Tartu Linnavalitsuse 4.07.2003.a korralduse nr 2388 alusel (muudeti 28.10.2003 korraldusega nr 3919) viidi läbi Jaamamõisa linnaosa 41 kinnistu võõrandamiseks avalik kirjalik enampakkumine alghinnaga 1 200 000 krooni.. 11.09.2003 korraldusega nr 3107 kinnitati enampakkumise tulemused ja otsustati võõrandada kinnistud enampakkumise võitjale LasComp Eesti ASile. Enampakkumise tingimustele vastavalt oli LasComp Eesti ASi poolt tasutud enne enampakkumist Tartu Linnakantselei arvelduskontole tagatisraha 120 000 krooni.
Tartu Linnavalitsuse 20. jaanuari 2004 korraldusega nr 112 otsustati lugeda LasComp Eesti AS müügilepingu sõlmimise õiguse kaotanuks ning mitte sõlmida LasComp Eesti ASiga kinnistute müügilepingut. Korralduse üheks põhjenduseks oli toodud linnavalitsuse poolt mitteaktsepteeritavate garantiidokumentide esitamine. Korralduses oli märgitud, et linnavara eeskirja kohaselt on enampakkumise võitja kohustatud hiljemalt lepingu sõlmimise ajaks esitama ostu-müügi lepingu alusel nõutavad lepingu täitmise tagatised, kohustuse täitamata jätmisel kaotab enampakkumise võitja õiguse lepingu sõlmimiseks ja tagatisraha.
Linnavolikogu 19. veebruari 2004. a otsuse nr 260 alusel otsustati linnavalitsuse 2. märtsi 2004 korraldusega nr 433 võõrandada Jaamamõisa 41 kinnistut otsustuskorras ASile Vallikraavi Kinnisvara ostuhinnaga 1 400 000 krooni. Kinnistud võõrandati ning on käesolevaks ajaks hoonestatud.
LasComp Eesti AS esitas Tartu Halduskohtule kaebuse( 23.02.2004), mille lõplikuks taotluseks oli Tartu Linnavalitsuse 20.01.2004. a korralduse nr 112 täielik tühistamine.
Tartu Halduskohtu 06.08.2004 otsusega jäeti LasComp Eesti ASi kaebus rahuldamata. LasComp Eesti AS esitas apellatsioonkaebuse.
Tartu Ringkonnakohtu 10.12.2004 otsusega jäeti apellatsioonkaebus rahuldamata ning Tartu Halduskohtu otsus muutmata. LasComp Eesti AS esitas kassatsioonkaebuse.
Riigikohtu Halduskolleegiumi 16.05.2005 otsusega rahuldati LasComp Eesti ASi kassatasioonkaebus, tühistati Tartu Halduskohtu 6. 08.2004. a otsus ja Tartu Ringkonnakohtu 10.12.2004.a otsus ning saata asi uueks läbivaatamiseks Tartu Halduskohtule.
Tartu Halduskohtu 16.12.2005. a otsusega jäeti LasComp Eesti ASi kaebus rahuldamata. LasComp Eesti AS esitas apellatsioonkaebuse.
Tartu Ringkonnakohtu 23.02.2006. a otsusega rahuldati apellatsioonkaebus, tühistati Tartu Halduskohtu 16.12.2005.a otsus ning tehti uus otsus, millega rahuldati LasComp Eesti ASi kaebus ja tühistati Tartu Linnavalitsuse 20.01.2004.a korraldus nr 112 ning mõisteti Tartu linnalt välja LasComp Eesti ASi kasuks kohtukulud summas 39 877.25 krooni.
Riigikohtu 24.05.2006.a määrusega jäeti linnavalitsuse esindaja kassatsioonkaebus menetlusse võtmata.
LasComp Eesti ASi esindaja esitas linnavalitsusele 15.06.2006.a taotluse tagatisraha tagastamise kohta. Taotluses märgiti, et linnavalitsusel puudub alus tagatisraha kinnipidamiseks, need summad kuuluvad tagastamisele koos intressidega. Vastavalt riigivastutuse seaduse § 22 lg-le 1 võib isik nõuda avaliku võimu kandjalt õigusliku aluseta avalik-õiguslikus suhtes üleantud asja või raha tagastamist. Sama seaduse § 23 p 1 järgi võib isik nõuda avaliku võimu kandjalt intressi alusetult saadud raha eest kuus protsenti aastas. LasComp Eesti AS oli seisukohal, et linnavalitsusel on tekkinud kohustus rahaliste vahendite tagastamiseks alates 20.01.2004.a, sest nimetatud korraldus on aluseks tagatisraha kinnipidamiseks. Taotluses on tagatisrahalt 120 000 kroonilt arvestatud intressisummaks 16 204,8 krooni. LasComp Eesti ASi esindaja teatas, et kokku oodatakse Tartu Linnavalitsuselt 176 082,05 krooni tasumist taotluses näidatud LasComp Eesti ASi arveldusarvele, Nõutud summa koosnes tagatisrahast 120 000 krooni, intressist ja linnavalitsuse poolt veel tasumata kohtukuludest 39 877,25 krooni. Nimetatud summad paluti üle kanda hiljemalt 22. juuniks 2006. a.
LasComp Eesti ASi esindaja teavitas linnavalitsust ühtlasi sellest, et LasComp Eesti AS on palunud neil anda õiguslik hinnang kahju hüvitamise nõude esitamiseks seoses ettevõtte nurjunud äriplaaniga saamatajäänud tuludega Jaamamõisa elurajooni arendamisel.
Linnavalitsuse 20. juuni 2006 korraldusega nr 966 otsustati tunnistada kehtetuks Tartu Linnavalitsuse 20. jaanuari 2004 korraldus nr 112 "Enampakkumise võitja kinnistute müügilepingu sõlmimiseks õiguse kaotanuks lugemine" ning tagastada LasComp Eesti ASile tagatisraha koos intressidega ja kompenseerida kohtukulud kokku summas 176 082.05 krooni. Korralduses on märgitud, et kuigi LasComp Eesti AS on tunnistatud enampakkumise võitjaks, aga kuna linnal ei ole käesoleval ajal enam võimalik LasComp Eesti ASiga sõlmida kinnistute müügilepingut, on LasComp Eesti ASi taotlus tagatisraha tagastamiseks koos nõutud intressiga põhjendatud.
Summad kanti linnakantselei poolt LasComp Eesti ASi arveldusarvele üle 22.06.2006. a.
LasComp Eesti AS on saatnud linnavalitsusele 01. augusti 2006. a kirjaliku ettepaneku (linnakantseleis registreeritud 21.08.2006) leida võimalus võõrandada ettevõttele Jaamamõisa kinnistutega samaväärsed krundid kas Jaamamõisa linnaosas (enampakkumise objektiks olnud kruntide naabruses) või mujal ehituslikult ja firmale sobival territooriumil. Ettepanekus märgitakse, et selliselt oleks linnal ka sisuline võimalus täita LasComp Eesti ASi ees olevat kohustust kinnistute müügilepingute sõlmimiseks- ehkki müügiobjekt oleks muutunud ja ühtlasi vältida LasComp Eesti ASi poolt esitatavat kahjude hüvitamise nõuet. LasComp Eesti AS palub teatada, kuidas linn esitatud ettepanekusse suhtub ja milliseid võimalusi (ja millistel tingimustel) näeb linn LasComp Eesti ASile kinnistute võõrandamiseks.
Ettepanekus märgitakse, et AS LasComp Eesti AS on varasemalt (15.06.2006) linna teavitanud, et seoses Jaamamõisa 41 kinnistu müügiga kolmandale isikule on ettevõttel nurjunud kindel äriplaan elurajooni arendamisel ja sellega tekitatud firmale kahju. Märgitakse, et LasComp Eesti ASi esmane soov on endiselt realiseerida olemasolev äriplaan ja püstitada Tartusse firma poolt toodetavaid metallkonstruktsiooniga maju. LasComp Eesti AS omab rajatavate majade projekte, samuti soomlastest omanike aktsepti tuua Tartusse eelneva tarbeks vajalikud investeeringud. Samas puuduvad ettevõttel krundid, kuhu plaanikohased majad püstitada, ja millisel eesmärgil võttiski firma varasemalt osa Jaamamõisa linnaosa 41 kinnistu enampakkumisest.
Juhud, mil linnavara võõrandamine otsustuskorras võib toimuda, on sätestatud Tartu linnavara eeskirja §-s 27. Kinnistute võõrandamiseks LasComp Eesti ASile vastavalt nende ettepanekule ei ole linnavara eeskirja kohaselt alust.
LasComp Eesti ASile on tagastatud enampakkumise tagatisraha koos nende poolt nõutud intressisummadega. Käesolev ettepanek ei ole käsitletav kahjuhüvitise nõudena. Linnavara otsustuskorras võõrandamine avalikest huvidest lähtudes ei ole põhjendatud. Osakond teeb ettepaneku vastavasisulise vastuse saatmiseks LasComp Eesti ASile.