Õigusakti eelnõu: Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadama raudtee koridori (lõigus Väike kaar - Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu eskiislahenduse avaliku arutelu tulemused

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadama raudtee koridori (lõigus Väike kaar - Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu eskiislahenduse avaliku arutelu tulemused
Reg. number: LV-K-1556
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 20.09.2006
Koostaja: Ingrid Perner
Ettekandja: Urmas Ahven
Õigusakt: [ | Open link in HCL Notes ()] Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadama raudtee koridori (lõigus Väike kaar - Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu eskiislahenduse avaliku arutelu tulemused
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-1556 juurde

    Ettepaneku esitaja/kuupäevEttepanekLinnavalitsuse seisukoht
    Avaliku arutelu käigus tehtud ettepanekud/31.08.20061. Koostada detailplaneeringule tehnilis-majanduslik põhjendus. Arvestada. Planeerijal esitada tehnilis-majanduslik variantide võrdlus ja põhjendus detailplaneeringu tasemel
    2. Planeerida Ropka tänavale "Piilupesa" lasteaia juurde bussitasku. Arvestada
    3. Kaaluda võimalust määrata tee laiuseks 1+1 sõidurada. Planeeringu käigus tegeletakse perspektiiviga ning reserveeritakse maa võimaliku mahukaima lahenduse jaoks. Välistatud ei ole uute tänavate ehitamine esialgu 1+1 sõidurajaga. Silla puhul on aga mõttekas see kohe täies mahus välja ehitada, kuna hilisem ümberehitus oleks eeldatavasti kordades kulukam. Täpne lahendus töötatakse välja projekteerimise staadiumis.
    4. Kaaluda eraldi ühistranspordi radade planeerimist kas lisaradadena või jättes praeguses lahenduses kummaski suunas ühe raja ühistranspordile. Arvestada. Juhul kui detailplaneeringus näidatakse silla sõiduradade arvuks 2+2 nagu see praegustes variantides on, on võimalik edaspidi liiklussituatsiooni ja transpordialaste prioriteetide ümberkavandamise käigus sõiduradade ümbermärgistamine ühistranspordiradadeks. Täiendavate radadena (3+3) kavandatuna aga oleks sild tõesti vastuolus säästva arengu põhimõtetega ning liiklusobjektile kujuneks ilmselt ajapikku nii suur liikluskoormus, mida lähiristmikud ja linna üldine liiklusskeem vastu ei võtaks.
    5. Täpsustada Teguri 55 AS-i Tref kaalumaja sissesõit ja Turu 32D sissesõit. Arvestada
    6. Lahendada kruntide Teguri 43 ja 47A väljapääs perspektiivsele tänavale ühiselt. Arvestada
    Pärast avalikku arutelu esitatud ettepanekud
    Ilmar Part (ERL)1. Kaaluda võimalust planeerida mürasein kergliiklustee ja sõidutee vahele. Arvestada. Esitada planeeringus lahendus koostöös KMSH-ga, arvestades ka lumelükkamise võimalusi.
    2. Kaaluda tee kõrgusmärgi vähendamist, et tekiks "looduslik" mürasein. Arvestada. Efekti hinnata (võit müratasemes, kaotus maaeralduses nõlvade tõttu) KMSH-s koostöös planeerijaga. Ka planeerijal esitada vertikaalplaneerimise osas põhjendus valitud lahenduse kohta.
    3. Hinnata ühepoolse müraseina mõju üle tee paiknevatele kruntidele. Kaaluda kahele poole teed müraseina rajamist. Arvestada. Käsitleda KMSH-is ning tulemus kajastada detailplaneeringus.
    4. Selgitada kahepoolse puuderea rajamise vajadust tänava ääres. Arvestada
    5. Selgitada, kuidas on planeeritud lumekoristus tänavalt, kas lund haljasalale lükates jäävad puud elama? Arvestada. Planeeringulahendus peab võimaldama lumekoristust, seletuskiri otsest selgitust sisaldama ei pea.
    6. Hinnata lihakombinaadi lasteaia kaitsmise vajadust. Arvestada. KMSH-s anda hinnang, kas liiklusobjekti kavandamisel on vajalik Ropka tee 25 lasteaiale täiendavaid kaitsemeetmeid. Planeeringulahendus koostada vastavalt KMSH-i seisukohtadele.
    Rain Sirk, OÜ Hindren juhatuse liige/04.09.20061. Ropka silla detailplaneering ei võimalda OÜ-l Hindren ehitada äri- ja büroohoonet Tähe 100, Tähe 100A kavandatud mahus. Arvestada kooskõlastatud Tähe 105 ja Teguri 35 kruntide ning lähiala detailplaneeringut, mis toetab ettevõtte äritegevust. Mitte arvestada. Tähe 100 ja 100a kruntidele ei ole määratud ehitusõigust äri- ja büroohoonetele. Planeeringulahendus koostada vastavalt tänavamaa vajadustele arvestades Tähe tn kavandatud liikluskoormusi. Planeerijal esitada kehtiva detailplaneeringu muutmise vajaduse põhjendus.
    Kaarsilla Kinnisvara OÜ juhatuse liige Tõnu Samm/05.09.20061. Ehitada esmajärjekorras valmis Ringtee sild ning lähiaastatel Ropka silla ehitamist mitte planeerida. Mitte arvestada. Ei ole selle detailplaneeringu küsimus. Sildade ehitusjärjekord on esitatud linna arengukavas.
    2. Enne Ropka silla detailplaneeringu koostamist teha täiendavad uuringud Ringtee silla mõju kohta liiklusele. Peatada Ropka silla detailplaneeringu koostamine kuni Ringtee silla valmimise kohta tehtavate täiendavate uuringute tulemuste selgumiseni. Mitte arvestada. Üldplaneeringuga on kavandatud mõlemad sillad. Kui rajatakse enne Ringtee sild, ei tähenda see, et rajamata jääks Ropka sild.
    2006. a suvel viidi läbi täiendavad modelleerimised, mis näitavad veelkord mõlema silla vajalikkust.
    3. Oleme seisukohal, et enne detailplaneeringu kehtestamist tuleb jõuda kokkuleppele võõrandatava maa ostuhinna või konkreetse asendusmaa suhtes. Arvestada. Detailplaneeringu kehtestamise eelselt tuleb jõuda põhimõtteliste kokkulepeteni Kõikidele kruntidele, mille kehtiva detailplaneeringuga määratud ehitusõigust käesolev planeering muudab, kuid kus krundi kasutus on võimalik (ka ümberkruntimisel), tuleb võimalusel määrata planeeringu käigus uus ehitusõigus või sätestada kokkulepped võõrandamise või asendusmaa andmise osas.
    Aino Orav/Ihaste tee 10/07.09.20061. Meie krundi ja sõidutee vahele istutada aegsasti kohale puud, et need tõesti kaitseksid meie elamistingimusi võimalike heitgaaside eest. Arvestada. Sätestada planeeringus ja vajadusel KMSH-is. Istutamine saab toimuda pärast silla ja juurdepääsude tööprojekti koostamist, mitte planeeringujärgselt.
    2. Mida kavatseb linn teha juhul, kui meie kaevu joogivesi saastub või jääb kaev üldse tühjaks? Kui midagi sellist juhtub, pakutakse võimalust liitumiseks ühisveevärgiga, mida niikuinii linna territooriumil teha tuleb.
    3. Kas kavatsetakse sõiduteel olev vesi juhtida kanalisatsioonisüsteemi? Rajatise ehitamise käigus tuleb samaaegselt rajada ka sademevee kogumise süsteem.
    4. Mida kavatsetakse ette võtta, kui müra aste läheb kõrgeks liikluse intensiivsuse kasvuga? Kaitsemeetmed peavad takistama ülenormatiivse müra tekkimist. Meetmed näha vajadusel ette DP-s ja KMSH-is.




Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadama raudtee koridori (lõigus Väike kaar - Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu eskiislahenduse avaliku arutelu tulemused " juurde