EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
09. november 2006. a. nr LV-IP-0418 |
Tartu Linnavolikogu määruse "Reklaamimaks" eelnõu esitamine |
TARTU LINNAVOLIKOGU
MÄÄRUS
Tartus, 7. detsembril 2006.a
Reklaamimaks
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 2 ja kohalike maksude seaduse § 2 lg 1, § 4, § 10 alusel.
§ 1. Maksuobjekt ja maksumaksja
(1) Reklaamimaks on Tartu linna avalik - õiguslike ülesannete täitmiseks vajaliku tulu saamise ja linnapildi kujundamise eesmärgil maksumaksja poolt käesolevas määruses sätestatud korras, suuruses ja tähtaegadel ilma otsese vastutasuta tasumisele kuuluv kohalik maks.
(2) Maksuobjektiks on reklaam ja kuulutused, mis on paigaldatud Tartu linna haldusterritooriumil füüsiliste ja juriidiliste isikute (edaspidi: isik) poolt, samuti Tartu linnas elavatele või asuvatele isikutele kuuluvatena registreeritud ühissõidukitele paigaldatud reklaam (edaspidi: reklaam).
(3) Maksumaksja on reklaami paigaldaja.
(4) Mõisteid kasutatakse järgmises tähenduses:
linnateabe reklaamialus – linnaga sõlmitud lepingu alusel paigaldatud reklaamialus, mis on tervikuna või osaliselt ette nähtud linna poolt avalikkusele suunatud informatsiooni või linna poolt soodustatud isikute informatsiooni eksponeerimiseks;
mittestatsionaarne reklaam - reklaam, mis paigaldatakse müügi-, teenindus- või ettevõtja muu tegutsemiskoha ette ajutiselt mingiks ajaperioodiks ööpäeva jooksul ja mis edastab selle koha kohta vahelduvat teavet, kusjuures mõlema poole pind ei ületa summaarselt 1 m2 ja reklaam ei ole kohtkindlalt ühendatud maapinna ega ehitisega;
reklaam - reklaam reklaamiseaduse tähenduses;
tegevuskoha tähistus - ettevõtte nimi, millele võib olla lisatud viide vastavale tegevuskoha liigile;
ühissõiduk - sõitjaid tasu eest vedav transpordivahend, mis sõidab kindlal, sõiduplaaniga liinil.
§ 2. Maksustatav reklaam
Igasugune Tartu linna haldusterritooriumil paigaldatud reklaam kuulub maksustamisele, välja arvatud:
1) riigi- ja omavalitsusasutuste, Euroopa Liidu institutsioonide kuulutused;
2) erakondade, valimisliitude ja üksikkandidaatide valimiskampaania reklaam;
3) teatrite, kinode, muuseumide, näituste, kultuuri-, spordi- ja heategevuslike ürituste reklaam;
4) ehitisele, kus ettevõtja tegutseb ja selle juurde kuuluvale krundile paigaldatud sama ettevõtja ärinimi, tegevuskoha tähistus ja/või samale ettevõtjale kuuluvana registreeritud kaubamärk. Ärinime, tegevuskoha tähistuse ja/või registreeritud kaubamärgi juurde võivad olla lisatud ettevõtte lahtioleku aeg ja kontaktandmed ning toitlustusettevõtte puhul pakutavate roogade ja jookide hinnakiri;
5) ehitise või ühissõiduki sees paigaldatud reklaam;
6) liiklusmärgi 636 Eesti Standardi EVS 613-2001 “Liiklusmärgid ja nende kasutamine” kohaselt paigaldatud teave;
7) ehituse ajaks paigaldatud teave ehitusseaduse § 29 lg 2 punktis 3 sätestatud informatsiooniga;
8) reklaam pindalaga kuni 0,5 m2 (kaasa arvatud) statsionaarse reklaami puhul;
9) reklaam hoone vaateaknal ja uksel;
10) Tartu linna avalikus liiniveos kasutatavale ühistranspordi infrastruktuuri objektil (ootekoda, -paviljon) paigaldatud reklaam;
11) avalikult kasutatavale jäätmete kogumisvahendile paigaldatud reklaam;
12) linnateabe reklaamialusele paigaldatud reklaam.
§ 3. Maksuperiood
(1) Maksuperiood on ajavahemik, mille jooksul reklaam on paigaldatud.
(2) Maksukohustus tekib lõikes 1 nimetatud maksuperioodi tähistava ajavahemiku alguskuupäevast.
§ 4. Maksumäär
(1) Maksumäära arvestuse aluseks on reklaamiga kaetud pinna (reklaamipinna) 1 m2 maksumus. Kui reklaamipinna suurus on täisruutmeetrist erinev, ümardatakse reklaamipinna suurus ruutmeetrites ühe komakohani.
(2) Reklaamipinna suurus määratakse järgmiselt:
1) tasapinnalise reklaami puhul reklaami pindalaga, mis on suunatud avalikkusele;
2) ruumilise reklaami puhul kolme iseloomuliku vaate arvutuslike pindaladega, mille moodustavad reklaami väljaulatuvaid punkte ühendavad kontuurid.
(3) Reklaamistendi, -viida, -posti või muu reklaami paigaldamiseks kasutatava aluse reklaamipind määratakse analoogselt lõikes 2 sätestatuga.
(4) Maksumäär reklaamipinna 1 m2 eest on 4 krooni päevas välja arvatud lõigetes 5 ja 6 sätestatud juhtudel.
(5) Maksumäär reklaamipinna 1 m2 eest päevas kesklinna piirkonnas (Sauna - Kroonuaia - Jakobi - Veski- J. Kuperjanovi - Pepleri - Väike-Tähe - Tähe - Pargi - Aida - Väike Turu - Paju - Pikk tänavate vastavatel lõikudel ja nende vahele jääval alal) on 6 krooni;
(6) Ühe mittestatsionaarse reklaami maksumäär on 300 krooni 12 kuu eest.
(7) Ühissõiduki välispinnale paigaldatud reklaami maksumäär on 13 krooni päevas.
§ 5. Maksudeklaratsioon
(1) Maksumaksja on kohustatud esitama maksuhalduri ülesandeid täitvale ametiisikule maksudeklaratsiooni reklaami paigaldamisele järgneval esimesel tööpäeval. Maksudeklaratsioon saadetakse posti teel, elektroonilist andmesidet kasutades või antakse üle maksuhalduri ametiruumides. Maksuhaldur teeb maksudeklaratsioonile märke selle vastuvõtmise kohta.
(2) Maksudeklaratsiooni võib esitada kuni 12 kuu kohta. Reklaami paigaldamisel pikemaks tähtajaks esitatakse 12 kuu möödumisel uus maksudeklaratsioon lõikes 1 kehtestatud korras.
(3) Maksudeklaratsioonile tuleb lisada paigaldatud reklaami kavand koos mõõtude ja värvilahendusega.
(4) Maksudeklaratsiooni vorm on ära toodud käesoleva määruse lisas.
§ 6. Maksu arvutamine ja tasumine
(1) Maksumaksja arvutab maksudeklaratsiooni alusel tasumisele kuuluva maksusumma ja tasub maksusumma Tartu linna eelarvesse hiljemalt 15. päeval arvates maksuperioodi alguskuupäevast. Tasumisele kuuluv maksusumma ümardatakse täiskroonideks (alla 50- sendist summat ei arvestata, 50- senti ja üle selle ümardatakse täiskrooniks).
(2) Reklaami paigaldamisel pikemaks perioodiks kui 30 päeva jaotatakse maksuperiood intervallideks arvestusega üks intervall on võrdne 30 päevaga. Maksuperioodi viimane intervall võib olla erinev kui 30 päeva. Maksusumma esimese intervalli eest tasutakse lõikes 1 sätestatud korras. Iga järgneva intervalli eest tasutakse maksusumma selle esimeseks päevaks.
(3) Maks mittestatsionaarse reklaami eest tasutakse ühekordselt kogu maksusumma ulatuses lõikes 1 sätestatud korras.
(4) Maksudeklaratsiooni esitamata jätmisel määrab tasumisele kuuluva maksusumma maksuhaldur vastavalt maksukorralduse seadusele. Kui § 3 lõikes 1 nimetatud ajavahemikku ei ole võimalik määrata, siis eeldatakse, et maksuperioodiks on 3 kuud.
(5) Enammakstud maksusumma tagastamine toimub maksukorralduse seaduses sätestatud alustel ja korras.
§ 7. Maksusoodustused
(1) Maksusoodustust võib anda isikule, kes on toetanud linnas haridus-, kultuuri-, spordi-, sotsiaalabi-, tervishoiu- või kommunaalteenuse osutamiseks vajaliku objekti ehitamist või selle ekspluateerimist, kusjuures soodustust antakse reklaamile, mis on paigaldatud eelnimetatud objekti asukohas.
(2) Maksusoodustust ei anta isikule:
1) kes on esitanud maksusoodustuse või –vabastuse taotlemisel valeandmeid;
2) kes on reklaamimaksu võlglane.
(3) Maksusoodustuse andmise ning selle suuruse, samuti maksusoodustuse andmisest keeldumise otsustab linnavalitsus.
(4) Maksusoodustuse suurus ei tohi ületada antud isiku poolt objektile antud toetuse suurust.
(5) Maksusoodustuse saamiseks esitab isik rahandusosakonnale taotluse, kuhu on märgitud järgmised andmed:
1) taotleja ees- ja perekonnanimi või ärinimi, isiku- või registrikood, aadress, sidevahendite numbrid;
2) käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud objekti nimi ja aadress, objekti ehitamiseks antud toetuse suurus (lisada vastav tõend);
3) paigaldatava reklaami kavand koos mõõtude ja värvilahendusega.
(6) Linnavalitsuse õigusakti eelnõu maksusoodustuse andmise või sellest keeldumise kohta valmistab ette rahandusosakond.
§ 8. Reklaamimaksu kogumine
(1) Reklaamimaksu kogumist korraldab Tartu Linnavalitsus rahandusosakonna kaudu.
(2) Tartu Linnavalitsuse rahandusosakonna juhataja, rahandusosakonna juhataja asetäitja, rahandusosakonna peaspetsialist ja spetsialistid on volitatud rakendama reklaamimaksu kogumisel maksukorralduse seaduses sätestatud maksuhalduri õigusi.
§ 9. Vastutus
Vastutus käesoleva maksumääruse rikkumise eest tuleneb maksukorralduse seadusest ja kohalike maksude seadusest.
§ 10. Määruse rakendamine
(1) Tartu Linnavolikogu 19. detsembri 2002.a määrus nr 10 “Reklaamimaks” ja 06. novembri 2003.a määrus nr 45 “Tartu Linnavolikogu 19. detsembri 2002. a määruse nr 10 "Reklaamimaks" muutmine” tunnistatakse kehtetuks.
(2) Määrus jõustub 1. jaanuaril 2007.a.
|
Lisa |
|
Tartu Linnavalitsuse |
|
istungi protokolli kantava otsuse eelnõu nr LV-IP-0418 juurde |
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu määruse "Reklaamimaks" eelnõu esitamine " juurde
Reklaamimaksu määruse muutmine on tingitud soovist lihtsustada maksumääruse igapäevast rakendamist. Hetkel kehtivas reklaamimaksu määruses on kehtestatud kokku kümme erinevat reklaamimaksu suuruse arvutamise alust. Seda on ilmselgelt palju. Linnavalitsus teeb ettepaneku vähendada linnas kehtivate hinnatsoonide arvu, kaotada ära eraldi maksumäär reklaamile tänavate kohal ja lihtsustada ühissõidukitele paigaldatud reklaami eest reklaamimaksu tasumise korda.
Maksumääruse muud muudatused ei ole iseenesest nii suured, et oleks vajalik reklaamimaksu määrus tervikuna uuesti kehtestada, kuid kuna maksumäärus ei vasta ka hiljuti muutunud normitehnilistele nõuetele (nt määrus ei ole koostatud paragrahvisüsteemis), siis on siiski otstarbekas kehtestada täiesti uus reklaamimaksu määrus.
Tartus on reklaamimaksu kehtestamise eesmärk olnud eelkõige vastava valdkonna reguleerimine. Selles mõttes on reklaamimaksu määrus end õigustanud - seni on suudetud linnaruumi visulaasest reostumisest hoiduda. Kindlasti on seejuures olnud palju abi mõistlikest reklaamimaksu määradest. Kuid kuna maksumäärad on aastaid juba kehtinud samal tasemel, siis valdkonna parema reguleerimise eesmärgil oleks otstarbekas need praegu üle vaadata.
Maksumääruse suurimad muudatused on järgmised:
1) Reklaamimaksu suuruse arvutamise aluseid muudetakse lihtsustamise suunas. Kolme erineva hinnatsooni asemel hakkab linnas kehtima 2 tsooni -kesklinn ja muu linn. Enam ei maksustata erineva määraga tänavate kohal olevaid reklaame. Ühistranspordile paigaldatud reklaamide osas loobutakse ruutmeetriarvestusest.
2) Kogu linnas tõuseks maksumäär 1 m2 eest 3-lt 4-le kroonile päevas. Kesklinna piirkonnas 5-lt 6-le kroonile päevas. Mittestatsionaarse reklaamimaksu määr tõuseks 200-lt kroonilt 300-le kroonile aastas. Tänavate kohale paigaldatud reklaamide määr kaotaks kehtivuse, kuna selle määrab paigaldamise koht Ühissõidukitel olevale reklaamile hakkab sõltumata selle suurusest kehtima üks hind - 13 krooni päevas.
Kui 3 krooni hinnatsooni hinda tõsta 1 krooni võrra, st kaotada 3 krooni hinnatsoon, siis aasta reklaamimaks suureneks ca 350 000 krooni.
Kui tõsta ka kesklinna piirkonna hinnatsooni 5 kroonilt 6 kroonile, siis aasta reklaamimaks suureneks ca 150 000 krooni.
Mittestatsionaarse reklaami maksumäära suurenemisest laekuks ca 7 000 krooni enam.
Maksumäärade muutmine võimaldab orienteeruvalt suurendada reklaamimaksu ca 500 000 - 510 000 krooni.
Sellises ulatuses suurenemine ei toimu kohe järgmisel aastal, sest uute määradega deklaratsioone hakatakse esitama alles 1. jaanuarist 2007, aga ka enne seda aega esitatud deklaratsioonide maksuperiood ja maksetähtajad ulatuvad 2007. aastasse.
3) Maksuvabastustele on lisatud Euroopa Liidu institutsioonide kuulutused analoogselt riigi ja kohaliku omavalitsuse asutuste kuulutustele.
4) Ettevõtte nime mõiste asemel kasutatakse tegevuskoha tähistuse mõistet ja selguse mõttes antud ka selle definitsioon §-s 1. Sisult tähendab see endiselt, et ettevõtja tegevuskoha juures ei maksustata paigaldatud tähistust "kohvik Werner" vms.
5) Juurde tuleb nõue, lisada maksudeklaratsioonile paigaldatud reklaami kavand koos mõõtude ja värvilahendusega. Linnavalitsus soovib, et oleks üheselt selge, millise reklaami eest tasutakse, sest asukoha märkimine deklaratsioonis ei anna alati piisavat selgust ja ülevaadet ülesriputatud reklaamidest kogu linna haldusterritooriumil.
6) Täiendatud on § 6 lõiget 4 nii, et kui reklaam on paigaldatud ja deklaratsiooni ei ole esitatatud ning sellest tulenevalt ei saa maksuhaldur kindlaks teha paigaldamise aega, siis eeldatakase, et reklaam on paigaldatud 3 kuud ja tasumisele kuuluv summa arvutatakse välja vastavalt sellele.
7) Kesklinna piirkond oli varem määratletud analoogselt reklaami paigaldamise korras olevale määratlusele, kus vastav ala piirnes Kroonuaia – Jakobi - Veski- J. Kuperjanovi - Pepleri- Väike Tähe- Tähe- Pargi-Kalevi - Aida- Väike-Turu tänavate ja Emajõega. Linnavalitsus teeb ettepaneku lähtuda kesklinna määratlemisel pigem linna üldplaneeringus sätestatud linna üldkeskuse piiridest. Võrreldes üldplaneeringus sätestatuga jääksid kesklinna piirkonda sisse ka Veski tänav (on seni maksumääruses kesklinnana käsitletud) ja Kroonuaia tänav tervikuna (üldplaneeringus käsitletud üldkeskuse alla kuuluvana osaliselt, kuid maksumäära kindlaks tegemise lihtsustamise eesmärgil võiks Kroonuaia tänav tervikuna kuuluda kesklinna määratluse alla). Võrreldes kehtinud piiridega laienevad seega määruses kesklinna piirid üle jõe.
8) Kuigi soodustuse andmist § 7 ettenähtud korras ei ole kunagi rakendatud, on otstarbekas soodustuse taotlemise ja määramise protseduur määruses lahti kirjutada. Soodustuse saamiseks tuleb esitada taotlus, tõend objekti ehitamise toetamise kohta ja kavand paigaldatavast reklaamist osakonnale, kes valmistab ette vastava linnavalitsuse korralduse eelnõu.
Marili Kotsulim
Maret Roosvald
Ülle Karp