Asi: Õpetaja professionaalne areng kui muutunud õpikäsitluse väljendus

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-17-0124
Menetlev üksus: Tartu Karlova Kool
Vastutav töötaja: Epp Pärn
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Õpetaja professionaalne areng kui muutunud õpikäsitluse väljendus
Registreeritud: 26.07.2017

Projekt






Lühikokkuvõte


Projekti peamine eesmärk on, et kogu tegevus toimub uut õpikäsitust järgides, st osalejad konstrueerivad ise uue teadmise, tegutsevad ennastjuhtivalt ning koostöiselt. Sellise ühise kogemuse saamine aitab kaasa muutunud õpikäsituse tegelikule rakendamisele kooli igapäevatöös.


Eesmärgid


Projekti põhieesmärk on koolis tervikuna ning iga koolitöötaja tegevuses kaasaegse õpikäsituse põhimõtetest lähtumine. Selle saavutamiseks on projektil järgmised alaeesmärgid:
a) koolitöötajad on koos mõtestanud ümbritseva keskkonna muutuste mõju koolile ning iga osaleja tegevusele ja professionaalse arengu vajadusele (sh kooli arengukava eesmärkide tähenduse igaühe ja kooli kui terviku jaoks);
b) koolitöötajad on meelde tuletanud nende poolt kirjeldatud „Hea õpetaja“ mudeli ning on end sellest lähtuvalt hinnanud ja eesmärgistanud oma professionaalse arengu järgmiseks poolaastaks;
c) koolitöötajad teavad täiskasvanud õppija eripärasid, sh oskavad kasutada elu terviklikkuse põhimõtet enda tegevuse kavandamisel ning on ennast õppijana analüüsinud;
d) koolitöötajad oskavad ja tahavad kasutada teadmiste konstrueerimise, koostöise ja ennastjuhtiva õppimise põhimõtteid ning viit õppimise metafoori enda kui õpetaja professionaalsel arendamisel järgmisel poolaastal;
e) koolitöötajad on moodustanud järgmiseks poolaastaks enda professionaalseks arendamiseks vajaduspõhised õpirühmad, eesmärgistanud tegevuse, kavandanud tegevused, viinud tegevused ellu (kuni 15. oktoobriks kavandatu) ning teinud vahekokkuvõtted (enda kui õppija, õpirühma ja kooli kui õppiva organisatsiooni tasandil);
f) koolitöötajad on õppijana kogenud, mis on muutunud õpikäsitus, st on konstrueerinud endale uue teadmise muutunud õpikäsituse kohta; on kogenud, mida tähendab ennastjuhtiv ning koostöine õppimine ning hinnanud enda tegevust õppijana enda kui õpetaja professionaalsel arendamisel ja analüüsinud ennast koostöise õppijana;
g) individuaalse, koostöise ja kogu koolina õppimise kombineerimine ning tegevuse pikaajalisus aitab kaasa töötajate õppimist toetava organisatsioonikultuuri tugevnemisele.


Tegevused


Seminar: „Professionaalne areng – miks, mis ja kuidas“ ettevalmistamine ja läbiviimine augustis 2017. a

Seminaril moodustatud õpirühmade tegutsemine vastavalt seminaril tehtud kokkulepetele september-oktoober 2017. a

Praktikaklass oktoobris 2017.a

Kokkuvõte projektist ja jätkutegevuste kavandamine novembris 2017. a

Aruandlus veebruaris 2018. a


Tulemused


Projekti tulemusena lähtutakse koolis tervikuna ning iga koolitöötaja tegevuses kaasaegse õpikäsituse põhimõtetest. Koolitöötajate on uue õpikäsituse mitte ainult teadvustanud ja aktsepteerinud, vaid nad on enda jaoks mõtestanud selle olemuse. Õpetajad on oma õpetamistegevust muutnud vastavalt muutunud õpikäsitusele.
Koolipere toimib muutnud õpikäsitust rakendades ühtsena ja üksteist toetavana. Nii individuaalse, koostöise kui kooli kui terviku tegevuse eesmärgistamisel, kavandamisel ja analüüsimisel lähtutakse uuest õpikäsitusest. Kooli organisatsioonikultuur väärtustab muutunud õpikäsituse põhimõtteid ning koolipere liikmed sekkuvad, kui kogevad sellega vastuolus olevat tegutsemist.
Koolitöötajad jätkavad oma professionaalset arendamist uue õpikäsituse põhimõtetest lähtuvalt, st on ennastjuhtivad (eesmärgistamisel, mitmekesiste võimaluste leidmisel ja kasutamisel, enda arengu hindamisel), koostöised (jaanuarini jätkavad loodud õpirühmad; veebruarist alustavad uued; kavandatakse koostöiseid õpitegevusi ka koolipere teiste liikmetega, teiste koolidega ja inimestega väljastpoolt) ja oma uut teadmist aktiivselt loovad. Kooli organisatsioonikultuur väärtustab õppivat õpetajat, õpetajate koostööd enda professionaalsel arendamisel, sh oma parimate praktika jagamist nii kooli sees kui väljaspool.


Maksumus


4 252 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


4 252 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Sihtasutus Innove

Millise programmi / meetme raames


Koolipõhise koolimeeskonna õpiüritus

Juhtpartner


Tartu Karlova Kool

Partnerid



Juht


Heidi Kiuru

Algus- ja lõpptähtaeg


15.06.2017 - 15.02.2018

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord