Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-17-0157 |
Menetlev üksus: | Tartu Annelinna Gümnaasium |
Vastutav töötaja: | Jelena Bitova |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Tartu Annelinna Gümnaasiumi keskkonnaõppe päevad Tartu Observatooriumis ja Tartu Keskkonnahariduse keskuses |
Registreeritud: | 11.10.2017 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Antud hetkel on vajalik arendada õpilastes üldpädevusi ka loodusainete kaudu. Väärtuspädevust – loodusainete õpetamisel kujundatakse õpilaste suhtumist teadusesse kui inimtegevuse tähtsasse valdkonda, arendatakse huvi loodusteaduste vastu, süvendatakse säästlikku hoiakut keskkonna, sh kõige elava suhtes, väärtustatakse jätkusuutlikku, vastutustundlikku ning tervislikku eluviisi. Loodusained toetavad õpipädevuse kujunemist erinevate õpitegevuste kaudu. Õpipädevust arendatakse probleemide lahendamise ja uurimusliku õppe rakendamisega: õpilased omandavad oskused leida loodusteaduslikku infot, sõnastada probleeme ja uurimisküsimusi, planeerida ja teha katset või vaatlust, analüüsida, tõlgendada ning esitada tulemusi. Matemaatikapädevus kujuneb eelkõige uurimusliku õppega, kus õpilastel tuleb katse- või vaatlusandmeid esitada tabelina ja arvjoonisena, neid analüüsida, leida seoseid ning siduda arvulisi näitajaid lahendatava probleemiga. Õpilaste initsiatiivi toetamine õppes (katsete disainimine, rollimängud, väitlused jm õppetegevused) aitab neil kujuneda mõtlemis- ning algatusvõimelisteks isikuteks, kes lähenevad loovalt ning paindlikult elus ettetulevatele probleemidele (muutuv tööjõuturg, majanduskriisid jms). Õpilaste kaasamine õppetegevuse planeerimisse ning reflekteerimisse aitab neil võtta vastutuse õppimise eest enda peale. | |
Eesmärgid | Aktiivõppeprogrammide abil luuakse õpilastele võimalus seostada eesmärgipäraselt kriitiline mõtlemine ja uurimisoskuste areng. Programmi läbides võimaldatakse õpilastel arutleda inimtegevuse tagajärgedest meie loodusele ning nende illustreerimiseks on ka vastav pildimaterjal. Projekti kaugemale ulatuvaks eesmärgiks ongi muuta õpilaste käitumismustrit keskkonnasäästlikumaks ning oma eeskujuga mõjutada vanemaid ja teisi lähikondlasi. | |
Tegevused | Tartu keskkonnahariduse Keskus viib läbi: Jõe ja järve vee kvaliteet ja elustik 9. klassidele ; Tartu Observatoorium korraldab: Kaugseire 7.-8. klassidele; Tartu keskkonnahariduse Keskus viib läbi: Läänemere ökosüsteem 5. klassidele; Tartu keskkonnahariduse Keskus viib läbi: Metsa ökosüsteem 6. klassidele; Tartu Observatoorium korraldab: Megamaailma füüsika 10.-11. klassidele | |
Tulemused | Aktiivõppe programmis osalemise tulemusena kujuneb õpilastel arusaam, et maailm on terviklik ning erinevad õppeained, vaid kirjeldavad ja seletavad maailma erinevatest aspektidest ja erinevas keeles. Ilmselgelt suureneb seeläbi teadlikkus kaasaegse tehnoloogia võimalusest, aga ka inimese vastutavast rollist keskkonna säilimise ja ühiskonna ees. Selle kaudu toetavadki pakutavad aktiivõppeprogrammid riiklike õppekavade õpiväljundeid. | |
Maksumus | 5 110 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 5 110 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Keskkonna investeeringute keskus KIK | |
Millise programmi / meetme raames | Keskkonnateadlikkuse lihtsustatud programm | |
Juhtpartner | Tartu Annelinna Gümnaasium | |
Partnerid | ||
Juht | Tatjana Ojavere | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2017 - 01.07.2018 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |