Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-18-0029 |
Menetlev üksus: | Miina Härma Gümnaasium |
Vastutav töötaja: | Eda Lemberg |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Vaimse tervise heaks |
Registreeritud: | 20.02.2018 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Eesti rahvastiku arengukavas 2009-2020 (Sotsiaalministeerium, 2008) on ühe prioriteedina välja toodud laste ja noorte vaimse tervise edendamise sh laste teadlikkuse tõstmine vaimsest tervisest ja sekkumismeetoditest. PGSi üldosa näeb juba aastaid ette, et aineõpetajad õpetavad õpilastele ka enesekohaseid – ja sotsiaalseid oskuseid, kuid valdav osa õpetajaskonnast ei ole saanud teemakohast väljaõpet ning sellest tulenevalt ei ole PGSi üldosa praktikasse rakendunud. Järjest suurenevas noorte psüühika ja vaimse tervise häirete hulgas on oluline roll teha ennetustööd (Sotsiaalministeerium, 2008). Ilmselgelt ei jõua kooli tugispetsilistid regulaarselt ennetustegevustega kõikide klassikomplektideni piisava sagedusega. Selleks on oluline koolitada aineõpetajaid ja klassijuhatajal, kes on valmis panustama koolikeskkonnas laste vaimse tervise hoidmisesse. Info ja saavutuste ühiskonnas on oluline teadlikult oma tähelepanu suunata ja hoida teemadel, mis on olulised. Oskus infotulva sees märgata ennast ja oma vajadusi on muutunud millekski, mida tuleb õppida nii täiskasvanutel kui ka lastel, et igapäevaselt kerkiva stressitasemega toime tulla. Üheks tööriistaks siinkohal saab kasutada Vaikuseminutite harjutusi. Eriline vajadus antud metoodika järele koolis ilmneb ka faktist, et MHGsse tulevad enamasti õppima kõrge saavutusvajadusega lapsed ja noored. Seades endale kõrgeid ootuseid ja õppides tulemustele orienteeritud keskkonnas on lihtne kaotada kontakti iseendaga. Siinkohal on oluline, et õpetajad oskaksid teadlikult õpilasi kohalolule suunata ning õpetada enesejuhtimisoskust. Selleks, et klassis saaks õpetaja toetada õpilast, peab õpetaja olema ise toetatud ja ennast juhtiv. Ennastjuhtiv õpetaja tagab ka projekti jätkusuutlikkuse! Seetõttu sisaldab käesolev projekt nii Vaikuseminutite väljaõpet metoodikat õpilastega rakendada (2-päevane Vaikuseminutite baaskoolitus) kui ka õpetaja enda enesearengu programmi (4-päevane Teadliku õpetaja koolitus). | |
Eesmärgid | Eesmärgiks on luua ühine koolikultuur, kus heaolu ja vaimse võimekuse toetamist nähakse selgelt tulemusliku õppimise alusena ning rakendatakse konkreetseid töövahendeid paremaks stressijuhtimiseks ja keskendumisvõime parandamiseks | |
Tegevused | Koolitused 01.04-20.06.2018 | |
Tulemused | On rakendatud paremad töövahendid stressijuhtimiseks ja keskendumisvõime parandamiseks. | |
Maksumus | 3 240 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 3 240 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | SA Innove | |
Millise programmi / meetme raames | Koolipõhise koolimeeskonna õpiüritus | |
Juhtpartner | Miina Härma Gümnaasium | |
Partnerid | ||
Juht | Lii Kaudne | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.03.2018 - 15.08.2018 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |