Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Annemõisa tn 2 ja Annemõisa tn 4 kruntide detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule saatmine |
Reg. number: | 836 |
Seisund: | Allkirjastatud |
Vastuvõtmise kp: | 04.08.2020 |
Jõustumise kp: | 04.08.2020 |
Eelnõu: | Annemõisa tn 2 ja Annemõisa tn 4 kruntide detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule saatmine |
Failid: | LVK2020080400836.bdoc ( 125977 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu
|
04. august 2020. a. nr 836 |
Annemõisa tn 2 ja Annemõisa tn 4 kruntide detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule saatmine |
Planeeringuala suurusega ca 8650 m2 asub Tartu linnapiiril Annelinna linnaosas. Annemõisa tn 2 krunt suurusega 5816 m2 kuulub EEKBKL-le. Katastriüksuse kasutamise sihtotstarve on 80% ühiskondlike ehitiste maa ja 2% ärimaa. Annemõisa tn 4 krunt suurusega 2142 m2 kuulub Tartu linnale, katastriüksuse sihtotstarve on 100% elamumaa.
Alal puudub kehtiv detailplaneering. Tartu linna üldplaneeringu ruumilise arengu eesmärkidena on maa-alad reserveeritud ühiskondlike hoonete jaoks. Annemõisa tn 2 asub sakraalhoone maa-alal (ÜS), juhtotstarvet toetavad otstarbed on kaubandus- ja teenindusasutuse maa ning haljasmaa. Annemõisa tn 4 krundi juhtfunktsioon on elamumaa, juhtotstarvet toetavad otstarbed on piirkonda teenindav kaubandus‐, toitlustus‐, teenindus‐, spordihoone, haridus‐, kultuuri‐, kogunemis‐, lasteasutuse, linnaaianduse, haljasala ja puhkerajatise maa.
Annemõisa tn 2 ja Annemõisa tn 4 kruntide detailplaneeringuga kavandatakse kogu alale luua n-ö eluringikeskus, kus toimivad koos eakate hooldekodu ja lasteaed ning koguduse kogunemised ja tegevused. Kruntide kasutamise otstarbed on hoolekandeasutuste maa, haridus- ja lasteasutuste maa, kaubandus-, toitlustus- jm teenindusasutuste maa. Annemõisa tn 2 krundil lisaks veel ka sakraal- ja tavandihoone maa, Annemõisa tn 4 krundil korterelamu maa.
Annemõisa tn 2 krundi suurim lubatud hoonete arv on kolm, lisaks on lubatud kuni viie väikeehitise (jalgratta varjualused, paviljonid, kasvuhoone jmt) püstitamine. Põhihoone ehitisealune pind on 1900 m2, jäätmemajal 30 m2 ja kuuril 45 m2. Põhihoone lubatud maksimaalne absoluutkõrgus on 76 m, maksimaalne sügavus 55 m.
Annemõisa tn 4 krundi suurim lubatud hoonete arv on kaks, lisaks on lubatud kuni kahe väikeehitise püstitamine. Põhihoone ehitisealune pind on 850 m2, jäätmemajal 30 m2. Põhihoone lubatud maksimaalne absoluutkõrgus on 76 m, maksimaalne sügavus 55 m.
Planeeringuga on sätestatud, krundist peab olema haljastatud vähemalt 20%, millest 10% peab olema kõrghaljastus. Põhijoonisel kujutatud haljastatud ala moodustab ligikaudu 30-40% krundi pindalast.
Normikohane sõidukite ja jalgrataste parkimine on lahendatud krundi siseselt vastavalt standardile. Sõidukitega juurdepääs on kavandatud Annemõisa ja Nõlvaku tänavatelt.
Planeeritud ehitusõiguse elluviimise eelduseks on planeeritava krundiga piirneva Jaama tänav T207 kergliiklustee projekteerimine ja ehitamine ühesuunaliseks tänavaks kogu planeeringuala ulatuses k.a Annemõisa tn ristumine ja Nõlvaku tänava äärse kergliiklustee sidumine kavandatuga. Kergliiklejatele on Annemõisa tänava äärde planeeritud kahepoolne kõnnitee ja Annemõisa tn 4 krundi lõuna poolsesse serva ühepoolne kõnnitee. Annemõisa tänava täpne lahendus selgub projekteerimisel.
Nimetatud avalikult kasutatavate teede ja nendega seotud rajatiste väljaehitaja ja vastavate kulude kandja on Annemõisa tn 2 kinnistu igakordne omanik. Annemõisa tänav T1 projekti koostaja ning tänava väljaehitaja (välja arvatud Annemõisa tn 2 ja Annemõisa tn 4 poolne jalgtee), on Tartu linn. Annemõisa tänav T1 krundile jalgtee väljaehitamine ei ole planeeritud ehitusõiguse realiseerimise eelduseks. Nimetatud jalgtee ehitatakse välja samaaegselt ülejäänud Annemõisa tänav T1 välja ehitamisega. Vastav kokkulepe on planeeringu vastuvõtmise eelselt sõlmitud.
Vastavalt planeerimisseaduse § 133 lõikele 1 anti võimalus avaldada enne detailplaneeringu vastuvõtmist ja avalikule väljapanekule suunamist detailplaneeringu lahenduse kohta arvamust. Arvamusi ei laekunud. Planeering on kooskõlastatud Päästeameti poolt.
Linnavalitsus on seisukohal, et planeering on linnaehituslikult vastuvõetav ja kooskõlas Tartu linna üldplaneeringuga.
Avaliku väljapaneku korraldamise eesmärgiks on avalikkuse kaasamine planeeringu koostamise protsessi, et välja selgitada kõikide planeeringust huvitatud isikute seisukohad planeeringu lahenduse osas. Pärast huvitatud isikute seisukohtade selgumist on võimalik, et linna kaalutlusotsuste tulemusel järgnevates planeerimismenetluse etappides planeeringulahendus muutub, kuna planeerimismenetluse eesmärk on tagada võimalikult paljusid osapooli rahuldava lahenduse leidmine planeeringu kehtestamise hetkeks.
Võttes aluseks planeerimisseaduse § 134 ja § 135 lg 1 p 2, lg 5 ja lg 7, Tartu Linnavolikogu 28. juuni 2017. a määruse nr 140 "Ülesannete jaotus ehitamise ja planeerimise korraldamisel Tartu linnas" § 5 lg 2 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 14. septembri 2017. a otsusega nr 494 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Võtta vastu Annemõisa tn 2 ja Annemõisa tn 4 kruntide detailplaneering vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu avalik väljapanek.
3. Määrata avaliku väljapaneku ajaks 24.08-07.09.2020. a ja kohaks Tartu linna koduleht https://www.tartu.ee ja Tartu infokeskus raekojas. Detailplaneeringu kohta on võimalik esitada arvamusi e-posti teel: lpmko@raad.tartu.ee.
4. Korraldus jõustub teatavakstegemisest.
Urmas Klaas linnapea |
Jüri Mölder linnasekretär |