|
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
|
Tartu
|
02. august 2007. a. nr 970
|
Sõpruse puiesteed ületava kergliiklussilla ehitamise projekteerimistingimuste määramine |
Tartu Linnavalitsuse 31. mai 2005. a korraldusega nr 859 määrati Sõpruse pst - Kalda tee - Pikk tn ringristmiku, Sõpruse puiestee ja osaliselt Kalda tee rekonstrueerimise projekteerimistingimused. Tartu Linnavalitsuse 27. juuni 2006. a korraldusega nr 995 muudeti Tartu Linnavalitsuse 31. mai 2005. a korraldusega nr 859 määratud projekteerimistingimusi. Projekteerimistööde teostaja AS K&H on projekteerinud Sõpruse pst - Kalda tee - Pikk tn ristmikutüübiks ringristmiku. Ristmikualal on laiendatud ja projekteeritud lisapöörderadu. Jalakäijate sõidutee ületamine on projekteeritud reguleerimata ülekäiguradadega. Jalakäijate ohutuse tõstmiseks on projekteeritud ohutussaared. Ohutussaared kanaliseerivad ka sõiduradu, mis suunduvad ringristmikule.
Arvestades Sõpruse sillaga seotud liikluskoormust (2006. a õhtusel tipptunnil 2753 sõidukit) on jalakäijatel liiklusohtlik kasutada Sõpruse silla poolseid jalakäijate reguleerimata ülekäiguradu. Samuti aitab eritasandilise ülekäigu rajamine muuta sujuvamaks sõidukite liikumist ja vähendab ooteaega ristmikul.
Lähtuvalt eeltoodust on otstarbekas muuta jalakäijate sõidutee ületamine Sõpruse puiesteel Sõpruse silla poolsel harul sõiduteest eritasandiliseks. Arvestades, et projekteeritaval alal paikneb mitmeid olulisi tehnovõrke (kaugkütte magistraaltorustik, gaasitorustik, sidekanalisatsioon, veevarustus- ja kanalisatsioonitorustik) ning keerulisi geoloogilisi tingimusi, on kulutuste vältimiseks otstarbekas lahendada eritasandiline ristumine sillaga.
Silla kõrgusgabariit on antud eeldusel, et sild on pealt kaetud. See tagab silla atraktiivsuse keeruliste ilmastikuolude korral ning teeb kergemaks silla hooldamise talvel.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, teeseaduse § 19 lg 3 ja Tartu linna ehitusmääruse § 26 lg-d 1 ja 4 ning arvestades Tartu Linnavalitsuse 31. oktoobri 2006. a määruse nr 27 "Tartu linna ehitusmääruse rakendusaktide kinnitamine" lisa 9 "Rajatiste projekteerimistingimuste vorminõuded", Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Määrata Sõpruse puiesteed ületava kergliiklussilla ehitamise projekteerimistingimused vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal avaldada kahe nädala jooksul informatsioon projekteerimistingimuste määramise kohta ajalehes Postimees ja Tartu linna koduleheküljel.
3. Korraldus jõustub 3. augustil 2007. a.
4. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Urmas Kruuse |
|
Linnapea |
Helle Uusorg
Õigusteenistuse juhataja
linnasekretäri ülesannetes |
LISA
Tartu Linnavalitsuse 02.08.2007
korralduse nr 970 juurde
Sõpruse puiesteed ületava kergliiklussilla rajamise projekteerimistingimused PTR-07-057
Projekteerimistingimuste taotleja: Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond
Projekteerimise tingimused kehtivad 2 aastat alates korralduse jõustumisest
1. Lähtedokumendid
1.1 Asukohaskeem lisa 1
2. Lähteandmed
2.1 Projekt koostada vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 54 “Teeprojekti suhtes esitatavad nõuded”.
2.2 Projekteerida vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 “Linnatänavad”. Projekteerimise lähtetase on hea (H). Rahuldava lähtetaseme kasutamine on lubatud juhul kui tingimused seda ette näevad või kui selle kasutamise põhjendus on projektis esitatud.
2.3 Projekt (selle osad) koostada vastavat tegevusluba omava füüsilise või juriidilise isiku poolt.
2.4 Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad kehtivad planeeringud ja dokumendid:
2.4.1 Tartu linna üldplaneering 06.10.2005;
2.4.2 Kalda tee, Ihaste tee, Anne kanali ja Sõpruse silla vahelise ala detailplaneering 14.05.1998;
2.4.3 Kruntide Kalda tee 1a, 1c, 1d ja Ihaste tee 3, 5 ning lähiala detailplaneering 20.06.2002;
2.4.4 Emajõe, Sõpruse silla, Pika ja Fortuuna tänavatega piiratud ala detailplaneering 28.03.2006;
2.4.5 Tartu Linnavolikogu 18.05.2006. a otsus nr 86 "Anne kanali ja Emajõe vahelise maa-ala lõbustuspargi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine".
2.5 Muud arvestamisele kuuluvad dokumendid, mille kohta saab informatsiooni linnamajanduse osakonnast ja alljärgnevate tööde koostajatelt:
2.5.1 Tartu linna jalgrattaliikluse arenguskeem, OÜ Hendrikson & Ko;
2.5.2 Tartu linn, Sõpruse pst, Kalda tee ja Pikk tänava ristmiku rekonstrueerimine, töö nr 05TE89 A-956, AS K&H.
2.6 Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (firma nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. Alusele peavad olema kantud kõik puud.
2.7 Väljastatud projekteerimistingimused, võrguettevõtete tehnilised tingimused ja muu projektiga seonduv informatsioon lisada projekti kausta.
3. Projektlahenduse sisu
3.1 Projekteerida jalakäijate Sõpruse pst ülatamine eritasandilisena sõiduteest lisas 1 näidatud mahus. Kui projektlahendus seda tingib, võib projekteeritavat ala suurendada või vähendada. Olemasolevad juurdepääsud kruntidele säilitada. Kõrguste vahe ületamiseks projekteerida mõlemale poole sõiduteed trepid koos pandustega. Kui kaubanduskeskuse-poolsel tänavapoolel ei ole võimalik projekteerida pandust lähtetasemel H, projekteerida kergliiklejate teenindamiseks ka liftid.
Pandused projekteerida kesklinna poolsel alal Pikk tn ja Sõpruse silla suunas. Eedeni kaubanduskeskuse pool projekteerida jalakäijate silla sidumine kaubanduskeskuse korrusparklaga ja pandus Kalda tee suunas.
Sõpruse pst kõrgusgabariidiks kergliiklussilla all on 5,0 m. Kergliiklussilla kõrgusgabariit on vähemalt 2,5 m ja kergliiklustee käidava osa laiuseks 3,5 m.
Projekteerida liiklusohutust tagavad meetmed (tähistus, piirded, ohutussaared) projekteeritaval alal tõkestada jalakäijate juurdepääs Sõpruse puiesteele.
3.2 Kogu ala ulatuses projekteerida normikohased jalgratta- ja kõnniteed. Tagada tuleb väljakujunenud liikumissuundade kasutamise võimalus.
3.3 Vajadusel näha ette punktis 2.5.2 nimetatud projekti korrigeerimine väiksemas mahus (ülekäiguradade likvideerimine, ohutussaarte konfiguratsioon, tehnovõrkude paiknemine vms). Projektis esitatud põhilahendust mitte muuta.
3.4 Projekteerida meetmed kuritegevuse riskide minimeerimiseks, et tagatud oleks hea nähtavus ja valgustatus ning selgelt eristatavad juurdepääsud ja liikumisteed. Projekteerida kergliiklussilla ja selle juurdepääsude jälgimise lülitamine Tartu linna videovalvesüsteemi. Projekteeritava objekti konstruktsioonis kasutada atraktiivsed, kvaliteetseid ning vastupidavaid materjale ja värve.
3.5 Lahendada sillalt sademevee kogumine ja kanaliseerimine (lahendus ja sidumine eesvooluga võib ulatuda väljaspoole projekteeritavat ala).
3.6 Silla piirded peavad olema nõuetekohased, ilmastiku- ja vandaalikindlad ning silla arhitektuurse lahendusega kokku sobivad. Piirded tuleb kavandada igale poole, kuhu standard (EVS 843:2003), inva- või ohutusnõuded neid ette näevad. Eelistada tuleb väiksemate hoolduskuludega lahendusi.
3.7 Esitada kergliiklusilla ehitusest tulenev tehnovõrkude rekonstrueerimise/ümbertõstmise lahendus. Taotleda võrguettevõtete tehnilised tingimused. Võtta nõusolek ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal olemasolevate ja projekteeritavate tehnovõrkude valdajatelt.
3.8 Esitada alal likvideeritav ja asendatav haljastus, sh tööde käigus rikutud murupindade taastamine. Puude raieks tuleb taotleda raieluba vastavalt Tartu Linnavolikogu 01.07.2004. a määrusele nr 79 "Puu raiumiseks loa andmise kord". Fikseerida väljakaevatava pinnase maht ja ladustamise koht.
3.9 Esitada töömahtude koondtabel tööliikide lõikes koos arvestuslike hindadega, ehituse tehnoloogiline järjestus.
3.10 Projekti mahus esitada silla rajamiseks vajalikud tööjoonised. Enne tööjooniste esitamist tuleb koostada eskiis, kus on kajastatud silla põhiparameetrid ja materjalide valik. Eskiisjoonised esitada ülevaatamiseks linnaplaneerimise ja maakorralduse, linnamajanduse osakonnale ja linnaarhitektile.
Illustreeriva materjalina esitada ka kergliiklussilla kolmemõõtmeline joonis.
4. Kooskõlastused (kanda projekti asendiplaanile)
4.1 Maaomanikud/nende volitatud esindaja;
4.2 Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakond;
4.3 Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond;
4.4 Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond.
5. Kooskõlastatud projekt esitada tellijale seitsmes sisuliselt identses eksemplaris (üks eksemplar köidetud vastavalt arhiveerimisnõuetele), millest kaks esitab tellija arhitektuuri ja ehituse osakonnale ehitusloa taotlemiseks ning digitaalselt linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna inseneriteenistusele (sh joonised dgn ja pdf formaadis).
Helle Uusorg
Õigusteenistuse juhataja
linnasekretäri ülesannetes
Lisa 1 Asukohaskeem
PTR-07-057 juurde
Helle Uusorg
Õigusteenistuse juhataja
linnasekretäri ülesannetes