Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Tartu Linnavalitsuse 1. detsembri 2015. a korralduse nr 1284 "Informatsioon Päeva 1, Tähe 8, Tähe 15 ja Pargi 15 kruntide detailplaneeringu avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu tulemustest" muutmine |
Reg. number: | 1343 |
Seisund: | Allkirjastatud |
Vastuvõtmise kp: | 15.12.2015 |
Jõustumise kp: | 15.12.2015 |
Eelnõu: | Tartu Linnavalitsuse 01.12.2015. a korralduse nr 1284 "Informatsioon Päeva 1, Tähe 8, Tähe 15 ja Pargi 15 kruntide detailplaneeringu avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu tulemustest" muutmine |
Failid: | LVK2015121501343.bdoc ( 33 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu
|
15. detsember 2015. a. nr 1343 |
Tartu Linnavalitsuse 1. detsembri 2015. a korralduse nr 1284 "Informatsioon Päeva 1, Tähe 8, Tähe 15 ja Pargi 15 kruntide detailplaneeringu avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu tulemustest" muutmine |
Urmas Klaas linnapea |
Jüri Mölder linnasekretär |
Ettepaneku /vastuväite tegija ja kuupäev | Jrk nr | Ettepanekud ja vastuväited | Tartu Linnavalitsuse seisukohad |
3.2 | LV on käsitlet[n]ud hoonestusmahtu ja haljasala suurust eraldi teemadena, ent ala ja selle nägu on üks tervik. Tervikmiljöö kujunemisega ei ole arvestatud (sh kas see vastab antud kujul ÜP põhimõtetele). | Linn on hoonestusmahtu ja haljasala suurust käsitlenud eraldi kuna õiguste riive on erinev. Vt p 1.3 vastus Planeeringualale on kavandatud nii hoonestust kui avalikku haljastust. Planeeringulahendusega kavandatud hoonete mahud arvestavad lähiümbruse hoonetega. Seetõttu ei ole õige väita, et ei ole arvestatud tervikmiljöö kujunemisega. Pigem ei arvesta tervikmiljöö kujunemisega Karlova seltsi kompromissettepanek kaaluda suurema haljasala tekkimise huvides piirkonnale omasest kõrgemat ja seega mittehaakuvat hoonestust. Vt ka p 2.2 ja p 3.8 vastust. | |
3.8 | Jalakäijatele mõeldud kõnnitee kuulub DP lahenduses väljapakutud kvartalisisese juurdepääsutee juurde, mis näib planeeringumaterjalide kohaselt olevat ajendatud pigem vajadusest lahendada uushoonestuse juurdepääsude küsimus avaliku tee, mitte servituutidega (18.06.13 kirjas arendajale on LV märkinud, et servituutidega kvartalisisestele kruntidele juurdepääsu lahendamine ei ole soovitatav lahendus, samuti mainis planeeringu koostanud arhitekt 14.10.15 kohtumisel Karlova Seltsiga, et tegemist on juurdepääsutee, mitte tänavaga). | Oluline on analüüsida, mida kavandatav tee lahendab, mitte mis teeala kavandamise ajendiks on võinud olla. Antud juhul tagab kavandatud sõidutee lisaks kruntide juurdepääsudele kõigile soovijatele planeeringualalt loode-kagu suunalise läbikäimise, nagu ka Karlova Selts on 14.02.2013 kirjas muu hulgas oluliseks pidanud. Planeeringu seletuskirjas (p 7) on sätestatud, et juurdepääsutänav on avalikult kasutatav nii autotranspordile kui ka jalakäijatele. Päeva tänava kaguküljele on planeeritud asfaltkattega kõnnitee. Linn on seisukohal, et lepinguga, mis sõlmitakse enne detailplaneeringu kehtestamist kinnistu omanikega, on võimalik tagada läbipääsu tee osas avalik kasutus. Arusaadavuse parandamiseks täiendada detailplaneeringut järgmiselt: Planeeringu joonist nr 5 "Planeeritud maakasutus ja kitsendused" täiendada, kajastada avalikku kasutusse määratav läbipääs kogu juurdepääsutänava osas. Planeeringu seletuskirja ptk 17 "Planeeringu elluviimise võimalused" sätestada, et avalikku kasutusse määratava läbipääsu osas sõlmitakse kokkulepped enne detailplaneeringu kehtestamist. |