Asi: Uued loodusteaduslikud huviringid Tartu Loodusmajas igale õppeastmele

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-16-0156
Menetlev üksus: Tartu Jaan Poska Gümnaasium
Vastutav töötaja: Eneli Mäeots
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Uued loodusteaduslikud huviringid Tartu Loodusmajas igale õppeastmele
Registreeritud: 18.11.2016

Projekt






Lühikokkuvõte


Eesti teadus – ja arendustegevuste ning innovatsioonistrateegia (TAI) on seadnud üheks eesmärgiks populariseerida noorte huviringide kaudu teadust loodus-, täppis- ja tehnikateaduste ja tehnoloogia vallas. Samuti on oluline valdkonnaülene koostöö.
Käesolev projekt panustab otseselt noorte LTT huviharidusvõimaluste täiendamisse ühendades endas loodusvaatlused, keskkonnaseire, robootika ja infotehnoloogia ehk siis looduskeskkonna ja tehnoloogilise võimekuse. Projekt loob süsteemse loodusteadusliku lähenemise erinevate vanuseastmete huviringide vahel, loob eeldused jätkusuutlikumaks huvihariduseks ja ärgitab noori lähenema LTT valdkonna probleemülesannetele loovalt. Huviringide töö põhineb koolinoorte kaasamisel ja neile katsetamisvõimaluste pakkumises. Planeeritavad huviringid pakuvad formaalhariduses käsitletavatele fundamentaalteadmistele alternatiivina kõrvale loova “katseta ja ära karda eksida” võimaluse.
Huviringide loov pool toetab “Noortevaldkonna arengukava” mille eesmärgiks on laiendada noorte valikuid oma loomepotensiaali väljendamiseks. Huviringide töö ülesehitus võimaldab noortel arendada oma loovust ja tõstma nende algatusvõimet ning julgustama olema ettevõtlik ja mitte pelgama läbikukkumisi keeruliste probleemülesannete lahendmaisel.
Projekti käigus loodavad õppematerjalid ja läbiviidavad tegevused nõuavad juhendajatelt pidevalt enesetäiendamist ja loovust. Seepärast planeeritakse projekti ka juhendajate iga-aastased täiendkoolitused.


Eesmärgid


Projekti tegevuste laiem eesmärk on arendada noortes LTT suunalist loovust ja innovaatilisust. Projekti tegevused aitavad viia noored teadmiseni, et kes ei katseta ja kardab eksida, see ei avasta ka midagi uut. Selle kaudu soovitakse suurendada õpilaste ettevõtlikkust ja enesearendamise võimekust.

Projekti käigus tehtavad tegevused annavad õpilastele võimaluse loovaks tehnoloogiaalaseks koostööks. Erinevate LTT valdkondade omavahelist lõimumist ja loovuse rolli tähtsustamine fundmentaalteadmiste kõrval lubab noortel jõuda innovaatilistele lahendusteni. Huviringides osalevad noored peavad saama hea lükke ka oma ideede edasiarendamiseks ja julgustuse olla ettevõtlik ja algatusvõimeline, ja seda juba I kooliastmest.

Projekti lisaeesmärgiks on valdkonnaülene koostöö: tegvused viiakse läbi huvihariduskooli (Tartu Loodusmaja) koostöös üldhariduskoolide (Tartu Jaan Poska gümnaasium ning Tartu Mart Reiniku Kool), ülikoolide (Tartu Ülikool, Eesti Maaülikool) ja valdkonna ettevõtetega (Eesti Keskkonnauuringute Keskus, SA Vaata Maailma). Loodavad uued huviringide õppekavad saavad partnerkoolides arveststavad kui valikained ning projekti raames loodavad metoodilised õppematerjalid jäävad kasutamiseks ka väljaspool projekti käigus läbiviidavaid huviringe (alates 2020). Partnerite laborid saavad töötada õpilastele olulise katsetamise ja praktika baasina.


Tegevused


Projekti toel käivitatakse 4 uut LTT valdkonna huviringi (1 I õppeastmes, 1 II õppeastmes, 1 III õppeastmes ja 2 gümnaasiumiastmes), mille eesmärgiks on luua süsteemne lähenemine ja arenguline järjepidevus. I ja II õppeastme huviringid aitavad LTT valdkonna vastu huvi äratada ning III ja IV õppeastme ringid seda huvi hoida ja süvendada. Projekti rõhuasetus on praktilistel tegevustel ja katsetamistel ning teadlas- ja insenerikarjääri tutvustavatel koostöötundidel projektipartnerite laborites, kus kasutatakse erinevaid tehnilisi seadmeid. Nii saavad õpilased aimu teadlaste igapäevasest tööst, kasutatavatest tehnoloogiatest ning näevad iseenda karjäärivalikute võimalusi. Projekt aitab luua sidemed üldhariduskoolide, huvikooli ja ülikoolide vahel ning toetab õpilaste huvi arengut esimesest klassist kuni ülikoolini välja.

Projekti raames peab kolme õppeasutuse (huvikooli, gümnaasiumi ja põhikooli) koostöös valmima metoodiliste materjalide kogum, mida saab edaspidi kasutada nii huviringide töö läbiviimiseks kui ka üldhariduskoolide valikainete ja põhiainete õppetöö rikastamiseks.
Projekti toel koolitatakse välja 15 juhendajat, kes on võimelised projekti käigus põhijuhendajat asendama ja projekti lõppedes juhendama samalaadseid huviringe või läbi viima samalaadseid valikkursusi üldhariduskoolis. Projekti raames loodavad õppematerjalid ja metoodilised vahendid teeme kasutatavaks ka projekti lõppedes ja kättesaadavaks nii formaal- kui huvihariduses töötavatele inimestele.
Projekti raames soetavate õppevahendite kasutamise osas sõlmivad partnerid vahendite kasutamise lepingud, mis võimaldab vahendeid partnerite vahel jätkusuutlikult jagada ja neid töökorras hoida ka peale projekti lõppu.

Projekti tegevused toetavad meetme “Eesti T&A rahvusvahelise konkurentsivõime suurendamine ja osalemine üle-euroopalises teadusalgatustes” tegevuse “Teaduse populariseerimine” alategevuse “Teeme+” peaeesmärki: toetada noorte huviringide sisulist arendamist LTT valdkonnas. Tänu huvikooli koostööle üldhariduskoolidega saab projekti tulemit kasutada ka formaalhariduses.


Tulemused



1) on koostatud õppekavad nelja huviringi tegevuse läbiviimiseks;
2) koostatud õppekavade alusel tegutseb neli uut huviringi (lisaks: gümnaasiumiastme huviring avatakse kahes grupis, seega sisuliselt tegutseb vähemalt 5 uut huvigruppi);
3) koolitatakse välja LTT huviringi juhendajad, kes on valmis väljatöötatud õppekavasid rakendama;
4) koostatakse väljatöötatud õppekavadega seostuvad õppematerjalid ja metoodilised juhendid LTT huviringide läbiviimiseks;
5) Loodud õppematerjalide ja metoodiliste juhendite põhjal pannakse kokku ühe gümnaasiumi LTT suunalise valikkuruse õppe- ja metoodilised materjalid, mida huvilised õpilased ja õpetajad saavad peale projekti kasutada ka põhikursuste sisu mitmekesistamiseks.
6) on loodud toimivad praktikabaasid kaasatud partnerite laborites.


Maksumus


15 449 EUR

Tartu kohustused


2 317 EUR

Toetus


13 131 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Archimedes

Millise programmi / meetme raames


Teeme+

Juhtpartner


SA Tartu Keskkonnahariduse Keskus

Partnerid


Tartu Jaan Poska Gümnaasium

Juht


Lauri Mällo

Algus- ja lõpptähtaeg


01.09.2017 - 31.08.2023

Osakond



Projekti lõpetamise põhjus


Finantseerija lükkas tagasi

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord