Asi: Tartu KHK Kergetööstuse ja kodu- ning iluteeninduse osakonna õpetajate edukama toimetuleku tagamine õpetajatöös ja enesearengu tõstmine supervisiooni kaasabil

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-17-0061
Menetlev üksus: Tartu Rakenduslik Kolledž
Vastutav töötaja: Veronika Kupri
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Tartu KHK Kergetööstuse ja kodu- ning iluteeninduse osakonna õpetajate edukama toimetuleku tagamine õpetajatöös ja enesearengu tõstmine supervisiooni kaasabil
Registreeritud: 21.04.2017

Projekt






Lühikokkuvõte


Kaasav haridus eeldab õpetajatelt avatust uutele õpetamise meetoditele ja- stiilidele. Samuti muutuvad ka õppijad ning mitut põlvkonda õpetanud õpetajad vajavad tuge ja nõustamist uute oludega kohandamiseks. Õpetajad võivad olla vähe motiveeritud uute (kaasaegse hariduse) õppemeetoditega kaasa minema, kuna nad ei pruugi uskuda enda võimekusse (hakkama saamisel). Noorema generatsiooni õpetajatele tekitavad vanemate kolleegide aegunud õpetamisviisid pingeid, õpilaste jaoks on selline olukord sageli segadust tekitav.
Uuendused haridusmaastikul ja töökorralduse muutused tekitavad palju lisatööd, aeg selle tegemiseks tuleb õpetajal leida teiste töökohustuste kõrvalt, sageli oma vaba aja arvelt. Eesti haridusasutustes leidub enesele teadvustamata läbipõlemise äärel õpetajaid. Oma probleemidega ei ole tegelikult kellegi poole pöörduda, sest kõigega ei soovita oma kolleege koormata. Arutledes kooliga seonduvat oma lähedastega kaasnevad ka eetilised piirangud.
Usume, et superviisori kaasamine protsessi osana, aitab õpetajatel muutuvates oludes paremini toime tulla ning oluliselt vähendada õpetajate tööalase läbipõlemise riski.
Superviisor aitab õpetajal iseennast tänapäevase õpikäsitlusega suhtestada ja tulla toime uue õpilaste generatsiooni õpetamisega. Leiame, et superviisor peab olema süsteemiväline inimene, sest probleemid on sageli sellist laadi, mida kooli palgal olevale inimesele ei julgeta või ei taheta avaldada.


Eesmärgid


Projekti üheks eesmärgiks on Tartu KHK põhiväärtuste toetamine. Põhiväärtused, mida projekti raames käsitletakse on: koostöö ja meisterlikkus (töötajate erialane ja pedagoogiline kompetentsus, nende vastutustundlik suhtumine töösse on meistrite kujundamise põhieeldus).

Teiseks eesmärgiks on aidata õpetajatel enesega ja oma tööga hästi toime tulla. Et õpetajad oleksid rahulolevad ja sellega seoses oleksid rahul ka õpilased Tartu KHKst omandatud haridusega.


Tegevused


Tegevus- ja ajakava:

15.08.2017- 30.09.2017 Toimunud arenguvestlustest kokkuvõtete tegemine koos osakonnajuhatajaga ning superviisori tuge vajavate õpetajate arvu välja selgitamine. Osakonna õpetajate ja superviisori grupiseanss.

01.10.2017- 15.10.2017 Projektimeeskonna koostöö superviisori ja nõustamist vajavate/ soovivate kollegidega. Esimese individuaalseansi läbiviimise koha ja aegade planeerimine/kinnitamine. Edasiste seansside sagedus ja aeg lepitakse iga õpetaja poolt superviisoriga kokku individuaalselt.

16.10.2017- 15.06.2018 Individuaalnõustamised vajadustepõhiselt. Samal perioodil toimuvad kord kahe kuu jooksul õpetajate omavahelised kohtumised aruteludeks supervisiooni tulemuslikkusest.

15.06.2018- 15.07.2018 Õpetajate tagasiside projektile, kokkuvõte ja tulemuste analüüs. Projekti aruandluse tegemine ja projekti lõpetamine.


Tulemused


1. Projekti tulemusena on õpetajad eneseteadlikumad, analüüsi- ja koostöövõimelisemad.
2. Projekti tulemusena rakendatakse Tartu Kutsehariduskeskuses õpetajate poolt meelsamini
kaasaegset õpikäsitlust.
3. Projekti tulemusena on tõusnud Tartu Kutsehariduskeskuse õpetajate professionaalne areng.


Maksumus


10 000 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


10 000 EUR

Kellele taotlus esitatakse


SA Innove

Millise programmi / meetme raames


Määruse "Tänapäevase õpikäsituse rakendamine ning kompetentsikeskuste arendamine Tallinna Ülikoolis ja Tartu Ülikoolis" tegevuse 4 „Haridusasutuste arendusprojektid uuenevat õpikäsitust toetava organisatsioonikultuuri loomiseks" raames

Juhtpartner


Tartu Kutsehariduskeskus

Partnerid



Juht


Tartu KHK kutseõpetaja Helin Liiv

Algus- ja lõpptähtaeg


15.08.2017 - 30.03.2018

Osakond


KHK

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord