Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-18-0008 |
Menetlev üksus: | Tartu Raatuse Kool |
Vastutav töötaja: | Rene Leiner |
Teised töötajad: | Liia Guthan |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Healthy Nutrition 2018-2019 |
Registreeritud: | 20.01.2018 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Südameveresoonkonna haigused on tänapäevase ühiskonna suurimaid probleeme. Enamik nende, miljoneid elusid nõudvate, haiguste põhjuseid peitub elustiilis ja meie enda valikutes, millest vale toitumine ja vähene liikumisaktiivsus on ühed peamistest. Selle projektiga, mis suunatud ennekõike 9-11-aastastele lastele, keskendutakse peamiselt toitumisega seotud küsimustele, mis peaks pikemas perspektiivis omama pikaajalist mõju laste toitumisharjumustele, vähendades sellega ka nimetatud haigustesse haigestumise riske. Kindlasti ei puudu projektist ka füüsilise aktiivsusega seotud teemad. Teiseks antud projekti fookusgrupiks on õpetajad. Raatuse kool on 2018. aasta sügiseks läbi tegemas olulist muutust - kogu koolimaja täielikku rekonstrueerimist. See tähendab suuri muutusi õpikeskkonnas - väga palju õppest hakkab toimuma nn avatud õpiruumis. Samal ajal käib töö õppekava kaasajastamisega, kus suurem rõhk projekti- ja teemapõhisel õppel, õpetajate koostööl. Lisaks on fookuses ka õpilaste liikumisharjumused, õppimist toetav hindamine, aktiivsed õpimeetodid, õppekava üldpädevused, toitumine ja erivajadustega laps koolis. | |
Eesmärgid | 1) Tervislikku elustiili järgiv, loodushoidu ja säästlikku tarbimist väärtustav, kohalikust toidust ja liikumisest lugupidav, inimese ökoloogilist jalajälge, toidu tegelikku hinda, selle mõju keskkonnale ja ökosüsteeme mõistev, avatud maailmavaate ja heade sotsiaalsete oskustega õpilane. 2) Kaasaegset õpikäsitlust valdav, innovaatilisi ja õppimist toetavaid õpimeetodeid rakendav õpetaja. | |
Tegevused | Projekti käigus toimub kaks mobiilsusnädalat õpilastele ja õpetajatele, kuhu on planeeritud väga mitmeid projekti teemadega seotud tegevusi, sh õpilaste osalemine tundides, õpetajate töövarjutamine ja õppetegevuses osalemine, praktilised projekti eesmärke täitvad õpitoad õpilastele ja õpetajatele. Detailne ja pikk loetelu planeeritud tegevustest on toodud projektitaotluses. | |
Tulemused | Lühike valik oodatavaid tulemusi: - innovaatilisi õppemeetodeid kasutavad õpetajad, kes orienteeruvad hästi kaasaegsel õpimaastikul - õpilastel on paranenud teadmised naaberriikide ajaloost ja kultuurist, arenenud inglise keele oskus ja suurenenud huvi teiste keelte vastu, suhtlemisoskus teisest kultuurist pärit inimestega, sotsiokultuurilised oskused - suurenenud enesekindlus ja avatus - arenenud loovus, teadlikkus, esinemisoskus - parem kohanemisvõime, tolerantsus, motivatsioon ja initsiatiivikus - suurem paindlikkus teisest kultuurist pärit inimeste mõistmiseks - koolide senise kogemuse ja oskusteabe jagamine - arenenud suhtlemis- ja koostööoskustega õpilased, kes oskavad kriitiliselt arutleda tervisliku eluviisi, loodushoiu, säästliku tarbimise, inimese liikumisvajaduse, ökoloogilise jalajälje, ökosüsteemide jms üle ning samas seda kõike positiivselt ise praktiseerida. | |
Maksumus | 25 635 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 25 635 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Swedish Council for Higher Education (UHR) Box 45093, 104 30 Stockholm | |
Millise programmi / meetme raames | Põhjamaade Ministrite Nõukogu elukestva õppe programm Nordplus Junior | |
Juhtpartner | Tartu Raatuse Kool | |
Partnerid | Melaskóli (Reykjavik, Island) | |
Juht | Rene Leiner | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2018 - 31.08.2019 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |