EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
14. november 2006. a. nr LV-IP-0424 |
Tartu Linnavolikogule määruse eelnõu "Volituse andmine taksoteenuse osutamist reguleerivate õigustloovate aktide kehtestamiseks" esitamine |
TARTU LINNAVOLIKOGU
MÄÄRUS
Nr .....
Tartus, "....." ........................................... 2006. a
Volituse andmine taksoteenuse osutamist reguleerivate õigustloovate aktide kehtestamiseks
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 2, ühistranspordiseaduse § 5 lg 1 p 2, § 24 lg 3 ja majandus- ja kommunikatsiooniministri 26. mai 2004. a määruse nr 141 "Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo eeskiri" § 2 lg 5, § 15 lg 9 ja lg 10, Tartu Linnavolikogu
m ä ä r a b:
§ 1. Volitada Tartu Linnavalitsust kehtestama ühistranspordiseaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides omavalitsusorgani, omavalitsusüksuse ja linnavolikogu pädevusse antud taksoteenuse osutamist reguleerivaid vajalikke õigustloovaid akte.
§ 2. Tunnistada alates 01. jaanuarist 2007.a kehtetuks Tartu Linnavolikogu 17. aprilli 1997. a määrus nr 10 "Tartu linna taksoteeninduse eeskirja kinnitamine".
§ 3. Määrus jõustub .............. 2006. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule määruse eelnõu "Volituse andmine taksoteenuse osutamist reguleerivate õigustloovate aktide kehtestamiseks" esitamine " juurde
Ühistranspordiseaduse § 5 lg 1 p 2 annab omavalitsusorganile õiguse kehtestada taksoveol taksojuhi teenindajakaardi andmete loetelu ja kaardi vormi.
Ühistranspordiseaduse § 24 lg 3 kohaselt võib vedaja registreerimiskoha järgne omavalitsusüksus kehtestada taksoteenuste loetelu, millele vedaja määrab taksoteenuste tariifid.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 26. mai 2004. a määruse nr 141 "Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskiri" § 15 lg 9 kohaselt võib omavalitsusüksus vajaduse korral töötada välja ja kehtestada taksojuhi teenindajakaardi vormi ja andmete loetelu ning teenindajakaardi kasutamise korra. Sama paragrahvi lõige 10 annab omavalitsusüksusele õiguse kehtestada taksoteenuste loetelu, millele vedaja määrab taksoteenuste tariifid ja õiguse kehtestada nõuded teenuste hinnakirja vormile.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 26. mai 2004. a määruse nr 141 "Sõitjate bussiliiniveo, bussijuhuveo, taksoveo ja pagasiveo üldeeskiri" § 2 lg 5 näeb ette, et taksoveoloa andmise korra oma haldusterritooriumil kehtestab linnavolikogu või tema volitusel linnavalitsus.
Käesoleva määrusega volitatakse Tartu Linnavalitsust kehtestama ühistranspordiseaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides omavalitsusorgani, omavalitsusüksuse ja linnavolikogu pädevusse antud taksoteenuse osutamist reguleerivaid vajalikke õigustloovaid akte. Nimetatud volituse alusel kehtestab linnavalitsus taksoveoloa ja selle alusel taksole sõidukikaardi väljaandmise tingimused, taksojuhi teenindajakaardi vormi ja selle väljastamise tingimused, taksoteenuste loetelu ja hinnakirjale esitatavad nõuded.
1. Taksoveoloa ja selle alusel taksole sõidukikaardi väljastamine
Linnavalitsus täpsustab ühistranspordiseaduses sätestatud taksoveoloa ja selle alusel väljastatava sõidukikaardi väljastamise ja kehtetuks tunnistamise tingimused.
2. Teenindajakaardi vormistamine ja väljastamine
Vastavalt ühistranspordiseadusele on teenindajakaart kliendile taksojuhi kohta informatsiooni andev dokument.
Seaduse kohaselt peab olema takso armatuurlaual nähtaval kohal vedajale väljastatud sõidukikaart taksoveoks. Sõidukikaardile märgitakse vedaja andmed ning taksoveoks kasutatava sõiduki andmed. Sellega on tagatud, et klient saab teada taksovedu korraldava vedaja andmed. Hetkel on Tartu valdav osa taksojuhtidest füüsilisest isikust ettevõtjad, seega ise vedajad ja nende andmed on kantud ka sõidukikaardile.
Vedajaks võib olla ka juriidiline isik ja dokumentides kajastub vaid juriidilise isiku andmed, mistõttu puudub kontrollijal ja eriti kliendil otsene ülevaade teenust osutavast isikust (taksojuhist).
Teenindajakaart on just taksojuhi kohta informatsiooni andev dokument, mis väljastatakse just taksojuhtidele (ka töölepinguga ettevõtja juures töötavatele taksojuhtidele).
3. Taksoveo teenused
Kohalik omavalitsus võib vastavalt ühistranspordiseadusele kehtestada taksoveoteenuste loetelu, millele vedaja kehtestab omapoolsed hinnad. Hetkel on kasutusel neli erinevat hinda: sõidu alustamine, kilomeetri hind, seisutunni hind ja miinimumtasu.
Kavas on nimistust välja jätta miinimumtasu ning kehtestada ajapiirangud öisele ja päevasele tariifile, s.t taksojuht võib kehtestada erineva hinna sõiduks öisel või päevasel ajal, kuid nende vahetus tohib toimuda üksnes automaatselt.
4. Nõuded hinnakirja vormile
Linnavalitsus määrab ära hinnakirja minimaalse suuruse ja kasutatavad värvid, et oleks tagatud võimalikult hea ülevaade pakutavate teenuste hinnast ning hinnakirjal peab kajastama suhtluskeeled, millistes taksojuht on suuteline klienti teenindama.