|
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
|
Tartu
|
31. märts 2015. a. nr 329
|
Kaarsilla remondiks projekteerimistingimuste määramine |
Kaarsild on jalakäijatele ja jalgratturitele oluline ühendustee, mis ühendab erinevaid linnaosi ja paikneb ühtses ülelinnalises jalgrattateede võrgustikus.
Kaarsilla on projekteerinud TEPI „Eesti Tööstusprojekt“ 1958. aastal ja see valmis 1959. aastal. Kaarsild on ehitatud endise Kivisilla kohale, selle kaldasamba vundamentidele.
Kaarsild on ühesildeline, ühe kaarega ja jäiga tõmbiga raudbetoonsild. Sild on kahe kõnniteega, mõlema laius 2,25 meetrit. Kaare sille on 57,4 meetrit, tõus 8,72 meetrit.
Käesolevaks ajaks on silla raudbetoonosad tugevalt lagunenud, silla otstes esineb pinnase vajumist, olemasolev elektrisüsteem on amortiseerunud, sillale kinnituvad tehnovõrgud ei paikne nõuetekohaselt. 2012. aastal on Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo OÜ esitanud oma töös 102-19-12 „Kaarsilla tehnilise seisukorra hinnang“ ülevaate silla peamistest tehnilistest puudustest. 2012. aastast kuni praeguseni võib täheldada silla lagunemisprotsessi jätkumist.
Projekteerimistingimusega määratavate tööde üheks eesmärgiks on Kaarsilla kahjustuste parandamine. Lisaks sellele on eesmärgiks olemasolevate kõnniteede laiendamine jalgrattaliikluseks vajaliku raja võrra, silla peale- ja mahatulekutele (pandustele) juba koostatud projektlahenduse muutmine, tulenevalt projekti lõpplahendusest, elektri- ja nõrkvoolu projekti koostamine, et paigaldada silla konstruktsioonidele kujundus- ja tänavavalgustus ning helindus, ning sillal paiknevate tehnovõrkude ja nende kinnituste ümberprojekteerimine.
Enne projekteerimistööde alustamist tuleb teostada silla kõikide elementide seisukorra põhjalik uuring. Koostatav projekt peab olema sobilik ehitustööde hanke läbiviimiseks.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, ehitusseaduse § 19 lg 1 ja lg 3, teeseaduse § 19 lg 1 ja lg 5 ja Tartu linna ehitusmääruse § 26 lg 1 ja lg 4, Tartu
Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Määrata Kaarsilla remondi projekteerimistingimused vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal avaldada kahe nädala jooksul informatsioon projekteerimistingimuste määramise kohta Tartu linna koduleheküljel.
3. Korraldus jõustub taotlejale teatavaks tegemisest.
4. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavaks tegemisest.
Urmas Klaas linnapea |
Jüri Mölder linnasekretär |
LISA
Tartu Linnavalitsuse 31.03.2015
korralduse nr 329 juurde
Kaarsilla remondi projekteerimistingimused PTR-15-040
Projekteerimistingimuste taotleja: Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond.
Projekteerimistingimused kehtivad 2 aastat alates korralduse jõustumisest.
1. Lähtedokumendid
Asukohaskeem - lisa 1
2. Lähteandmed
2.1. Projekt koostada vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 54 "Teeprojekti suhtes esitatavad nõuded".
2.2. Projekteerida vastavalt järgmistele Eesti Standarditele:
2.2.1. EVS 843:2003 “Linnatänavad”;
2.2.2. EVS 613:2001 "Liiklusmärgid ja nende kasutamine" ja selle hilisemad täiendused EVS 613:2001/A1:2008. Kasutada alumiiniumist märgialuseid ja kuumtsingitud metalldetaile;
2.2.3. EVS 614:2008 "Teemärgised ja nende kasutamine". Teekattemärgised projekteerida termoplastikust.
2.3. Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad kehtivad planeeringud ja projektid:
2.3.1. Tartu linna üldplaneering 06.10.2005;
2.3.2. Tartu linna jalgrattaliikluse arenguskeem, OÜ Hendrikson & Ko 01.12.2006;
2.3.3. Emajõe vasakkalda jalg- ja jalgrattatee rajamine ning kaldakindlustuse rekonstrueerimine lõigus Kroonuaia sild - Võidu sild, tööprojekt, KLM Projekt OÜ, 2012.
2.4. Muud arvestamisele kuuluvad dokumendid. Dokumentidega saab tutvuda Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonnas:
2.4.1. Kaarsilla tehnilise seisukorra hinnang. Töö koostaja Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo OÜ, töö nr 102-19-12, töö koostamise aeg 2012. a;
2.4.2. Tartu linn, Kaarsilla jalg- ja jalgrattatee pandused. Põhiprojekt ja 3D mudel. Töö koostaja OÜ Tinter-Projekt, töö nr 48-13-TP, töö koostamise aeg 2014. a;
2.4.3. Kaarsilla valgustus ja helinduskontseptsioon. Töö koostamise aeg märts 2015. Töö koosneb järgmistest osadest:
Valgustuspaigaldis. Tipriit Valgusdisain OÜ.
Helipaigaldis. Audio System Design OÜ.
Elektripaigaldis. Tugevvool, nõrkvool, automaatika. Elinvar OÜ.
2.5. Projekt (ja selle osad) koostada vastavat tegevusluba omava füüsilise või juriidilise isiku poolt.
2.6. Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (ettevõtja nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. Alusele peavad olema kantud kõik puud.
2.7. Vastavalt Tartu linna üldplaneeringule asub projekteeritav ala arheoloogilises miljööpiirkonnas, millest tulenevalt on vajalik kultuuriväärtuste teenistuse kooskõlastus (juhataja Romeo Metsallik, tel 736 1250).
2.8. Emajõgi on karpkalaliste elupaigana kaitstav veekogu, ehitustegevust kavandatakse avaliku veekogu veekaitsevööndis, kalda piiranguvööndis ja ehituskeeluvööndis, millest tulenevalt tuleb projekt kooskõlastada Keskkonnaameti Jõgeva-Tartu regiooniga.
2.9. Väljastatud projekteerimistingimused, võrguettevõtete tehnilised tingimused ja muu projektiga seonduv informatsioon lisada projekti kausta.
3. Projektlahenduse sisu
3.1. Projekteerida Kaarsilla remontimine lisas 1 näidatud mahus. Kui projektlahendus seda tingib, võib projekteeritavat ala suurendada või vähendada. Projektlahendus peab vastama lähtetasemele "hea".
3.2. Koostatud projektlahendus peab olema terviklik, sh tuleb esitada lahendused nii silla remontimiseks kui panduste rajamiseks. Projekti koosseisus esitada projektlahendused ja arvestada järgmiste remonditööde läbiviimise vajadusega:
3.2.1. teostatud uuringute kokkuvõte kõikide silla elementide kohta koos neid iseloomustavate materjalidega;
3.2.2. teha arvutused ja koostada lahendus silla mõlema käiguosa gabariitide laiendamiseks vähemalt 1,0 m võrra, et mõlemale silla käiguosa poolele on võimalik markeerida jalgrattarada. Silla alt läbisõidu kõrgusmärk Emajõe kohal ei tohi olla väiksem praegusest;
3.2.3. koostada sillagabariitide laienemisest tulenevalt uued panduste joonised koos töömahtudega;
3.2.4. silla kõikide betoonkonstruktsioonide ja paljandunud armatuuride remont;
3.2.5. sammaste ümberpaigutamine ja treppide laiendamine ning remont;
3.2.6. Emajõe vasakkaldal kaldakindlustusel paikneva jalgratta- ja jalgtee sidumiseks Kaarsillaga kaldanõlvakule 3,5 m laiuse panduse rajamine;
3.2.7. Emajõe paremkaldal kallasradade ühendamiseks vähemalt 3,0 m laiuse käiguosaga Kaarsilla aluse silde rajamine Emajõe kohale;
3.2.8. betoonpindade värvimine;
3.2.9. tugiosade remont;
3.2.10. vuukide lahendused;
3.2.11. hüdroisolatsiooni ja veeviimarite lahendused;
3.2.12. katendite lahendused;
3.2.13. esitada nõuded kasutatavatele materjalidele ja toodetele;
3.2.14. elektri ja nõrkvoolu lahendused;
3.2.15. piirete lahendused (sh pandustel paiknevad), arvestades valgustuskontseptsiooni. Piirde viimistlusmaterjal valida vastupidav välitingimustele ja mehaanilistele vigastustele.
3.3. Lahendada projekteeritavalt alalt sademevee ärajuhtimine. Taotleda ASilt Tartu Veevärk tehnilised tingimused. Sademevee kogumiskaevude asukohtade projekteerimisel leida asukohad, mis väldiksid kogumiskaevudest ülesõitmist jalgratastega.
3.4. Projekteerida vajadusel põõsaste ja kõrghaljastuse likvideerimine ning okste piiramine.
3.5. Fikseerida väljakaevatava pinnase maht ja ladustamise koht.
3.6. Projekteerida ehitusest tulenev sillale kinnituvate tehnovõrkude ja nende kinnituste rajamise, rekonstrueerimise, kaitsmise ja ümbertõstmise lahendused. Ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal võtta luba olemasolevate ja projekteeritavate tehnovõrkude valdajatelt.
3.7. Esitada töömahtude koondtabel erinevate tööliikide kohta vastavalt projekteerimise hetkel kehtiva teetööde tehniliste kirjelduste versiooniga;
3.8. Projekti mahus esitada järgmised tööjoonised:
3.8.1. asendiplaan koos liikluskorralduse, tänavavalgustuse, haljastuse ja tehnovõrkudega;
3.8.2. jalgratta- ja jalgtee ning jalgtee rist- ja pikiprofiilid;
3.8.3. vertikaalplaneerimise joonis koos sademevee ärajuhtimisega;
3.8.4. konstruktiivsed ristlõiked;
3.8.5. 3D mudel valminud projektlahendusele.
3.9. Muude nimetamata osade käsitlused, tulenevalt projekteerija professionaalsest pädevusest ja projekteerimise heast tavast.
4. Kooskõlastused (kanda projekti asendiplaanile)
4.1. Tehnovõrkude valdajad;
4.2. Veeteede Amet;
4.3. Keskkonnaameti Jõgeva - Tartu regioon.
5. Ehitusprojekt esitada digitaalselt e-posti aadressil aeo@raad.tartu.ee või paberkandjal (4 identset eksemplari paberkandjal, millest üks köita pappkaantega arhiveerimiseks projektide arhiivis ja digitaalselt *.pdf ning *.dgn formaadis) Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale (aadress Küüni tn 5, III k, tuba 323) läbivaatamiseks ja ehitusloa taotlemiseks.
Lisa 1 Asukohaskeem PTR-15-040 juurde
Jüri Mölder
linnasekretär