Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Turu tn 50 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine, lähteseisukohtade kinnitamine, lepingu sõlmimine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Reg. number: | 1230 |
Seisund: | Allkirjastatud |
Vastuvõtmise kp: | 03.12.2013 |
Jõustumise kp: | 03.12.2013 |
Eelnõu: | Turu tn 50 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine, lähteseisukohtade kinnitamine, lepingu sõlmimine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Failid: | LVK2013120301230.ddoc ( 103 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu
|
03. detsember 2013. a. nr 1230 |
Turu tn 50 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine, lähteseisukohtade kinnitamine, lepingu sõlmimine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Detailplaneeringu koostamise algataja, kehtestaja ja korraldaja on Tartu Linnavalitsus (Raekoda, Tartu 50089). Detailplaneeringu koostaja selgub hiljem.
Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse (edaspidi KeHJS) § 33 lg 1 p 3 kohaselt korraldatakse keskkonnamõju strateegilist hindamist (edaspidi KSH) strateegilise planeerimisdokumendi koostamise käigus, kui see dokument on detailplaneering, mille alusel kavandatav tegevus on eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga, lähtudes KeHJS § 6 lõigetes 2-4 sätestatust. Vastavalt KeHJS § 6 lg 2 p 10 tuleb analüüsida, kas infrastruktuuri ehitamisel või kasutamisel on oluline keskkonnamõju. Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005 määruse nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajalikkust, täpsustatud loetelu" § 13 punkt 1 kohaselt tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise vajalikkust tööstuspiirkonna arendamise korral.
Võimaliku olulise keskkonnamõju selgitamiseks on lähtudes KeHJS § 6 lg 3 toodud kriteeriumitest koostatud järgmine eelhinnang:
1. Tegevuse ala ja selle lähiümbruse keskkonnatingimused
1.1. Maakasutus, looduskeskkond, kultuuriväärtused
Turu tn 50 krunt pindalaga 12 357 m² ja maa sihtotstarbega 100% üldkasutatav maa asub Ropka tööstuse linnaosas. Krunt on hoonestamata.
Planeeringuala piirneb lõunast Tartu vangla territooriumiga, idast Tartu linnale kuuluva hoonestamata tootmismaa alaga, põhjast Ropka tööstuspargi maadega ja läänest Turu tänavaga. Planeeringualal ei esine kõrghaljastust, loodusvarasid, kaitstavaid loodusobjekte, EELISe andmetel kaitsealuste liikide elupaiku ega kultuurimälestisi. EELISe andmetel ulatub krundi idaossa Ropka luht.
2. Kavandatava tegevuse iseloom
Olemasolev krunt soovitakse jagada kolmeks ning määrata ehitusõigus tootmis- ja ärihoonetele.
Ühele krundile planeeritakse 1-2 hoonet, kõrgusega 9-11 meetrit maapinnast. Hooned soovitakse kavandada 2-3-korruselised. Kruntide kasutamise sihtotstarvetena planeeritakse väikeettevõtluse hoone, tootmishoone, kaubandus-, toitlustus-, teenindushoone, laohoone, logistikakeskuse hoone maa. Parkimine lahendatakse kruntidel, juurdepääse soovitakse Tehnika tänavalt. Alale ei planeerita kahjuliku välismõjuga tegevusi.
Tartu linna üldplaneeringu kohaselt asub krunt alal, mille juhtfunktsiooniks on määratud tööstusettevõtete- ja ladude maa, maa-alal võib lubada kuni 10% ulatuses teenindusettevõtteid juhul, kui kavandatav tegevus seondub tööstustegevusega. Detailplaneeringuga tehakse ettepanek näha maakasutuse sihtotstarvetena ette 50% ärihoonete ja 50% tootmishoonete maa. Linnavalitsuse hinnangul ei ole kavandatava tegevuse näol tegemist üldplaneeringu põhilahenduse muudatusega ja planeeringu ettepanek on üldplaneeringuga kooskõlas.
3. Tegevusega kaasnevad tagajärjed
Kavandatava tegevusega ei kaasne eeldatavalt järgmisi võimalikke mõjusid:
− vee, pinnase, õhu saastatus;
− müra;
− vibratsioon;
− valguse levik;
− soojuse eraldumine;
− kiirguse eraldumine;
− lõhna teke;
− mõju Natura 2000 võrgustiku alale või mõnele muule kaitstavale loodusobjektile;
− piiriülene mõju.
Planeeritav tegevus ei too eeldatavalt kaasa olulist keskkonnamõju. Tegevuse käigus tekkivad jäätmed antakse üle vastavat jäätmeluba omavale ettevõttele, jäätmed käideldakse vastavalt Tartu linna jäätmehoolduseeskirjale. Kavandatava tegevusega ei kaasne eeldatavalt avariiolukordade esinemise võimalust.
Kuna planeeritav ala asub Ropka tööstuse linnaosas ning ümbruskonnas on samuti äri- ja tootmismaa funktsiooniga krundid, siis planeerimise tulemusel olukord oluliselt ei muutu, st ei lisandu teadaolevalt uusi funktsioone ja tegevusi, mis võiksid oluliselt mõjutada sotsiaalset ja/või looduskeskkonda. Eeltoodust tulenevalt on linnavalitsus seisukohal, et kavandatav tegevus ei ole KeHJS mõistes olulise keskkonnamõjuga tegevus ja planeeringule ei ole vajalik KSH algatamine.
Linnavalitsus on küsinud detailplaneeringu elluviimisega kaasneva KSH algatamise vajalikkuse üle otsustamiseks seisukohta Keskkonnaametilt. Keskkonnaamet on seisukohal, et lähtudes teadaolevast informatsioonist ei kaasne tegevusega eeldatavalt olulist keskkonnamõju ning KSH algatamine ei ole eeldatavalt vajalik. Keskkonnatingimustega arvestamine on võimalik planeerimisseaduse § 9 lg 2 p 8 kohaselt planeeringumenetluse käigus.
Linnavalitsus on seisukohal, et planeeringu koostamisele võib asuda korralduse punktis 3 toodud lähtetingimustel.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 10 lg-d 5 ja 6, § 12 lg 1, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lg 2 p 10, § 33 lg 1 p 3, § 34 lg 1, § 35 lg 1, lg-d 5 ja 6, Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005. a määruse nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajalikkust, täpsustatud loetelu" § 13 p 1, Tartu linna ehitusmääruse § 4 lg-d 5 ja 6, § 8 lg 2, § 36 lg 1 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Keskkonnaameti 15. novembri 2013. a kirjaga nr JT 6-8/13/25540-2 esitatud seisukohta, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Algatada Turu tn 50 krundi detailplaneeringu koostamine eesmärgiga kaaluda võimalusi krundi jagamiseks ja ehitusõiguse määramiseks äri- ja tootmishoonete rajamiseks.
2. Kinnitada planeeringuala piir vastavalt lisale "Turu tn 50 krundi detailplaneeringuala situatsiooniskeem".
3. Planeering tuleb koostada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 31. oktoobri 2006. a määruse nr 27 lisale 5 "Detailplaneeringu koosseisu ja vormistamise nõuded", arvestades järgnevate seisukohtadega:
3.1. Planeeringu joonised - olemasolev olukord, põhijoonis, tehnovõrgud ning maakasutus ja kitsendused - anda mõõtkavas M 1:500.
3.2. Kruntide ehitusõigus määrata järgmiselt:
3.2.1. Lubatud kruntide kasutamise sihtotstarbed on väikeettevõtluse hoone ja -tootmise hoone maa, kaubandus-, toitlustus- ja teenindushoone maa, laohoone maa, logistikakeskuse maa.
3.2.2. Hoonete suurim lubatud arv määrata planeeringuga.
3.2.3. Hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala määrata planeeringuga arvestades sõidukite juurdepääsu, manööverdamise, parkimise ja haljastuse lahendamise vajadusega krundil.
3.2.4. Hoonete suurim lubatud absoluutkõrgus määrata planeeringuga.
3.3. Lubatud ehitise kasutamise otstarbed anda vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 4. detsembri 2012. a määrusele nr 78 "Ehitise kasutamise otstarvete loetelu".
3.4. Parkimine tuleb lahendada krundisiseselt tulenevalt hoonete kasutusotstarbest, lähtudes Eesti Standardist EVS 843:2003 "Linnatänavad". Parkimine liigendada kõrghaljastusega.
3.5. Planeeringuga täpsustada lume ladustamise alad kruntidel.
3.6. Detailplaneeringus sätestada, et selle elluviimisega ei kaasne Tartu linnale kohustust avalikult kasutatava tee ja üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ja sademeveekanalisatsiooni väljaehitamiseks ja vastavate kulude kandmiseks.
3.7. Kõrghaljastuse osakaal peab olema vähemalt 10% kogu krundi pindalast.
3.8. Hoonete kavandamisel tuleb arvestada kõrgveepiiriga abs 34 meetrit.
3.9. Planeering kooskõlastada Lõuna-Eesti Päästekeskusega ja võtta seisukohad naaberkinnisasjade omanikelt.
4. Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks ei ole vajalik.
5. Volitada linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna juhataja Urmas Ahvenat sõlmima lepingut Allan Meusiga detailplaneeringu koostamise korraldamise ja rahastamise õiguse üleandmise kohta.
6. Jätta algatamata Turu tn 50 krundi detailplaneeringu keskkonnamõju strateegiline hindamine.
7. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal teatada 14 päeva jooksul detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmise otsusest ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded, ajalehes Postimees ning Tartu linna koduleheküljel. Detailplaneeringu koostamise algatamise ja keskkonnamõju strateegilise hindamise mittealgatamise otsusega saab tutvuda Tartu linna koduleheküljel www.tartu.ee ning tööpäevadel Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas, asukohaga Raekoja plats 3.
8. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu algatamise teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna koduleheküljel ühe kuu jooksul pärast planeeringu algatamise otsuse tegemist.
9. Korraldus jõustub 4. detsembril 2013. a
Urmas Kruuse Linnapea |
Jüri Mölder Linnasekretär |