 |
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
|
Tartu
|
15. november 2005. a. nr 1745
|
Vabaduse autosilla rajamise projekteerimistingimused |
1999. a kehtestatud üldplaneeringu seletuskirjas on sätestatud, et Lai tn pikendusele autosilla rajamiseks reserveeritakse üldplaneeringuga silla ja pealesõiduteede koridoride väljaehitamist arvestusperioodil (kuni 2012. a ) ei kavandata.
Kehtiva Tartu linna üldplaneeringus on sätestatud, et Kroonuaia silla ja lähedalpaiknevate ristmike perspektiivselt piisava läbitavuse tagamiseks on kavandatud autosilla rajamine Laia ja Vene tänavate ühendusele. Ala täpsem liiklusskeem, mis antud küsimuse lahendama peab, koostatakse edasiste projekteerimistööde käigus.
2004. aastal on Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond tellinud Vabaduse autosilla rajamisega kaasneva lähiümbruse tänavavõrgustiku muutmise eskiisprojekti. Nimetatud projekt käsitleb silla rajamisest tingitud liiklusskeemi muudatusi, sh Lai tänava kahesuunaliseks muutmist. Linnamajanduse osakond on kaalutlusotsuse alusel algatanud keskkonnamõju hindamise sellele projektile. Keskkonnamõju hindamine viiakse läbi projektis esitatud erinevatele variantlahendustele (säilib olemasolev olukord, Lai tn kahesuunaline ja autosild, Lai tn ühesuunaline ja autosild).
Teeseadusest (§ 17 lg 1) lähtuvalt tuleb tee-ehituseks ettenähtud planeering koostada planeerimisseaduses ettenähtud korras. Planeerimisseaduse § 3 lg 4 aga ütleb, et detailplaneeringu koostamine linnades on kohustuslik
1) uute hoonete, välja arvatud üksikelamu kõrvalhooned, suvila kõrvalhooned ja aiamaja kõrvalhooned ning teised kuni 20 m2 ehitusaluse pindalaga väikehooned, ehitusprojekti koostamise ja püstitamise aluseks;
2) olemasolevate hoonete, välja arvatud üksikelamu, suvila ja aiamaja ning nende kõrvalhooned, maapealsest kubatuurist üle 33 protsendi suuruse laiendamise ja selle ehitusprojekti koostamise aluseks;
3) maa-alade kruntideks jaotamise korral.
Sellest tulenevalt on detailplaneeringu koostamise vajalikkus uue silla rajamiseks kohaliku omavalitsuse otsustada (planeerimisseadus § 9 lg 11).
Detailplaneeringu koostamise vajadust kaaluti, kuid sellest loobuti järgmistel põhjustel:
1. piisava maa-eralduse olemasolu ei tingi detailplaneeringu vajadust. Maa-eraldused on kõigile eskiisprojektis esitatud variantlahendustele tagatud;
2. avalikkust teavitava toiminguna on objekti käsitletud üldplaneeringu protsessis, kus selle üle on ka vaieldud ja otsusele jõutud. Samuti on üldplaneeringus määratletud, et konkreetsete küsimuste lahendamisega tegeletakse projekteerimisprotsessis. Üldplaneeringu tasand silla projekteerimiseks on põhjendatum, kuna silla mõju liiklusskeemile on laiaulatuslik;
3. detailplaneeringu koostamine ainult protsessi täiendava avalikustamise pärast ei ole mõttekas ka täiendava märkimisväärse aja lisakulu tõttu. Täiendav avalikustamine toimub projekti keskkonnamõju hindamise protsessi käigus.
Oma 25. oktoobri 2005. a korraldusega nr 1620 kinnitas Tartu Linnavalitsus ideekonkursi "Lai tn autosilla arhitektuurse eskiisprojekti koostamine" tulemused, mille alusel võitis töö "Vikerkaar-2". Töö koostajaks on AS Transmost. Käesoleva korraldusega otsustatakse, et projekteerimise aluseks võetakse konkursi võidutöö.
Vastavalt teeseaduse § 19 lg 6 tuleb projektile teha ekspertiis, mille alusel tuleb projekti vajadusel korrigeerida. Ekspertiis tuleb tööle eraldi tellida ning see peab olema koostatud vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 56 "Teeprojekti ekspertiisi tegemise kord".
Olemasoleva jalakäijate silla teisaldamiseks ning monteerimiseks Marja - Lubja tänavate sihile peab linnamajanduse osakond tellima eelprojekti, uurimaks võimalusi ja reaalseid lahendusi silla ümberpaigutamiseks. Ilmselt tuleb eelistada silla kohest ümbertõstmist selle vahepealsele ladustamisele, ning selleks on vajalik alustada ka vastavate ettevalmistavate töödega.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja § 22 lg 2, planeerimisseadus § 3 lg 2, teeseaduse § 19 lg 3 ja Tartu linna ehitusmääruse § 23 lg 1 ja 2, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Võtta projekteerimistingimuste koostamise aluseks arhiketruurikonkursi võidutöö "Vikerkaar-2".
2. Määrata Vabaduse autosilla rajamise projekteerimistingimused vastavalt lisale.
3. Korraldus jõustub 17. novembrist 2005. a.
4. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada ühe kuu jooksul pärast projekteerimistingimuste määramise otsuse tegemist teate ilmumine ajalehes "Postimees".
5. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.

Laine Jänes | 
|

Linnapea | 
Jüri Mölder |

| 
Linnasekretär |
Lisa
Tartu Linnavalitsuse 15. novembri 2005. a
korralduse nr 1745 juurde
Vabaduse autosilla rajamise
projekteerimistingimused PTR-05-100
Projekti tellija: Tartu Linnavalitsus, linnamajanduse osakond
Projekteerimistingimused kehtivad 2 aastat alates tingimuste määramise otsuse jõustumise päevast.
1. Lähtedokumendid
1.1 Asukohaskeem lisa 1
2. Lähteandmed
2.1 Projekt koostada vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 54 “Teeprojekti suhtes esitatavad nõuded”.
2.2 Projekteerida vastavalt kehtivatele seadusandlusele, normatiivsetele dokumentidele ja standartidele. Projekteerimise lähtetase on hea “H”. Rahuldava lähtetaseme kasutamine on lubatud juhul kui tingimused seda ette näevad või kui selle kasutamise põhjendus on projektis esitatud. Teenindustase A-C, arvestusperiood määrata vastavalt silla elueale.
2.3 Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuv kehtivad planeeringud ja projektid:
Tartu linna üldplaneering 06. oktoobrist 2005;
Tartu linna jalgrattateede arenguskeem 2001;
Kruntide Ujula 2 ja Vene 3 ja 5 ning lähiala detailplaneering 2005;
Vabaduse pst ja Munga tn, Magasini ja Laia tn vahelise piirkonna detailplaneering 2004;
arhitektuurikonkursi võidutöö "Vikerkaar 2";
Emajõe kaldakindlustuse rekonstrueerimise ehitusprojektid 2004;
muinsuskaitse eritingimused Vabaduse autosilla rajamiseks;
Vabaduse autosilla rajamisega kaasneva lähiümbruse tänavavõrgustiku muutmine ja selle keskkonnamõju hindamine 2004;
Vabaduse Puiestiku kujundusprojekt 2002.
2.4 Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (firma nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. Alusplaanile peavad olema kantud kõik puud.
2.5 Töö koostamiseks on vajalik ehitusgeoloogilise uuringu koostamine mahus, mis on piisav silla tööjooniste koostamiseks.
2.6 Vastavalt teeseadusele tuleb projektile teha ekspertiis, mille alusel tuleb projekti vajadusel korrigeerida.
2.7 Väljastatud projekteerimistingimused lisada projekti kausta.
3. Projektlahenduse sisu
3.1 Projekteerida lisas 1 näidatud asukohta autosild kooskõlas lähteandmetega. Juhul kui projektlahendus seda nõuab tuleb projekteeritavat ala suurendada.
3.2 Sillale projekteerida kolm sõidurida, jalgrattatee ja kahepoolne kõnnitee, silla liikluskorralduslik lahendus peab vastama Eesti Standardi EVS 843:2003 kohaselt jaotustänavale esitatavatele nõuetele. Silla arvutuslik koormus leida vastavalt nendele näitajatele ja lähteandmetele, arvestada raskeveokite liikluse võimaldamisega. Esitada silla kattekonstruktsioon ja selle arvutus.
3.3 Laevaliikluse tagamiseks peab silla kõrgusgabariit olema 16,0 m laiuselt absoluutse kõrgusarvuna minimaalselt 36,0 m ning tagatud peavad olema muud ohutu laevatuse nõuded (nähtavus, sügavus, signalisatsioon). Ette tuleb näha meetmed kevadise jäämineku ohutuks läbilaskmiseks.
3.4 Silla mahtu tuleb projekteerida kanal tehnovõrkude paigutamiseks. Kanalile peab olema hea ligipääs avarii ja remondiolukordades ning see ei tohi rikkuda silla üldmuljet. Lahendada sillalt sademevee juhtimise süsteem ning hüdroisalatsioon (peab olema vee- ja CO2 kindel ning UV kindel, kaitsta tuleb nii liiklusega kui liikluseta betoon ja raudbetoonpinnad)
3.5 Silla sidumiseks tänavavõrguga projekteerida sild selliselt, et Laia tn ristmikul säiliks olemasolev maapinna kõrgus ning oleks võimalik Vene tänava pikenduse lahendamine nõuetekohaste pikikalletega.
3.6 Silla lahendus peab tagama jalakäijate autodest täielikult eraldatud läbipääsu silla alt mööda jõe kallast (va suurvee ajal), ning haakuma kaldakindlustuste projektidega. Lahendused peavad olema kooskõlas majandus- ja kommunikatsiooniministri 28. novembri 2002. a määrusele nr 14 "Nõuded liikumis-, nägemis-, ja kuulmispuudega inimeste liikumisvõimaluste tagamiseks üldkasutatavates ehitistes". Esitada kuritegevuse riske vähendavad meetmed.
3.7 Töö mahus esitada keskkonnakaitse meetmed silla ehitamisel ja ekspluateerimisel. Näidata tööde käigus tekkivate jäätmete ja eemaldatava pinnase utiliseerimine. Näha ette tööde käigus rikutud katete ja pindade taastamine.
3.8 Lahendada silla valgustus, välisvalgustuse võrguga liitumise kohad ja toide projekteerida koostöös linnamajanduse osakonna tänavavalgustuse peaspetsialistiga. Silla valgustid peavad olema kaasaegsed vandaalikindlad ja silla arhitektuurse lahendusega kokku sobivad. Välisvalgustuse klass määrata vastavalt Eesti Projekteerimisnormidele EPN 17 "Linnatänavad". Esitada valgustite tööjoonised.
3.9 Silla piirded peavad samuti olema nõuetekohased, ilmastiku- ja vandaalikindlad ning silla arhitektuurse lahendusega kokku sobivad. Piirded tuleb kavandada igale poole kuhu standard (EVS 843:2003), inva- või ohutusnõuded neid ette näevad. Eelistada tuleb väiksema hoolduskuludega lahendusi.
3.10 Töös esitada silla ning selle eriosade kasutamis- ja hooldamisjuhend (sh vajalike teehoiutööde intervallid).
3.11 Võtta nõusolek ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal olemasolevate tehnovõrkude valdajatelt. Esitada projektlahendusest tulenev tehnovõrkude rekonstrueerimise/ümbertõstmise lahendus. Vajadusel taotleda võrguettevõtete tehnilised tingimused.
3.12 Esitada töömahtude koondtabel tööliikide lõikes koos arvestuslike hindadega, ehituse tehnoloogiline järjestus.
3.13 Näidata ehitusaegse liikluskorralduse ja ehitustööde ohutuse tagamise lahendused.
3.14 Projekti mahus esitada vajalikud tööjoonised.
4. Kooskõlastused (kanda projekti asendiplaanile)
4.1 Keskkonnaministeerium;
4.2 Tartumaa Keskkonnateenistus;
4.3 Veeteede Amet;
4.4 Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakond (sh kultuuriväärtuste teenistus);
4.5 Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond;
4.6 Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond.
5. Kooskõlastatud projekt esitada tellijale kuues identses eksemplaris (üks eksemplar köidetud vastavalt arhiveerimisnõuetele), millest kaks esitab tellija arhitektuuri ja ehituse osakonnale ehitusloa taotlemiseks ja digitaalselt linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna inseneriteenistusele (sh joonised dgn ja pdf formaadis).
Jüri Mölder
Linnasekretär