EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
18. veebruar 2004. a. nr LV-IP-0061 |
Informatsioon Ujula 4 ja 6 kruntide ja Emajõe vahelise ala detailplaneeringu eskiisvariantidest |
KUULATI: |
linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna juhataja Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI:
|
1. Kiita heaks Ujula 4 ja 6 kruntide ja Emajõe vahelise ala piirneva ala detailplaneeringu eskiislahenduse variant A ning võtta lahendus aluseks lõpliku detailplaneeringu koostamisele.
2. Detailplaneeringus hoonestusala määramisel tagada krundil normidele vastav parkimiskohtade arv.
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Informatsioon Ujula 4 ja 6 kruntide ja Emajõe vahelise ala detailplaneeringu eskiisvariantidest " juurde
Vastavalt Tartu Linnavalitsuse 13. novembri 2003.a korraldusega nr 4187 kinnitatud lähteülesandele on arhitekt Jüri Siim koostanud nimetatud planeeringu eskiisvariandid "A" ja "B".
Tartu Ülikool kui planeeringu tellija on tutvunud esitatud eskiisvariantidega ja andnud oma eelistuse variandile A, mis näeb ette territooriumi kompaktsema hoonestuse ja parema funktsionaalse kasutuse.
Mõlema variandi puhul võrreldes kehtiva Sauna, Staadioni, Ujula, Liiva tänavate ja Emajõega piirneva kvartali detailplaneeringuga (Tartu Linnavolikogu 09.05.2002.a otsus nr 556) suureneb ehitusala ja kuulub likvideerimisele kuni 100 kohaline personali parkla, mille koormus lisandub kavandatud üldkasutatavale parklale.
Eskiislahendusega on krundil ette nähtud 213 parkimiskohta sõiduautodele ja 4 bussi parkimiskohta.
Planeeringuga kavandatud hoonestuse mahuks on ca 19500 m2 brutopinda. Parkimisnormatiiv näeb ette
vahevööndis kõrgkoolile 1 parklakoht 150 m2, sel juhul on planeeritud brutopinna kohta vajalik parkimiskohtade arv 130.
Vahevööndis asuvatele spordisaalide (osaliselt ajuti avalik ja publikuga) parkimisnormatiiv näeb ette 1 parklakoha 50 m2 brutopinna kohta -sellisel juhul oleks vajalik parkimiskohtade arv krundil 390.
Seega peaks 83 parklakohta üle kõrgkoolile nõutava normi igapäevased vajadused rahuldama.Eskiislahendusega pakutud parkimisala on võimalik laiendada Emajõe suunal, mille tulemusel lisanduks ca 30 kohta.
Suurürituste ajal ( ajutiselt) on võimalik võtta kasutusele autoparklana ka Ujula ja Staadioni
tänavate vaheline harjutusväljak, mille tulemusel moodustub ca 400 parklakohta.
Alternatiivne variant parkimisprobleemi lahendamiseks krundil on korrusparkla kavandamine.
Teeme ettepaneku jätkata planeeringu põhilahenduse väljatöötamist variant "A" baasil.
Planeeringu lõpliku lahenduse väjatöötamisel ja täiendavate hoonestusalade määramisel tuleb planeerimislahendusega tagada normidele vastav parkimiskohtade arv krundil kaaludes eelpoolnimetatud variante.
Koostas: Ruth Kurss
LPMKO planeerija
Vastuvõetud akt saata linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonda