Asi: Noortevahetus "Kuidas olla tark veetarbija?"

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-18-0020
Menetlev üksus: Tartu Noorsootöö Keskus
Vastutav töötaja: Helene Toomeoks
Teised töötajad: Hele Riit; Raili Koort
Tähtaeg: 16.02.2018
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Noortevahetus "Kuidas olla tark veetarbija?"
Registreeritud: 09.02.2018

Projekt






Lühikokkuvõte


Noored osalesid antud projekti projektimeeskonnaga 2017. aasta suvel noortevahetuses Maltal, mis oli
neile kõigile esmakordne rahvusvahelise projekti kogemus. Projekti järgselt mõistsid, et nad soovivad
ka ise noortevahetuse projekti ellu viia, et saada kogemus ka korraldamise poolelt. Noored leiavad, et neil
on piisavalt pädevusi, et projekti ellu viia ning teadmisi ka projektis osalevatele noortele edasi anda.
Erasmus+ programm annab võimaluse neil ennast ning nende ideid teostada ning avaradada nende
maailmavaadet läbi suhtlemise erinevatest rahvustest pärit inimestega ja tutvudes nende
kultuuridega. Projekti teema veetarbimine ja -reostus, lähtuvad nende ühistestest huvidest muuta noored teadlikumaks vee liigkasutusest.
Noored valisid projekti meetodiks "peer-educationi" ehk noorelt noorele võtte, millega tutvusid osaldes noortevahetuses Maltal. Noored leiavad, et antud meetod on väga hea õppimiviis ning läbi selle meetodi saavad nad ülevaate noorte veetarbimise harjumustest ja oskuste kohta nende perspektiivist. Lisaks saavad teada nelja riigi joogivee kõlbmatuse ja kõlblikuse põhjustest ning noored töötavad välja lahendusi antud probleemidele. Projekti oodatakse osalema juba tuttavaks saanud noori, et tutvustada
neile lähemalt Eesti kultuuri ja seda, et Eesti loodus ja veekogud on kirjeldamatu varandus. Projekti peamine suhtluskeel on inglise keel, mis annab osalevatele noortele võimalusi praktiseerida oma
keeleoskust. Neljast erinevast riigist noorte vahel toimub ka pidev kultuuride vaheline õppimine.


Eesmärgid


Projekti üldeesmärk:
Tõsta projektis osalevate noorte teadlikust vee liigtarbimise probleemist Eestis, Poolas, Iirimaal ja Maltal ning seeläbi muuta nende tarbimiskäitumist keskkonnasäästlikumaks nii projekti vältel kui ka noorte edaspidises elus.

Projekti alaeesmärgid:
1) Tutvuda Eesti, Malta, Iirimaa ja Poola riigi joogivee olukorraga projekti vältel.
2) Mõelda võimalikele lahendustele neljas erinevas töögrupis noortevahetuse vältel.
3) Külastada Lastekaitse Liidu korraldatavat laste- ja noortelaagrit, kus projektis
osalevatel noortel on võimalus viia läbi neli õpituba vähemalt 150 erinevale laagris osalevatele lastele vanuses 6-16 aastat.


Tegevused


1. Üksteise tundma õppimine, meeskonna tunde loomine, grupiprotsesside käivitamine.
Eesmärk: projekti edukaks toimumiseks soodsa keskkonna loomine, omavaheliste suhete ergutamine ning grupitunde tekitamine läbi mängude (nimemängud, tutvumismängud, impromängud, jäälõhkujad) ja ühistegevused nagu näiteks töötoad, väljasõidud, loengud, praktilised harjutused ja koos materjalide loomine.

2. Grupitööd, arutelud.
Eesmärk: projekti teema, vee liigtarbimine, avamine:

2.1. Kodutööde analüüs
- tutvumine nelja riigi veetarbimise võimalustega
- tutvumine teiste riigi kultuuriga läbi loova võtme

2.2. Rühmadesse jagunemine
- teemaga seotud keskuste külastamine
- arutelu ringid ja rühmasisese eesmärgi saavutamine läbi koostöö
- lõpptulemuse ühine läbiviimine Remniku laagris

2.3. Noortelt noortele teadmiste edastamine (peer-education)
- Projektis osalevad noored jagavad oma eelnevaid teadmisi ja kogemusi vee liigtarbimise kohta

3. Aktiivne osalemine
Eesmärk: Võimaldada noortel astuda mugavustsoonist välja ja kasvada aktiivseks kodanikuks.
3.1. Meeskonnas töötamine läbi keskonna vahetuse mugavustsoonist välja astumine, uute oskuste rakendamine suhtlusel teiste noorte ja lastega laagris
3.2. Üksteise toetamine laagri tegevuse läbiviimisel, selle koostamisel ja esitamisel
3.3. Avaliku esinemise kartusest üle saamine koos sõprade toega, ideede väljakäimine, teiste ideede tolereerimine (kultuurilised erinevused temperamendis ja käitusmises).

4. Töötubade korraldamine ja õpitu edastamine laagris.
Eesmärk: Peer-educationi rakendamine laagris laste/noortega suheldes. Töötubades välja töötatud interaktiivsete vahendite kasutamine laagris, milleks on õppevideod kahes vanuse rühmas, töövihik, veeliigtarbimise õpituba

- tõsta tähelepanu veetarbimise kasude ning ohtude kohta
- interaktiivseid tegevusi kasutame laste ja noorte enamaks kaasamiseks
- Interaktiivsed tegevused annavad projektis osalevatele noortele võimaluse mõelda kastist välja

5. Õpitu hindamine ja kaardistamine, analüüs.
Eesmärk: Enda tugevuste ja nõrkuste kaardistamine (olen teadlik enda nõrkadest ja tugevatest omadustest)
5.1. Igapäevaselt õpitu analüüsimine
- kultuurilised teadmised
- enda ja teiste tundma õppimine
- õpitu meelde jätmine uutel viisidel
- õpitud oskuste rakendamine

6. Kultuuridevaheline õpe.
Eesmärk: Saada teada rohkem osalevate riikide kultuurilistest eripäradest.
- temperamentsus
- sallivus
- riigi majanduslik seis
- riigi joogivee olukord

6.1. Teistest rahvustest pärit noortega suhtlemine ning nende mõistmine lähtuvalt eripäradest
- hobid
- maailmavaadete avardamine
- tutvumine keele ja ajalooga avardades seeläbi oma silmaringi

6.2. Sõbrad terveks eluks



Tulemused


Oodatav mõju osalejale:
- Osalejad on teadlikumad veereostuse kohta;
- On teadlikud peer-educationist, kui meetodist ning oskavad seda teadlikult kasutada (rakendavad seda ka meie protsessis);
- Osalejad kasutavad peer-educationit ning välja töötatud tööriistu (õppevideod, töövihikud ja töötoad), et anda oma teadmisi edasi oma lastele/noortele laagris/kogukonnas/riigis;
- On teadlikumad vee tarbijad, oskavad hinnata vee väärtust ning ei reosta veekogusid.
- On arenenud suhtlemisoskus.
- Osalejad on omandanud uusi mänge (tutvumis-, nime- ja impromängud)
- Osalejad on kultuuriliselt teadlikumad (keelevaist, tolereerivus)
- Osalejad lahkuvad projektist uute tutvustega teistest riikidest.
- On saanud meeskonnatöö kogemuse
- Noored on loovamad ning on omandanud uusi teadmisi ja oskusi (nt filmi tegemine, video montaaž, töövihiku kujundamine, töötubade välja töötamine jne)

Oodatav mõju organisatsioonidele:
- Suureneb organisatsioonide vaheline koostöö.
- Organisatsioonid teevad edaspidi omavahel koostööd ning uusi ühiseid projekte.
- Saanud rahvusvahelise koostöö kogemuse.

Laiem mõju:
- Jõuame vähemalt 150 nooreni Remniku noortelaagris
- Projekti käigus valminud materjalid on kättesaadavad pärast projekti lõppu internetis projekti kanalites ning materjalide tutvustus toimub Tartu linna koolides.'
- Projekti tulemusi levitatakse pressiteatena.


Maksumus


32 160 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


32 160 EUR

Kellele taotlus esitatakse


SA Archimedes Noorteagentuur

Millise programmi / meetme raames


KA1 Noorte ja noorsootöötajate õpiränne

Juhtpartner


Lille Maja

Partnerid


Poola: Fundacja MODE - Move and Develop Foundation
Malta: Agnezija Zghazagh (AZ)
Iirimaa: Ballyfermot Youth Service

Juht


Helene Schotter

Algus- ja lõpptähtaeg


09.02.2018 - 31.01.2019

Osakond


KO allasutus

Projekti kodulehekülg



Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord