Asi: Tartu Forseliuse Kooli Progetiigri seadmete taotlemise projekt

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-17-0083
Menetlev üksus: Tartu Forseliuse Kool
Vastutav töötaja: Kadri Jakobson
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Tartu Forseliuse Kooli Progetiigri seadmete taotlemise projekt
Registreeritud: 12.05.2017

Projekt






Lühikokkuvõte


Hetkel toimub Tartu Forseliuse Koolis robootikaring I ja II kooliastme õpilastele (kaasatud aktiivselt 25 õpilast) ning valikaine robootika ja mehhatroonika II ja III kooliastmele (kaasatud aktiivselt 30 õpilast). Eelnevalt nimetatud tundide läbiviimiseks on koolil olemas NXT Lego komplektid (6tk - jätkame ka edaspidi kasutamist, paralleelselt uute seadmetega), kuid kuna nendega on pikalt tööd tehtud, hakkavad nad tasapisi vananema ning seetõttu on koolil vaja õppevahendeid värskendada.
Programmeerimise täiendamiseks soovime koolis kasutada 3D printerit, mille abil saame õppida 3D modelleerimist ja arvutipõhist disaini. See annab hea võimaluse luua õppimiseks vajalikke prototüüpe (nt. molekulid, viirused, rakud, ruumilised kehad, katseklaasid, toiduvormid jms.), mille soetamiseks koolil ressursid puuduvad.
Hetkel tegeleb robootika valdkonnaga Tartu Forseliuse Koolis vaid üks õpetaja, kuid kuna valdkond on aina enam populaarsust koguv ja vajadus selle järele kasvav, siis edasine plaan on kaasata ka teisi kooli õpetajaid, et arendada õpetajate tehnoloogilist kirjaoskust ja viia nad lahendusteni, kuidas kasutada antud teemat oma tundides erinevates ainevaldkondades. Alustame I kooliastme õpetajatega. Kuid kuna algklassi õpetajatel ei ole hetkel vanusele sobivat tehnikat, siis soovime hakata kasutama Bee-Bot roboteid. Nimetatud robotite kasutamine annab õpilastele eelteadmised programmeerimisest ja õpetab neid rohkem ette mõtlema. Tööõpetuse tunnis valmistavad I ja II kooliastme õpilased Bee-Botidega tegutsemiseks vajalikud alused ning neid saavad õpetajad kasutada nii kooli koridorides kui ka klassiruumides.



Eesmärgid


Uute robootika baas- ja lisakomplektide (EV3) taotlemise üks olulisemaid põhjusi on õpilaste huvi üleval hoidmine ning võimalus näidata neile erinevaid lahendusi ning panna nad loovalt mõtlema (erinevate robootikasüsteemidega tutvumine, ise süsteemi välja mõtlemine). Motiveerivate õppevahendite kaudu saab arendada probleemide lahendamist ja meeskonnatöö oskusi. 


Tegevused


Bee-Bot tegevuskava I kooliastmele
1. Juunis 2017 võetakse kokku algklasside õpetajad ning toimub sisekoolitus teemal: programmeerimine ja Bee-Bot robotid. Suveks jääb ülesanne leida põnevaid ja eakohaseid ülesandeid, mida lõimida igapäeva tunnitöösse.
2. Augustis – kokkusaamine, kus vaadatakse üle suvel tekkinud mõtted ja koostatakse plaan, kuidas lõimida ainetesse Bee-Botide kasutamine.
3. Septembris tutvustavad algklassiõpetajad ja õpetaja Peeter õpilastele Bee-Bot robotite tööpõhimõtet.
4. I ja II kooliastme õpilased meisterdavad kunstiõpetuse/tööõpetuse tunnis alused, mida kasutatakse roboti programmeerimisel. Aluste meisterdamine võimaldab lõimida aineid roboti kasutamisel.
5. Oma tehtud alused võimaldavad lõimida loogilist mõtlemist ja ainealaseid teadmisi. Näiteks saab loodusõpetuse tunni jaoks meisterdada aluse, kus on peal erinevad puuliigid. Õpilasele on ette antud järjekord, kuidas puude juurest liikuda (nt tamm, kuusk, mänd jne). Iga puu juures saab õpilane rääkida puu kohta. Samuti võib teha rühmatööd, kus sihtkoha annab ette kaasõpilane. Matemaatikas saab valmistada aluse, kus õpilane peab liikuma arvude kahanemise või kasvamise suunas, eesti keeles tähestiku järjekorras jne.
6. Bee-Bot roboteid kasutatakse peamiselt 1.-3. klasside õpilaste ainetundides tundi mitmekesistava töövahendina
7. Igal aastal koolitab õpetaja Peeter Jõeloo koos eelmise aasta õpetajatega välja uued 1.klasside õpetajad.

EV3 tegevuskava II ja III kooliastmele - valikaine üks tsükkel (17 tundi)
1. Õpilastele tutvustatakse erinevaid robootikasüsteeme (suitsuandur, parkimisandur, liikumisandur, liikumise peale avanevad uksed/värav jne).
2. Õpilane saab ehitada järgi mingi robootikasüsteemi.
3. Robot programmeeritakse töötama vastavalt sellele, mis on süsteemi eesmärk.
4. Õpilased tutvustavad kaaslastele oma roboti tööpõhimõtet ning programmi.
5. Omavahel arutletakse, kas on ka alternatiivseid võimalusi, kuidas sama tulemus saada. Sellega näidatakse, et lahendusvõimalusi on palju.
6. EV3 komplekte kasutatakse peamiselt robootikaringis ja valikaines mehhatroonika ja robootika (aasta jooksul kasutab robootika komplekte ligi 60 õpilast).
7. Kursuse lõpus loovad õpilased enda väljamõeldud robootikasüsteemi.

3D printeri kasutamine II ja III kooliastmes
3D printeri kasutamist saab lõimida erinevate õppeainetega ning luua vajalik prototüüp. Mõned näited:
1. Ajaloo tunnis saab välja printida ajalooliste esemete või tegelaste koopiaid.
2. Matemaatika tunnis saab välja printida õpitavaid kehasid (kuup, risttahukas, koonus, kera jne).
3. Keemia tunnis saab välja printida molekulide 3D mudeleid, katseklaase
4. Füüsikas aatomite ja elektronide mudeleid.
5. Kodunduse tundides saab välja printida vajalikke vorme toitude valmistamiseks.
6. Bioloogia tundides saab printida rakke, viiruseid, organeid jne.
3D printer annab meie koolile väga hea ja innovaatilise võimaluse luua ise need õppematerjalid, mida õppetöös kasutamiseks vaja on, kuid mille ostmiseks koolil pole rahalist ressurssi. Printeriga saavad tegeleda nii suuremad kui väiksemad huvilised, õppides samal ajal ka 3D modelleerimist.
3D printeri kastutamine annab õpilasele võimaluse loovtöö tegemiseks ja oma loovuse arendamiseks (modelleerib vajamineva(d) õppevahendi(d), kooskõlastab need õpetajaga ning prindib töö(d)).
3D printer on mõeldud aastaringseks pidevaks kasutamiseks peamiselt II ja III kooliastme õpilaste seas.

Lisaks on järgmisel õppeaastal(17/18) plaan lõimida 2.klassi loovuse valikainega ka programmeerimine. 


Tulemused


Tunnid on mitmekesised ning õpilased mõtlevad loovamalt. Rohkem õpetajaid on kaasatud robootika valdkonda.


Maksumus


2 694 EUR

Tartu kohustused


404 EUR

Toetus


2 290 EUR

Kellele taotlus esitatakse


HITSA

Millise programmi / meetme raames


ProgeTiiger

Juhtpartner


Tartu Forseliuse Kool

Partnerid



Juht


Kadri Jakobson

Algus- ja lõpptähtaeg


12.05.2017 - 29.12.2017

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord