Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-18-0062 |
Menetlev üksus: | Tartu Karlova Kool |
Vastutav töötaja: | Epp Pärn |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Õpetajate õpirühmad kaasava hariduse rakendamisel ja kooli arengu kavandamisel |
Registreeritud: | 03.04.2018 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Kavandatud projekt aitab kaasa 2017. aasta augustis moodustatud õpetajate õpirühmade (kaheksa õpirühma) süsteemsele tegutsemisele ning õpetajate sihipärasele kaasamisele kooli arengukava koostamisel. Kaasava hariduse edukas rakendamine ja teiste Eesti hariduses kavandatud eesmärkide elluviimine eeldab õpetajate professionaalset arengut. Õpetajate arendamisel ja muutunud õpikäsituse rakendamiseks ka õpetaja tasandil tegutsevad Karlova koolis õpetajate õpirühmad. Õpetajad on neis arendanud enesearendamisega seotud oskusi ning saanud uusi teadmisi ja kogemusi lähtuvalt oma õpirühma eesmärgist. Projekt on vajalik selleks, et toetada õpetajate jätkuvat enesearendamist õpirühmades ja seeläbi tugevdada kooli õppimiskultuuri, muutunud õpikäsituse ja kaasava hariduse põhimõtte rakendamist. Projekt toetab ka õpetajate kaasamist kooli arengukava koostamisele ning loob seega head eeldused nii õpetajate muutumisvalmidusega seotud kompetentsi tugevnemiseks kui kooli järjepidavaks arenguks. | |
Eesmärgid | Projektil on kaks peamist eesmärki - toetada 2017. aastal tegevust alustanud õpetajate õpirühmi nende eesmärkide saavutamiseks ning kaasata õpetajad kooli arengukava koostamisele. Õpirühmade kogemuste koos analüüsimise ja reflekteerimise abil tugevdatakse kooli õppimiskultuuri ja õpetajate enesearendamise pädevust. Kaasates õpetajad kooli arengukava koostamisele suurendatakse õpetajate muutumisvalmidust ja luuakse head eeldused kooli järjepidevaks arenguks ning kaasava hariduse põhimõtte rakendamiseks. Tulenevalt õpirühmade eesmärkidest on projekti alaeesmärkideks osalejate järgmiste kompetentside süvendamine: 1. kaasava hariduse põhimõtte rakendamiseks HEV-õpilaste toetamine ning hoolivus ja erinevuste väärtustamine; 2. suhete – ja enesejuhtimine, sh tasakaalukus ja ajajuhtimine; 3. õpiprotsesside juhtimine, sh keerulistes olukordades õpikeskkonna kujundamine; 4. õpiprotsesside juhtimine, sh digivahendite kasutamine Alaeesmärgid tulenevalt projekti elluviimise etappidest on kirjeldatud projekti alategevuste väljundite/tulemuste juures. | |
Tegevused | 1. Õpirühmade iseseisev tegutsemine. - märts - juuni 2018 2. Seminar „Meie õpirühm ja arengukava“ - märts 2018 3. Seminar „Meie kooli uus arengukava“ - aprill 2018 4. Seminar „Meie õppijatena suvele vastu“ - juuni 2018 5. Kokkuvõte projektist ja jätkutegevuste kavandamine - juuni 2018 6. Aruandlus - juuli 2018 | |
Tulemused | Projekti tulemusena lähtutakse koolis tervikuna ning iga koolitöötaja tegevuses kaasaegse õpikäsituse põhimõtetest. Koolitöötajate on uue õpikäsituse mitte ainult teadvustanud ja aktsepteerinud, vaid nad on enda jaoks mõtestanud selle olemuse. Õpetajad on oma õpetamistegevust muutnud vastavalt muutunud õpikäsitusele ja õpirühmades saadud kogemusele. Õpirühmade tegevusel on praktiline tulemus (nõuanne, käsiraamat, näidismaterjal, infoallikate kogum vmt) ning need jäävad kasutamiseks kõigile koolitöötajatele. Koolipere toimib muutnud õpikäsitust rakendades ühtsena ja üksteist toetavana. Nii individuaalse, koostöise kui kooli kui terviku tegevuse eesmärgistamisel, kavandamisel ja analüüsimisel lähtutakse uuest õpikäsitusest. Kooli organisatsioonikultuur väärtustab muutunud õpikäsituse ja kaasava hariduse põhimõtteid ning koolipere liikmed sekkuvad, kui kogevad sellega vastuolus olevat tegutsemist. Kooli organisatsioonikultuur väärtustab õppivat õpetajat, õpetajate koostööd enda professionaalsel arendamisel, sh oma parimate praktika jagamist nii kooli sees kui väljaspool. Kooli uus arengukava koostatakse arvestades õpirühmade kogemust ja kõiki õpetajaid kaasates. Projekti käigus tugevdatakse õpetajate muutumisvalmidust ning luuakse head eeldused uue arengukava rakendamiseks. | |
Maksumus | 4 500 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 4 500 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Innove SA | |
Millise programmi / meetme raames | Koolipõhise koolimeeskonna õpiüritus | |
Juhtpartner | Tartu Karlova Kool | |
Partnerid | ||
Juht | Heidi Kiuru | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 16.02.2018 - 15.08.2018 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |