EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
06. detsember 2007. a. nr LV-IP-0483 |
Tartu Linnavolikogule otsuse eelnõu "Loa andmine riigihanke "Tartu tänavate aastaringne hooldus 2008 - 2014 a" korraldamiseks" esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja § 22 lg 1 p 8, Tartu linnavara eeskirja § 7 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korralda riigihange "Tartu tänavate aastaringne hooldus 2008-2014. a".
2. Otsus jõustub .. jaanuaril 2008. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule otsuse eelnõu "Loa andmine riigihanke "Tartu tänavate aastaringne hooldus 2008 - 2014 a" korraldamiseks" esitamine " juurde
01.06.2008 lõpevad tänavate aastaringse hoolduse lepingud Tänavapuhastuse ASiga 2/3 ja Cleanaway ASiga 1/3 Tartu põhi- ja jaotustänavate hoolduseks. Tänavate hoolduse hankedokumendi koostamisel on arvestatud 1998., 2001., 2005. aastal läbi viidud Tartu linna tänavate aastaringseks hoolduseks korraldatud 3-aastaste riigihangete ja nende põhjal sõlmitud lepingute tulemusi, kogemusi ning metoodikat, samuti teiste linnade ja riikide kogemusi.
Viimase hanke alusel sõlmitud lepingute täitmine on kulgenud edukalt. Tartu linn on saanud tänavate hoolduse teenust täpselt selle mahu, kvaliteedi ja –hinnaga, mis 2005. a lepingus fikseeriti. Lepingus ette nähtud töömahtude kuni + - 10 % muutmise võimaluse ja ühikhindade süsteemi abil on hooldusele võetud ka lepingu perioodil rajatud uued äärekiviga tänavad, kõnniteed, parklad, bussipeatused ja ülekäigukohad, samas hoolduselt välja jäetud eraomandisse müüdud munitsipaal- või endiselt riigi omandis (omanikku määratlemata) kruntide puhastusalas asunud kõnniteed, asfalteeritud kruusatänavad (kastmiselt), likvideeritud bussipeatused jne.
Töövõtjad on tänaseks taotlenud 3el korral 2005. a lepingus sätestatud teenuse hinna tõstmist. Septembris 2005 seoses olulise kütusehindade tõusuga ja augustis 2006 nii kütusehindade kui tööjõukulu olulise kasvuga. Mõlemil korral otsustas linnavalitsus hindu mitte tõsta, kuna antud põhjustel ei olnud seda võimalust eelnevas hankes ja lepingus ette nähud. Töövõtjad on töötanud kahjumiga, kuna lepingu lõpetamise sanktsioonid on seni olnud kahjumist suuremad. Kolmas kord esitati taotlus teenuse hinna tõstmiseks mõlema firma poolt vastavalt 20. ja 22. novembril seoses 01. jaanuarist 2008. a riiklikult kehtestatud aktsiisimaksu tõusuga.
Uutesse hankedokumentidesse on sisse viidud muutused võrreldes eelneva hanke ja kehtiva lepingu tingimustega.
2005.-2008. a kogu linna aastaringse tänavate hoolduse lepingu maksumus oli 52 miljonit krooni. Arvestades asjaolu, et töövõtjad on viimased 2 aastat kahjumis ja et Tallinnas tõusis analoogse hanke maksumus 40%, on prognoositav hinnatõus samas suurusjärgus.
Selle leevendamiseks on plaanitud hange teha senise 3 asemel 2-le piirkonnale (piiriks Narva mnt ja Võru tn joon). Tööpiirkonna pindala suurenemine tõstab ettevõtjale masinate ja tööjõu kasutamise efektiivsust ning parandab logistilist potensiaali, samas säilitades konkurentsi.
Veel on plaanitud lepingu pikkuseks 6 aastat, mis on minimaalne uue tehnika amortiseerumise aeg ja samas võimaldaks kasutada töökindlamat, keskkonnasõbralikumat ja linlasi vähem häirivat tehnikat.
Arvestades kiirelt muutuvaid majandusolusid, on hankes alates 3. aastast ette nähtud hindade korrigeerimise võimalus tarbijahinnaindeksi muutuse võrra.
Lisaks on plaanitud veel järgmisi muutusi:
1. Kõnniteede hooldusel võtta kasutusele väiksemagabariidiline ja kergem, üle 0 kraadi C korral jäätmeid koguv tehnika, seniste harjade asemel – maksimaalse laiusega 1,5 m. See võimaldaks hooldada senisest rohkem kõnniteid mehaaniliselt, samas kogudes kõik jäätmed ja prahi, väldiks kõnniteega külgnevate haljasalade ja lillepeenarde kahjustamist ning kõnniteekatete deformeerimist.
2. Võtta kloriididega töötlemisel osaliselt või täielikult kasutusele lisandid Eco Thaw, Safe Code vms, mis vähendaks oluliselt kloriidide kahjulikku mõju sillakonstruktsioonidele, teekattele, teepiiretele, sõidukitele, loodusele jne. Põhja-Ameerikas ja Kanadas tehtud uuringud näitavad, et sama hooldustaseme säilitamisel on aastane kloriidide kasutamine vähenenud 25-30%, teehooldusmasinate väljasõidud 30% ja vastava piirkonna teed ja eriti sillad on vajanud viimasel 7 aastal oluliselt vähem remonti.
3. Võtta kruusateede kastmisel kasutusele Soomes kasutatav tolmutõrje kemikaal Dustex, mida lisatakse kastmisveele ja mis tagaks 3-ööpäevase tolmutõrje kestmise pärast ühekordset töötlemist. Siiani kasutatud ainult veega kastmine toimub kuivade ilmadega 4 korda päevas 7.00-17.00 maksimaalselt 2,5 tunniste intervallidega. Samas kuivatab päike väga kuivade ilmadega tee juba 1 tunniga ja õhtupoolikutel jääb suhteliselt pikk tolmava teega aeg .
4. Teehooldussõidukitel teha kohustuslikuks rakendada GPS põhist asukoha jälgimise ja salvestamise süsteemi, mille kõiki andmeid nii reaalajas kui salvestistena saaks kasutada ka tellija - nii töö kvaliteedi kontrollimisel kui võimalike vaidluste ja hagide lahendamisel.
Need muutused kokkuvõttes annaks ühelt poolt optimaalseima hinna, teisalt võimaldaks parandada teenuse kvaliteeti ja toimimise kindlust.
Seoses teeseadusest tulenevate nõuetega tänavate liigituse ja talvise seisunditaseme määramise osas, tuleb enne riigihanke väljakuulutamist Tartu Linnavolikogus kinnitada 2004. a vastu võetud tänavate liigituse määruse täiendus, millega määratakse kolme aasta jooksul rekonstrueeritud tänavate liigitus.
Hanke hinna vähendamiseks on suvise rentslite puhastuse klassidesse tehtud muudatus ja lisatud klass 3 korda nädalas, millesse on viidud osa seni igapäevaselt puhastatavaid äärekiviga tänavaid. Jäetud on võimalus linnavalitsusel vastavalt tekkinud põhjendatud vajadusele tänava puhastusklassi muuta või lisada (uute tänavate lisandumine, olemasolevate rekonstrueerimine, bussiliinide muutumine jne).