Korraldus: Jakobi 25, Tähtvere 2 krundi detailplaneeringu algatamine ja lähteülesande kinnitamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Jakobi 25, Tähtvere 2 krundi detailplaneeringu algatamine ja lähteülesande kinnitamine
Reg. number: 1361
Seisund: Allkirjastatud
Vastuvõtmise kp: 15.07.2004
Jõustumise kp: 15.07.2004
Eelnõu: Jakobi 25, Tähtvere 2 krundi detailplaneeringu algatamine ja lähteülesande kinnitamine
Failid: tlvk2004_1361.pdf ( 1549 kb )



Andrus Ansip


Linnapea

Jüri Mölder


Linnasekretär




Lisa
Tartu Linnavalitsuse 15. juuli 2004
korralduse nr 1361 juurde

Jakobi 25, Tähtvere 2 krundi detailplaneeringu
L Ä H T E Ü L E S A N N E
Töö nr DP LÜ - 60 -2004

1. Ülesande koostamise alus
Detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku tegija: OÜ Rosmar (Sven Jalakas).

2. Planeeringu eesmärk, planeeritava ala suurus, andmed planeeringualal oleva krundi kohta ja lähteülesande kehtivusaeg
Detailplaneeringu eesmärgiks on lammutatavate ja rekonstrueeritavate hoonete aluse maa ning uushoonestusala ehitusõiguse määramine korterelamu projekteerimiseks ja püstitamiseks.
Planeeritava ala pindala on ca 2000 m².
Lähteülesanne on kehtiv 18 kuud.

3. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid
3.1. Tartu Linnavolikogu 06.10.1999.a määrus nr 99 “Tartu linna üldplaneeringu kehtestamine”.
3.2. Tartu Linnavolikogu 18.10.2001.a määrus nr 188 “Supilinna linnaosa üldplaneeringu kehtestamine”.
Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud asuvad linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis ning Tartu linna veebilehel.

4. Lähteseisukohad planeeringu koostamiseks
Planeeringuga esitada:
4.1. Olemasoleva olukorra iseloomustus: 4.2. Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed: 4.3. Planeeritava maa-ala kruntideks jaotamine: krundipiire mitte muuta.
4.4. Krundi ehitusõigus:
4.4.1. krundi kasutamise sihtotstarve: elamumaa, ärimaa (soovi korral lubatud hoone esimese korruse mahus). Planeeringuga anda lubatud ehitise kasutamise otstarbed ja lubatud korterite arv;
4.4.2. hoonete suurim lubatud arv krundil: üks korterelamu. Planeeringuga määrata lammutatavate ja rekonstrueeritavate hoonete maht ning anda uushoonestusala.

4.4.3. hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala: määrata planeeringuga, arvestades Supilinna linnaosa üldplaneeringut.
4.4.4. hoonete suurim ja vähim lubatud kõrgus (räästa ja katuseharja absoluutkõrgusena): määrata planeeringuga, lähtudes Muinsuskaitseameti nõuetest ja Supilinna linnaosa üldplaneeringust, kuid mitte kõrgem kui Tähtvere 4 hoone absoluutkõrgus.
4.5. Krundi hoonestusala piiritlemine: hoonestusala siduda krundipiiridega.
4.6. Tänavate maa-alad, liiklus- ja parkimiskorraldus:
Vastavalt Eesti Standaridle EVS 843:2003 "Linnatänavad".
4.6.1. tänavate maa-ala piirid (punased jooned) ja tänavate elementide (sõidutee, jalgrattatee, kõnnitee, eraldusriba) kirjeldus ja kavandatavad laiused;
4.6.2. tänava(te) ristprofiil(id);
4.6.3. tänavate kõrgusarvud;
4.6.4. liikluskorralduse põhimõtted (autoliikluse ja kergliikluse sõidurajad, sõidusuunad);
4.6.5. parkla(te) asukoht/asukohad, suurus ja kuju, krundi planeeritavale kasutusotstarbele ja hoonestusele vastav parkimiskohtade arv koos vastava arvutusega;
4.6.6. krundile pääsu asukoht/asukohad jalakäijatele ja sõidukitele, lubatavad pöörded tänavalt või piiride osad, kust väljasõitude rajamine on keelatud: autotranspordi juurdepääs ainult Tähtvere tänavalt.
4.7. Haljastuse ja heakorrastuse põhimõtted:
4.7.1. säilitatav ja likvideeritav kõrghaljastus;
4.7.2. planeeritav kõrg- ja madalhaljastus;
4.7.3. kruntide piirded (materjal, kõrgus, tüüp);
4.7.4. vertikaalplaneerimise põhimõtted (maapinna kõrguse muutmine, sademetevee ärajuhtimine jmt).
4.8. Ehitistevahelised kujad: vastavalt normatiivdokumentidele koos viitega seadusandlikule aktile.
4.9. Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad:
4.9.1. olemasoleva olukorra iseloomustus;
4.9.2. planeeritavate hoonete ja rajatiste tehnovarustuse arvestuslikud põhinäitajad ja põhimõtteline lahendus (veevarustus, heitvee ja sademetevee kanalisatsioon, soojavarustus, elektrivarustus, välisvalgustus, sidevarustus);
4.9.3. lubatud lahendused hoonete ja rajatiste tehnovarustuse tagamisel;
4.9.4. tehnovõrkudele ja -rajatistele reserveeritavad maa-alad;
4.9.5. hüdrantide ja tuletõrje veevõtukohtade paiknemine;
4.9.6. tehnovõrkude koondtabel (nende planeeringu algatamise eelne olemasolu ja planeeringuga kavandatud tehnovõrkude maht meetrites).
4.10. Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatava elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs.
4.11. Vajaduse korral ettepanekud kaitse alla võetud maa-alade ja üksikobjektide kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks või lõpetamiseks, ettepanekud maa-alade või üksikobjektide kaitse alla võtmiseks.
4.12. Arhitektuurinõuded ehitistele:
Nõuded planeeritavale ja rekonstrueeritavale hoonele: 4.13. Servituutide vajaduse määramine.

4.14. Kuritegevuse riske vähendavad nõuded ja tingimused: planeeringulahenduse väljatöötamisel tugineda Eesti standardile EVS 809-1:2002.
4.15. Muud seadusest ja teistest õigusaktidest tulenevad kinnisomandi kitsendused ning nende ulatus.
4.16. Planeeringu kehtestamisest tulenevate võimalike kahjude hüvitaja.
4.17. Planeeringu rakendamise võimalused: anda vastavalt Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg 1 nõutule.
Märkus: Kui planeeringu koostamise käigus muutuvad lähteseisukohad ulatuses, mis ei muuda planeeringu põhilahendust ning linnavalitsus ja linnavolikogu juhtiv komisjon on muudatustega nõustunud, ei kuulu lähteülesanne muutmisele.

5. Detailplaneeringu koosseisus esitatavad kaardid ja joonised
5.1. Situatsiooniskeem, M 1:10 000;
5.2. Olemasolev olukord vastavalt p 4.1., M 1:500;
5.3. Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed vastavalt p 4.2., M 1: 2000;
5.4. Planeeringu põhikaart vastavalt p 4.3.-4.8. ja 4.10., 4.11., 4.12., M 1:500;
5.5. Planeeritud maakasutus ja kitsendused vastavalt p. 4.3., 4.13. ja 4.15., M 1:500;
5.6. Tehnovõrkude planeering vastavalt p.4.9., M 1:500;
5.7. Detailplaneeringu lahendust illustreeriv kolmemõõtmeline joonis M 1:500 (kõval alusel).

6. Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine
Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine toimub vastavalt Tartu Linnavolikogu 19. juuni 2003.a. määrusega nr 33 "Tartu linna ehitusmäärus" sätestatud korrale.

Planeering esitada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 25.11.2003.a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhendile “Detailplaneeringu koosseis ja vormistamise nõuded”.

Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks on vajalik.

Detailplaneeringule hangitakse planeeringu koostaja poolt kooskõlastused:
Tartu Linnavalitsus kooskõlastab planeeringu: