Õigusakti eelnõu: Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine osalemiseks "Linnaliste piirkondade arendamise" meetme raames esitatavates projektides" eelnõu esitamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Istungi protokolli kantav otsus
Teema: Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine osalemiseks "Linnaliste piirkondade arendamise" meetme raames esitatavates projektides" eelnõu esitamine
Reg. number: LV-IP-0194
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 30.05.2008
Koostaja: Anneli Säälik
Ettekandja: Urmas Kruuse
EELNÕU





Meetme "Linnaliste piirkondade arendamine" tingimused ja investeeringute kava koostamine


1. Uue 120-kohalise lasteaia rajamine Kummeli tänavale
Probleem
2008/2009. õppeaastal on prognooside kohaselt Tartu linnas puudu ligikaudu 530 lasteaiakohta. Puudu olevate lasteaiakohtade arv suureneb järgnevatel aastatel veelgi ning jõuab 2013/2014. õppeaastal praeguse lasteaiakohtade arvu korral ligikaudu 1000ni.

Lühikokkuvõte
Uus 120-kohaline lasteaed rajatakse Raadi-Kruusamäe linnaossa Kummeli 5 krundile. Krunt suurusega 5330m2 on hoonestamata ja heakorrastatud. Krundile on kehtestatud detailplaneering. Lasteaia projekteerimiseks on sõlmitud leping ASiga RTG Projektbüroo. Põhiprojekt valmib 2008. aasta augustis. Ehitustöödega alustatakse 2008. aasta lõpus. Lasteaed avatakse uutele kasvandikele 2009. aasta oktoobris.

Tulemused
Projekti tulemusel avatakse 2009. aasta sügisel Tartu Raadi-Kruusamäe linnaosas aadressil Kummeli tänav 5 uus lasteaed, kus on tagatud kvaliteetne lasteaiateenus 120 lapsele

Projekti koordinaator Linnavarade osakonna juhataja Kunnnar Jürgenson

Projekti ajakava
Tegevus AlgusLõpp
Lasteaia projekteerimine aprill 2008august 2008
Ehitushanke korraldamine ja lepingu sõlmimine september 2008detsember 2008
Lasteaia ehitamine detsember 2008september 2009
Liitumised kommunikatsioonivõrkudega detsember 2008september 2009
Tänavate ja platside ehitamine detsember 2008september 2009
Järelevalvedetsember 2008september 2009
Lasteaia sisustamine september 2009oktoober 2009
Haljastamine ja heakorrastamine, mänguväljakute rajamine juuni 2009oktoober 2009
Lasteaia avamine oktoober 2009oktoober 2009


2. Tamme staadioni tribüünihoone ehitamine
Probleem
Tartu linna esindusstaadionil puudub tribüünihoone, mistõttu ei saa Tamme staadionil pidada võistlusi, millest saaksid osa ka pealtvaatajad. Istekohtadega tribüünihoone puudumine takistab Tamme staadionil ka rahvusvaheliste spordivõistluste läbiviimist, kuna nõuded näevad ette vähemalt 1500 istekohaga pealtvaataja tribüüni olemasolu.

Lühikokkuvõte
Tamme staadioni tribüünihoone rajamisega saab staadion terviklikult valmis ja Tartus saab selle tulemusel hakata korraldama nii kohaliku, vabariikliku kui ka rahvusvahelise tähtsusega spordivõistlusi. Käesoleva projekti tulemusel valmiv Tamme staadioni tribüünihoone paikneb ajaloolisel A. Matteuse poolt kavandatud ja nüüdseks tules hävinud staadionihoone asukohas.
Hoone soklikorrusel paiknevad ruumid treeninguteks ja sportlaste riietuseks. Samuti paiknevad seal tehnilised- ja laopinnad. Esimesel korrusel paiknevad üldkasutatavad ruumid- publiku WC-d, arsti kabinet ja sissepääs tribüünile. Teisel korrusel paiknevad ruumid administratsioonile ja pressile ning publikut mahutav tribüünirõdu. Tribüünil on istekohti 1500 pealtvaatajale.

Tulemused
Projekti tulemusel on valminud rahvusvahelistele nõuetele vastav Tamme staadioni 1500-kohaline tribüünihoone, mille alumistel korrustel on võistlejate ja kohtunike riietus- ja pesemisruumid, inventari hoiuruumid, 80m 3-realine jooksurada ja kaugushüppekast, jõusaal ja aeroobika/iluvõimlemissaal.

Projekti koordinaator on Linnavarade osakonna juhataja Kunnar Jürgenson.

Projekti ajakava
Tegevus Algus Lõpp
Põhiprojekti arhitektuurse osa korrektuuraugust 2008august 2008
Ehituse riigihanke läbiviiminejaanuar 2009märts 2009
Tamme staadioni tribüünihoone ehitamineaprill 2009mai 2010
Autorijärelevalveaprill 2009mai 2010
Omanikujärelevalveaprill 2009mai 2010
Sisustushanke läbiviiminejaanuar 2010märts 2010
Tribüünihoone sisustuse tarnimine ja paigaldamine aprill 2010mai 2010
Territooriumi korrastus ja haljastusaprill 2010 mai 2010
Tribüünihoone avaminejuuni 2010juuni 2010



3. Tartu ühistranspordi juhtimis- ja kontrollsüsteemi arendamine
Probleem
Tartu linna reisijateveo statistika põhineb hetkel piletimüügil ning aruanded koostatakse kord kvartalis, mis ei võimalda analüüsida busside täituvust liini, kuupäeva ja kellaaja lõikes. Bussigraafikud koostatakse vedaja ettevõtte arvutustele ja analüüsile tuginedes, mitte tõenduspõhiselt. Bussiinfo on peatustes trükitud graafikutena ning konkreetse bussi tegelikku saabumist/väljumist ei ole võimalik tuvastada. Liinivedude tegeliku mahu üle puudub tellijal (linnal) järelevalve võimalus. Bussidel on raske püsida graafikus kuna graafikud ei saa piisavalt arvestada reaalse liiklussituatsiooniga konkreetses ajahetkes. Valgusfooridega reguleeritud ristmikud ei arvesta ühistranspordiga. Bussid on tihti üle- või alatäitunud. Seetõttu ei ole võimalik tõenduspõhiselt hinnata ja planeerida liinide optimaalset pikkust, busside suurust ja graafiku tiheduse vastavust tegelikule vajadusele.

Lühikokkuvõte
Enne projekti algust on ekspertide kaasabil välja töötatud telemaatika- ja piletisüsteem, mis arvestab Tartu linna ühistranspordi eripärasid ja vajadusi. Seejärel hangitakse ja paigaldatakse bussipeatusesse ühistranspordi telemaatikasüsteemi jaoks vajalikud seadmed sh infotablood. Bussidesse paigaldatakse telemaatikasüsteemi ja reisijate loendamise jaoks vajalikud seadmed (bussikontroller, infotabalood, bussijuhi infomonitor, andmete vastuvõtu ja edastamise seade nt GPRS, Wifi, asukoha määraja, reisijate loendurid). Suurematesse keskustesse ning bussidesse paigaldatakse piletimüügi ja pileti registreerimise aparaadid. Samuti soetatakse pileti kontrollimise seadmed piletikontrolöridele. Fooridele ja bussidesse paigaldatakse seadmed, mis annavad bussidele eelise foorreguleeritud ristmikel.

Kõik seadmed hangitakse ühe hankelepinguga, et tagada seadmete ühtsus ning ühilduvus loodava süsteemiga. Pärast hanke läbiviimist paigaldatakse olulisemate liinide bussidesse seadmed testperioodiks, eesmärgiga teha selgeks seadmete ja süsteemidega seotud head ja vead.

Tulemused
Projekti koordinaator Linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak

Projekti ajakava
TegevusAlgusLõpp
Ühistranspordisüsteemi arendamine sh2009 II kv2011 I kv
Telemaatika ja piletisüsteem loomine
2009 II kv2009 IV kv
Bussipeatusesse ühistranspordi telemaatikasüsteemi jaoks vajalike seadmete paigaldamine ja testimine
2010 I kv2011 I kv
Bussidesse ühistranspordi telemaatikasüsteemi jaoks vajalike seadmete paigaldamine ja testimine
2010 I kv2011 I kv
Foorikontrolleri juhtimissüsteemi paigaldamine ja testimine
2010 I kv2011 I kv
Piletisüsteemi jaoks vajalike seadmete muretsemine ja testimine
2010 I kv2011 I kv
Projektijuhtimine
2009 II kv2011 II kv


4. Võru suunalise kergliiklustee ehitamine
Probleem
Tartus puudub korralikult tähistatud, sõiduteedest eraldiasetsevate või piiretega eraldatud kergliiklusteede võrgustik, mis ühendaks omavahel kesklinna, erinevad linnaosad ning Tartust väljuvad põhisuunad. Võru suunaline kergliiklustee leevendaks seda probleemi oluliselt, kuna selles suunas on kergliikluseks mõeldud teed ehitatud vaid mõnisada meetrit, ülejäänud osas tuleb kasutada kas tiheda liiklusega autoteid või kitsaid kõnniteid.

Lühikokkuvõte
Projekti käigus valmib kergliiklustee järgnevatel tänavalõikudel:
LõikKirjeldus
Tähe tänav lõigus Riia tänav kuni Koidu tänavKergliiklustee on sõiduteest eraldatud, tähistatud ja valgustatud.
Koidu tänav lõigus Tähe tänav kuni Kesk tänavKergliiklustee on sõiduteest eraldatud märgistusega. Tee on tähistatud eraldi värvikatendiga ja valgustatud.
Kesk tänav algusest kuni Tehase tänavani Kesk tänava ristmikud on rekonstrueeritud arvestades kergliiklust. Kergliiklusteel on välja ehitatud eraldi suunad, mis on sõiduteest eraldatud märgistusega. Tee on tähistatud eraldi värvikatendiga ja valgustatud.
Tehasese tänav lõigus Kesk tänav kuni Võru tänav Kergliiklustee on sõiduteest eraldatud, tähistatud eraldi värvikatendiga ja valgustatud.
Võru tänav lõigus Tehase tänav kuni Aardla tänav Ristmikud on rekonstrueeritud arvestades kergliiklust. Välja on ehitatud eraldi suunad ning kergliiklustee on sõiduteest eraldatud. Tee on tähistatud eraldi värvikatendiga ja valgustatud.
Võru tänav lõigus Aardla tänav kuni Sepavälja tänav Kergliiklustee on käesolevaks hetkeks välja ehitatud ja ei ole projekt objektiks.
Võru tänav lõigus Sepavälja tänav kuni linna piirRistmikud on rekonstrueeritud arvestades kergliiklust. Välja on ehitatud eraldi suunad ning kergliiklustee on sõiduteest eraldatud. Tee on tähistatud eraldi värvikatendiga ja valgustatud.

Tulemused
Projekti tulemusel on valminud 3,3 km pikkune Võru suunaline kergliiklustee, mis ühendab kesklinnaga Karlova, Ropka ja Ropka tööstuse linnaosad. Valminud on kergliiklustee sobiv lahendus koos ülekäikude, märgistuse ja tänavavalgustusega, ristmikele on rajatud kergliiklust arvestavad lahendused. Projekti tulemusel tagatakse liiklejatele turvaline teekond rattal, rulluiskudel või jalgsi kesklinnast kuni linna piirini Võru tänaval.

Projekti koordinaator on Linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak

Projekti ajakava
Tegevus AlgusLõpp
Projekteerimistingimuste koostamine marsruudil Riia ja Tähe tänava ristmikust mööda Tähe tänavat Koidu tänavani, Koidu tänavat pidi Kesk tänavani, Kesk tänavat pidi Tehase tänavani, Tehase tänavat pidi Võru tänavani ja Võru tänavat pidi kuni Võru ja Aardla tänava ristmikuniJuuni 2008Juuli 2008
ProjekteerimineOktoober 2008Märts 2009
Võru suunalise kergliiklustee ehitamineJuuli 2009Oktoober 2009
Omanikujärelevalve teostamineJuuli 2009Oktoober 2009



5. Ihaste suunalise kergliiklustee ehitamine
Probleem
Tartus puudub korralikult tähistatud, sõiduteedest eraldiasetsevate või piiretega eraldatud kergliiklusteede võrgustik, mis ühendaks omavahel kesklinna, erinevad linnaosad ning Tartust väljuvad põhisuunad. Käesoleva projektiga kavandatav Ihaste suunaline kergliiklustee toob sellele probleemile leevendust, kuna kesklinnaga ühendatakse Tartu suurim, Annelinna linnosa (28 304 elanikku 01.01.2008 seisuga)ja Ihaste linnaosa (1967 elanikku 01.01.2008 seisuga). Tee valmimine parandab oluliselt senist olukorda, kus Ihaste ja Annelinna elanikud peavad jalgrattal või rulluiskudel liiklemiseks kasutama selleks otseselt mitte ette nähtud kõnniteid või sõiduteid, seades sellest tulenevalt ohtu oma ja kaasliiklejate ohutu liiklemise. Lisaks parandab tee ka jalgsi liiklejate turvalisust ning on atraktiivseks kohaks tervisesportlastele.

Lühikokkuvõte
Projekti käigus valmib kergliiklustee järgnevatel lõikudel:
LõikKirjeldus
Turu sild – Sõpruse sildTee kulgeb Anne kanali ja Emajõe vahel eraldiseisva kergliiklusteena, mis on pimedal ajal täies pikkuses valgustatud. Teele on paigaldatud vastav märgistus.
Sõpruse sild – Ihaste tee Antud lõik ehitatakse välja Eedeni põik tänava rajamise käigus 2008.a suvel ja ei ole käesoleva projekti objektiks.
Ihaste tee kuni Salutähe tänavTee kulgeb eraldiseisva kergliiklusteena paralleelselt Ihaste teega. Tee on täies pikkuses valgustatud ning teele on paigaldatud vastav märgistus.

Tulemused
Projekti tulemuseks on valminud 3,7 km pikkune Ihaste suunaline kergliiklustee, mis ühendab kesklinnaga Annelinna ja Ihaste linnaosad. Tee on täies pikkuses valgustatud ning kulgeb kas täiesti eraldiseisva kergliiklusteena või lõiguti piiretega sõiduteest eraldatud kergliiklusteena. Teele on paigaldatud täies pikkuses vastav märgistus.

Projekti koordinaator on Linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak

Projekti ajakava
TegevusAlgusLõpp
Projekteerimistingimuste koostamine lõigus Turu sild - Ihaste tee
    Juuni 2008
Juuni 2008
Projekteerimishanke läbiviimineJuuli 2008September 2008
ProjekteerimineOktoober 2008Märts 2009
Ehitushanke läbiviimineAprill 2009Juuni 2009
Ihaste suunalise kergliiklustee ehitamineJuuli 2009November 2009
Omanikujärelevalve teostamineJuuli 2009November 2009


6. Emajõe kaldakindlustuste rekonstrueerimine ja jõeäärsete teede korrastamine
Probleem
Jõeäärsed teed ning jõekaldad on Tartu kesklinna piirkonnas lõiguti väga halvas seisukorras, ebamugavad ning sageli ka ohtlikud seal liikuvatele jalakäijatele, jalgratturitele. Sageli on raskendatud ka hooldustehnikaga liikumine. Kaldaalade mittekindlustamine põhjustab pikemas perspektiivis jõe voolusängi muutusi ning kujutab seetõttu ohtu jõe kallastel asuvatele rajatistele.

Lühikokkuvõte
Emajõeäärsete kaldakindlustuste renoveerimine ja promenaadide rajamine teostatakse kokku neljal jõelõigul:
1. Emajõe tänav - tänava kõnniteede rajamine ja korrastamine.
2. Kroonuaia sillast Vabaduse sillani - jõe parema kalda kaldakindlustuste rajamine ja kõnnitee korrastamine.
3. Kroonuaia sillast Vabaduse sillani - jõe vasaku kalda kaldakindlustuse rajamine, kõnnitee renoveerimine.
3. Võidu sillast Turu sillani - jõe vasaku kalda kaldakindlustuste rajamine ja kõnnitee korrastamine.

Tulemused
Projekti tulemusel suureneb oluliselt Emajõe äärsete liikumisteede kvaliteet. Ohtlikuks muutunud kaldaalad kindlustatakse ja korrastatakse. Projekti tulemusel suureneb oluliselt linna miljööväärtus, lisanduvad hästi valgustatud ja korrastatud kõnniteed. Tingimused liiklemiseks jalgsi ja kergliiklusvahenditega paranevad ning muutuvad linnaelanike ja linna külastajate seas enam populaarsemaks.

Projekti koordinaator Linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak

Projekti ajakava

TegevusAlgusLõpp
1. Emajõe tänav
1.1 Projekteerimine 2008 IV kv2009 I kv
1.2 Ehitustööd sh 2009 III kv2010 II kv
Sadeveetorustik2009 III kv2009 III kv
Tänav, kõnnitee, trepid2009 III kv2009 IV kv
Valgustus2010 I kv2010 I kv
Haljastus2010 I kv2010 II kv
2. Kroonuaia sillast Vabaduse sillani vasak kallas
2.1 Projekteerimine 2009 I kv2009 II kv
2.2 Ehitustööd sh2010 I kv2010 IV kv
Kaldakindlustus sh trepid2010 I kv2010 III kv
Kõnnitee2010 III kv2010 IV kv
Valgustus 2010 III kv2010 IV kv
3. Kroonuaia sillast Vabaduse sillani parem kallas
3.1 Projekti korrektuur, kooskõlastamine Vabaduse sillaga2009 I kv2009 II kv
3.2 Ehitustööd sh2010 I2010 IV kv
Kaldakindlustus 2010 I kv2010 III kv
Kaldaäärne jalgrada ja selleni viivad trepid2010 III kv2010 IV kv
Valgustus 2010 III kv2010 IV kv
4. Võidu sillast Turusillani
4.1 Olemasoleva projekti korrektuur2009 I kv2009 II kv
4.2 Ehitustööd sh2010 II kv2011 I kv
Kaldakindlustused2010 III kv2011 III kv
Kaldaäärne jalgrada ja selleni viivad trepid 2011 II kv2011 III kv
Kaldapealne kõnnitee2011 II kv2011 III kv
Valgustus2011 II kv2011 III kv
Haljastus2011 III kv2011 III kv


7. Küüni tänava ehitamine jalakäijate promenaadiks
Probleem
Küüni Tänav on peamine Tartu linna jalakäijate tänav ühendades Riia tänavat Raekoja platsiga. Hetkel ei ole tegemist mõnusa jalutamise ja promeneerimise kohaga, vaid pigem on tänav ja selle kujundus vananenud ning kontrastiks korrastatud Raekoja platsile ja Rüütli tänavale. Küüni tänaval puudub ühtne, Tartu vanalinna stiili järgiv kujundus, teekate ning väikevormid ja valgustus ei sobi ülejäänud vanalinna jalakäijate alaga.

Lühikokkuvõte
Küüni tänav rekonstrueeritakse järgides kujunduses Rüütli tänaval kasutatud ajaloolise hoonestuse markeerimise põhimõtteid, tänaval märgitakse ära keskaegse linnamüüri asukoht ja II maailmasõja eelne hoonestusjoon. Poe tänava ristmiku lähistele keskaegse linna väravate juurde paigaldatakse vanalinna makett. Uueturu ja Küüni tänava ristmikule rajatakse kohtumispaik. Samuti paigaldatakse vajalikud suunaviidad, liiklusmärgid, linnateabevitriinid ning kaks linnainfokonsooli. Rajatakse koht, kuhu saab iga aasta panna mälestusmärgi (plaat, sammas vms) Tartu "Aasta teole". Lisaks rajatakse küüni tänavale turvaline kergliiklustee ja avalik tualett, korrastatakse tänavaäärne haljastus, paigaldatakse väikevormid ning valgustid ja turvakaamerad. Küüni tänaval saavad kohad ka suve(laada)kaubandus- ja lillemüügipaviljonid.

Tulemused
Projekti tulemusel on Küüni tänav täielikult rekonstrueeritud ja moodustab terviku Tartu vanalinnaga. Küüni tänav suurendab vanalinna atraktiivsust ning sellest kujuneb populaarne jalutamise koht tartlastele ja linna külalistele.

Projekti koordinaator on Linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak

Projekti ajakava
Tegevus AlgusLõpp
Küüni tänava eskiisprojekti koostamineMai 2008 September 2008
Rekonstrueerimisprojekti hanke läbiviimineOktoober 2008 Detsember 2008
Küüni tänava rekonstrueerimisprojekti koostamineJaanuar 2009Juuni 2009
Ehitushanke läbiviimineJuuni 2009September 2009
Küüni tänava rekonstrueerimine jalakäijate promenaadiksJuuni 2009Oktoober 2010
Lõik Raekoja platsist Poe tänavaniSeptember 2009 Oktoober 2009
Lõik Poe tänavast Riia tänavaniAprill 2010Oktoober 2010
Omanikujärelevalve teostamineSeptember 2009Oktoober 2010
Arheoloogilise järelevalve teostamineSeptember 2009Oktoober 2010