Asi: Tartu Hansa Kooli organisatsioonikultuuri arendamine tulenevalt kaasava hariduse vajadustest

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-16-0163
Menetlev üksus: Tartu Hansa Kool
Vastutav töötaja: Signi Savi
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Tartu Hansa Kooli organisatsioonikultuuri arendamine tulenevalt kaasava hariduse vajadustest
Registreeritud: 05.12.2016

Projekt






Lühikokkuvõte


Nüüdisaegne õpikäsitlus eeldab õpetaja ja õpilase väga tihedat koostööd ning hariduslike erivajadustega õpilaste kaasamist. Hansa kooli arengukavas on üheks eesmärgiks meeskonnas õppimise ja õpetamise soodustamine, mis pakuks piisavat pingutust erinevate võimetega õpilastele. Kool peab suutma tagada igale õpilasele parima õppimist toetava keskkonna, mille esmasteks loojateks on oskuslikud, motiveeritud ja elurõõmsad õpetajad.
Tartu Hansa Koolis on viimase kahe õppeaasta jooksul suurenenud oluliselt hariduslike erivajadustega laste arv igas kooliastmes - kokku õpib koolis käesoleval hetkel 157 last, kellele kooli poolt rakendatakse erinevaid tugimeetmeid, sealhulgas 20 õpilast, kellele on soovitatud õpet väikeklassis, tundeelu- ja käitumishäiretega laste klassis, õpiraskustega laste klassis või ühe õpilase õpetamisele keskendunud õpet. Hariduslike erivajadustega laste suurenenud hulk tavakoolis ning nende õpi- ja käitumisprobleemide keerukuse tõus on toonud esile vajaduse toetada ning jõustada süstemaatiliselt ja oskuslikult õpetajat tema igapäevatöös. Õpetajad on osalenud koolitustel ja uurinud erialast kirjandust, ometi on tajutav õpetajate väsimus, stress ja alanenud pingetaluvus, st. nähtav on vajadus jõustamise ja toetuse järgi.


Eesmärgid


Projekti eesmärgiks on oskusliku superviisori juhendamisel viia läbi neljale õpetajate grupile kokku kaksteist supervisooni seanssi, mille käigus omandatakse meetodid ja oskused kuidas kolleegidega jagades ja lahendusi otsides end töistest pingetest paremini vabastada ning end jõustada edukaks igapäevatööks.

Organisatsiooni arengu seisukohalt ootame, et:

positiivse kogemuse saamise järel leidub igas grupis inimesi, kes on järgnevatel õppeaastatel valmis oma rühmas sarnast tegevust kovisioonina läbi viima.

arutelud supervisioonidel aitavad leida häid ideid õpetajatööks nii õppemetoodiliselt kui sotsiaalsete oskuste kujundamisel. Kogemuste jagamine aitab enda tööd väärtustada, saada kolleegidelt uusi mõtteid ja tunda end meeskonna liikmena.

teemapõhiselt ja süstemaatiliselt toimuvad supervisioonid aitavad õpetajatel omandada oskuseid, et jätkuvalt olla õpetajana empaatiline, aga seejuures oma vaimset ja füüsilist tervist hoida.

kooli töötajad teadvustavad end selgemalt ühtse meeskonnana, kus on usalduslikud ja toetavad suhted, läbi räägitud ühised väärtused, mis toetavad muutustega kohanemist ja aitavad enesejuhtimise erinevate külgedega paremini toime tulla.


Tegevused


Grupisupervisioonid rühmades:
1. HEV-laste väikeste gruppide õpetajad (vahetud eriti keeruliste juhtumitega kokkupuutujad)
2. Avatud õppealadel õpetavad õpetajad (uutes oludes HEV õpilaste kaasamise probeemistik)
3. 1.- 4. klasside klassijuhatajad (HEV õpilaste õppetöö tavatundides, selle kodineerimine)
4. 5. - 9. klasside klassijuhatajad (HEV õpilaste õppetöö tavatundides, selle kodineerimine)


Tulemused


1. Tartu Hansa Kooli õpetajad ja tugimeeskonna liikmed on omandanud sügavama eneseanalüüsioskuse ja ühe täiendava võimaluse end teadlikult jõustada.
2. Kooli pedagoogid olles saanud teadlikumaks oma tugevustest ja nõrkustest, oskavad hinnata oma vaimset ja füüsilist tervist ning tahavad ja julgevad abi küsida - abi vastu võtta, et jätkata pidevat enesearendamist.
3. Õpetajad saavad edukalt rakendada nüüdisaegset õpikäsitlust, sest õpetajad oskavad end paremini motiveerida ja jõustada, et toime tulla hariduslike erivajadustega õpilastega.


Maksumus


9 260 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


9 260 EUR

Kellele taotlus esitatakse


SA Innove

Millise programmi / meetme raames


Haridusasutuste arendusprojektid uuenevat õpikäsitust toetava organisatsioonikultuuri loomiseks

Juhtpartner


Tartu Hansa Kool

Partnerid



Juht


Signi Savi

Algus- ja lõpptähtaeg


05.12.2016 - 29.12.2017

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Finantseerija lükkas tagasi

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord