EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
24. august 2006. a. nr LV-K-1410 |
Rahandusosakonnas koosseisuvälise ametikoha moodustamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lõike 1 punkti 2 ja Tartu Linnavolikogu 08. detsembri 2005. a otsuse nr 26 "Tartu linna ametiasutuste struktuuri ja teenistujate koosseisu kinnitamine, teenistujate palgamäärade ja palgatingimuste muutmine" punkti 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Moodustada alates 01. septembrist 2006. a teenistustähtajaga kuni 31. detsembrini 2006. a rahandusosakonna raamatupidamisteenistuse koosseisus koosseisuvälisena 0,5 peaspetsialisti ametikohta (vanemametnik).
2. Korraldus jõustub 29. augustil 2006. a.
3. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebus Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Rahandusosakonnas koosseisuvälise ametikoha moodustamine " juurde
Rahandusosakonna raamatupidamisteenistuse koosseisu on vajalik suurendada 0,5 peaspetsialisti ametikoha võrra alates 01.09.2006, kuna osakonna töökoormus on oluliselt kasvanud seoses riigi raamatupidamise üldeeskirjast tulenevate nõuete laienemisega linna valitseva ja olulise mõju all olevatele sihtasutustele, mittetulundusühingutele ja tütarettevõtjatele.
Kui kohaliku omavalitsuse üksuse koosseisus olevad allüksused on esitanud oma iseseisvad saldoandmikud, koostatakse saldoandmike infosüsteemis kohaliku omavalitsuse üksuse saldoandmik, liites kohaliku omavalitsuse üksuse allüksuste ühesuguste kontokombinatsioonide saldod rida-realt meetodil ja elimineerides kohaliku omavalitsuse üksuse sisesed nõuded, kohustused, tulud ja kulud.
Rahandusosakond konsolideerib linnavalitsuse aruannet ja saldoandmikke rida-realt meetodil alljärgnevate Tartu LV valitseva ja olulise mõju all olevate juriidiliste isikute aruannete ja saldoandmikega :
AS Tartu Turg
AS Tartu Veevärk
Tartu Elamuhalduse AS
Kagu-Eesti Jäätmekeskuse AS
Kutsehariduskeskuse Halduse OÜ
OÜ Anne Saun
OÜ Tartu Linna Polikliinik
OÜ Tartu Veekeskus
OÜ Uppsala Maja
OÜ Tampere Maja
SA Tartu Eluasemefond
SA Tartu Kultuurkapital
SA Tartu Vaimse Tervise Hoolduskeskus
SA Tähtvere Puhkepark
SA Tartumaa Turism
SA Tartu Rahvaülikool
SA Tampere Maja
SA Tartu Keskkonnahariduse Keskus
Töö seisneb asutuste raamatupidamise õigsuse üksikasjalikus kontrollis 4-5 korda aastas.
Igas kvartalis tuleb kontrollida saldoandmiku õigsust (st riigiraamatupidamise üldeeskirjakohase arvestussüsteemist kinnipidamise õigsust vastavalt riigi poolt kehtestatud 5 tunnuse lõikes). Linna kui terviku (koos tütar- ja sidusüksustega) igakvartaalne aruandlus riigile (saldoandmik rahandusministeeriumi infosüsteemis) koos sisekäibega koosneb kuni 20 tuhandest exceli reast.
Vajalik vastavuse kontroll iga vastastehingupartneriga vastavate tunnuste lõikes, erinevuste puhul vahede selgitamine, vajadusel spetsiaalsete konsolideerimskannete tegemine.
KOV aastaaruande koostamisele-konsolideerimisele eelneb rida-realt võrdlus ja kontroll, kas kõigi äriühingu ja sihtasutuse aastaaruanded, mis üldreeglina on koostatud nende oma arvestussüsteemis, on õigesti teisendatud üldeeskirjakohasesse aruandluse arvestussüsteemi, milles toimub ka koondaruande tegemine ja esitamine. Kuna konsolideerija kohustuseks on tagada täpne aruandlus, tuleb pidevalt tegeleda ka vastavasisuliste konsultatsioonidega .
Varem kajastati osalused tütar-ja sidusettevõtete aktsiates ja osades kapitaliosaluse meetodil. See tähendab, et osalust varades ja kohustustes ning tekkinud firmaväärtust kajastati bilansis netosummana ühel real ning osalust omandatud ettevõtte tuludes ja kuludes kasumiaruandes netosummana ühel real. See toimus ainult aastaaruande koostamise käigus.
Rahandusosakonna raamatupidamisteenistuses teeb praegu seda tööd osaliselt (0,5 ametikohta) peaspetsialist Indrek Kuusk. Kuna ta on tööülesannetega seni eeskujulikult toime tulnud, on tema näol ametikoha täitmiseks ka sobiv kandidaat olemas.