Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-18-0155 |
Menetlev üksus: | Tartu Forseliuse Kool |
Vastutav töötaja: | Terje Käär |
Teised töötajad: | Kadri Saaremaa |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Tartu Forseliuse Kooli kogukonna kaasamine haridusuuendustesse ja valikutesse: käed külge koostööseminar |
Registreeritud: | 19.09.2018 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Projekti põhitegevusena toimub Tartu Forseliuse Koolis praktiline koostööseminar, mille raames saavad osalejad tunde vaadelda; seminari raames ülevaate haridusvaldkonna suundumustest ja uuendustest; töötubade raames praktiliselt erinevaid õppemeetodeid ja harjutusi läbi teha ning aruteluringis avaldada arvamust, kuidas saaks koolielu toetada lapsevanemad ja teised kogukonnaliikmed. | |
Eesmärgid | Projekti eesmärgina saavutatakse Tartu Forseliuse Kooli lapsevanemate ja teiste haridusest huvitatud kogukonnaliikmete kooliellu kaasamine selliselt, et neil on ülevaade ja arusaamine koolis loodud uuendustest (ahhaalik lähenemine: uurimuslik ja avastuslik õpe; valikainete süsteem, liikuma kutsuv kool) ja õppemeetoditest ning nad teavad ja oskavad pakkuda õppetegevusele koolis lisandväärtust. Koostöös kogukonnaga (lapsevanemad, piirkonna ettevõtted; haridushuvilised ja vilistlased) saavutatakse õpilase toetamine terviklikult. ●Tartu Forseliuse Kooli kogukonna (lapsevanemad; piirkonna ettevõtted; haridusest huvitatud elanikkond piirkonnas; Tartu Forseliuse Kooli vilistlased) teadlikkus haridusvaldkonna suundumustest ja valikutest on suurenenud - kogukond panustab kooli tegevustesse lähtudes kooli arengusuundadest ●Koolil on ülevaade lastevanemate, vilistlaste ja piirkonna haridushuviliste (ettevõtted, üksikisikud) kogemustest, ametikohtadest ja valdkondadest, millega nad saavad kooliellu panustada ●Tartu Forseliuse Kooli õpilaste õppetöö muutub mitmekesisemaks ja praktilisemaks tänu kogukonnas asuvate ettevõtete ja kooli vilistlaste toele ●Kooli lastevanemate ja õpetajate suhted ja üksteise mõistmine paraneb, kui saadakse õppetegevusest sarnaselt aru ning on ühine eesmärk ●Kooli õpetajate motivatsioon tõuseb tänu kogukonna toetusele | |
Tegevused | 1. Töötubade ettevalmistus: kokkusaamised õpetajatega; gruppidesse jagunemine 2. Koostööseminari toimumine: tunnivaatlused; kooli suundumuste ja valikute ülevaade (ahhaalik kool; hindamine; kaasav haridus, liikuma kutsuv kool) aulas; praktilised liikuma kutsuva kooli harjutused kooli koridorides; õppemeetodite tutvustused töörühmades; arutelud lastevanemate ja teiste kogukonnaliikmete kooliellu panustamisest samuti töörühmades 3. Kokkuvõtted õpetajatega. Tulemuste jagamine avalikult | |
Tulemused | ●Kogukonnal on ülevaade Tartu Forseliuse Kooli suundumustest ja valikutest ●Huvilised on saanud aimu ainetunni läbiviimisest ●Lapsevanemad on läbi teinud erinevaid liikumisharjutusi, mida ainetunnis pausidena tehakse, et näha kuidas õpilasi mõttetöös erksana hoitakse Kogukonna liikmetelt on ●saadud infot selle kohta, kuidas saavad nad panustada kooliellu ning milliseid ameteid ja töökohti meie kogukonnaliikmete seas on Õpetajad on saanud praktiseerida erinevaid uuenduslikke õppemeetodeid kogukonnaliikmetega ning selle läbi saanud aidata mõista, miks on uurimuslikud lähenemised olulisemad kui etteütlemine ja faktipõhine õpe ●Valminud on kokkuvõttev infoleht kogukonnaliikmete erialadest, töökohtadest; panustamisvõimalustest kooli keskkonda ja õppetundidesse ning arutelukäigus tekkinud ideedest ja soovitustest kooli tegevuste parendamiseks, arvestades praeguseid haridussuundumusi ●Õpetajad teavad, kelle poole pöörduda mõne oma aine teema õpetamise näitlikustamiseks ja praktiliste kogemuste saamiseks Valminud kokkuvõttev infoleht on jagatud kooli kodulehel ja Stuudiumis - lisaks jagatud ka vilistlaste listi. | |
Maksumus | 1 204 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 1 204 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Innove SA | |
Millise programmi / meetme raames | „Pädevad ja motiveeritud õpetajad ning haridusasutuste juhid“; „8.6 Koolimeeskondade ühine õppimine haridusuuenduste rakendumiseks“; TAT kood: 2014-2020.1.02.001002.02.15-0002 | |
Juhtpartner | ||
Partnerid | ||
Juht | Kadri Saaremaa | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 12.09.2018 - 01.10.2018 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |