EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
14. november 2006. a. nr LVK-M-0048 |
Lapsetoetuse maksmise kord |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 3 p 2 ja § 22 lg 1 p 5 alusel.
§ 1. ÜLDSÄTTED
(1) Lapsetoetuse maksmise kord sätestab Tartu linnas lisaks riiklikele peretoetustele makstava täiendava lapsetoetuse (edaspidi toetus) maksmise korra ja tingimused.
(2) Toetus koosneb kolmest osast, mida makstakse pärast lapse sündi, lapse 1-aastaseks ja 2-aastaseks saamisel. Toetuse kõiki osasid on õigus taotleda lapse vanemal ja muul last kasvataval isikul, kes saab selle lapse eest riiklikke peretoetusi (edaspidi taotleja).
(3) Taotleja elukohana peab olema registreeritud Tartu linn vähemalt 6 (kuus) kuud enne lapse sünnikuupäeva, 1-aastaseks ja 2-aastaseks saamist. Toetuse kõikide osade saamiseks peab lapse elukohana olema registreeritud Tartu linn.
(4) Toetuse suuruse kindlakstegemisel võetakse arvesse kõik taotleja peres kasvavad kuni 18-aastased (k.a) lapsed ning kuni 19-aastased (k.a) lapsed, kes õpivad päevases õppevormis või meditsiinilistel näidustustel muus õppevormis põhikoolis või gümnaasiumis või põhikooli baasil kutseõppeasutuses.
(5) Toetuse suuruse kindlakstegemisel ei arvata toetust taotleva isiku pere koosseisu last:
1) kes on teises perekonnas eestkostel või hooldusel;
2) kes on lapsendatud teise peresse;
3) kes elab pidevalt hoolekandeasutuses;
4) kelle suhtes on ära võetud vanemaõigused.
(6) Toetuste osade suurused kehtestab linnavolikogu.
§ 2. TOETUSE MÄÄRAMINE JA MAKSMINE
(1) Toetuse määramise aluseks on taotleja avaldus ja lapse sünnitunnistus.
(2) Toetuse esimese osa maksmise otsustab linnavalitsuse sotsiaalabi osakond esitatud dokumentide alusel. Toetus kantakse taotleja arvelduskontole kahe nädala jooksul avalduse esitamisest.
(3) Toetuse teine ja kolmas osa kantakse taotleja arvelduskontole kahe nädala jooksul vastavalt pärast lapse 1- ja 2-aastaseks saamist.
(4) Avalduse toetuse vastava osa saamiseks võib esitada 6 (kuue) kuu vältel pärast lapse sünnikuupäeva, 1-aastaseks ja 2-aastaseks saamist. Avaldus toetuse vastava osa taotlemiseks ei oma tagasiulatuvat jõudu toetuse nende osade suhtes, mille taotlemise tähtaeg on möödunud.
(5) Isikuandmete ja/või arvelduskonto muutumisest on taotleja kohustatud teavitama sotsiaalabi osakonda kirjalikult. E-postiga edastatud teave peab olema kinnitatud digitaalallkirjaga.
(6) Sotsiaalabi osakond ei vastuta toetuse õigeaegse laekumise eest taotleja arvelduskontole, kui taotleja ei ole teavitanud oma andmete muutumisest.
(7) Toetust ei maksta, kui laps on riiklikul ülalpidamisel.
(8) Toetus nõutakse tagasi, kui toetuse määramise aluseks olid taotleja poolt teadvalt esitatud valeandmed.
§ 3. RAKENDUSSÄTTED
(1) Tartu Linnavolikogu 19. detsembri 2002. a määrus nr 13 “Lapsetoetuse maksmise kord” tunnistatakse kehtetuks.
(2) Määrus jõustub 01. jaanuaril 2007. a.
Täiendavat toetust seoses lapse sünniga on lisaks riiklikule sünnitoetusele Tartu linn maksnud alates 1998. aastast. Lapsetoetuse maksmist reguleerib Tartu Linnavolikogu 19. detsembri 2002. a määrus nr 13 “Lapsetoetuse maksmise kord”.
Reformierakonna, Keskerakonna ja Rahvaliidu koalitsioonileppes aastateks 2005-2009 on üheks eesmärgiks lapsetoetuse suurendamine esimese ja teise lapse sünni puhul 8000 kroonini ning alates pere kolmandast lapsest 10 000 kroonini. Lapsetoetuse suurendamine on linna arengukavaline ülesanne aastateks 2007-2013.
Käesoleva eelnõuga täpsustatakse lapsetoetuse maksmise korra sõnastust ja reguleeritakse lapsetoetuse suuruse kehtestamine eraldi aktiga.
Üldsätetes on määratletud toetuse maksmine kolmes osas ja linnavolikogu pädevus lapsetoetuse suuruse kehtestamisel. Täpsustatakse lapse registreerimise olulisust Tartu linna elanikuna toetuse kõigi osade saamisel. Üldsätteid täiendati punktidega, mis sätestavad pere koosseisu määratlemise.
Oluline muudatus on, et toetuse kõiki osasid saab eelnõu kohaselt taotleda lapse vanem või last kasvatav isik. See tagab ema ja isa võrdsed võimalused toetuse taotlemisel. Kehtiva määruse alusel sai toetuse esimest osa lapse sünni puhul taotleda ainult ema.
Täpsustatud on toetuse maksmisest keeldumine juhul, kui laps viibib riiklikul ülalpidamisel. Toetuse väljamaksmise võimalus lastekaitse spetsialistile on eelnõust välja jäetud, kuna see ei leidnud praktikas rakendust.