EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
03. august 2006. a. nr LV-K-1312 |
Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadama raudtee koridori (lõigus Väike kaar - Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu eskiislahenduse heakskiitmine ning avaliku arutelu korraldamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 16 lg 3, Tartu linna ehitusmääruse § 8 lg 4, 6 ja 7 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 06. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar - Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu eskiislahendus.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada punktis 1 nimetatud detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustav arutelu.
3. Määrata arutelu ajaks 31. august 2006. a kl 15:00 ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruum Raekoja plats 3 III korrus.
4. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada planeeringu eskiislahendust tutvustava arutelu aja ja asukoha kohta teate ilmumine ajalehes “Postimees” vähemalt nädal aega enne arutelu toimumist.
5. Korraldus jõustub 16. augustil 2006. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadama raudtee koridori (lõigus Väike kaar - Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu eskiislahenduse heakskiitmine ning avaliku arutelu korraldamine " juurde
Tartu Linnavalitsus algatas 8. märtsi 2005. a. korraldusega nr 326 Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar - Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu koostamise, mille eesmärgiks on Ropka silla asukoha ja parameetrite, sillale juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori kavandatud tänavale eelprojekti täpsusele vastavate tehniliste lahenduste esitamine ning selle alusel reserveeritavate maa-alade määramine. Detailplaneeringu koostaja on AS K&H. Käesolevaks ajaks on valminud nimetatud detailplaneeringu eskiislahendus.
Käesoleva planeeringulahenduse väljatöötamisel on arvestatud olemasoleva situatsiooniga, osaliselt või täielikult detailplaneeringu lähteülesandes nimetatud dokumentide ja kehtivate detailplaneeringutega ning samuti on silmas peetud Tartu linna liiklusskeemi perspektiivseid suundi. Väike kaare tänavast kuni Turu tänavani kulgeva perspektiivse põhitänava planeeringulahenduste juures on arvestatud suures osas OÜ Stratum poolt 2004 aastal koostatud tööga “Sadamaraudtee koridori kavandatud Riia tänavat Turu tänavaga ühendava tänava eelprojekt.”.
Planeeringu eskiislahenduses on ära näidatud tänavamaa-alaga külgnevad alad, kust ei ole lubatud uusi peale- ja mahasõite. Uute peale- ja mahasõitude keelualadena on näidatud ristmike piirkonnad ning need alad, kus planeeringuala kontaktvööndis paiknevatelt kinnistutelt ei ole vajalik rajada uusi sisse- ja väljasõite, kuna need on tagatud olemasolevate tänavate kaudu.
Põhiline rõhk on eskiislahenduses asetatud liikluskorralduslike lahenduste väljatöötamisele ning planeeringulahendusi tutvustatakse lõikude kaupa.
Eskiislahendusega on paika pandud perspektiivse Ropka silla koridor. Sild saab alguse Turu tn 39A krundi juurest ning kulgeb üle Turu tänava, Ropka tee ning Suure Emajõe. Olemasoleva Ropka tee ning perspektiivse tänava ristumine Turu tänava ja Suure Emajõe vahel on ette nähtud kahetasapinnaliselt. Peale- ja mahasõidud Ropka sillale antud alal on lubatud ainult parempööretega.
Perspektiivse Ropka silla asukohavaliku juures on silmas peetud Tartu linna üldplaneeringut ning arvestatud käesoleva detailplaneeringu lähteülesannet. Tulenevalt linna üldplaneeringust, millega on antud võimalus sõudekanali rajamiseks, on ette nähtud sõudekanali ületamiseks sild. Ropka silla ja sõudekanali ületava silla vahele on planeeritud parempööretega ristmik.
Suure Emajõe ja sõudekanali vaheline tänavatrass on antud lahenduse puhul kavandatud valdavas osas muldesse. Planeeritud sildadel on mõlemas sõidusuunas kaks sõidurada. Kergliiklusteed on planeeritud silla mõlemale poolele.
Seoses perspektiivse tänavatrassi kulgemisega läbi mitmete erakinnistute, kuulub võõrandamisele kokku 44 100 m². Planeeringu eskiisjoonisel on ära näidatud võõrandatavate maa-alade paiknemine ning nende suurused.
Kuna Suure Emajõe ja Ihaste tee vahele jääv maa-ala on Natura 2000 ajutiste piirangutega ala, siis viiakse käesoleva planeeringulahenduse raames läbi ka keskkonnamõju strateegiline hindamine (KSH). Pärast käesoleva eskiislahenduse heakskiitmist ja arutelu toimumist on võimalik kokku panna KSH aruanne (koostab AS Kobras).
Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal tuleb korraldada vähemalt nädal aega enne eskiislahenduse arutelu algust järgmise teate ilmumine ajalehes Postimees: "Tartu Linnavalitsus kiitis heaks ja suunas avalikule arutelule Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar - Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu eskiislahenduse. Eskiislahendust tutvustav arutelu toimub 31. augustil 2006. a kl 15:00 linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruumis Raekoja plats 3 III korrus. Detailplaneeringu eesmärgiks on Ropka silla asukoha ja parameetrite, sillale juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori kavandatud tänavale eelprojekti täpsusele vastavate tehniliste lahenduste esitamine ning selle alusel reserveeritavate maa-alade määramine.".
Koostaja:
Ingrid Perner
LPMKO planeerija