Asi: Uuenevat õpikäsitust toetava laiapõhjalise juhtimismudeli arendamine Tartu Jaan Poska Gümnaasiumis

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-17-0011
Menetlev üksus: Tartu Jaan Poska Gümnaasium
Vastutav töötaja: Eneli Mäeots
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Uuenevat õpikäsitust toetava laiapõhjalise juhtimismudeli arendamine Tartu Jaan Poska Gümnaasiumis
Registreeritud: 31.01.2017

Projekt






Lühikokkuvõte


Käesolev projekt on oluline, et omandada vajalikud praktikad oma juhtimismudeli täiustamiseks ja töös hoidmiseks. Kuna Jaan Poska gümnaasium asutati alles 5 aastat tagasi, on Erasmus+ KA1 projekt esimene suurem rahvusvahelist õpirännet pakkuv projekt meie kooli lühikeses ajaloos. Projekt on oluline, kuna loodetavasti saab see ühe uue eduka etapi alguseks personalikoolituste ja rahvusvaheliste suhete valdkonnas. Õpirännete arv on kooskõlas õppejuhtide laienenud tööülesannete ja arendusrühmade vajadustega, esindatud on arendusrühmad, mis tegelevad rahvusvaheliste suhete, IKT vahendite, erivajadustega õpilaste toetamise ja motivatsiooni tõstmisega. Õpiränded on valitud erinevatest riikidest, et saada võimalikult palju erinevaid kontakte. Riigid on valitud õpetajate keele-eelistuste põhjal, inglise keele õpetajad saavad keelt praktiseerida Inglismaal, esimese võõrkeelena saksa keelt rääkiv õpetaja saab osaleda saksakeelsel kursusel Austrias, õpirännetel Horvaatiasse, Itaaliasse ja Portugali on võimalus leida potentsiaalseid KA2 projekti partnerid ja esinejaid uurimistööde konverentsil „Poska Akadeemia“.


Eesmärgid


Projekti põhieesmärgiks on aidata Tartu Jaan Poska gümnaasiumil jõuda arengukavas püstitatud põhieesmärkideni, mis on seotud õppekorralduse, personali ja juhtimise, õpikeskkonna ja IKT arenduse ning huvigruppidega koostöö arendamisega. Kitsamaks eesmärgiks on koolitada õpetajaid lähtuvalt kooli vajadustest ja õpetajate huvidest, vastavalt sellele, millisesse arendusrühma nad kuuluvad ning korraldada õpetajalt õpetajale koolitusi, kus õpirändel kogetut jagatakse oma kolleegidega. Käesoleva projekti õpirännetel on erilise tähelepanu alla võetud IKT vahendite edukas kasutamine õppetöös, õppetöö diferentseerimine õpilaste võimetest ja individuaalsusest lähtuvalt, koostööoskused, tunnivaatlusprintsiibid ja parimate juhtimispraktikatega tutvumine. Teiseks kitsamaks eesmärgiks on rahvusvaheliste suhete loomine, et tulevikus saaks toimima tihe rahvusvaheline koostöö ja Erasmus+ KA2 koostööprojektid.


Tegevused


Tegevused projektiperioodi jooksul (01.06.2017-31.05.2018)

Läbi viiakse õpetajalt õpetajale koolitused kaasatoodud materjalide põhjal, koolitusel kasutatakse esitlusi, mis kirjeldavad koolituse sisu, õpiväljundeid, koolituse mõju osalejale ja koolile kui tervikule. Esitlused laetakse üles selleks otstarbeks loodavale Tartu Jaan Poska gümnaasiumi Erasmus+ projekti lehele, mis on kättesaadav kooli kodulehelt (aadressil http://jpg.tartu.ee/ ). Asutusesiseseks kasutamiseks laetakse esitlused üles ka Erasmus+ projekti Tera kausta õppeinfosüsteemis Stuudium (aadressil https://jpg.ope.ee/ ).

Valdkondade õppejuhid Märten Karm ja Lembi Loigu annavad esimese ülevaate osaletud õpirändest kohe pärast õpirännet juhtkonna koosolekutel, mis toimuvad iga esmaspäeva hommikul. Nõupidamisel võetakse arutluse alla õpirändelt saadud olulisemad ideed. Kogu kollektiiviga saab õpirännetel üles kerinud küsimusi suuliselt arutada või parimaid praktikaid jagada igal kolmapäeval toimuval 25minutisel nõupidamisel, mis keskendub igal nädalal erinevale aktuaalsele teemale ja sobib seega väga hästi kogemuste jagamiseks ja vahetamiseks.

Pärast õpirändelt naasmist kajastatakse õppetöö ajal toimuvad õpiränded kahe nädala jooksul ja suvevaheajal toimuvad õpiränded uue õppeaasta alguses Tartu Jaan Poska gümnaasiumi uudisteportaalis Poska Sõnumid (aadressil http://poskasonumid.weebly.com/ ), kus tehakse iga osalejaga intervjuu, mis annab ülevaate õpirändest.

Õpirännete ja õpirännetele järgnevate koolisiseste õpetajalt õpetajale koolituste ajad:

05.06.2017-16.06.2017 Sandra Sagar osaleb õpirändeprojektis „Ten-day Study Visit for Head Teachers, Deputy Heads, School Management, Senior Teaching Staff, European Programme Coordinators" Ühendkuningriigis

23.07.2017-03.08.2017 Indrek Pajur osaleb õpirändeprojektis „Integration and Multiculturality (2 weeks course in Split)" Horvaatias

14.08.2017-19.08.2017 Eerik Säre osaleb õpirändeprojektis „Classroom Management Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies – Florence" Itaalias

Vahemikus 21.08.2017-31.08.2017 toimub I õpetajalt õpetajale koolitus, mille viivad läbi Sandra Sagar, Indrek Pajur ja Eerik Säre

01.10.2017-06.10.2017 Einike Reinvelt osaleb õpirändeprojektis „Innovatives Lernen mit Tablets” Austrias

30.10.2017-03.11.2017 Märten Karm osaleb õpirändeprojektis „From teachers to facilitators and moderators of a student-centered learning process" Portugalis.

Vahemikus 02.01.2018-05.01.2018 toimub II õpetajalt õpetajale koolitus, mille viivad läbi Einike Reinvelt ja Märten Karm


Tulemused


Tartu Jaan Poska gümnaasiumi üks suuri eesmärke on õpilaskeskne lähenemine vastavalt nüüdisaegse õpikäsituse printsiipidele ning õppetöö diferentseerimine õpilaste individuaalsest arengust lähtuvalt. Samuti on üks kooli arengueesmärk digitaalsete vahendite sihipärase kasutamise suurendamine ning kaasaegsete õppemeetodite rakendamine. Kursusel „From teachers to facilitators and moderators of a student-centered learning process" ja „Innovatives Lernen mit Tablets" osalejad jagavad õpetajalt õpetajale koolitustel teadmisi ja näpunäiteid, kuidas IKT vahendeid kasutada õppe individualiseerimiseks ja diferentseerimiseks. Osalejad saavad teadmisi, kuidas kasutada ümberpööratud klassiruumi põhimõtteid matemaatikatundides ja teha õppimine jõukohaseks ja huvitavaks loodusainete tundides.
Kursused „Integration and Multiculturality" ja „Classroom Management Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies" aitavad kaasa õpetajate omavaheliste suhete ja õpilaste ja õpetajate vaheliste suhete ja koostööoskuste tõhustamisele.
Kursusel „Integration and Multiculturality" omandatud ja hiljem rakendatud teadmiste ja oskuste kaudu astutakse järjekordne samm selles suunas, et Tartu Jaan Poska gümnaasiumis täiendavalt vähendada võimalikku konfliktiohtu. Alustades üksikust õpilasest kuni kogu koolipereni välja tuleb tajuda, et kõige suurema kasu allikaks on suhtlus ning head suhted inimeste vahel, olgu suhtlejateks mistahes taustaga inimesed. Kursus „Classroom Management" toetab muuhulgas oma kolleegidelt õppimist tunnivaatluste kaudu.
Õpirändel „Ten-day Study Visit for Head Teachers, Deputy Heads, School Management, Senior Teaching Staff, European Programme Coordinators" saadud teadmised Ühendkuningriigi koolisüsteemist ja erinevatest koolijuhtimispraktikatest aitavad tuua uusi ideid Tartu Jaan Poska gümnaasiumi laiapõhjalise juhtimismudeli tõhusamaks muutmiseks läbi parimate praktikate jagamise koolisisestel koolitustel. Lisaks parandab õpiränne inglise keele õpetajate keeloskust, suurendab teadmisi Suurbritanniast ja sealsetest koolisüsteemidest ja aitavab osalejatel seeläbi oma ainetunde rikastada kultuuriliste näidetega. Kursus „Ten-day Study Visit for Head Teachers, Deputy Heads, School Management, Senior Teaching Staff, European Programme Coordinators" suurendab ühe Erasmus+ projektikirjutaja pädevust rahvusvaheliste projektide kirjutamisel. Samuti loovad osalejad rahvusvahelisi suhteid, millest saab kasu nii kogu Tartu Jaan Poska gümnaasiumi koolipere hilisemate KA2 projektide elluviimisel kui ka konverents „Poska Akadeemia".

Kõigi ülalmainitud õpirännete üks oodatav mõju on just kontaktide loomine kolleegidega erinevatest välisriikidest, et hakata ette valmistama Erasmus+ KA2 koostööprojekti ja laiendada uurimistööde konverentsi „Poska Akadeemia" osalejate ringi.


Maksumus


11 899 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


11 899 EUR

Kellele taotlus esitatakse


SA Archimedes

Millise programmi / meetme raames


Erasmus+/Õpiränne(Kooli töötajate õpiränne)

Juhtpartner


Tartu Jaan Poska Gümnaasium

Partnerid



Juht


Lembi Loigu

Algus- ja lõpptähtaeg


01.06.2017 - 31.05.2018

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord