Edastame planeerijaga 27.03.2017 toimunud koosolekul läbi arutatud märkused.
Seletuskirjas, planeeringu koostamise aluste peatükis, loetleda kõik arvestamisele kuuluvad tööd (liiklusanalüüs, arhitektuurivõistlus, detailplaneeringu muinsuskaitse eritingimused jm).
Geodeetilise alusplaani osas täpsustada, kas plaan on aktualiseeritud või mitte (hetkel on seletuskirjas vastuoluline info). Joonistel kasutada loetavat mõõtkava (tehnovõrgud on hetkel liiga väikese skaala tõttu loetamatud). Olemasoleva olukorra joonisele lisada olemasolevate tehnovõrkude tingmärkide selgitused.
Linnaehituslike seoste peatükis analüüsida ühendusteedena ka Vaksali tänavale rajatavaid kergliiklusteid.
Seostes on analüüsitud Tartu linna üldplaneeringust tulenevaid haljastuse nõudeid, kuid nõuetega arvestamise kohta hinnang puudub. Täiendada.
Seoste peatükis esitatud lähiümbruse hoonete näitajate võrdlustabel ei toeta planeeritud korruselisust ja krundi täisehitust. Korrigeerida.
Seoste joonisel tuleb planeeritava krundi osas näidata planeeritav lahendus (hetkel on näidatud olemasolev olukord).
Üldplaneeringu muudatuse ettepaneku peatükis esitada väljavõte kehtiva üldplaneeringu joonisest.
Maakasutuse info on dubleeritud seletuskirjas ja põhijoonisel, anda ühes kohas. Korterelamu maa sihtotstarbe osas sätestada „kuni 25%“ (vt lähteseisukohad p 4.2.1).
Planeeringust ei selgu, kuhu on kavandatud avalikult kasutatavad parkimiskohad. Täpsustada.
Põhijoonisel näidata jalgarataste parkimiskohad.
Põhijoonisel anda mälestiste tähised koos mälestiste registreerimise numbritega.
Sätestada haljastuse minimaalne osakaal (vt ka lähteseisukohad p 4.4.5). Põhijoonisel näidata planeeritava haljastuse ja mänguväljaku võimalik asukoht.
Seletuskirjas käsitleda raudteemüra.
Planeeringu elluviimise punktis sätestada, et krundi jagamine on ehitusõiguse realiseerimise eelduseks ning et Krunt 2 antakse Tartu linnale üle tasuta.
Planeeringumaterjalidele lisada planeeritava lahenduse ruumiline illustratsioon.
Ühtlustada jooniste kirjanurkade suurused.
Lisaks korrigeerida planeeringut vastavalt seletuskirjas ja joonistel tehtud märkustele.
Kuna vastavalt lähteseisukohtadele tuleb hoonestuskontseptsioon leida arhitektuurivõistlusega, siis tuleb planeeringu koostamisel arvestada 2016. aasta suvel toimunud arhitektuurivõistluse tulemusi. Seostes peatükis analüüsida toimunud arhitektuurivõistlust (sh hoonete kõrguseid ja ehitusjooni) ja võidutöö vastavust/kohandamist lähteülesandele ning kavandatavate kõrguste sobivust piirkonnaga.
Hoonestusala kavandamisel, ehitusõiguse ja arhitektuurinõuete seadmisel tuleb lähtuda arhitektuurivõistluse võidutööst (perimetraalsuse põhimõttest, ehitusjoone asukohast, I korruse täisehitusest ja suurimast lubatud ehitisealusest pinnast, mahtude liigendatusest, katusetüübist jms). Seletuskirjas esitada hoonestuse etapiviisilise väljaehitamise võimalused.
Põhijoonisel tuleb näidata hoonete I korruse suurim lubatud ehitisealune pind ja see peab vastama ehitusõiguse tabelis antavale näitajale (hetkel joonisel u poole väiksem ala näidatud).
Liikluslahenduse kavandamisel tuleb lähtuda Tiigi tn 67 detailplaneeringu liiklusanalüüsis antud perspektiivsest lahendusvariandist (Liikluslahendus OÜ töö nr 1114/16, vt joonis 2) ning parkimiskohti Vaksali tänava äärde mitte kavandada.
Palume planeeringu eskiislahendust eeltoodud märkuste kohaselt korrigeerida, huvitatud isikul/omanikul allkirjastada ja uuesti osakonnale esitada.