|
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
|
Tartu
|
10. juuli 2007. a. nr 895
|
Tartu Linnavalitsuse 14. novembri 2006. a korralduse nr 1702 "Ringtee silla ja selle juurdepääsude detailplaneeringu algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine ning detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" muutmine |
Ringtee silla detailplaneeringu koostamine ja keskkonnamõju strateegiline hindamine algatati Tartu Linnavalitsuse 14. novembri 2006. a korraldusega nr 1702.
Lähteseisukohtade alusel korraldati avatud pakkumismenetlusega riigihange, mille käigus laekus töö teostamiseks üks pakkumine ASilt K&H. Kuna pakkumise hind ületas oluliselt eelarves vastava töö tegemiseks ettenähtud vahendeid, otsustas Tartu Linnavalitsus oma 27. veebruari 2007. a korraldusega nr 283 pakkumise tagasi lükata.
Pärast toimunud pakkumismenetlust otsustati, et eesmärgiga alandada töö hinda on vajalik lähteseisukohti muuta selliselt, et teedetehnilist külge käsitleb planeering minimaalsel vajalikul tasemel ning et paralleelselt oleks võimalik teostada erinevaid planeeringu koostamiseks vajalikke toiminguid(silla eskiislahendused, eelprojekti koostamine, mille käigus määratakse silla ja teeosa tehnilised parameetrid), seetõttu on nõuete leevendamine planeeringu etapis põhjendatud.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 9 lg 12, § 10 lg 5, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lg 2 p 10 ja lg 3, § 33 lg 1 p 3 ja § 34 lg 1, Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005. a määruse nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajalikkust, täpsustatud loetelu" § 13 p 8, Tartu linna ehitusmääruse § 4 lg-d 5 ja 6, § 36 lg 1 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut ja Ülenurme Vallavalitsuse 23. mai 2007. a korraldust nr 135, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Muuta Tartu Linnavalitsuse 14. novembri 2006. a korraldust nr 1702 "Ringtee silla ja selle juurdepääsude detailplaneeringu algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine ning detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" alljärgnevalt:
1.1 muuta preambuli teksti kuni viimase lõiguni ja sõnastada see järgmiselt:
"Planeeringu algatamise ettepaneku tegijaks on Tartu Linnavalitsus, lähtudes Tartu Linnavolikogu 14. septembri 2006. a määrusega nr 35 kinnitatud "Tartu linna arengukava aastateks 2007-2013" lisa punktidest 1.6.2 ja 1.3.2.1.
Detailplaneeringu sisuks on õiguslike aluste loomine Ringtee silla ja selle juurdepääsude rajamiseks Tartu linna üldplaneeringus ette nähtud alale. Eesmärgi täitmiseks tehakse järgmised tööd:
· määratakse keskkonnatingmused ja viiakse läbi strateegiline keskkonnamõju hindamine Ringtee silla ja selle juurdepääsude rajamiseks;
· leitakse lahendus silla ja juurdepääsude asukoha, põhiparameetrite ja põhimõttelise lahenduse osas;
· määratakse lahenduse realiseerimiseks vajalikud muud tingimused (sh maaeraldused).
Kuna planeeritav objekt on suuremahuline ning see kavandatakse võimalikku tulevasse sihtkaitsevööndisse, viiakse eelprojekti või planeeringu koostamise käigus läbi keskkonnamõju strateegiline hindamine, mille tegemise käigus hinnatakse mõju ka Natura 2000 ja perspektiivse Ihaste sihtkaitsevööndi alale.
Kuna osa planeeritavast alast jääb Ülenurme valla territooriumile, tehakse planeeringut ja keskkonnamõju hindamist puudutavad otsused paralleelselt ka Ülenurme vallas. Planeeringu algatamine Ülenurme valla osas algatati Ülenurme Vallavalitsuse 23. mai 2007. a korraldusega nr 135.
Tartu linna üldplaneeringus on linna kavandatud liiklusskeemile keskkonnaeksperdi poolt antud positiivne hinnang - seega on silla kavandamine keskkonnakaitselisest aspektist tunnistatud sobivaks. Detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise eesmärk on asuda detailsemate lahenduste ja keskkonnameetmete leidmisele. Planeeringu lähteseisukohtades nähakse ette erinevate sillavariantide esitamine, sh silla pealesõit nii muldel kui sammastel. Nendele variantidele koostatakse keskkonnamõju strateegiline hindamine ning Natura 2000 alasid oluliselt mõjutavate kavade hindamine.
Planeeringuala määramisel on lähtutud optimaalsuse printsiibist, on valitud minimaalne võimalik ala, et hoida kokku mõõdistus- ja planeerimiskulusid. Turu tänava poolt on alasse haaratud Turu-Ringtee ristmik, et see liiklussõlm saaks lahendatud. Ihaste poolt on planeeringuala valik tingitud sellest, et edasine lõik juurdepääsuteest on haaratud koostamisel olevasse Ihaste põik 2 ja lähiala detailplaneeringu alasse ning seega puudub vajadus selle ala uuesti planeerimiseks. Planeeringulahendused peavad teineteisega arvestama.";
1.2 muuta punkti 3.3 ja sõnastada see järgmiselt:
"3.3 Planeeringualasse jäävad kinnistud kaasata planeeringulahendusse ulatuses, mis võimaldab lahendada juurdepääsu (nii sõidukite kui kergliiklejate) avalikult kasutatavalt tänavalt. Määrata lubatavad pöörded tänavalt või piiride osad, kust väljasõitude rajamine on keelatud (avaliku ruumi analüüs) ";
1.3 tunnistada kehtetuks punkt 3.4;
1.4 muuta punkti 3.5 ja sõnastada see järgmiselt:
"3.5 Tänavate maa-alade planeerimisel lähtuda järgnevast: projekteeritavate tänavate liigid: põhitänav, lähtetase hea “H”, planeeringus fikseerida lahenduse aluseks olev projektkiirus. Planeeringuga tuleb muuhulgas määrata sõiduteede, kõnniteede jt ristprofiili elementide esialgsed laiused ning tänavate piirid (punased jooned). Vastavalt liiklusloenduste ja -prognooside (väljastab linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond) tulemusele esitada ristmike lahendusskeem ja põhiparameetrid. Määrata ristmike kõrgusarvud, tänavate kõrgus planeerida kõrgemale 1% tõenäosusega üleujutatavast alast. Esitada liikluskorralduse (sh kergliiklus ja ühissõidukid) põhimõtteline lahendus tasemel, mis võimaldab hinnata liiklusohutuse nõuete rakendamise täitmist ja mis koos tänava konstruktsiooniga moodustab ühtse terviku. Silla ja selle pealesõitude põhiparameetrid määrata täpsusega, mis võimaldab hinnata keskkonnatingimustega arvestamist ning vastavust lähtetasemele (pikiprofiili, pöörderaadiuse jms osas). Töö mahus esitada vähemalt kaks varianti, milles erinevad silla ja selle pealesõitude konstruktsioonid (nt postidel, muldega). Töö tellijal on õigus teha täiendavaid variantlahenduste ettepanekuid, mida tuleb sel juhul planeeringus käsitleda võrdselt töö koostaja poolsete variantidega. Koostatud lahendusvariandid tuleb arhiveerida planeeringu lisade kaustas.";
1.5 muuta punkti 3.6 ja sõnastada see järgmiselt:
"3.6 Planeeringus näidata likvideeritav ja säilitatav kõrghaljastus.";
1.6 muuta punkti 3.7 ja sõnastada see järgmiselt:
"3.7 Koostöös võrguettevõtetega näidata vajadusel tehnovõrkude koridorid tänava maa-alal (vältida sõidutee alla tehnovõrkude kavandamist). Sademevee torustikule ja eelpuhastitele ruumivajaduse määramisel arvestada Tartu Linnavolikogu 14. septembri 2006. a määruse nr 36 skeemiga 6 "Sademetevee perspektiivne põhivõrk ja valgalad". Esitada sademevee kogumise põhimõtted silla maa-alalt.";
1.7 tunnistada kehtetuks punkt 3.9;
1.8 punktis 3.10 asendada sõna "nõusolekud" sõnaga "seisukohad";
1.9 muuta punkti 3.11.1 ja sõnastada see järgmiselt:
"3.11.1 Planeeringut koostavas töörühmas peab olema vähemalt üks teede projekteerimise tegevusluba omav isik, kes vastutab kavandatud lahenduste tehnilise võimalikkuse eest. Tegevusluba omav isik osaleb ka planeeringu eskiislahendust tutvustaval ja avalikul arutelul.";
1.10 muuta punkti 3.11.3 ning sõnastada see järgmiselt:
"3.11.3 Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustava arutelu korraldamine on vajalik. Planeeringu eskiislahenduses anda muuhulgas ka p 3.5 lahendus.".
2. Kinnitada korralduse terviktekst vastavalt lisale.
3. Korraldus jõustub 11. juulil 2007. a.
Margus Hanson |
|
Abilinnapea linnapea ülesannetes |
Jüri Mölder
Linnasekretär |
LISA
Tartu Linnavalitsuse 10.07.2007
korralduse nr 895 juurde