Õigusakti eelnõu: Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringu "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted" eskiislahenduse avalikustamise tulemused

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringu "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted" eskiislahenduse avalikustamise tulemused
Reg. number: LV-K-0969
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 28.08.2013
Koostaja: Liisa Unt
Ettekandja: Urmas Ahven
Õigusakt: Tartu Linnavalitsuse 10.09.2013 korraldus nr 913 "Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringu "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted" eskiislahenduse avalikustamise tulemused"
Failid: protokoll lisadega isikuandmeteta.pdf ( 6272 kb )
kaart.jpg ( 252 kb )
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-0969 juurde

    Lisa
    Tartu Linnavalitsuse ...2013 korraldusele nr...

    EttepanekSeisukoht
    Maa-ameti 29.08.2013. a ettepanek
    1) Vaadata täiendavalt üle kinnistu Jalaka tn 34a planeerimine seoses Tartu JK Tammeka taotlusele ning vajadusel teha vastavad parandused planeeringus.
    1) Arvestada. Jalaka tn 34a krundi kasutus otsustatakse detailplaneeringu raames koos Sepa tn 15a krundiga.
    Hanneli Jõgisoo 28.08.2013 ettepanek
    2) Rajada
    Kalda tee 22 maja vastas üle tänava oleva mõttetu kõnnitee asemele parkimiskohad.
    2) Arvestada. Täiendada jooniseid. Kavandada parkimisala, kuid rekonstrueerida ka kõnnitee.
    26.08.2013. a toimunud arutelu käigus laekunud ettepanekud:
    KÜ Kannikese 33 esindajate ettepanekud
    3) kavandada parkla Ravila 80 krundi lähistele;
    3) Arvestada. Täiendada jooniseid ja seletuskirja.
    4) pikendada Kannikese tänavat kuni Ilmatsalu tänavani ja tagada selle korrashoid;4) Mitte arvestada. Kannikese tänav kulgeb Kannikese tn aadressiga kruntideni. Ravila tn 68, 70 ja 72 krundid on osaks vabaplaneeringulisest alast, kus klassikalisi tänavaid esineb, kuid see ei ole reegel. Ala teenindavad osaliselt kruntide sisse jäävad nimetud kvartalisisesed teed, mille hooldus on seni olnud kokkuleppel korteriühistutega jagatud krundiomanike vahel. Kannikese tänava sidumiseks Ilmatsalu tänavaga on kavandatud kogujatänava pikendamine olemasolevate äri- ja tootmisettevõtete poolsel maa-alal.
    5) mitte kavandada parkla alasid kõrgepinge õhuliinide alla;5) Mitte arvestada. Parklaalade rajamine õhuliinide alla on võimalik võrguettevõtte loal. Ka olemasolevad garaažikompleksid asuvad õhuliinide all ja nende kaitsevööndis.
    6) parkla alad kavandada Ravila 68, 70 ja 72 läheduses oleva asfaldi ala äärde.6) Arvestada. Perspektiivsed võimalikud parkla alad kavandada olemasolevate garaažide vahele ja Ravila tn 68, 70 ja 72 kruntide teenindustee äärde.
    Uus 10 KÜ ettepanek
    7) vabaplaneeringulistel aladel uute või renoveeritavate kortermajade korral tuleb kindlasti kontrollida, et neil oleks olemas piisav parkimisvõimalus.
    7) Arvestada. Sätestada ettepanek üldise parkimise kavandamise põhimõttena.
    Peep Männiksaare ettepanek
    8) teemaplaneeringu koostamise käigus pöörata tähelepanu parklate keskkonnasõbralikkusele ning asfaltväljakutele alternatiivi pakkumisele.
    8) Arvestada. KSH aruandes analüüsida võimalusi. Tulemused ja ettepanekud esitada teemaplaneeringu mahus.
    Vasara 31 KÜ ja KÜ Vasara Veneetsia ettepanek
    9) Vasara tänava rekonstrueerimise käigus võimaldada tänavamaal ka elanike parkimist.
    9) Mitte arvestada. Detailsete lahenduste esitamine pole teemaplaneeringu ülesanne. Vasara tänaval säilib kehtiva Vasara 50 krundi detailplaneeringu lahendus, mis võimaldab tänavamaal parkimist Vasara tn 25b ja 31 kruntide poolses osas. Ettepaneku tegijale tutvustada detailplaneeringut.
    Jaamamõisa 9 HÜ ettepanek
    10) Mitte näidata garaažide alasid parklaaladena.
    10) Arvestada. Kõigi garaažide alade kohta määratleda üldine põhimõte, et need peavad jääma parkimist võimaldavateks ja piirkonda teenindavateks aladeks.
    KÜ Aardla 136 ettepanek
    11) Korrastada linna maal olevad garaažid ja parkimisalad.
    11) Arvestada. Seletuskirjas tuua see ühe vajaliku üldise meetmena.
    Avalikustamise käigus laekunud ettepanekud:
    Peep Männiksaare 26.08.2013. a ettepanek
    12) Vähendada Pikk tn 86 ja 84 vahelise kavandatud parkimisala ulatust.
    12) Mitte arvestada. Parkimisala kõrvaleesmärgiks on kesklinna "pargi ja reisi" süsteemi rakendamine vähendamaks Emajõe vasakkaldalt kesklinna suunduva autoliikluse koormust selle tänavatele ja sildadele. Määratud on võimalik suurim ala. Võimaliku parkimisehitise reaalne ala määratakse kogu Uus tn 63d hõlmava detailplaneeringu koostamise käigus, milles saab arvestada kõiki võimalikke aspekte.
    KÜ Kress 23.08.2013. a ettepanekud
    13) Mitte kavandada parkimisala Ravila tn 68 krundi vastas asuvale haljasalale;
    13) Arvestada. Parandada joonised
    14) Kavandada täiendavad parkimisalad vastavalt lisatud kaardile.
    (olemasolevate garaažide vahelisele alale ning Kannikese tn 30 ja Ravila tn 60 kruntide vahelisele alale)
    14) Arvestada. Parandada joonised, arvestades ka Kannikese 33 KÜ ettepanekut näha parkimisalad ette olemasolevate garaažikomplekside ja elamute vahelisele alale (va Ravila tn 68 esine) ning garaažikomplekside vahelisele alale.
    Anu Laial 23.08.2013. a ettepanek
    15) muuta teemaplaneeringu jooniste värvilahendust loetavamaks ja selgemaks.
    15) Arvestada. Parandada jooniste loetavust.
    KÜ Vambola 21.08.2013. a ettepanek
    16) Palume laiendada Anne 51 hoone parkimisvõimalusi;
    16 ja 17) Mitte arvestada. Viilhalli vastas olev tänavamaa on suures osas hõivatud aktiivse jalakäiguliikusega ning sellele alale mahutatavate parkimiskohtade arv ei kaalu üles avalikku huvi seal kõndimiseks. Anne tn 51 hoone esine situatsioon on niivõrd tihe, et sinna jalgrattatee rajamine oleks võimalik ainult praegu osaliselt linnatänava maal asuva parkimise täiendava piiramise abil. Teisele poole sõiduteed on koostöös ala arendajaga plaanis peagi rajada nõuetekohane kergliiklustee ja täiendavad avalikud parkimiskohad, mis elanike parkimismuresid leevendada võiksid.
    17) kavandada Anne tn äärde jalgrattatee.
    AÜ "Kannike" 08.08.2013. a ettepanek
    18) ehitada Kannikese tn 10j krundile kavandatud parkla mujale ja jätta aiamaa pensionäridele alles.
    18) Arvestada. Täiendav parkimisala näha ette Ravila 80 krundi lähistele.
    Anne 71 KÜ 07.08.2013. a ettepanek
    19) Laiendada Anne 71 krundi vastu kavandatud parkimisala selliselt, et see ulatuks kuni Anne tänav T53 krundini.
    19) Arvestada. Võimalikku parkimisala laiendada kuni kõnniteeni.
    Enne teemaplaneeringu eskiislahenduse avalikustamist laekunud ettepanekud:
    17.04.2013. a toiminud arutelu protokoll (arengustsenaariumite ja keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi tutvustamine)
    Marju Selg Aardla 130 KÜ
    20) vaja on lahendada võõraste autode parkimine ühistu territooriumil,
    20) Mitte arvestada. Teemaplaneering tegeleb parkimise põhimõtete määramisega. Ühistu territooriumil võõrad ja vales kohas parkivad autod on küll tõsine probleem, kuid selle probleemi lahendamine saab toimuda vastavalt liiklusseadusele.
    21) lahendada pargi ja reisi parklate rajamine;21) Mitte arvestada. "Pargi ja reisi" süsteemi korraldamine linnas hõlmab kogu linna ala ja seda pole käesoleva töö raames võimalik terviklikult lahendada, kuna võimalikud lahendused võivad paikneda planeeringualast kaugel. "Pargi ja reisi" süsteemi korral kavandatakse suuremad parklad peamiste linna sissesõidutänavate äärde ühistranspordipeatuste lähedusse. Ränilinna piirkonnas (Aardla tänaval) võimalused sellise ala tekitamiseks puuduvad. Antud piirkonda teenindavaks "pargi ja reisi" süsteemi osaks võib perspektiivis olla Lõunakeskus.
    Toomas Mustimets Kaanon Kinnisvara AS
    22) lahendada maade kasutusse andmine rendi teel;
    22) Arvestada. Linn võimaldab pärast teemaplaneeringu lahenduse kehtestamist parklate rajamist korteriühistute tarbeks õigusaktides sätestatud korras linnale kuuluva maa kasutusse andmise teel. Üldiseid põhimõtteid kirjeldada seletuskirjas.
    KÜ Uus 13b
    23) arvestada ühistu poolt arutelul esitatud materjale planeeringu koostamisel;
    23) Mitte arvestada. Kaasaegses linna- ja elukeskkonnas ei looda näidispiirkondasid, mille rajamine nõuab eraomandi suuremahulist võõrandamist ja olemasoleva hoonestuse lammutamist paljalt parkimisvõimaluste loomiseks. Kvartalis, kuhu ettepaneku teinud ühistu asub, võib teemaplaneeringu järgi olemasolevaid parklaalasid laiendada viiendiku võrra ning lisaks on kavandatud täiendav parkimisala Pikk tänaval asuva bussipeatuse tagusele alale (Pikk tn 54 krundile).
    Pikk 88
    24) planeerimisel arvestada kõigi vajalike asjadega sealhulgas prügikastidega;
    24) Arvestada. Põhimõte, et parklaalade kavandamisel tuleb arvestada kõigi õue iseloomulike elementide ja funktsioonidega, määratleda seletuskirjas üldiste põhimõtete juures.
    Anne 32 KÜ
    25) kaaluda, et lubatakse haljasaladele selliseid parklaid, mis on murukivist ja geotekstiilist alusega;
    25) Arvestada. KSH aruandes analüüsida võimalusi murukivide kasutamiseks parklaaladel. Tulemused ja ettepanekud esitada teemaplaneeringu mahus.
    Maris Aleksašin
    26) kaaluda ka aladel asuvate lasteaedade parkimise lahendamist;
    26) Arvestada. Teemaplaneeringus näidata parklaalad, mille rajamine/rekonstrueerimine on vajalik ja prioriteetne seoses lasteaedade teenindusprobleemi lahendamisega.
    Mõisavahe 34, Aardla 130, Kalda tee 6
    27) eemalasuvad parklad peavad saama loodud;
    27) Arvestada. Teemaplaneeringus näidatakse võimalikud elamutest eemal asuvad parklaalad.
    Rauno Laiv
    28) parkimise korraldamisel rõhuda olemasolevate alade heakorrastamisele (joonimine), leida lahendus, et KÜ-del oleks võimalik ostukeskuste parklate öine kasutamine;
    28) Arvestada. Olemasolevate rajatiste heakorrastamise eelistamine tuua välja seletuskirjas üldiste põhimõtete juures. Ostukeskuste parklate ristkasutuse osas jätkata koostööd ettevõtetega ja võimalusel kajastada tulemusi teemaplaneeringus.
    KÜ Ravila 40
    29) parklaid majade juurde rajada 1 koht korteri kohta - rohkem mitte.
    29) Mitte arvestada. Olemasolevate elamute juurde ei mahu igale korterile autokohta rajada, selliselt, et säiliks tasakaalustatud elukeskkond. Teemaplaneering teeb Ravila tn piirkonnas ettepaneku lubada laiendada majade juures asuvaid parklaalasid kuni 10% olemasolevatest aladest.




Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringu "Vabaplaneeringuga alade parkimispõhimõtted" eskiislahenduse avalikustamise tulemused " juurde


KÜ Kress 23.08.2013. a ettepanek: kaart.jpg