Õigusakti eelnõu: Kastani 173 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavolikogu
Akti liik: Otsus
Teema: Kastani 173 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine
Reg. number: LVK-O-0122
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 20.06.2006
Koostaja: Mariliis Auli
Ettekandja: Anto Ili
Esitab: linnavalitsus istungi protokoll nr 29, 20.06.2006. a
Juhtiv komisjon: Arengu- ja planeerimiskomisjon
Õigusakt: Kastani 173 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine
Failid: Eskiislahendus.doc ( 375 kb )
2.jpg ( 1040 kb )
3.jpg ( 903 kb )
8.jpg ( 924 kb )
10.jpg ( 921 kb )
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavolikogu
otsuse eelnõu nr LVK-O-0122 juurde

    Kastani 173 krundi detailplaneeringu
    L Ä H T E Ü L E S A N N E
    Töö nr LÜ - 056-2006

    1. Ülesande koostamise alus
    Tamme Varahaldus OÜ esindaja Avo Välja 15.05.2006 esitatud detailplaneeringu koostamise algatamise ettepanek.
    2. Planeeringu eesmärk, planeeritava ala suurus, andmed planeeringualal olevate kruntide kohta ja lähteülesande kehtivusaeg
    Detailplaneeringu eesmärgiks on ehitustingimuste määramine krundile uue kaksikelamu püstitamiseks.
    Planeeritava ala pindala on 1325 m2.
    Andmed planeeritava ala krundi kohta:
    Kastani 173 (kinnistu nr 657)- omanik: Tamme Varahaldus OÜ; maakasutuse sihtotstarve: väikeelamumaa 100%; pindala: 906 m².
    Lähteülesanne on kehtiv 18 kuud.
    3. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid
    3.1 Tartu Linnavolikogu 06.10.2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneering.
    3.2 Tartu Linnavolikogu 24.05.2001. a otsus nr 366 "Kastani 183B ja lähiala detailplaneeringu kehtestamine".
    3.3 Tartu Linnavolikogu 19.06.2003. a määrusega nr 33 kehtestatud "Tartu linna ehitusmäärus".
    3.4 Tartu Linnavalitsuse 25.11.2003. a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhend "Detailplaneeringu koosseis ja vormistamise nõuded".
    Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid asuvad linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis ning/või Tartu linna veebilehel.
    4. Lähteseisukohad planeeringu koostamiseks
    Planeeringuga esitada:
    4.1 Olemasoleva olukorra iseloomustus:
    • planeeritava ala piir, krundipiirid;
    • krundi kasutamise sihtotstarve;
    • ehitusluba omavate ehitiste asukohad ja nende kasutamise sihtotstarbed;
    • senised kokkulepped maakasutuse kitsenduste kohta;
    • planeeringualal asuvate või sellele ulatuvate kitsenduste asukoht;
    • kaitsealuste üksikobjektide asukohad;
    • olemasoleva hoone räästa ja harja absoluutkõrgus;
    • olemasolevat olukorda iseloomustavad muud andmed, sh kõik puud.
    4.2 Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed:
    • lähiümbruse liiklusskeem, sh juurdepääsud planeeritavale alale, sõiduteed, jalakäijate liikumissuunad;
    • kontaktvööndi kruntide struktuur, olemasoleva ja varemplaneeritud hoonestuse tüübi ja mahu ning ehitusjoonte ülevaade ja analüüs.
    4.3 Planeeritava maa-ala kruntideks jaotamine: krundipiire ei muudeta.
    • maakasutuse koondtabel.
    4.4 Krundi ehitusõigus: esitada olemasolev ja säilitatav hoonestus, lammutatavad ehitised ning uusehituse tingimused.
    4.4.1 krundi kasutamise sihtotstarve: väikeelamumaa;
    • lubatud ehitise kasutamise otstarbed: kaksikelamu;
    • suurimaks lubatud korterite arvuks määrata krundil olemasoleva ja planeeritava uusehitise peale kokku kuni kolm.
    Ehitise kasutamise otstarve: anda vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 26.11.2002. a määrusele nr 10 "Ehitise kasutamise otstarvete loetelu";
    4.4.2 hoonete suurim lubatud arv krundil: kaks põhihoonet krundil, kõrvalhooned (saun-väliköök, kasvuhoone) määrata lammutatavaks.
    4.4.3 hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala: uuel põhihoonel lubatud kuni 110 m². Uusehitise planeerimisel peab arvestama planeeringualal olemasoleva elamu ning kruntidel Kastani 171 ja Kastani 169 paiknevate hoonete mahtudega. Olemasolev elamu on säilitatav olemasolevas mahus. Olemasoleva ja planeeritava hoone ehitusalune pind (koos abihoonetega) ei tohi ületada 30% krundi pindalast.
    4.4.4 hoonete suurim lubatud kõrgus (räästa ja katuseharja absoluutkõrgusena): määrata planeeringuga, kuid mitte kõrgem kui planeeritava ala naaberkrundil Kastani 175 asuva ehitise kõrgus; planeeringuga esitada hoone absoluutkõrgus ja kavandatav maapinna absoluutkõrguste vahemik krundil.
    4.5 Krundi hoonestusala piiritlemine: hoonestusala siduda krundi piiridega.
    4.6 Tänavate maa-alad, liiklus- ja parkimiskorraldus:
    Vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 "Linnatänavad".
    4.6.1 tänavate maa-ala krundipoolsed piirid (punased jooned) ning tänavate elementide (sõidutee, kõnnitee ) kirjeldus ja kavandatavad laiused;
    4.6.2 tänavate ristprofiilid;
    4.6.3 tänavate ja ristmiku kõrgusarvud;
    4.6.4 krundiga seonduvad liikluskorralduse põhimõtted (autoliikluse ja kergliikluse sõidurajad, sõidusuunad ja nende eraldatus, liikluskorralduse põhimõtted);
    4.6.5 parkla asukoht, suurus ja kuju, krundi planeeritavale ning olemasolevale kasutusotstarbele ja hoonestusele vastav parkimiskohtade arv koos vastava arvutusega. Parkimine lahendada krundil. Korterelamu puhul arvestusega vähemalt üks parkimiskoht korteri kohta.
    4.6.6 krundile pääsu asukohad jalakäijatele ja sõidukitele: juurdepääs krundile planeerida juurdepääsutänavalt; lubatavad pöörded tänavalt ja piiride osad, kust väljasõitude rajamine on keelatud (avaliku ruumi analüüs).
    4.7 Haljastuse ja heakorrastuse põhimõtted:
    4.7.1 säilitatav ja likvideeritav kõrghaljastus: säilitada maksimaalselt olemasolev kõrghaljastus.
    4.7.2 planeeritav kõrg- ja madalhaljastus: olemasoleva haljastuse likvideerimisel näha ette uushaljastus piirkonda sobivate liikide soovitusega; krundi rekreatsiooniks määratud osa peab olema suurem kui autoliikluseks ettenähtud osa.
    4.7.3 krundi piirded (materjal, kõrgus, tüüp);
    4.7.4 vertikaalplaneerimise põhimõtted (maapinna kõrguse muutmine, iseloomulikud kõrgusmärgid, sademevee ärajuhtimine jmt).
    4.8 Ehitistevahelised kujad: vastavalt normatiivdokumentidele koos viitega seadusandlikule aktile.
    4.9 Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad:
    4.9.1 olemasoleva olukorra iseloomustus;
    4.9.2 planeeritava hoone tehnovarustuse arvestuslikud põhinäitajad, põhimõtteline lahendus ja asukoht (veevarustus, heitvee ja sademevee kanalisatsioon, soojavarustus, elektrivarustus, välisvalgustus, sidevarustus) kuni liitumiseni olemasoleva tehnovõrguga;
    4.9.3 lubatud lahendused hoone tehnovarustuse tagamisel;
    4.9.4 tehnovõrkudele reserveeritavad maa-alad;
    4.9.5 hüdrantide paiknemine;
    4.9.6 tehnovõrkude koondtabel (planeeringu algatamise eelsete tehnovõrkude olemasolu ja planeeringuga kavandatavate tehnovõrkude pikkus meetrites).
    4.10 Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatava elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs: esitada jäätmemajanduse korraldamine krundil.
    4.11 Vajaduse korral ettepanekud kaitse alla võetud maa-alade ja üksikobjektide kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks või lõpetamiseks, ettepanekud maa-alade või üksikobjektide kaitse alla võtmiseks.
    4.12 Vajaduse korral miljööväärtusega hoonestusalade määramine ning nende kaitse- ja kasutustingimuste seadmine: planeeritav ala asub Kastani tänava miljööväärtusega hoonestusalal.
    4.13 Arhitektuurinõuded ehitistele:
    Arhitektuur peab olema olemasolevat miljööd arvestav, kaasaegne ja elukeskkonda parandav.
    Planeeringuga määrata nõuded planeeritavale uushoonestusele (arvestades ümbruskonnas väljakujunenud traditsioonilist hoonestuslaadi ja naaberaladele planeeritut):
    • lubatud korruselisus: olemasolev hoone säilub, uuel elamu kuni 2 korrust;
    • katusekalded: määrata planeeringuga;
    • katusekatte materjalid: määrata planeeringuga keelatud ja soovitatavad materjalid, arvestades ümbruskonnas levinud materjale;
    • välisviimistluse materjalid: määrata planeeringuga keelatud ja soovitatavad materjalid, arvestades ümbruskonnas levinud materjale;
    • kohustuslik ehitusjoon: arvestada lähiümbruskonnas kujunenud ehitusjoontega;
    • ±0.00 sidumine.
    4.14 Servituutide vajaduse määramine. Juhul kui detailplaneeringulahendus seda tingib, tuleb servituudi vajadus näidata ka väljaspool planeeringuala (vajalik krundiomaniku nõusoleku fikseerimine).
    4.15 Vajadusel riigikaitselise otstarbega maa- alade määramine: vajadus puudub.
    4.16 Kuritegevuse riske vähendavad nõuded ja tingimused: vastavalt Eesti standardile EVS 809-1:2002.
    4.17 Muud seadusest ja teistest õigusaktidest tulenevad kinnisomandi kitsendused ning nende ulatus.
    4.18 Planeeringu kehtestamisest tulenevate võimalike kahjude hüvitaja.
    4.19 Planeeringu rakendamise võimalused: anda vastavalt Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg 1 nõutule.
    Märkus: Kui planeeringu koostamise käigus muutuvad lähteseisukohad ulatuses, mis ei muuda planeeringu põhilahendust ning linnavalitsus ja linnavolikogu juhtiv komisjon on muudatustega nõustunud, ei kuulu lähteülesanne muutmisele.
    5. Detailplaneeringu koosseisus esitatavad kaardid ja joonised
    5.1 Situatsiooniskeem, M 1:10 000;
    5.2 Olemasolev olukord vastavalt p 4.1., M 1:500;
    5.3 Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed vastavalt p 4.2 M 1: 2000;
    5.4 Planeeringu põhikaart vastavalt p 4.3-4.8 ja 4.10, 4.11, 4.13, 4.15, M 1:500;
    5.5 Planeeritud maakasutus ja kitsendused vastavalt p. 4.3, 4.12, 4.14, ja 4.17, M 1:500;
    5.6 Tehnovõrkude planeering vastavalt p.4.9, M 1:500;
    5.7 Detailplaneeringu lahendust illustreeriv joonis M 1:500 (põhikaart) ja uushoonestuse arhitektuurne eskiislahendus;
    6. Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine
    Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine toimub vastavalt Tartu Linnavolikogu 19. juuni 2003. a. määrusega nr 33 "Tartu linna ehitusmäärus" sätestatud korrale.
    Planeering esitada Tartu Linnavalitsuse 25.11.2003.a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhendile “Detailplaneeringu koosseis ja vormistamise nõuded”.
    Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks on vajalik.
    Eskiislahendus koostada kooskõlas eelnimetatud juhendis sätestatuga.
    Detailplaneeringule hangitakse planeeringu koostaja poolt kooskõlastused:
    • linnamajanduse osakonnalt;
    • arhitektuuri ja ehituse osakonnalt;
    • arhitektuuri ja ehituse osakonna kultuuriväärtuste teenistuselt;
    • Lõuna-Eesti Päästekeskuselt.





Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Kastani 173 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine " juurde