Õigusakti eelnõu: Tartu Linnavalitsuse 06.09.2005. a korralduse nr 1358 kehtetuks tunnistamine ning Ujula tänava trassivaliku projekteerimistingimuste määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Tartu Linnavalitsuse 06.09.2005. a korralduse nr 1358 kehtetuks tunnistamine ning Ujula tänava trassivaliku projekteerimistingimuste määramine
Reg. number: LV-K-0609
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 11.04.2006
Koostaja: Liisa Unt
Ettekandja: Urmas Ahven
Seosed: tunnistab kehtetuks Tartu Linnavalitsuse 06.09.2005. a korralduse nr 1358 ja

muudab Tartu Linnavalitsuse 31.01.2006. a korralduse nr 184 lisa punkti 3.2 osas

Õigusakt: [ | Open link in HCL Notes ()] Tartu Linnavalitsuse 06.09.2005. a korralduse nr 1358 kehtetuks tunnistamine ning Ujula tänava trassivaliku projekteerimistingimuste määramine
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-0609 juurde

    Ujula tänava trassivaliku projekteerimistingimused PTR-05-080

    Projekti tellija: Tartu Linnavalitsus
    Projekteerimistingimused kehtivad: 1 aasta pärast tingimuste määramist

    1. Töö eesmärk:
    • Ujula tänava pikenduse trassivaliku variantide koostamine koos liiklusprognoosidega ning tänava rajamisega kaasnevate olemasoleva tänavavõrgu muutmise vajaduse määramine;
    • Trassivariantidele põhimõttelise plaanilahenduse ja liiklusskeemi, ligikaudse maksumuse ning vajaliku projektdokumentatsiooni väljatöötamine.
    • Variantidele teostatavuse uuringu ja tasuvusarvutuse läbiviimine ja tulemuste esitamine.
    • Tehniliste tingimuste, soovituste ning nõuete esitamine edasisele võimalikule planeerimisele, projekteerimisele ja ehitamisele.

    2. Lähteandmed:
    2.1 Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad tööd:
    2.1.1 Tartu linna üldplaneering 06.10.2005;
    2.1.2 Tartu liiklus 2005;
    2.1.3 Tartu linna geotehniline kaart 1998;
    2.1.4 Emajõe kalda- ja sildumisrajatiste teemaplaneering 2003;
    2.1.5 Ujula tn piirkonna detailplaneering 2001;
    2.1.6 Kruntide Fr. R. Kreutzwaldi tn 3 ja 5 ning lähiala detailplaneering 2004;
    2.1.7 Laululava spordipargi tööprojekt (K&H AS 2002);
    2.1.8 Oa ja Fr. Tuglase tänava rekonstruktsiooni projekt (Tinter Projekt OÜ 2004).
    2.2 Projekteerida vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 "Linnatänavad" ning teede- ja sideministri 28.09.1999. a määrusele nr 55 "Tee projekteerimise normid ja nõuded". Töö staadium: eelprojekt.
    2.3 Projekti koostamise aluskaardi M 1:2000 väljastab töö koostajale linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond. Vajadusel ja võimalusel väljastatakse töö koostajale täiendavaid olemasolevaid geodeetilisi andmeid.
    2.4 Väljastatud projekteerimistingimused, töö käigus peetud kirjavahetus, toimunud koosolekute protokollid ning koostööd fikseerivad dokumendid lisada projekti kausta.

    3. Töö koostamine ja sisu:
    3.1 Esitada Ujula tänava trassivaliku variandid lähtudes eesmärkidest, mis on:
    • perspektiivis Ujula tänava toimimine jaotustänavana, mille eesmärk on eelkõige koguda liiklusraku sees tekkivat liiklust ning ühendada asumeid ühistranspordiliinidega. Vajalik on tänavale ühenduste loomine olemasoleva tänavatevõrguga (nt Kvissentali tee, Puiestee tn, Aruküla tee).
    • Ujula tänava kõrgus peab võimaldama peale- ja mahasõitu Tähtvere sillale/sillalt arvestades Veeteede Ameti poolt aktsepteeritud silla kõrgusgabariiti ja peale/mahasõidu suurim pikikalle peab vastama Linnatänavate standardis EVS 843:2003 esitatule.
    Lubatud on esitada ka alternatiivseid eesmärkidest kõrvalekalduvaid lahendusi, kuid nimetatud eesmärke täitvaid variantlahendusi peab olema vähemalt kolm.
    Kavandatavale tänavale või selle abil peab olema võimalik üles ehitada uue elurajooni teenindamiseks vajalik tänavatevõrk.
    Trassivalikute tegemisel tuleb lisaks arvestada reaalseid kitsendusi (kalmistu, loodus- ja muinsuskaitse objektid, supelrandade paiknemine) ning määrata olemasolevate liiklusobjektide muutmise vajadus.
    Variandid peavad olema esitatud mahus, mille põhjal on võimalik läbi viia teostatavuse uuring ja tasuvusarvutus.
    Esitada variantide liiklussageduse prognoosid. Eraldi tuua välja Ujula tn liikluskoormus.
    Esitada:
    2020. a prognoos arvestades üldplaneeringu realiseerimist (sh maakasutus, elamuehitus) ja üldist liikluskoormuse kasvu ilma Tähtvere silla ja Ujula tänava pikenduseta (Puiestee tn või Aruküla tee ühenduseta);
    2020. a prognoos arvestades üldplaneeringu realiseerimist (välja arvatud Tähtvere sild), koos Ujula tänava pikendusega ja vajalike muudatustega selle kontaktvööndi liiklusskeemis.

    Põhimõtteliste variantide eskiisi tasemel väljatöötamise järel esitada need tellijale tutvumiseks. Töö koostaja kutsutakse vajadusel variante linnavalitsusele tutvustama. Tutvumisel on tellijal õigus teha variantide kohta korrigeerimisettepanekuid.

    3.2 Projekteerimise käigus käsitleda maa-ala, mis hõlmab kavandatavaid tänavaid kui ka ümberehitamist vajavaid olemasolevaid tänavavõrgu elemente (vajadusel taotleda täiendavalt aluskaarti juurde).
    Variantide kohta esitada:
    3.2.1 ala plaanilahendus (koos kõigi olemasolevate ehituslike kitsendustega) koos tänavamaa ulatuse äranäitamisega ja liikluskorraldusega (ka kergliikluse ning eraldi ristmike osas). Anda tänavaelementide soovituslikud parameetrid.
    3.2.2 objektide väljaehitamisest ja nende linna liiklusskeemiga ühendamisest tulenev tänavate uusrajamise/rekonstrueerimise ja liikluskorralduslike meetmete muutmise vajadus.
    3.2.3 ettepanekud kavandatud ja olemasolevate otseselt mõjutatud liiklusobjektide (p 3.2.2) sobiva liigi, vajaliku teenindustaseme, projekteerimise lähtetaseme ja projektkiiruse valiku osas.
    3.2.4 eraõigusliku isiku maale kavandatav tänavamaa-ala ja/või vajadusel kaitsevööndi ligikaudne ulatus, (tabelina kruntide kaupa ja graafiliselt asendiplaanil);
    3.2.5 ettepanekud müra ja vibratsiooni vähendavate meetmete kasutamise osas (vajadus ja loetelu sh haljastuse rajamise põhimõtted);
    3.2.6 kavandatud objektide rajamise ja liiklusskeemi muutmise ligikaudne maksumus objektide (rajatavad ja rekonstrueeritavad tänavad ja ristmikud, sademeveekanalisatsioon/drenaaž) kaupa.

    3.3 Analüüsida erinevaid variantlahendusi (ehitustehnilisest, liikluskorralduslikust, linnaplaneerimislikust seisukohast). Määrata vajalikud hindamiskriteeriumid (ehitus- ja kasutuskulud), liiklusohutuslik ja –korralduslik kasu/kahju jms), mille alusel toimub alternatiivide võrdlemine. Kriteeriumid vaatab enne variantide hindamist üle tellija. Variantlahendusi hinnata vastavalt valitud kriteeriumitele (soovitatavalt tabeli kujul), esitada selgitused ja järeldused.
    Koostada variantidele teostatavusuuring ja tasuvusarvutus. Leida iga alternatiivi IRR, NPV, kulurentaablus ja kulude efektiivsuse koefitsient. Lisaks esitada järeldused (soovitatavalt tabeli kujul) ja selgitused.
    3.4 Esitada töö koostaja poolne variantlahenduse eelistus ja selle põhjendus, tuua välja otsuse plussid ja miinused.
    3.5 Esitada tehnilised tingimused, soovitused ning nõuded edasisele võimalikule planeerimisele, projekteerimisele ja ehitamisele sh keskkonnamõju hindamise vajadus edasises projekteerimis- või planeerimisprotsessis.

    Vajalikud kooskõlastused:
    • Tartumaa Keskkonnateenistus;
    • linnamajanduse osakond;
    • arhitektuuri ja ehituse osakond;
    • linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond.

    Töö esitamine:
    • Kooskõlastatud töö esitada 4 eksemplaris paberkandjal ja digitaalselt seletuskirja ning joonistena. Digitaalselt esitada joonised dgn ja pdf formaadis.

    Lisa 1 Asukohaskeem PTR-05-080





Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Tartu Linnavalitsuse 06.09.2005. a korralduse nr 1358 kehtetuks tunnistamine ning Ujula tänava trassivaliku projekteerimistingimuste määramine " juurde