarastamise küsimustes
(pos 7 olev teelõik ei pruugi saada avalikuks tänavaks lähiaastatel). Rõõmu
tee vastav lõik laiendatakse sõidutee osas 6 m laiuseks ning mõlemale
küljele tulevad kõnniteed, mis korrastab samuti liiklust ja vähendab ohtu.
Punkti alguses nimetatud raskeveokite sõidu keeld peaks koos muude
planeeringulahendustega piisavalt riske maandama.

2. Nõus ideega, et haljastamise kohustus on ronitaimedega pos 2-4 läänekülje
piirdeaedadele ning olemasoleva kuuseheki hävinemise korral asendamiseks
vähemalt samaväärsega. Täpsema kirjelduse või teostamispõhimõtted võiksime
ühiselt välja mõelda.

3. Nõus sooviga planeerida liiklust rahustavaid elemente Rõõmu tee pos 2-4
külgnevale lõigule. Tänasel hetkel on seal üks künnis, kuid kui see ei toimi
piisavalt, tuleb ilmselt lahendust tõhustada.

Mihkel Lember ja Meelis Tapo
Kobras AS planeerijad
mihkel@kobras.ee / meelis@kobras.ee
tel 7300 312
faks 7300 315