Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-17-0124 |
Menetlev üksus: | Tartu Karlova Kool |
Vastutav töötaja: | Epp Pärn |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Õpetaja professionaalne areng kui muutunud õpikäsitluse väljendus |
Registreeritud: | 26.07.2017 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Projekti peamine eesmärk on, et kogu tegevus toimub uut õpikäsitust järgides, st osalejad konstrueerivad ise uue teadmise, tegutsevad ennastjuhtivalt ning koostöiselt. Sellise ühise kogemuse saamine aitab kaasa muutunud õpikäsituse tegelikule rakendamisele kooli igapäevatöös. | |
Eesmärgid | Projekti põhieesmärk on koolis tervikuna ning iga koolitöötaja tegevuses kaasaegse õpikäsituse põhimõtetest lähtumine. Selle saavutamiseks on projektil järgmised alaeesmärgid: a) koolitöötajad on koos mõtestanud ümbritseva keskkonna muutuste mõju koolile ning iga osaleja tegevusele ja professionaalse arengu vajadusele (sh kooli arengukava eesmärkide tähenduse igaühe ja kooli kui terviku jaoks); b) koolitöötajad on meelde tuletanud nende poolt kirjeldatud „Hea õpetaja“ mudeli ning on end sellest lähtuvalt hinnanud ja eesmärgistanud oma professionaalse arengu järgmiseks poolaastaks; c) koolitöötajad teavad täiskasvanud õppija eripärasid, sh oskavad kasutada elu terviklikkuse põhimõtet enda tegevuse kavandamisel ning on ennast õppijana analüüsinud; d) koolitöötajad oskavad ja tahavad kasutada teadmiste konstrueerimise, koostöise ja ennastjuhtiva õppimise põhimõtteid ning viit õppimise metafoori enda kui õpetaja professionaalsel arendamisel järgmisel poolaastal; e) koolitöötajad on moodustanud järgmiseks poolaastaks enda professionaalseks arendamiseks vajaduspõhised õpirühmad, eesmärgistanud tegevuse, kavandanud tegevused, viinud tegevused ellu (kuni 15. oktoobriks kavandatu) ning teinud vahekokkuvõtted (enda kui õppija, õpirühma ja kooli kui õppiva organisatsiooni tasandil); f) koolitöötajad on õppijana kogenud, mis on muutunud õpikäsitus, st on konstrueerinud endale uue teadmise muutunud õpikäsituse kohta; on kogenud, mida tähendab ennastjuhtiv ning koostöine õppimine ning hinnanud enda tegevust õppijana enda kui õpetaja professionaalsel arendamisel ja analüüsinud ennast koostöise õppijana; g) individuaalse, koostöise ja kogu koolina õppimise kombineerimine ning tegevuse pikaajalisus aitab kaasa töötajate õppimist toetava organisatsioonikultuuri tugevnemisele. | |
Tegevused | Seminar: „Professionaalne areng – miks, mis ja kuidas“ ettevalmistamine ja läbiviimine augustis 2017. a Seminaril moodustatud õpirühmade tegutsemine vastavalt seminaril tehtud kokkulepetele september-oktoober 2017. a Praktikaklass oktoobris 2017.a Kokkuvõte projektist ja jätkutegevuste kavandamine novembris 2017. a Aruandlus veebruaris 2018. a | |
Tulemused | Projekti tulemusena lähtutakse koolis tervikuna ning iga koolitöötaja tegevuses kaasaegse õpikäsituse põhimõtetest. Koolitöötajate on uue õpikäsituse mitte ainult teadvustanud ja aktsepteerinud, vaid nad on enda jaoks mõtestanud selle olemuse. Õpetajad on oma õpetamistegevust muutnud vastavalt muutunud õpikäsitusele. Koolipere toimib muutnud õpikäsitust rakendades ühtsena ja üksteist toetavana. Nii individuaalse, koostöise kui kooli kui terviku tegevuse eesmärgistamisel, kavandamisel ja analüüsimisel lähtutakse uuest õpikäsitusest. Kooli organisatsioonikultuur väärtustab muutunud õpikäsituse põhimõtteid ning koolipere liikmed sekkuvad, kui kogevad sellega vastuolus olevat tegutsemist. Koolitöötajad jätkavad oma professionaalset arendamist uue õpikäsituse põhimõtetest lähtuvalt, st on ennastjuhtivad (eesmärgistamisel, mitmekesiste võimaluste leidmisel ja kasutamisel, enda arengu hindamisel), koostöised (jaanuarini jätkavad loodud õpirühmad; veebruarist alustavad uued; kavandatakse koostöiseid õpitegevusi ka koolipere teiste liikmetega, teiste koolidega ja inimestega väljastpoolt) ja oma uut teadmist aktiivselt loovad. Kooli organisatsioonikultuur väärtustab õppivat õpetajat, õpetajate koostööd enda professionaalsel arendamisel, sh oma parimate praktika jagamist nii kooli sees kui väljaspool. | |
Maksumus | 4 252 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 4 252 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Sihtasutus Innove | |
Millise programmi / meetme raames | Koolipõhise koolimeeskonna õpiüritus | |
Juhtpartner | Tartu Karlova Kool | |
Partnerid | ||
Juht | Heidi Kiuru | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 15.06.2017 - 15.02.2018 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |