Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-19-0089 |
Menetlev üksus: | Tartu Jaan Poska Gümnaasium |
Vastutav töötaja: | Eneli Mäeots |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Koolimeeskonna arendustöö: õpetaja kui meisterlik õppija – professionaalsete õpikogukondade loomine õppemetoodika uuendamiseks ja uuenenud õpikäsituse rakendamiseks |
Registreeritud: | 03.07.2019 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Taotleme oma õpetajate professionaalse arengu tõusu õpikogukondade (PÕK) rakendadamise abil ning peame oluliseks uuenenud õpikäsitusest lähtuvaid meetodite ja mõtteviisi igapäevast rakendamist koostöös kolleegide ja õppijatega. | |
Eesmärgid | Projekti eesmärk on õpetajate professionaalsete õpikogukondade (PÕK) abil rakendada uuenenud õpikäsitusest lähtuvaid meetodeid ja mõtteviisi igapäevases töös kolleegide ja õppijatega, et luua senisest õppijakesksem organisatsioonikultuur. | |
Tegevused | 10 koolituspäeva | |
Tulemused | Õpilaskeskne õpe nõuab, et õpetaja suudab juhendada ja toetada noort lisaks akadeemilistele teadmistele ka üldpädevuste valdkonnas. PÕKide projekt süvendab õppiva meeskonna ja õppiva kooli mõtteviisi, sest koos saavad õpetajad analüüsida uuenenud õpikäsitusel põhinevaid õppeviise, et toetada õppija arengut, reflekteerida enda õpetamis- ja õppimistegevust, analüüsida enda ja toetada kolleegide professionaalset arengut. Viimast toetab kindlasti ka üks projekti eesmärke ületada õpetaja ja juhtide üksindus, et luua koostööle orienteeritud organisatsioonikultuur, kus õpetajate ja kooli juhtkonna koostöö on sisuline, kaasav ja õppijate arengule suunatud. Projekti käigus mõistavad osalejad muutumise, pideva õppimise ja enda mitmekülgse arendamise vajalikkust, saavad praktiliste ühistegevuste ja koostöötamise kaudu reflekteerida oma õppimist, uuenenud õpikäsituse rakendamise erinevaid meetodeid, et viie aasta pärast toimuks JPGs 2/3 õppetööst koos ja projektipõhiselt ning kõik PÕKis kogetu, õpitu oleks rakendatav nii koolis, kogukonnas kui ühiskonnas laiemalt. Ennastjuhtivad 21. sajandi õpetajad suudavad luua loovust ja ettevõtlikkust soosiva keskkonna, milles iga õppija saab kujundada enda õpiraja. PÕKide koostööst, iseseisva töö ja kõigi projekti tegevuste tulemusena valmib Jaan Poska gümnaasiumi uue arengukava 2022–2026 sisenddokument. | |
Maksumus | 9 296 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 9 296 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | SA Innove | |
Millise programmi / meetme raames | Haridusasutuste arendusprojektid uuenevat õpikäsitust toetava organisatsioonikultuuri loomiseks | |
Juhtpartner | Tartu Jaan Poska Gümnaasium | |
Partnerid | ||
Juht | Mari Roostik | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.08.2019 - 30.06.2020 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus |