|
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
|
Tartu
|
06. jaanuar 2015. a. nr 16
|
Väike -Turu tänav T1 ja Väike-Turu tn 6 kinnistutele busside parkla rajamiseks projekteerimistingimuste määramine |
Tartu bussijaam, mis teenindab Eesti-siseseid ja rahvusvahelisi liinivedusid teostavaid bussiliine, asub Tartu kesklinnas. Kui Tartu bussijaam asus Turu tn 2 ja Soola tn 4 kinnistutel, oli liinibusside lühi- ja pikaajaline parkimine korraldatud Turu tn 2 ja Soola tn 4 kinnistutel. Bussijaama ehitamisega Soola tn 4 kinnistule kaotati busside parkimisvõimalused bussijaama vahetus läheduses. Liini- ja turismibusside parkimine korraldati Turu tn 8a kinnistul. Turu tn 8a kinnistul pargiti liini- ja turismibusse kuni Teaduskeskuse AHHAA ehitustööde lõppemiseni. Pärast seda kohandati liinibusside parkimiseks endiste garaažide alune maa-ala Väike-Turu tn 6 ja Väike-Turu tänav T1 kinnistutel. 1995. a koostatud Võidu silla - Turu tänava - Aida tänava pikenduse ja Emajõe vahelise ala detailplaneeringuga nähti ette Väike-Turu tn 6 kinnistul paiknenud garaažide lammutamine. Turismibusside parkimist korraldatakse ka praegu Turu tn 8a kinnistul. Busside parkla rajamist Väike-Turu tänav T1 ja Väike-Turu tn 6 kinnistutele kaaluti ka Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide detailplaneeringus. Kuna busside parkla jäi väljapoole detailplaneeringu ala, siis määratakse parkla projekteerimistingimused Tartu Linnavalitsuse korraldusega.
Projekteerimistingimustega antakse luba praegu liinibusside ajutise parkimisala ümberehitamiseks korrastatud, turvaliseks ja keskkonnatingimustele vastavaks busside lühiajalist parkimist võimaldavaks parklaks. Parkla rajamisel tagatakse Emajõe, Turu 18, Puu t, Soola 7, Soola 5 ja Soola 10 vahelise ala detailplaneeringus ette nähtud kergliiklustee rajamise võimalus Väike-Turu tänav T1 kinnistule.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, ehitusseaduse § 19 lg 1 p 1 ja lg 3, teeseaduse § 19 lg-d 1 ja 5, Tartu linna ehitusmääruse § 26 lg 1 p 2 ja lg 4, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Määrata Väike-Turu tänav T1 ja Väike-Turu tn 6 kinnistutele busside parkla rajamise projekteerimistingimused vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal avaldada kahe nädala jooksul informatsioon projekteerimistingimuste määramise kohta Tartu linna koduleheküljel.
3. Korraldus jõustub 7. jaanuaril 2015. a.
4. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama, või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Urmas Klaas linnapea |
Jüri Mölder linnasekretär |
LISA
Tartu Linnavalitsuse 06.01.2015
korralduse nr 16 juurde
Väike-Turu tänav T1 ja Väike-Turu tn 6 kinnistutele busside parkla rajamise projekteerimistingimused PTR-14-005
Projekteerimistingimused kehtivad 2 aastat alates korralduse jõustumisest.
1. Lähtedokumendid
Asukohaskeem lisa 1
2. Lähteandmed
2.1. Projekt koostada vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 54 "Teeprojekti suhtes esitatavad nõuded".
2.2. Projekteerida vastavalt järgmistele Eesti Standarditele:
2.2.1. EVS 843:2003 “Linnatänavad”. Projekteerimise lähtetase kõigi tehniliste lahenduste osas on hea "H";
2.2.2. EVS 613:2001 "Liiklusmärgid ja nende kasutamine" ja selle hilisemad täiendused EVS 613:2001/A1:2008. Kasutada alumiiniumist märgialuseid ja kuumtsingitud metalldetaile;
2.2.3. EVS 614:2008 "Teemärgised ja nende kasutamine". Teekattemärgised projekteerida termoplastikust.
2.3. Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad ning Tartu linna kodulehel kuvatud kehtivad planeeringud ja projektid:
2.3.1. Tartu linna üldplaneering 06.10.2005;
2.3.2. Emajõe, Turu 18, Puu t, Soola 7, Soola 5 ja Soola 10 vahelise ala detailplaneering 22.12.1998;
2.3.3. Võidu silla - Turu tänava - Aida tänava pikenduse ja Emajõe vahelise ala detailplaneering16.02.1995;
2.3.4. Trükikoda ja büroohoone Väike-Turu tn 8, Tartu, Rekonstrueerimine, Arhitektuurne projekt, Tehniline projekt 2003;
2.3.5. Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide detailplaneering 04.12.2014;
2.3.6. Tartu Linnavalitsuse poolt kavandavate kergliiklusteede eskiisprojekt, VI köide: lõik kesklinn - Tartu idapoolne ringtee 15.12.2014.
2.4. Projekt (ja selle osad) koostada vastavat tegevusluba omava füüsilise või juriidilise isiku poolt.
2.5. Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (ettevõtja nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. Alusele peavad olema kantud kõik puud.
2.6. Väljastatud projekteerimistingimused, võrguettevõtete tehnilised tingimused ja muu projektiga seonduv informatsioon lisada projekti kausta.
3. Projektlahenduse sisu
3.1. Projekteerida Väike-Turu tänav T1 ja Väike-Turu tn 6 kinnistutele busside parkla rajamine ja sellega kaasnevad tööd lisas 1 näidatud mahus. Kui projektlahendus seda tingib, võib projekteeritavat ala suurendada või vähendada. Busside parkla ja sõiduteede katendiks projekteerida asfaltbetoon, kergliiklusteede katendiks projekteerida tänavakivi.
Projekteeritav ala asub elektri põhivõrgu elektriliinide kaitsevööndis. Enne projekteerimistööde alustamist taotleda Elektrilevi OÜ-lt tehnilised tingimused.
Busside parkla projekteerida optimaalse parkimisnurgaga tagades nõuetekohase parkimise- ja manööverdusmaa olemasolu. Projekteerimisel kaaluda ühe lahendusena p 2.3.5 nimetatud töös esitatud lahendust.
Busside parklasse sissesõit projekteerida Sadama tn sihilt ja parklast väljasõit projekteerida Väike-Turu tänav T1 kinnistu kaudu Väike-Turu tn 6 ja Väike-Turu tn 14 kinnistute vaheliselt alalt.
Projekteeritavate tehnovõrkude ja teede osad võivad ületada lisas 1 näidatud projekteeritava ala mahtu.
3.2. Busside parkla projekteerimisel arvestada asjaoluga, et parkla ja Väike-Turu tn 8 kinnistu vahelisele maa-alale on p 2.3.2 ja p 2.3.6 nimetatud töödega kavandatud jalgratta- ja jalgtee rajamine. Perspektiivse jalgratta ja jalgtee koridori mitte projekteerida parkla toimimiseks vajalikke p 3.8 nimetatud ehitisi.
3.3. Projekteerida Väike-Turu tänav T1 kinnistul oleva piirdeaia ümbertõstmine Väike-Turu tn 8 ja Väike-Turu tänav T1 kinnistute piirile. Väike-Turu tänava äärde, sõidutee ja busside parkla vahelisele maa-alale projekteerida 3 m laiune kõnnitee.
3.4. Kui busside parkla projektlahendus tingib Väike-Turu tn 8 kinnistule uue juurdepääsutee rajamise, esitada projekti mahus uue juurdepääsutee rajamisega seotud tööd. Uue juurdepääsutee projekteerimisel lähtuda p 2.3.4 nimetatud töö asendiplaanil näidatud perspektiivsest sissesõiduteest. Uue juurdepääsutee projekteerimisel teha koostööd Väike-Turu tn 8 kinnistu omanikuga.
3.5. Busside parkla ja sellega kaasnevate tööde lahendus esitada eskiislahenduse staadiumis Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna insenerteenistusele üle vaatamiseks.
3.6. Sõidukijuhtidele tagada Sadama tn - Väike-Turu tn ristmikul ja parklasse juurdepääsuteedel normikohane nähtavus ja sõidukite pöörderaadiused. Projekteerida liiklusohutust ja turvalisust tagavad meetmed (tähistus, piirded, piirdeaiad, ohutussaared jms) projekteeritaval alal. Asendiplaanile kanda busside pöörderaadiused.
3.7. Projekteerida nõuetele vastava parkla valgustuse rajamine. Valgustus projekteerida sobiliku kõrgusega kuumtsinkpostidega. Parkla valgustuse toitekaabel projekteerida maakaablina. Projekteerida parkla valgustamiseks ja elektriseadmete toiteks vajalik elektriliitumine.
3.8. Parklasse projekteerida bussijuhtidele mõeldud WC-ga kiosk-puhkeruumi rajamiseks vajalike tehnovõrkudega (veevarustus, olmekanalisatsioon, elektritoide) varustamise lahendus.
3.9. Lahendada projekteeritavalt alalt sademevee kogumine ja kanaliseerimine, taotledes eelnevalt ASilt Tartu Veevärk tehnilised tingimused. Sademetevesi ei tohi valguda naaberkruntidele.
3.10. Esitada ehitusest tulenev tehnovõrkude rajamise, rekonstrueerimise ja ümbertõstmise lahendus. Tehnovõrgud projekteerida vastavalt võrguettevõtete poolt väljastatud tehnilistele tingimustele. Ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal võtta nõusolek olemasolevate ja projekteeritavate tehnovõrkude valdajatelt. Koostöös võrguettevõttega näidata perspektiivse kõrgepingekaabli rajamiseks reserveeritav ala.
3.11. Esitada alal likvideeritav ja asendatav haljastus. Projektis näidata tööde käigus rikutud murupindade taastamine. Puude raieks tuleb taotleda raieluba vastavalt Tartu Linnavolikogu 01.07.2004 määrusele nr 79 "Puu raiumiseks loa andmise kord".
3.12. Fikseerida väljakaevatava pinnase maht ja ladustamise koht.
3.13. Asendiplaanil kajastada õigusaktidest tulenevad Emajõe kalda kasutamise kitsendused.
3.14. Esitada töömahtude koondtabel tööliikide lõikes. Tuua eraldi Väike-Turu tn äärse kõnnitee rajamise töömahud.
3.15. Projekti mahus esitada järgmised tööjoonised:
3.15.1 asendiplaan koos liikluskorralduse, tänavavalgustuse, haljastuse ja tehnovõrkudega;
3.15.2 iseloomulikud rist- ja pikiprofiilid koos konstruktsioonide äranäitamisega;
3.15.3 vertikaalplaneerimise joonis koos sademevee ärajuhtimisega.
4. Kooskõlastused (kanda projekti asendiplaanile)
4.1. Tehnovõrkude valdajad.
4.2. Projekti tuleb tutvustada Väike-Turu tn 8 kinnistu omanikule. Kinnistuomaniku seisukohad lisada projekti mahtu;
4.3. Projekt tuleb kooskõlastada Keskkonnaameti Jõgeva-Tartu regiooniga.
5. Ehitusprojekt esitada digitaalselt e-posti aadressil aeo@raad.tartu.ee või paberkandjal Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale (aadress Küüni 5, III k tuba 323) läbivaatamiseks ja ehitusloa taotlemiseks.
Lisa 1. Asukohaskeem PTR-14-005 juurde
Jüri Mölder
linnasekretär