|
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
|
Tartu
|
06. september 2005. a. nr 1358
|
Ujula tänava pikenduse trassivaliku ja sellest tuleneva tänavavõrgu rekonstrueerimise eelprojekti projekteerimistingimuste määramine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, teeseaduse § 19 lg 3 ja Tartu linna ehitusmääruse § 23 lg 1 ja 2, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Määrata Ujula tänava pikenduse trassivaliku ja sellest tuleneva tänavavõrgu rekonstrueerimise eelprojekti projekteerimistingimused vastavalt lisale.
2. Korraldus jõustub 07. septembrist 2005. a.
3. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada ühe kuu jooksul pärast projekteerimistingimuste määramise otsuse tegemist sellekohase teate ilmumine ajalehes "Postimees".
4. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Georg Aher |
|
Abilinnapea |
Jüri Mölder |
linnapea ülesannetes |
Linnasekretär |
Lisa
Tartu Linnavalitsuse 06. septembri 2005. a
korralduse nr 1358 juurde
Ujula tänava pikenduse trassivaliku ja sellest tuleneva tänavavõrgu rekonstrueerimise eelprojekti projekteerimistingimused PTR-05-080
Projekti tellija: Tartu Linnavalitsus
Projekteerimistingimused kehtivad: 1 aasta pärast tingimuste määramist
1. Töö eesmärk:
- Geoloogilise uuringu koostamine projekteeritavale alale välja selgitamaks ehitustingimusi piirkonnas.
- Ujula tn pikenduse kuni Puiestee tn või Kvissentali tee asukoha variantide koostamine ning sidumine Aruküla teega. Nende rajamisega kaasnevate olemasoleva tänavavõrgu muutmise vajaduse määramine ning variantidest sobiliku valimine.
- Valitud trassivariandile tehnilise projekti koostamise aluseks oleva plaanilahenduse ja liiklusskeemi, selle ligikaudse maksumuse ning vajaliku projektdokumentatsiooni väljatöötamine ja tehniliste tingimuste, soovituste ning nõuete esitamine edasisele võimalikule planeerimisele, projekteerimisele ja ehitamisele.
2. Lähteandmed:
2.1 Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad tööd:
2.1.1 Tartu linna üldplaneering aastani 2012;
2.1.2 Tartu Linnavolikogu 03. veebruari 2005. a otsus nr 392 “Tartu linna
üldplaneeringu heaks kiitmine ja avalikule väljapanekule suunamine”.
2.1.3 Tartu liiklus 2004;
2.1.4 Tartu linna geotehniline kaart 1998;
2.1.5 Emajõe kalda- ja sildumisrajatiste teemaplaneering 2003;
2.1.6 Ujula tn piirkonna detailplaneering 2001;
2.1.7 Kruntide Fr. R. Kreutzwaldi tn 3 ja 5 ning lähiala detailplaneering 2004;
2.1.8 Laululava spordipargi tööprojekt (K&H AS 2002);
2.1.9 Oa ja Fr. Tuglase tänava rekonstruktsiooni projekt (Tinter Projekt OÜ 2004).
2.2 Projekteerida vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 "Linnatänavad".
2.3 Projekti koostamise aluskaardi M 1:2000 väljastab töö koostajale linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond. Vajadusel ja võimalusel väljastatakse töö koostajale täiendavaid olemasolevaid geodeetilisi andmeid.
2.4 Väljastatud projekteerimistingimused, töö käigus peetud kirjavahetus, toimunud koosolekute protokollid ning koostööd fikseerivad dokumendid lisada projekti kausta.
3. Töö koostamine ja sisu:
Töö staadium: eelprojekt.
Töö koostada kaheetapilisena.
I etapis:
3.1 Koostada projekteeritavate liiklusrajatiste võimalikes asukohtades geoloogiline uuring, milles muuhulgas:
3.1.1 kirjeldada pinnase ehitust ja iseloomustada selle omadusi;
3.1.2 iseloomustada pinnase- ja põhjavee liikumist;
3.1.3 analüüsida ehitustingimusi projekteeritaval alal;
3.1.4 esitada geoloogiast tingitud ettekirjutused ja nõuded edasiseks ehitiste ja
rajatiste projekteerimiseks ning ehitamiseks.
3.2 Geoloogilise uuringu põhjal esitada Ujula tänava trassivaliku variandid lähtudes eesmärkidest, mis on:
- Perspektiivis Ujula tänava toimimine jaotustänavana, mille eesmärk on eelkõige koguda liiklusraku sees tekkivat liiklust ning ühendada asumeid ühistranspordiliinidega.
- Ujula tänava kõrgus peab võimaldama peale- ja mahasõitu Tähtvere silla-le/lt arvestades Veeteede Ameti poolt aktsepteeritud silla kõrguskabariiti ja peale/ mahasõidu suurim pikikalle peab vastama Linnatänavate standardis EVS 843:2003 esitatule.
Lubatud on esitada ka alternatiivseid eesmärkidest kõrvalekalduvaid lahendusi, kuid nimetatud eesmärke täitvaid variantlahendusi peab olema vähemalt kaks.
Kaaluda võimalust ja vajadust (arvestades p 2.1.2 kavandatud hoonestusalasid) täiendava tänava rajamiseks Pootsmani tn või Kvissentali tee ja Ujula tn ühendamiseks.
Trassivalikute tegemisel tuleb lisaks arvestada reaalseid kitsendusi (kalmistu, loodus- ja muinsuskaitse objektid, supelrandade paiknemine).
Variantlahenduste põhjal peab olema võimalik otsustada, milline variant on optimaalseim. Variantide kohta esitada:
3.2.1 asukohaskeem (sh Tähtvere silla pealesõidu orienteeruv asukoht) koos põhimõttelise liikluskorraldusega ja illustreeriv joonis;
3.2.2 näidata sobilikud pikiprofiilid ja maa-ala, mille kõrguse muutmine on vajalik saavutamaks normikohaseid pikiprofiile;
3.2.3 objektide väljaehitamisest ja nende linna liiklusskeemiga ühendamisest tulenev tänavate uusrajamise/rekonstrueerimise ja liikluskorralduslike meetmete muutmise vajadus Emajõe vasakkalda poolses linna osas;
3.2.4 ettepanekud kavandatud ja olemasolevate liiklusobjektide (tänavad, ristmikud) sobiva liigi, vajaliku teenindustaseme, projekteerimise lähtetaseme ja projektkiiruse valiku osas.
3.2.5 esitada liikluskoormuste prognoosid (2020 a.) kavandatavate objektide ja kontaktvööndi osas (iga variantlahenduse kohta). Eraldi tuua välja Ujula tn liikluskoormus (esitada: 2020. a prognoos arvestades üldplaneeringu realiseerimist ja üldist liikluskoormuse kasvu ilma Tähtvere silla ja Puiestee tn või Aruküla tee ühenduseta; 2020. a prognoosid koos kavandatud objektide ja vajalike muudatustega kontaktvööndi liiklusskeemis);
3.2.6 hinnata variantlahendusi liikluslahenduse, keskkonnakaitse ja majandusliku tasuvuse seisukohalt, tuua välja vastavad võrdlevad näitajad.
Esitada töö koostaja poolne variantlahenduse eelistus, tuua välja otsuse plussid ja miinused.
I etapi valmimisel esitada töö üks eksemplar tellijale ülevaatamiseks ja trassivaliku variandi valikuks.
II etapis:
Lähtuda töö I etapi ülevaatamisel otsustatust.
3.3 Projekteerida eelprojekti tasemel I etapi ülevaatamisel valitud lahenduse kohased objektid koos vajalike ristmike rekonstrueerimise ja liikluskorralduslike meetmetega. Projekteerimise lähtetase ja kavandatavate liiklusobjektide liik määratakse I etapi ülevaatamise käigus. Projekteerimise käigus käsitleda maa-ala, mis hõlmab kavandatavaid tänavaid kui ka rekonstrueerimist vajavaid olemasolevaid tänavavõrgu elemente.
3.3.1 Esitada ala plaanilahendus (koos kõigi olemasolevate ehituslike kitsendustega) ja liikluskorraldus (ka kergliikluse ning eraldi ristmike osas). Anda iseloomulikud ristlõiked koos tänavaelementide soovituslike parameetritega.
3.3.2 Näidata eraõigusliku isiku maale kavandatav tänavamaa-ala ja/või vajadusel kaitsevööndi ligikaudne ulatus, esitada tabelina kruntide kaupa ja graafiliselt asendiplaanil;
3.3.3 Esitada vajadusel müra ja vibratsiooni vähendavad meetmed (sh haljastuse rajamise põhimõtted);
3.3.4 Esitada tänavamaade sademe- ja pinnasevee juhtimise põhimõtteline lahendus. Vajadusel teha koostööd AS-iga Tartu Veevärk.
3.3.5 Määrata olemasolevate tehnovõrkude rekonstrueerimise vajadus, lahendus ja maht.
3.3.6 Anda kavandatud objektide rajamise ja liiklusskeemi muutmise ligikaudne maksumus objektide (rajatavad ja rekonstrueeritavad tänavad ja ristmikud, sademeveekanalisatsioon/drenaaž) kaupa.
Vajalikud kooskõlastused:
- Tartumaa Keskkonnateenistus;
- Veeteede Amet;
- linnamajanduse osakond;
- arhitektuuri ja ehituse osakond;
- linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond.
Töö esitamine:
- Töö I etapp esitada linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnale ülevaatamiseks ja variantlahenduse valimiseks.
- Kooskõlastatud töö I ja II etapp esitada 4 eksemplaris paberkandjal ja digitaalselt seletuskirja ning joonistena. Digitaalselt esitada joonised dgn ja pdf formaadis seotuna kohaliku koordinaatide süsteemiga.
Jüri Mölder
Linnasekretär