|
TARTU LINNAVOLIKOGU |
MÄÄRUS |
|
|
Tartu
|
13. veebruar 2003. a. nr 18
|
Teede ja tänavate sulgemise maks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse (RT I 1993, 37, 558; 1999, 82, 755; 2000, 51, 322; 2001, 82, 489; 100, 642; 2002, 29, 174; 36, 220; 50, 313; 53, 336; 58, 362; 61, 375; 63, 387; 64, 390 ja 393; 68, 407; 82, 480; 96, 565; 99, 579) § 22 lg 1 p 2 ja kohalike maksude seaduse (RT I 1994, 68, 1169; 1996, 49, 953; 1999, 16, 269; 101, 903; 2000, 33, 196; 81, 515; 2002, 44, 284; 110, 654) § 11, Tartu Linnavolikogu
m ä ä r a b :
1. Maksuobjekt ja maksumaksja
1.1. Teede ja tänavate sulgemise maksu maksavad füüsilised ja juriidilised isikud (edaspidi: sulgeja(d)) demonstratsioonide, rongkäikude ja muude ürituste korraldamise, samuti ehitus- või remonttööde puhul, kui sellega kaasneb üldkasutatava tee, tänava, väljaku, pargi, puhkeala või selle osa (edaspidi: maksuobjekt) sulgemine.
1.2. Kui ehitise omanikule on tehtud ettekirjutus ehitusseaduse § 40 alusel inimese elule, tervisele või varale või keskkonnale ohtliku ehitise vastavusse viimiseks ehitisele esitatavatele nõuetele või lammutamiseks, on ehitise omanik maksumaksja ka juhul, kui ehitise omaniku eest on tänava sulgemise korraldanud Tartu Linnavalitsus eesmärgiga ära hoida ehitisest tulenev võimalik oht inimese elule, tervisele, varale või keskkonnale.
1.3. Teede ja tänavate sulgemise all mõistetakse liikluse katkestamist läbivale liiklusele ühes või mõlemas suunas kahe ristmiku vahelisel alal või ristmikul liikluse tõkestamist. Tee täieliku sulgemise korral pole võimalik liigelda ühelt ristmikult teisele või on ristmikul kõik sõidusuunad tõkestatud. Osalise sulgemise korral on liiklemine takistatud või on ristmikul osa sõidusuundi tõkestatud. Juhul kui liiklusele avatuks jääva sõidutee laius on väiksem kui 3 meetrit, loetakse tee täielikult suletuks. Juhul kui liiklusele avatuks jääva kõnnitee laius on väiksem kui 1,5 meetrit, loetakse kõnnitee täielikult suletuks. Väljakute, parkide ja puhkealade sulgemise all mõistetakse nende kasutamist sulgeja tegevuse läbiviimiseks.
2. Maksuperiood ja maksukohustuse tekkimise aeg
2.1. Maksuperiood on ajavahemik maksuobjekti sulgemisest kuni selle üleandmiseni maksuhalduri õigusi teostavale ametiisikule.
2.2. Punktis 4.3. sätestatud juhul on maksuperiood ajavahemik, mille jooksul linn pidi ehitusseadusest tulenevalt tagama ehitise ohutuse ning mille jooksul tee või tänav oli reaalselt suletud.
2.4. Maksukohustus tekib maksuobjekti sulgemise momendist. Maks tasutakse punktis 4 sätestatud korras.
3. Maksumäär
3.1. Maksumäära diferentseeritakse sõltuvalt tee- ja tänavatüübist ja/või käesoleva maksumääruse punktides 3.4. ja 3.5. sätestatud parandustegureist. Tee- ja tänavatüübid määratakse maksumääruse lisas.
3.2. Maksumäära diferentseerimisel kasutatakse järgmisi tee- ja tänavatüüpide maksumäärasid
3.2.1. esimese tüübi tee või tänav - maksumäär 1500 krooni ööpäevas;
3.2.2. teise tüübi tee või tänav - maksumäär 800 krooni ööpäevas;
3.2.3. kolmanda tüübi tee või tänav - maksumäär 200 krooni ööpäev.
3.3. Sõidutee osalisel sulgemisel arvestatakse sulgemismaksu proportsionaalselt suletud sõidutee laiusele vastavalt maksumäärale, kuid mitte vähem kui 50 krooni.
3.4. Maksumäära diferentseerimisel kasutatakse järgmiseid parandustegureid:
3.4.1. ainult kõnnitee sulgemine 0,1;
3.4.2. ainult öine sulgemine (20.00-06.00) 0,2;
3.4.3. sulgemine ainult puhkepäeval või riiklikul pühal 0,4;
3.4.4. ühistranspordiliiklusega teede ja tänavate täielik
sulgemine ühistranspordiliiklust takistamata 0,5;
3.4.5. sulgemise lubatud tähtaja ületamise iga päev 2,0;
3.4.6. tunnitariif (kehtib alla ööpäevase sulgemise korral) 0,05.
3.5. Suletava lõigu pikkuse korral piki sõiduteed üle 50 meetri või piki kõnniteed üle 20 meetri lisatakse sulgemismaksu määrale 0,5% iga ületatud meetri eest.
3.6. Väljaku, pargi või puhkeala sulgemisel on maksumäär 1 kroon suletud ala iga ruutmeetri eest ööpäevas. Nimetatud maksumäära diferentseerimisel kasutatakse käesoleva maksumääruse punktides 3.4.5. ja 3.4.6. sätestatud parandustegureid.
4. Teede ja tänavate sulgemise maksu tasumine
4.1. Teede ja tänavate sulgemise maks tasutakse Tartu linna eelarvesse ja selleks määratud pangakontole hiljemalt maksuobjekti sulgemise päevaks. Teede ja tänavate sulgemine vormistatakse linnamajanduse osakonna poolt väljaantava loaga. Punktis 1.2. sätestatud juhul määrab tasumisele kuuluva maksusumma maksuhalduri õigusi teostav ametiisik Maksusumma määratakse maksuotsusega ning see edastatakse maksumaksjale maksukorralduse seaduses sätestatud korras.
4.2. Maksuobjekti sulgemisel lühemaks tähtajaks, kui on fikseeritud punktis 4.1. sätestatud loas, tagastatakse liigselt tasutud maks sulgejale 2 nädala jooksul peale maksuobjekti liiklusele avamist.
4.3. Käesolevas maksumääruses kehtestatud tähtajast hiljem Tartu linna eelarvesse tasutud maksusummalt arvutatakse intressi maksukorralduse seaduses sätestatud korras. Tähtpäevaks tasumata jäetud maksusumma ja arvestatud intressi sissenõudmisel rakendatakse sundtäitmist ja kohaldatakse karistusi maksukorralduse seaduses sätestatud alusel ja korras.
5. Maksuobjekti sulgemise menetlus
5.1. Avaldus maksuobjekti sulgemiseks koos ajutise liikluskorralduse skeemiga ühes kõigi linnamajanduse osakonna poolt nõutavate kooskõlastustega, garantiikirjaga teekatte taastamise kohta kaevetöödel ja tööde läbiviimise graafikuga esitatakse linnamajanduse osakonnale vähemalt 2 tööpäeva enne maksuobjekti sulgemist.
5.2. Maksuobjekti sulgemisel avariide likvideerimiseks on sulgeja kohustatud koheselt informeerima linnamajanduse osakonda. Maksuobjekti sulgemisluba tuleb linnamajanduse osakonnas vormistada hiljemalt kolme tööpäeva jooksul.
5.3. Avalduses esitatud andmete alusel kontrollib maksuhalduri õigusi teostav ametiisik teede ja tänavate sulgemise maksu arvestust. Maksuhalduri õigusi teostav ametiisik annab maksumaksjale teatise, millel on märgitud sulgeja nimi, sulgemisloa number, maksmisele kuuluv maksusumma ja pangakonto, kuhu maksusumma tasutakse.
5.4. Maksuobjekti sulgemisluba väljastatakse peale teede ja tänavate sulgemise maksu tasumist.
5.5. Linnamajanduse osakonna nõudmisel on maksuobjekti sulgeja omal kulul kohustatud avaldama liikluse sulgemise kohta teate kohalikus raadios ja/või ajalehes. Teede ja tänavate sulgemisel on sulgeja kohustatud sulgemispiirkonnas välja panema liiklust reguleerivad märgid ja piirded arvestades kehtivaid eeskirju ja kooskõlastatud ajutist liikluskorraldusskeemi. Peale ehitus- või remonttööde lõpetamist on sulgeja kohustatud ajutised märgid ja piirded kõrvaldama, taastama tee liikluskõlblikkuse ning informeerima liikluse taasavamisest linnamajanduse osakonda ja liikluspolitsei korrapidajat.
5.6. Haljastusalade kahjustamise korral peab sulgeja taastama haljastuse endises seisukorras.
6. Maksusoodustused- ja maksuvabastused
6.1. Avariitööde tegemisel esimese ööpäeva eest maksu ei arvestata.
6.2. Teede ja tänavate sulgemise maksust on vabastatud kultuuri- või spordiürituse korraldaja.
6.3. Linnavalitsus võib täiendavalt anda maksuvabastust:
6.3.1. Euroopa Liidu fondidest rahastatavate ehitustööde puhul;
6.3.2. muudel juhtudel lähtudes avalikest huvidest.
6.4. Maksuvabastuse taotlemiseks esitatakse linnavalitsusele taotlus linnamajanduse osakonna kaudu. Linnavalitsus peab maksuvabastust andvas haldusaktis avalikku huvi põhjendama.
7. Teede ja tänavate sulgemise maksu kogumine ja maksuhaldur
7.1. Teede ja tänavate sulgemise maksu maksuhaldur on linnavalitsus, mis korraldab maksude kogumist linnamajanduse osakonna kaudu. Linnamajanduse osakonna teedeteenistuse ja liikluskorralduseteenistuse peaspetsialistid on volitatud rakendama kõiki maksukorralduse seaduses sätestatud maksuhalduri õigusi.
7.2. Maksuhalduri maksuteate, maksuotsuse või muu haldusakti või toimingu peale on maksumaksjal õigus esitada vaie Tartu Linnavalitsusele maksukorralduse seaduse 14. peatükis sätestatud korras.
7.3. Vastutus käesoleva määruse rikkumise eest tuleneb maksukorralduse seaduse §st 154 .
8. Rakendussätted
8.1. Tartu Linnavolikogu 9. oktoobri 1997 a. määrus nr 24 “Teede ja tänavate sulgemise maksu kehtestamine” ja 15. märtsi 2001 a. määrus nr 62 “Tartu Linnavolikogu 09. oktoobri 1997 a. määruse nr 24 muutmine” tunnistatakse kehtetuks.
8.2. Enne käesoleva määruse jõustumist tekkinud maksukohustusega seotud maksusumma tasumine ja täiendava maksusumma määramine, samuti maksuvõla sissenõudmine toimub käesoleva määruse ja maksukorralduse seaduse alusel.
8.3. Määrus jõustub 17. veebruarist 2003. a.
Aadu Must
Esimees
Lisa
Tartu Linnavolikogu 13. veebruari 2003. a
määruse nr 18 juurde
T E E D E J A T Ä N A V A T E T Ü Ü B I D
1. Teede ja tänavate sulgemise maksu määramisel lähtutakse järgmistest teede ja tänavate liigitusest:
1.1. liikluskorralduse või bussiliikluse seisukohast olulise tähtsusega ning kesklinna teed ja
tänavad (I ja II tüüp);
1.2. ülejäänud tänavad (III tüüp).
2. Kesklinna teedeks ja tänavateks on Riia, Akadeemia, Vanemuise, Pepleri, Kuperjanovi, Vallikraavi, Baeri ja Laia tänavaga ning Vabaduse puiesteega piirnevas alas asetsevad teed ja tänavad.
3. Tartu linnas on järgmised esimese ja teise tüübi teed ja tänavad:
_______________________________________________________________________________
Tee või tänava nimetus tee või tänava tüüp
_______________________________________________________________________________
1. Aardla I
2. Aida II
3. Akadeemia I
4. Alasi II
5. Aleksandri I
6. Anne II
7. Aruküla tee I
8. K.E.von Baer I
9. Betooni I
10. Era II
11. Emajōe (Lai - Kroonuaia) I
12. Emajõe (Kroonuaia-Kartuli) II
13. Filosoofi II
14. Fortuuna I
15. Gildi I
16. Herne II
17. Hiie II
18. Hipodroomi II
19. J.Hurda II
20. Ihaste tee I
21. Ilmatsalu I
22. Jaama I
23. Jaani I
24. Jakobi I
25. Jalaka I
26. Kabeli II
27. Kalda tee I
28. Kalevi I
29. Kastani I
30. Kasesalu II
31. Kaunase pst. I
32. Kesk kaar II
33. Kivi II
34. Kompanii I
35. Kopli II
36. Fr.R.Kreutzwald I
37. Kroonuaia I
38. Kruusamäe I
39. J.Kuperjanovi I
40. Küüni I
41. Küütri I
42. Lai I
43. Lembitu II
44. Lossi I
45. Lubja (Puiestee - Staadioni) I
46. N.Lunini I
47. Lutsu I
48. Lammi II
49. Magasini I
50. Mesika II
51. Munga I
52. Muru II
53. Mōisavahe I
54. Narva mnt I
55. Nurme II
56. Nōlvaku I
57. Näituse I
58. Pallase pst II
59. Peetri II
60. Pepleri I
61. Pikk I
62. Poe I
63. Puiestee I
64. Puusepa I
65. Pōhja pst. I
66. Pōhjatamme I
67. Pōllu II
68. Pōik I
69. Pärna II
70. Raekoja plats I
71. Raatuse I
72. Raua I
73. Raudtee I
74. Ravila I
75. Rebase (Kalevi-Turu) I
76. Riia I
77. Ringtee I
78. Ropka tee I
79. Roopa II
80. Roosi II
81. Rüütli I
82. Sauna I
83. Savi II
84. Sepa II
85. Side II
86. Soinaste I
87. Soola I
88. Staadioni (Narva - Lubja) I
89. Suur kaar II
90. Sōbra I
91. Sōpruse pst (koos mahasōitudega Turu tänavale) I
92. Taara pst. I
93. Tallinna maantee I
94. Teguri I
95. Tehase I
96. Tiigi II
97. N. Triigi II
98. Fr.Tuglase I
99. Tulbi II
100. Turu I
101. Tähe I
102. Tähtvere II
103. Ujula II
104. Uus II
105. Vaba (Raua - Võru) I
106. Vabaduse I
107. Vahi I
108. Vaksali I
109. Vallikraavi I
110. Vanemuise I
111. Variku I
112. Vasara II
113. Veeriku II
114. Veski II
115. Viljandi I
116. Vōru I
117. Väike-Kaar I
118. Väike Turu I
119. Väike-Tähe I
120. Wiiraldi II
121. Õnne II
122. Ülikooli I
Kõik punktis 3 nimetamata Tartu linna teed ja tänavad (s.h. kvartalisisesed sissesõiduteed) kuuluvad kolmanda tüübi teede ja tänavate hulka.