Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Otsus |
Teema: | Raatuse, Pikk, Fortuuna ja Põik tänavate vahelise kvartali detailplaneeringu algatamine ja lähteülesande kinnitamine |
Reg. number: | LVK-O-0368 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 18.11.2004 |
Koostaja: | Angela Viilukas |
Ettekandja: | Anto Ili |
Esitab: | linnavalitsus istungi protokoll nr 73, 11.11.2004. a |
Juhtiv komisjon: | Arengu- ja planeerimiskomisjon |
Failid: | situatsiooni skeem Model (1).pdf ( 1346 kb ) aero.pdf ( 330 kb ) hoonestuskava.pdf ( 298 kb ) liiklusskeem.pdf ( 218 kb ) maaomandi_kuuluvus.pdf ( 53 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu |
18. november 2004. a. nr LVK-O-0368 |
Raatuse, Pikk, Fortuuna ja Põik tänavate vahelise kvartali detailplaneeringu algatamine ja lähteülesande kinnitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse (RT I 1993, 37, 558; 1999, 82, 755; 2000, 51, 322; 2001, 24, 133; 82, 489; 100, 642; 2002, 29, 174; 36, 220; 50, 313; 53, 336; 58, 362; 61, 375; 63, 387; 64, 390; 393; 82, 480; 96, 565; 99, 579; 2003, 1, 1; 4, 22; 23, 141; 88, 588; 2004, 41, 277; 56, 399) § 6 lg 1, planeerimisseaduse (RT I 2002, 99, 579; 2004, 22, 148; 38, 258) § 10 lg 5, Tartu linna ehitusmääruse § 5 lg 8 p 6 ja arvestades Tartu Linnavolikogu 06.10.1999. a määrusega nr 99 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Algatada Raatuse, Pikk, Fortuuna ja Põik tänavate vahelise kvartali detailplaneeringu koostamine.
2. Kinnitada punktis 1 nimetatud detailplaneeringu lähteülesanne vastavalt lisale.
3. Otsus jõustub …............................ 2004. a.
Esimees | |
Lisa | |
Tartu Linnavolikogu | |
otsuse eelnõu nr LVK-O-0368 juurde | |
Raatuse, Pikk, Fortuuna ja Põik vahelise kvartali detailplaneeringu L Ä H T E Ü L E S A N N E Töö nr LÜ- 04-078 1. Ülesande koostamise alus Detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku tegija: Tartu Linnavalitsus. Detailplaneeringu lähteülesande koostamise aluseks on vastavalt kvartali hoonestuskava arhitektuurivõistluse tingimustele Urban Mark OÜ koostatud hoonestuskava märgusõnaga "Õnneloomus". 2. Planeeringu eesmärk, planeeritava ala suurus, andmed planeeringualal olevate kruntide kohta ja lähteülesande kehtivusaeg Detailplaneeringu eesmärgiks on kvartali enamuse kruntide ehitusõiguse muutmine ning kruntidele kombineeritud äri-ja korterelamute ehitamiseks ehitusõiguse määramine, aluseks võttes antud kvartali hoonestuskava arhitektuurivõistluse võidutööd "Õnneloomus"'. Planeeritava ala pindala: ca 4 ha. Andmed planeeritava ala kruntide kohta:
Lähteülesanne on kehtiv 18 kuud. 3. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid 3.1 Tartu Linnavolikogu 06.10.1999.a määrusega nr 99 kehtestatud Tartu linna üldplaneering; 3.2 Narva mnt-Raatuse-Põik-Fortuuna tn kvartali hoonestuskava (Ülejõe Ärikeskus) 1992; 3.3. Tartu linna üldplaneeringu projekti kooskõlastustele suunamine, Tartu Linnavolikogu 01.07.2004. a otsus nr 313; 3.4. Raatuse, Pikk, Fortuuna ja Põik vahelise kvartali hoonestuskava arhitektuurivõistluse võidutöö "Õnneloomus". Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid asuvad linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis ning Tartu linna veebilehel. 4. Lähteseisukohad planeeringu koostamiseks Planeeringuga esitada: 4.1 Olemasoleva olukorra iseloomustus: planeeritava ala piir, krundipiirid; kruntide kasutamise sihtotstarbed; planeeringualal asuvate või sellele ulatuvate kitsenduste asukoht; senised kokkulepped maakasutuse kitsenduste kohta; ehitusluba omavate ehitiste asukohad ja nende kasutuse otstarbed; kaitsealuste üksikobjektide asukohad (olemasolul); võimalikku keskkonnaohtu kujutavate ehitiste ja maa-alade asukohad; olemasolevat olukorda iseloomustavad muud andmed. 4.2 Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed: 4.4 Krundi ehitusõigus: arvestada p.3.4. nimetatud tööga. 4.4.1 krundi kasutamise sihtotstarve/sihtotstarbed, anda lubatud ehitise kasutamise otstarbed ja suurim lubatud korterite arv(korterelamu sh. ka osalise otstarbe puhul); 4.4.2 hoonete suurim lubatud arv krundil (uued, säilivad/renoveeritavad, lammutatavad hooned, hooned mille puhul on lubatud juurde- ja pealeehitamine); 4.4.3 hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala; 4.4.4 hoonete suurim/vähim lubatud kõrgus (räästa ja katuseharja absoluutkõrgusena). 4.5 Krundi hoonestusala piiritlemine: hoonestusala siduda krundi piiridega. 4.6 Tänavate maa-alad, liiklus- ja parkimiskorraldus: lahendada vastavalt standardile EVS 843:2003, arvestades p.3.4. nimetatud töös toodut. 4.6.1 tänava maa-ala piirid (punased jooned) ja selle elementide (sõidutee, jalgrattatee, kõnnitee, eraldusriba) kirjeldus ja kavandatavad laiused, teekaitsevööndi vajadus ja ulatus; 4.6.2 tänava ristprofiil; 4.6.3 tänavate ja ristmike kõrgusarvud; 4.6.4 liikluskorralduse põhimõtted (autoliikluse ja kergliikluse sõidurajad, sõidusuunad ja nende eraldatus); 4.6.5 parklate asukohad, suurus ja kuju, krundi planeeritavale kasutusotstarbele ja hoonestusele vastav parkimiskohtade arv koos vastava arvutusega: suurimale lubatud korterite arvule vastav minimaalne parkimiskohtade arv koos vastava arvutusega; 4.6.6 krundile pääsu asukohad jalakäijatele ja sõidukitele, lubatavad pöörded tänavalt või piiride osad, kust väljasõitude rajamine on keelatud (avaliku ruumi analüüs); 4.6.7 vajadusel ühistranspordi peatuste asukohad; 4.6.8 vajadusel eramaal asuvad tänavad, mis peavad olema avalikult kasutatavad; 4.6.9 nõuded puuetega inimeste liikumise tagamiseks. 4.7 Haljastuse ja heakorrastuse põhimõtted: arvestada p.3.4. nimetatud tööga. 4.7.1 säilitatav ja likvideeritav kõrghaljastus; 4.7.2 planeeritav kõrg- ja madalhaljastus: kruntidel näha ette uute puude-põõsaste istutamine, konteinerhaljastus; võib kaaluda katuseaeda. 4.7.3 kruntide piirded (materjal, kõrgus, tüüp); 4.7.4 vaatesuunda varjava kõrghaljastuse rajamise keeluala; 4.7.5 vertikaalplaneerimise põhimõtted (maapinna kõrguse muutmine, sademete vee ärajuhtimine jmt). 4.8 Ehitistevahelised kujad: vastavalt normatiivdokumentidele koos viitega seadusandlikule aktile. 4.9 Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad: 4.9.1 olemasoleva olukorra iseloomustus; 4.9.2 planeeritavate hoonete ja rajatiste tehnovarustuse arvestuslikud põhinäitajad ja põhimõtteline lahendus (veevarustus, heitvee ja sademete vee kanalisatsioon, soojavarustus, elektrivarustus, välisvalgustus, sidevarustus); 4.9.3 lubatud või keelatud lahendused hoonete ja rajatiste tehnovarustuse tagamisel; 4.9.4 tehnovõrkudele ja -rajatistele reserveeritavad maa-alad; 4.9.5 vajadusel võimalikud tehnovarustuse variandid; 4.9.6 hüdrantide ja tuletõrje veevõtukohtade paiknemine. 4.9.7 tehnovõrkude koondtabel (nende planeeringu algatamise eelne olemasolu ja planeeringuga kavandatav tehnovõrkude ulatus). 4.10 Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatava elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs: 4.10.1. lahendada jäätmekäitluse korraldamine; 4.11 Vajaduse korral ettepanekud kaitse alla võetud maa-alade ja üksikobjektide kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks või lõpetamiseks, ettepanekud maa-alade või üksikobjektide kaitse alla võtmiseks. 4.12 Vajaduse korral miljööväärtusega hoonestusalade määramine ning nende kaitse- ja kasutustingimuste seadmine: 4.13 Arhitektuurinõuded ehitistele: arvestada p.3.4. nimetatud tööga. Olemasolevate hoonete mahu, vormi ja kujunduse lubatavad muutused ja nende ulatus: Nõuded planeeritavatele hoonetele: avatäited, muud hoone osad ja detailid: määrata planeeringuga lubatud korruselisus: katusekalded; katusekatte materjalid; välisviimistluse materjalid; kohustuslikud ehitusjooned Raatuse, Pikk, Fortuuna ja Põik tänavate suhtes; ±0.00 sidumine. 4.14 Servituutide vajaduse määramine. 4.15 Vajadusel riigikaitselise otstarbega maa- alade määramine. Vajadus puudub. 4.16 Kuritegevuse riske vähendavad nõuded ja tingimused: vastavalt Eesti standardile EVS 809-1:2002. 4.17 Muud seadusest ja teistest õigusaktidest tulenevad kinnisomandi kitsendused ning nende ulatus. 4.18 Planeeringu kehtestamisest tulenevate võimalike kahjude hüvitaja. 4.19 Planeeringu rakendamise võimalused: anda vastavalt Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg 1 nõutule planeeringu elluviimise etapid. Planeeringus fikseerida vähimad, terviklikult hoonestatavad ja heakorrastatavad maa-alad. Märkus: Kui planeeringu koostamise käigus muutuvad lähteseisukohad ulatuses, mis ei muuda planeeringu põhilahendust ning linnavalitsus ja linnavolikogu juhtiv komisjon on muudatustega nõustunud, ei kuulu lähteülesanne muutmisele. 5. Detailplaneeringu koosseisus esitatavad kaardid ja joonised 5.1 Situatsiooniskeem, M 1:10 000; 5.2 Olemasolev olukord vastavalt p 4.1., M 1:1000; 5.3 Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed vastavalt p 4.2 M 1: 2000; 5.4 Planeeringu põhikaart vastavalt p 4.3-4.8 ja 4.10, 4.11, 4.13, 4.15, M 1:1000; 5.5 Planeeritud maakasutus ja kitsendused vastavalt p. 4.3, 4.12, 4.14, ja 4.17, M 1:1000; 5.6 Tehnovõrkude planeering vastavalt p.4.9, M 1:1000; 5.7 Detailplaneeringu lahendust illustreeriv kolmemõõtmeline joonis M 1:1000 (kõval alusel). 6. Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine toimub vastavalt Tartu Linnavolikogu 19. juuni 2003.a. määrusega nr 33 "Tartu linna ehitusmäärus" sätestatud korrale. Maakasutuse sihtotstarbed esitada Eesti Vabariigi Valitsuse 24. jaanuari 1995.a määruse nr 36 “Katastriüksuse sihtotstarvete liikide ja nende määramise aluste kinnitamine” sätestatud korra alusel. Lubatud/keelatud ehitise kasutamise otstarbed määratakse majandus- ja kommunikatsiooniministri 26 novembri 2002.a määruse nr 10 “Ehitise kasutamise otstarvete loetelu” alusel. Planeering esitada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2003.a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhendile “Planeeringu koosseis ja vormistamise nõuded”. Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks on vajalik. Detailplaneeringule hangitakse planeeringu koostaja poolt kooskõlastused: linnamajanduse osakonnalt; arhitektuuri ja ehituse osakonnalt; Tartumaa Päästeteenistuselt; krundi omanikelt või nende volitatud esindajatelt. |
Angela Männiste
Planeerija