Asi: Üldpädevuste arendamine gümnaasiumis muutunud õpikäsitluse kontekstis

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-17-0168
Menetlev üksus: Tartu Jaan Poska Gümnaasium
Vastutav töötaja: Eneli Mäeots
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Üldpädevuste arendamine gümnaasiumis muutunud õpikäsitluse kontekstis
Registreeritud: 02.11.2017

Projekt






Lühikokkuvõte


Tartu Jaan Poska gümnaasium (JPG) alustas tegevust 2011. aasta sügisel. Seitsmenda tööaasta alguseks on Poska gümnaasiumist saanud oluline tõmbekool nii Tartu kui ka Lõuna-Eesti põhikoolilõpetajatele ning kool on tõusnud akadeemiliste tulemuste poolest vabariigi kontekstis silmapaistvalt kõrgele kohale. Kooli õpilaste arv on iga aastaga kasvanud ning on käesoleva õppeaasta alguseks jõunud juba 530 õpilase piirini. Poska kooli iseloomustab paindlik ja individuaalne lähenemine õpilasele, suur valikainete hulk (2017/2018 õa avanes 100 erinevat valikainekursust) ja avatus koostööks erinevate partneritega (hetkel on koostöö enam kui 30 koolivälise partneriga õpilaste õppetöö mitmekesistamise eesmärgil) ning noor ja uuendusmeelne kollektiiv.
JPG arengukavas (AK) on olulisel kohal õpilaste individuaalne juhendamine (AK 4.1.13-4.1.17), uueneva õpikäsitluse tutvustamine ja rakendamine (AK punktid 4.2.1 ja 4.2.2) ning õpetajate digipädevuste arnedamine. Kahe viimase aasta koolitused on suunatud just uueneva õpikäsitlusega tutvumiseks ning selle rakendusvõimaluste otsimiseks praktikas. Paraku tuleb tõdeda, et suure töökoormuse tõttu ei ole õpetajatel alati võimalik süsteemselt uutele metoodikatele läheneda. Seega on kooli üldine suund pakkuda oma õpetajatele süsteemset täiendkoolitust, kus käsitletakse meetodeid, mida on koheselt võimalik ka praktikasse rakendada.
Riiklik õppekava (RÕK) seab õppe- ja kasvatuseesmärkide all oluliseks eesmärgiks arendada õpilaste ainealaste teadmiste ja valdkondlike pädevuste kõrval lisaks ka üldpädevusi (kultuuri- ja väärtuspädevus, sotsiaalne ja kodanikupädevus, enesemääratluspädevus, õpipädevus, suhtluspädevus ning matemaatika-, loodusteaduste- ja tehnoloogiaalane pädevus (RÕK §4)). Samas on viimaste arendamine koolis praktika käigus alati õpetaja jaoks keeruline, kuna puuduvad metoodilised ja praktilised meetodid ja näited, kuidas pädevusi arendada.
Seega on kujunenud selge vajadus ühendada omavahel uuenenud õpikasitlus ja üldpädevuste arendamine gümnaasiumiastme õpilaste õpingute planeerimisel ja läbiviimisel.


Eesmärgid


Projekti raames viiakse Tartu Ülikooli hardusuuenduskeskuse juhtimisel läbi süsteemne koolitusprogramm, mille eesmärgiks on anda õpetajatele ülevaade RÕK üldpädevustest ning võimalustest neid õppetöö käigus arendada.


Tegevused


Koostöös Tartu Ülikooli haridusuuenduste keskusega viiakse läbi koolitused, mis kirjeldavad üldpädevuste arengut gümnaasiumiastmes, katsetatakse praktikas TÜ poolt väljatöötatud juhendmaterjale. Kirjeldatakse, millised tegurid ja kuidas soodustavad või takistavad õpilaste üldpädevuste arengut, lähtudes õppijate individuaalsetest omadustest, kooli õpikeskkonnast (sh õppetöö korraldus ja õpetamise metoodika) ning õpilaste koolivälisest keskkonnast (sh kodu, koolivälised tegevused). Kirjeldatakse ja katsetatakse metoodilisi lahendusi (sh õppekorraldust, õpetamise meetodeid ja võtteid kirjeldavad ning nimetatud üldpädevuste arengu tagasisidestamist võimaldavad) nimetatud üldpädevuste arengu sihipäraseks soodustamiseks gümnaasiumite õppe- ja kasvatustöös ning seostatakse need uueneva õpikäsitluse ideestikuga.


Tulemused


Projekti tulemusena on õpetajatel olemas ülevaade üldpädevustest ja meetoditest, mida saab oma igapäevases töös rakendada üldpädevuste arendamiseks. Koolitus on suunatud kogu JPG pedagoogilisele kollektiivile.


Maksumus


9 800 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


9 800 EUR

Kellele taotlus esitatakse


SA INNOVE

Millise programmi / meetme raames


Haridusasutuste arendusprojektid uuenevat õpikäsitust toetava organisatsioonikultuuri loomiseks

Juhtpartner


Tartu Jaan Poska Gümnaasium

Partnerid



Juht


Lauri Mällo

Algus- ja lõpptähtaeg


26.02.2018 - 30.04.2019

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord