Korraldus: Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonna põhimääruse kinnitamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonna põhimääruse kinnitamine
Reg. number: 790
Seisund: Allkirjastatud
Vastuvõtmise kp: 19.05.2005
Jõustumise kp: 23.05.2005
Seosed: 1.Tunnistab kehtetuks linnavalitsuse 09. 01.2001. a korralduse nr 68

2. linnavalitsuse:
2.1. 29.12.2005 korraldus nr 1996 muudab
2.2. 27.06.2006 korraldus nr 989 muudab
3. linnavalitsuse 27.12.2007 korraldus nr 1508 tunnistab kehtetuks

Eelnõu: Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonna põhimääruse kinnitamine
Failid: tlvk2005_0790.pdf ( 1591 kb )





Laine Jänes


Linnapea

Jüri Mölder


Linnasekretär




Lisa
Tartu Linnavalitsuse 19. mai 2005. a
korralduse nr 790 juurde


TARTU LINNAVALITSUSE LINNAMAJANDUSE OSAKONNA

P Õ H I M Ä Ä R U S


1. Üldsätted

1.1. Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond (edaspidi osakond) on Tartu Linnavalitsuse (edaspidi linnavalitsus) struktuuriüksus, mis täidab talle õigustloovate aktidega pandud ja käesolevas põhimääruses sätestatud ülesandeid.
1.2. Osakonnal on oma rekvisiitidega kirjaplank ning Tartu linnavapi kujutisega pitsat, oma eelarve, bilanss ja arvelduskontod. Osakonda finantseeritakse Tartu linna eelarvest.
1.3. Osakonna kasutusse antud linnavara valdamine, kasutamine ja käsutamine toimub linnavolikogu poolt kehtestatud korras.
1.4. Osakonna aadress on Raekoja plats 3, 51003 Tartu.
1.5. Osakond juhindub oma tegevuses kehtivast seadusandlusest, linnavolikogu määrustest ja otsustest, linnavalitsuse määrustest ja korraldustest, linnapea käskkirjadest ning käesolevast põhimäärusest.
1.6. Osakond on aruandekohustuslik linnavalitsuse ees.

2. Osakonna haldusala ja ülesanded

2.1. Osakonna haldusalaks on linna tehnilise infrastruktuuri ja keskkonnakaitse korraldamine. Osakonna haldusalas tegutseb Tartu linna asutus Kalmistu.

2.2. Osakonna ülesanneteks oma haldusalas on:
2.2.1.osakonna haldusalas oleva Tartu linna asutus Kalmistu juhendamine ja järelvalve teostamine;
2.2.2.üldplaneeringu korralisel läbivaatamisel, korrigeerimisel ja koostamisel osalemine ning korrektuuride kooskõlastamine;
2.2.3.ehitus-, haljastus- ja muude projektide projekteerimistingimuste juurde vajadusel eritingimuste (projekteerimisnõuete) esitamine;
2.2.4.ehitus-, haljastus-, reklaami- ning muude projektide ja planeeringute läbivaatamine ning kooskõlastamine;
2.2.5.objektide asukoha valikul ja ehitiste vastuvõtmisel osalemine;
2.2.6.keskkonnakaitselise planeerimise ja tegevuse korraldamine;
2.2.7.jäätmekäitluse korraldamine;
2.2.8.linna tänavate, väljakute, teede, sildade, tänavavalgustuse, Emajõe kaldakindlustuste ja muude selliste objektide ehitamise, remondi ja hoolduse korraldamine;
2.2.9.linna avalike haljastute ja seal olevate pargiinventari, veekogude, teede, treppide, tugimüüride jms. ehitamise, püstitamise, remontimise ja hoolduse korraldamine;
2.2.10.osakonna haldusalas olevate objektide ehitus-, (rajamis-) ja remondiprojektide tellimine;
2.2.11.heakorraalase kontrolli teostamine koos politseiga;


2.2.12.hulkuvate koerte ja kasside püüdmise korraldamine;
2.2.13.avalikus kohas ja/või omasteta surnud inimeste transpordi korraldamine;
2.2.14.liikluse ja ühistranspordi korraldamine;
2.2.15.linnamajanduse valdkondade (linnapuhastus, jäätmekäitlus, haljastus, teedemajandus, ühisveevärk- ja kanalisatsioon, jne.) ning keskkonnakaitse arengukavade väljatöötamine;
2.2.16.linnamajanduse kohta käiva informatsiooni koondamine, süstematiseerimine ja osakonna informatsioonisüsteemi loomine ning linna infosüsteemi loomisel ja käigushoidmisel osalemine;
2.2.17.ettepanekute tegemine linnamajandusalase aruandluse ja statistika korraldamiseks;
2.2.18.elanike ja ettevõtete konsulteerimine osakonna haldusalasse kuuluvates küsimustes;
2.2.19.linnamajandusalase koostöö arendamine ministeeriumide ja muude riigiasutustega, fondide, liitude, teiste kohalike omavalitsusorganite, välisriikide kohalike omavalitsuste ja linnamajandusega seotud olevate institutsioonidega või füüsiliste isikutega;

2.3. Põhimääruses sätestatud ülesannete täitmiseks on osakonnal õigus:
2.3.1. kontrollida osakonna pädevuses olevas valdkonnas õigusaktidest kinnipidamist ja rakendada sanktsioone vastavalt kehtivale korrale;
2.3.2. kontrollida osakonna haldusalas tegutseva Tartu linna asutuse Kalmistu finantsmajanduslikku tegevust;
2.3.3. sõlmida Tartu linna nimel füüsiliste ja juriidiliste isikutega lepinguid osakonnale pandud ülesannete täitmiseks volikogu poolt kehtestatud korras;
2.3.4. saada Tartu Linnavalitsuse struktuuriüksustelt ja Tartu linna asutustelt tööks vajalikke andmeid;
2.3.5. koostada ja esitada linnavalitsuse istungile osakonna pädevusse kuuluvates küsimustes linnavalitsuse ja linnavolikogu õigusaktide projekte;
2.3.6. moodustada probleemide lahendamiseks komisjone ja töögruppe;
2.3.7. kaasata oma töösse spetsialiste ning tellida eksperthinnanguid;
2.3.8. suhelda teiste omavalitsuste ja välisriikide vastavate valdkondade spetsialistidega;
2.3.9. läbi viia oma valdkonnaga seotud koolitust.

2.4. Oma haldusalasse puutuvate küsimuste lahendamisel abistab osakond teisi osakondi ja teeb nendega koostööd.

3. Osakonna juhtimine

3.1. Osakonna tegevust planeerib ja juhib osakonna juhataja, kelle ülesandeks on tagada osakonna majanduslik ja organisatsiooniline funktsioneerimine ning koordineerida osakonna ametiisikute igapäevast tegevust.
3.2. Juhataja:
3.2.1.tagab käesolevas põhimääruses sätestatud ülesannete täitmise ja esindab osakonda nende täitmisel;
3.2.2.otsustab osakonnale eraldatud eelarvevahendite kasutamise ja tagab nende sihipärase kasutamise, vastutab selliste vahendite sihtotstarbelise ning täpse kasutamise eest;
3.2.3.määrab osakonna ametnike ja abiteenistujate ameti- ja tööülesanded, kinnitab nende ameti- ning tööjuhendid;
3.2.4.kinnitab osakonna ametnike ja abiteenistujate puhkuste ajakava, vormistab töölähetused, korraldab ametnike täienduskoolitust;
3.2.5.linnapea volituse alusel nimetab ametisse ja vabastab ametist osakonna ametnikke ning sõlmib, muudab ja lõpetab töölepinguid abiteenistujatega; kohaldab nende suhtes ergutusi ja distsiplinaarkaristusi;


3.2.6.teostab järelvalvet osakonna ametnike ja teiste töötajate tegevuse üle;
3.2.7.suunab osakonna haldusalas tegutseva kohaliku omavalitsuse asutuse tegevust ja korraldab selle kontrollimist;
3.2.8.linnavalitsuse otsuse alusel sõlmib, muudab ja lõpetab töölepingu osakonna haldusalas oleva Tartu linna asutuse Kalmistu juhiga;
3.2.9.vastutab osakonna valitsemisel oleva linnavara heaperemeheliku kasutamise ja säilimise eest ning korraldab seda vastavalt linnavara valdamist, kasutamist ja käsutamist sätestavatele linnavolikogu- ja valitsuse õigusaktidele;
3.2.10.koostab osakonna aastaeelarve projekti ;
3.2.11.allkirjastab osakonnas koostatud dokumendid, annab osakonna nimel kooskõlastusi teistele struktuuriüksustele;
3.2.12.annab linnavalitsusele aru osakonna tegevusest;
3.2.13.vastutab oma ametijuhendis, käesolevas põhimääruses sätestatud ja linnavolikogu- või valitsuse poolt osakonnale seaduse alusel pandud ülesannete õigeaegse, täpse ja õiguspärase täitmise eest;
3.2.14. täidab muid õigustloovate aktidega osakonnale pandud ülesandeid.

3.3. Juhataja annab töö korraldamiseks osakonna töötajatele seaduste alusel käskkirju ning suulisi ja kirjalikke korraldusi.

3.4. Juhatajat asendab linnapea poolt määratud osakonna ametnik.

4. Osakonna struktuur

4.1.Osakonna struktuuri kuuluvad kuus iseseisva bilansita teenistust: haljastus-, keskkonna-, linnapuhastus-, raamatupidamis-, teede- ja liikluskorralduseteenistus.

4.2. Haljastusteenituse ülesanded on:
4.2.1.osaleda osakonna kaudu haljastuse valdkonnas volikogu ja linnavalitsuse õigusaktide väljatöötamisel;
4.2.2.esitada vajadusel haljastusalased tingimused planeerimise ja projekteerimise lähteülesannetesse;
4.2.3.korraldada avalike haljastute rajamist, remonti ning hooldamist;
4.2.4.avalikel haljastutel raiete korraldamine;
4.2.5.korraldada haljastutel ja ujulates asuva inventari paigaldamist (rajamist), remonti ja hooldust;
4.2.6.osaleda sulgemis- ja kaevelubade väljastamisel ning lõpetamisel;
4.2.7.kontrollida teenistuse pädevuses olevas valdkonnas õigusaktidest kinnipidamist ning rakendada sanktsioone vastavalt kehtivale korrale;
4.2.8.teha linnavalitsusele ettepanekuid linna planeerimisel haljastuse ja puhkekohtade paigutuse ning iseloomu osas;
4.2.9.taotleda täiendavaid uuringuid erialaste probleemide lahendamiseks;
4.2.10.kodanike vastuvõtt.

4.3. Keskkonnateenistuse ülesanded on:
4.3.1.osaleda osakonna kaudu keskkonnakaitse valdkonnas volikogu ja linnavalitsuse õigusaktide väljatöötamisel;
4.3.2.esitada vajadusel keskkonnakaitselised tingimused planeerimise ja projekteerimise lähteülesannetesse;


4.3.3.osaleda tehnilist infrastruktuuri haldavate ettevõtete kaudu linna keskkonnaseisundi kujundamisel;
4.3.4.korraldada jäätmekäitlust;
4.3.5.anda seisukohti keskkonnalubade taotlustele;
4.3.6.kontrollida ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seaduse ja sellest tulenevate õigusaktide järgimist;
4.3.7.kontrollida teenistuse pädevuses olevas valdkonnas õigusaktidest kinnipidamist ning rakendada
sanktsioone vastavalt kehtivale korrale;
4.3.8.teha linnavalitsusele osakonna juhataja kaudu ettepanekuid sanktsioonide rakendamiseks juhul, kui isikud ei pea kinni kehtestatud keskkonnakaitsealastest normatiividest, rikuvad loodusressursside kasutamislepinguid või –lube;
4.3.9.keskkonnamõju hindamisega seotud küsimuste lahendamine;
4.3.10.keskkonnaalase internetilehekülje uuendamine;
4.3.11.keskkonnaalse seire korraldamine;
4.3.12.kodanike vastuvõtt.

4.4. Linnapuhastusteenistuse ülesanded on:
4.4.1.linna üldkasutatavate tänavate, väljakute, parklate, kõnniteede ja treppide, sildade, bussipeatuste ja selle inventari hoolduse korraldamine;
4.4.2.hulkuvate kasside ja koerte püüdmise ning viimaste arvestuse korraldamine;
4.4.3.avalikus kohas ja/või omasteta surnud inimeste transpordi korraldamine;
4.4.4.kontrollida teenistuse pädevuses olevas valdkonnas õigusaktidest kinnipidamist ning rakendada sanktsioone vastavalt kehtivale korrale;
4.4.5.linnapuhastusteenistuse valdkonna arengukava väljatöötamine;
4.4.6.kodanike vastuvõtt.

4.5.Raamatupidamisteenistuse ülesanded on:
4.5.1.osakonna raamatupidamise arvestuse korraldamine vastavalt kehtivale korrale;
4.5.2.raamatupidamise aruannete esitamine kooskõlas kehtestatud korraga;
4.5.3.arvete koostamine ning esitamine;
4.5.4.osakonna majandusaasta eelarve koostamine ja täitmise kontrollimine;
4.5.5.tööettevõtu lepingute täitmise arvestus ja kontroll;
4.5.6.kontrollida osakonna haldusalas tegutseva Tartu linna asutuse Kalmistu finantsmajanduslikku tegevust;
4.5.7.valgusreklaami paigaldajatega elektri kasutamise lepingute sõlmimine;
4.5.8.teede, tänavate, parklate ja haljasalade sulgemislubade väljastamine;
4.5.9.kodanike vastuvõtt.

4.6.Teedeteenistuse ülesanded on:
4.6.1.osaleda osakonna kaudu teede ja tänavavalgustuse valdkonnas volikogu ja linnavalitsuse õigusaktide väljatöötamisel;
4.6.2.tegeleda linna teede, väljakute, sildade, Emajõe kaldakindlustuse, vihmaveekanalisatsiooni, kraavide, truupide ja tänavainventari ehituse (paigalduse), remondi ja arvestuse korraldamise ning perspektiivplaneerimisega;
4.6.3.esitada vajadusel teedealased tingimused planeerimise ja projekteerimise lähteülesannetesse;
4.6.4.korraldada linna tänavavalgustus, selle hooldus, remont ja ehitus;
4.6.5.osaleda kaevelubade väljastamisel ja lõpetamisel;
4.6.7.teede, tänavate, parklate ja haljastusalade sulgemislubade vormistamine;


4.6.8.teha ettepanekuid linna eelarve koostamisel tänavavalgustuse osas,
4.6.9.osaleda insenerinõukogus;
4.6.10.kontrollida teenistuse pädevuses olevas valdkonnas õigusaktidest kinnipidamist ning rakendada sanktsioone vastavalt kehtivale korrale;
4.6.11.kodanike vastuvõtt.

4.7. Liikluskorralduse teenistuse ülesanded on :
4.7.1.linna ühistranspordi korraldamine;
4.7.2.linna liikluskorralduse määramine;
4.7.3.liikluse jälgimine ja operatiivne juhtimine;
4.7.4.liiklusuuringute korraldamine;
4.7.5.valveta tasulise parkimise korraldamine;
4.7.6.parkimislubade väljastamine;
4.7.7.taksoteeninduse korraldamine linnas;
4.7.8.ühistranspordi-, taksoveo- ja liinilubade ning sõidukikaartide väljastamine;
4.7.9.kontrollida ja teha vajadusel linnavalitsusele ettepanek punktis 4.7.8. nimetatud lubade ning sõidukikaartide kehtivuse peatamiseks või kehtetuks tunnistamiseks;
4.7.10.osaleda sulgemislubade väljastamisel ning lõpetamisel;
4.7.11.kontrollida teenistuse pädevuses olevas valdkonnas õigusaktidest kinnipidamist ja rakendada sanktsioone vastavalt kehtivale korrale;
4.7.12.kodanike vastuvõtt.

4.8.Teenistust juhib teenistuse juht. Teenistuse juht korraldab vahetult teenistuse igapäevast tööd. Teenistuse juht annab oma tegevusest aru osakonna juhatajale. Juhi äraolekul määrab talle asendaja osakonna juhataja.




Jüri Mölder
Linnasekretär