Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Otsus |
Teema: | Parkimis- ja liiklusjärelevalve teostamine |
Reg. number: | 117 |
Seisund: | Allkirjastatud |
Vastuvõtmise kp: | 18.09.2014 |
Jõustumise kp: | 23.09.2014 |
Eelnõu: | Parkimis- ja liiklusjärelevalve teostamine |
Failid: | LVKO2014091800117.ddoc ( 44 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu
|
18. september 2014. a. nr 117 |
Parkimis- ja liiklusjärelevalve teostamine |
Samuti on liiklusseaduse § 263 lõike 4 kohaselt valla- või linnavalitsus liiklusseaduse §-des 241 (Parkimine keelatud kohas) ja 261 (Mootorsõiduki omaniku või vastutava kasutaja kohustuse rikkumine) sätestatud väärteo kohtuväline menetleja.
Viimastel aastatel on järjest rohkem tekkinud vajadus teha aktiivsemat liiklusjärelevalvet peatumise ja parkimise nõuete täitmise üle. Nimetatud ülesande täitmist ei ole aga seni peetud prioriteediks ja linnavalitsuses ei ole teenistuses selleks piisaval arvul volitatud teenistujaid.
Kui võrrelda liiklusseaduse § 187 lõikes 3 ja §-s 188 sätestatud haldusülesande ning § 193 lõikes 1 nimetatud liiklusjärelevalve alase pädevuse realiseerimise protsessi, siis on see paljuski sarnane. Oluliselt erinevad on vaid pädevusnormid ja tuvastatud rikkumiste menetlemise nõuded. Olulise erinevusena tuleb lisaks välja tuua, et kui liiklusseaduse § 187 lõikes 3 ja §-s 188 sätestatud haldusülesanded võib halduslepingu alusel üle anda eraõiguslikule juriidilisele isikule, siis liiklusseaduses sätestatud väärtegude kohtuvälise menetleja õigusi eraõiguslikule isikule üle anda ei saa.
Tunnistades vajadust tõhustada liiklusjärelevalvet peatumise ja parkimise nõuete üle, tuleb otsida lahendusi selle eesmärgi mõistlikuks realiseerimiseks. Kuna linnavalitsuse teenistujad saavad erinevalt eraõiguslikust juriidilisest isikust teostada nii liiklusjärelevalvet kui täita ka liiklusseaduse § 187 lõikes 3 ja §-s 188 sätestatud haldusülesandeid ning nimetatud ülesannete samaaegse täitmisega on võimalik saavutada kulude kokkuhoidu, on mõistlik nimetatud tegevused ühitada ja linnavalitsusel tuleks asuda ise kõiki liiklusseaduse § 187 lõikes 3 ja §-s 188 sätestatud haldusülesandeid täitma.
Haldusülesande täitmiseks vajalikku tehnilist infrastruktuuri ja sellega seotud teenuseid hankida ning täiendavaid teenistujaid palgata ja neile töövahendeid hankida ei ole enne 31. detsembrit 2014 võimalik. Seda on võimalik hinnanguliselt teha hiljemalt 31. augustiks 2015. Eelnevat arvestades on otstarbekas kuni nimetatud ajani anda haldusülesanded jätkuvalt halduslepinguga üle eraõiguslikule juriidilisele isikule.
Intensiivsemat liiklusjärelevalvet peatumise ja parkimise nõuete üle on aga võimalik alustada 1. jaanuarist 2015, sest nimetatud riikliku järelevalve ülesande korraldamine ei eelda haldusülesande täitmisega samal määral tehnilise infrastruktuuri hankimist.
Eelnevat arvestades ja võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3, halduskoostöö seaduse § 3 lg 2 ja § 9, liiklusseaduse § 187 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu,
o t s u s t a b:
1. Korraldada Tartu linnas liiklusseaduses § 187 lõikes 3 sätestatud haldusülesannete täitmine (parkimisjärelevalve teostamine, parkimistasu maksmise kontrollimine ja viivistasu määramine) halduslepingu alusel perioodil 1. jaanuar kuni 31. august 2015.
2. Volitada linnavalitsust sõlmima punktis 1 nimetatud ülesannete täitmiseks haldusleping.
3. Lubada linnavalitsusel seoses liiklusseaduse § 193 lõikes 1 nimetatud liiklusjärelevalve teostamise ja alates 1. septembrist 2015 punktis 1 nimetatud haldusülesannete täitmiseks võtmisega korraldada riigihanked selleks vajaliku tehnilise infrastruktuuri ja sellega seotud teenuste ning teenistujatele töövahendite hankimiseks.
4. Muuta linnavalitsuse teenistuskohtade koosseisu järgmiselt:
4.1. moodustada alates 1. jaanuarist 2015 linnakantselei menetlusteenistuse koosseisus 2 väärteouurija ametikohta;
4.2. kaotada alates 1. septembrist 2015 linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse koosseisust 0,7 viivistasude spetsialisti ametikohta;
4.3. kaotada alates 1. septembrist 2015 linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse koosseisust 0,8 juristi ametikohta;
4.4. moodustada alates 17. augustist 2015 linnakantselei menetlusteenistuse koosseisus 5 väärteouurija ametikohta.
5. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Aadu Must Esimees |