Otsus: Üldplaneeringut muutvate detailplaneeringute algatamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavolikogu
Akti liik: Otsus
Teema: Üldplaneeringut muutvate detailplaneeringute algatamine
Reg. number: 73
Seisund: Allkirjastatud
Vastuvõtmise kp: 13.02.2003
Jõustumise kp: 13.02.2003
Failid: lvk5o_0073.pdf ( 9113 kb )



Lisa 1
Tartu Linnavolikogu 13. veebruari 2003. a
otsusele nr 73

Krundi Ihaste tee 18 detailplaneeringu

L Ä H T E Ü L E S A N N E
Töö nr DP LÜ-10-2003

Planeeringu tellija: Taru Linnavalitsus.
Lähteülesanne on kehtiv: 1 aasta.
Planeeringu koostaja: tellija valikul.

1. Ülesande koostamise alus
Mare ja Vello Enniste detailplaneeringu algatamise taotlused: 21. jaanuarist 2002. a. ja 22. märtsist 2002. a.

2. Planeeringu eesmärk ja andmed olemasolevate kruntide kohta
Planeeritava ala pindala on ca 23,7 ha.
Detailplaneeringu eesmärgiks on võimaluste analüüsimine selgitamaks välja sobilikud maa-alad elamuehituseks arvestades perspektiivse Nõlvaku t koridoriga ning Ihaste perspektiivse lasteaed-algkooli maa-ala suuruse ja asukoha täpsustamine.
Planeeritava ala krundi omanikud ja krundi olemasolev maakasutuse sihtotstarve:
Ihaste tee 18 (kinnistu nr 752) – omanik: Mare Enniste; maakasutuse sihtotstarve: üldmaa; pindala: 227812 m².

3. Arvestamisele kuuluvad planeeringud ja dokumendid
3.1. Tartu Linnavolikogu 06. oktoobri 1999. a määrusega nr 99 kehtestatud Tartu linna üldplaneering.
3.2. Koostamisel olev krundile Mõisavahe 69 ja Lammi tee äärsele alale rajatava spordikompleksi detailplaneering.
Arvestamisele kuuluvad planeeringud ja dokumendid asuvad linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis.

4. Olemasolevad geodeetilised alusplaanid ja geoloogilised uuringud
Tartu linna geotehniline kaart” (AS GIB, 1998).
Olemasolevad geodeetilised alusplaanid M 1 : 500 ja 1 : 2000 linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis on kasutatavad eeltööde käigus.

5. Nõuded koostatavale planeeringule
5.1. Detailplaneeringu koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1 : 500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (firma nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg ning linna peageodeedi kooskõlastus. Planeeringuga esitada:
5.2. Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed: anda lähiümbruse planeeritud liiklusskeem, sh juurdepääsud planeeritavale alale, sõidutee, jalakäijate liikumissuunad ja ühendused tehnovõrkudega. Võttes arvesse olemasolevat situatsiooni ja kehtivaid planeeringuid, esitada kontaktvööndi kruntide struktuuri, hoonestuse tüübi ja mahu ning ehitusjoonte ülevaade ja analüüs. Analüüsist tulenevalt anda põhjendus detailplaneeringu alal planeeritud kruntide ehitusõigusele (krundi suurus, täisehitus, hoonestuse tüüp, ehitusjooned).
Punkt 5.2. lahendada kaheetapilisena:
· seosed enne Nõlvaku t väljaehitamist;
· seosed pärast Nõlvaku t väljaehitamist.
Detailplaneeringuga anda põhjendus kehtiva Tartu linna üldplaneeringu muutmiseks antud alal (vastavalt PS § 9 lg 7).
5.3. Olemasoleva olukorra iseloomustus: Esitada krundipiirid, maakasutuse sihtotstarve senised kokkulepped maakasutuse kitsendamise kohta, kehtivate detailplaneeringute nõuded ja nende alusel kavandatavad muutused ja olemasolev situatsioon planeeritaval alal. Anda hinnang olemasolevale haljastusele. Näidata olemasolevad ja projekteeritud tehnovõrkude trasside asukohad.
5.4. Planeeritava ala kruntideks jaotamine: määrata planeeringuga. Anda kruntide ligikaudsed pindalad. Lasteaed-algkooli krundi asukoha ja suuruse määramisel lähtuda sotsiaalministri 25.10.1999. a määrusest nr 64 “Koolieelse lasteasutuse tervisekaitse-, tervise edendamise, päevakava koostamise ja toitlustamise nõuded” ja sotsiaalministri 14.07.2000. a määrus nr 47 “Kooli tervisekaitsenõuded”.
Planeeringuga anda maakasutuse bilansi koondtabel (planeeringu algatamise eelne ja kavandatud kruntide pindalade suhe ja sihtotstarbed).
5.5. Krundi ehitusõigus:
· krundi kasutamise sihtotstarve või sihtotstarvete alaliigid või keelatud/lubatud ehitiste kasutamise otstarbed: anda vastavalt planeeringu eesmärgile;
· hoonete suurim lubatud arv krundil: määrata planeeringuga;
· hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala (krundi maksimaalne täisehitusprotsent): määrata planeeringuga;
· hoonete suurim lubatud kõrgus (katuseharja või parapeti absoluutkõrgusena).
5.6. Krundi hoonestusala piiritlemine:
· kohustusliku ehitusjoon määrata Pallase pst, planeeritavate tänavate ja perspektiivse Nõlvaku t suhtes;
· ehitusala sidumine krundipiiridega.
5.7. Tänavate maa-alad ja liiklus- ja parkimiskorraldus ning vajadusel eraõigusliku isiku maal asuva, olemasoleva või kavandatava tänava avalikult kasutatavaks teeks määramine teeseaduses sätestatud korras:
· tänava maa-ala ja selle elementide (sõidutee, jalgrattatee, kõnnitee, eraldusriba) kirjeldus ja kavandatavad laiused, anda tänava ristprofiil;
· tee maa-alad, kus on lubatud väikeehitised ja ajutised ehitised ning nõuded neile ehitistele;
· tänavate ja ristmike kõrgusarvud;
· liikluskorralduse põhimõtted (autoliikluse, ühissõidukiliikluse ja kergliikluse sõidurajad, sõidusuunad ja nende eraldatus, invanõuded, bussipeatuste asukohad);
· jalakäigutänavad;
· kruntide planeeritud kasutusotstarbele ja hoonestusele vastav parkimislahendus;
· krundile pääsu asukoht ja/või piiri osa kust väljasõitude rajamine on keelatud;
· eraõigusliku isiku maal asuva, olemasoleva või kavandatava tänava avalikult kasutatavaks teeks määramine;
· jalakäijate ja sõidukite liiklusintensiivsuste prognoosid;
· teekaitsevööndi vajadus ja selle ulatus;
· eraõigusliku isiku maal asuva, olemasoleva või kavandatava tänava avalikult kasutatavaks teeks määramine.
Liiklusskeem anda kaheetapilisena:
· enne Nõlvaku t väljaehitamist;
· pärast Nõlvaku t väljaehitamist.
5.8. Ehitistevahelised kujad: lahendada vastavalt normatiivdokumentidele koos viitega seadusandlikule aktile.
5.9. Arhitektuurinõuded ehitistele:
· hoonete korruselisus – kuni 2 korrust;
· katusekalle või selle vahemik – määrata planeeringuga;
· katusekatte ja välisviimistluse lubatud materjalid, nõuded avatäidetele ning muudele hoone osadele ning detailidele – määrata planeeringuga;
· planeeringuga kavandatav maapinna absoluutkõrguste vahemik krundil
· ± 0.00 sidumine.
Planeeringuga anda p. 5.4., 5.5. ja käesolevas punktis nimetatud nõuded ühtsetena iga kavandatava elamugrupi kohta.
5.10. Haljastuse ja heakorrastuse põhimõtted:
· säilitatav ning likvideeritav, linnaliselt väärtuslik ja muu haljastus;
· kohustuslik kõrg- ja madalhaljastuse rajamine;
· kruntide piirded;
· vertikaalplaneerimise ja vajadusel kuivendamise põhimõtted (maapinna kõrguse muutmine, sademevete ärajuhtimine).
5.11. Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad: lähtudes Tartu linna üldplaneeringust, naaberaladele kehtestatud detailplaneeringutest ja kavandatud arvutuslikust tarbimisvõimsuse kasvust anda koostöös võrguettevõtetega:
· olemasoleva olukorra iseloomustus;
· planeeritud hoonete ja rajatiste tehnovarustuse arvestuslikud põhinäitajad ja põhimõtteline lahendus (veevarustus, heitvete ja sadevete kanalisatsioon, küte, elektrivarustus, välisvalgustus, sidevarustus,);
· lubatud ja keelatud lahendused ehitiste tehnovarustuse tagamisel, lokaalsete lahenduste lubatavus ja tingimused;
· tehnovõrkudele reserveeritud maa-alad lähtudes olemasolevatest, rekonstrueeritavatest ja kavandatud tehnovõrkude asukohtadest;
· vajadusel võimalikud tehnovarustuse variandid;
· hüdrantide ja tuletõrje veevõtukohtade paiknemine.
Esitada tehnovõrkude rajamise vajaduse koondtabel (planeeringu algatamise eelne ja planeeringuga kavandatud tehnovõrkude rajamise vajadus ).
5.12. Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatu elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs, sh:
· lahendada jäätmekäitluse korraldamine;
5.13. Vajaduse korral ettepanekud kaitse alla võetud maa-alade ja üksikobjektide kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks või lõpetamiseks, ettepanekute tegemine maa-alade või üksikobjektide kaitse alla võtmiseks: ei käsitleta.
5.14. Servituutide määramise vajadus.
5.15. Riigikaitselise otstarbega maa-alad: ei käsitleta.
5.16. Kuritegevuse riske vähendavad nõuded ja tingimused: lahendada vastavalt Eesti standardile EVS 809-1:2002.
5.17. Muud seadusest ja teistest õigusaktidest tulenevad kinnisomandi kitsendused ning nende ulatus.
5.18. Planeeringu kehtestamisest tulenevate võimalike kahjude hüvitaja.
5.19. Planeeringu rakendamise võimalused: planeeringuga täpsustada tänavate, üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ja vihmaveekanalisatsiooni väljaehitaja kuni eraõigusliku krundi piirini ja tehnovõrkude väljaehitajad ja väljaehitamise seosed kruntide hoonestamisega.

6. Detailplaneeringu koosseisus esitatavad joonised
6.1. Situatsiooni skeem, M 1:10 000;
6.2. Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed vastavalt p 5.2.
M 1: 2000;
6.3. Olemasolev olukord vastavalt p 5.3., M 1:1000;
6.4. Planeeringu põhijoonis vastavalt p. 5.4-5.10. ja 5.12.-5.17., M 1:1000;
6.5. Planeeritud maakasutus vastavalt p.5.4., 5.5. ja 5.14., M 1:1000;
6.6. Tehnovõrkude planeering vastavalt p.5.11., M 1:1000.
6.7. Detailplaneeringu lahendust illustreeriv joonis M 1:1000 (ainult planšetil).
7. Koostöö planeeringu koostamisel
Planeeringu koostaja kaasab planeeringu koostamisse planeeritava maa-ala kinnisasjade omanikud, õiguslikul alusel maakasutajad, elanikud ja teised huvitatud isikud ning tehakse koostööd maa-ala olemasolevate või kavandatavate tehnovõrkude omanikega või valdajatega.

8. Detailplaneeringu esitamine ja kooskõlastamine
Detailplaneeringu projekt (paberkandjal ja digitaalselt) esitatakse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnale geodeetilise alusplaani, planeeringu põhilahenduse, arhitektuurse osa, tänavate, üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ja tehnovõrkude lahenduse läbivaatamiseks ja lähteülesandele vastavuse kontrollimiseks. Planeeringu projekti üleandmine registreerida linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna sekretäri juures. Osakonnas läbi vaadatud projekt tagastatakse koostajale.
Detailplaneeringu projektile hangitakse planeeringu koostaja poolt kooskõlastus:
8.1. linnamajanduse osakonnalt;
8.2. arhitektuuri ja ehituse osakonnalt;
8.3. linna peageodeedilt;
8.4. Tartu Tervisekaitsetalituselt;
8.5. Tartumaa Päästeteenistuselt.
Kooskõlastused võtta vastavale joonisele. Tekstilises osas esitada kooskõlastuste kokkuvõte, kus näidata, millisel joonisel kooskõlastus asub, kooskõlastava instantsi nimi ja kooskõlastuse kuupäev; märkused ning kooskõlastaja ametinimi ja nimi. Kooskõlastused hankida kahele planeeringu eksemplarile. Detailplaneering suunatakse pärast kooskõlatamist avalikule väljapanekule. Juhul, kui avaliku väljapaneku ja arutelu tulemuste alusel tehtud paranduste tõttu muutuvad planeeringu põhilahendused on vajalik hankida uued kooskõlastused.

9. Detailplaneeringu avalik väljapanek ja arutelu
Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendusi tutvustavaid arutelusid ning vastuvõetud planeeringu avaliku väljapaneku ja arutelu korraldab linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond. Planeeringu lähteseisukohti ja eskiislahendusi tutvustavaid arutelusid ning vastuvõetud planeeringu avalik arutelu viiakse läbi koos planeeringu koostajaga.

10. Detailplaneeringu vormistamine
Detailplaneering vormistatakse keskkonnaministeeriumi poolt välja antud soovituslike tingmärkide alusel, maakasutuse sihtotstarbed esitada Eesti Vabariigi Valitsuse 24. jaanuari 1995.a määruse nr 36 “Katastriüksuse sihtotstarvete liikide ja nende määramise aluste kinnitamine” sätestatud korra alusel. Lubatud/keelatud ehitise kasutamise otstarbed määratakse majandus- ja kommunikatsiooniministri 26. novembri 2002. a määruse nr 10 “Ehitise kasutamise otstarvete loetelu” alusel.
10.1. Planeeringute koosseis esitada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 14. novembri 2000. a korraldusega nr 2777 kinnitatud juhendile “Planeeringu koosseis ja vormistamise nõuded”.

Lisa 2
Tartu Linnavolikogu 13. veebruari 2003. a
otsusele nr 73

Lisa 5
Tartu Linnavolikogu 13. veebruari 2003. a
otsusele nr 73

Lisa 6
Tartu Linnavolikogu 13. veebruari 2003. a
otsusele nr 73

Lisa 7
Tartu Linnavolikogu 13. veebruari 2003. a
otsusele nr 73