Asi: Teadushuviringide käivitamine Tartu Forseliuse Koolis

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-16-0153
Menetlev üksus: Tartu Forseliuse Kool
Vastutav töötaja: Kristi Mumm
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Teadushuviringide käivitamine Tartu Forseliuse Koolis
Registreeritud: 15.11.2016
Dokumendile on juurdepääs piiratud
Juurdepääs: AK
Juurdepääsu piiramise alus: AvTS § 35 lg 1 p 17
Piirangu lõpukuupäev: 14.11.2021

Projekt






Lühikokkuvõte


Forseliuse kool teeb nüüdisaegse õpikäsituse mudeli väljaarendamisel koostööd Ahhaa teaduskeskuse ja Tartu Ülikooliga, mistõttu on üheks sihiks muutuda teadust populariseerivaks põhikooliks. Selle jaoks on aga puudu huvitavatest teadushuviringidest. Koolis toimuv valikaine (6.-8.klassile) “Õppimine avastades” on osutunud sedavõrd populaarseks, et otsustasime selle sisu täiendada ning muuta huviringiks 7.-9 klassidele. Kuna huvi tekitamisega teaduse vastu on vaja alustada juba esimeses kooliastmes ning seda huvi läbi aastate üleval hoida ning suurendada, siis tuleb luua vastavad huviringi võimalused ka I ja II kooliastmes. Kui koolis on suurem valikuvõimalus mitteformaalsele õppevormile, siis tuleb selline konstruktivistlikule õpikäsitlusele toetumine kasuks ka formaalhariduses. Mitteformaalhariduse võimaluste laiendamiseks tuleb lisaks õppemeetodite muutmisele õppimist toetavaks muuta ka õpperuum ja -vahendid. Teadusringide läbiviimiseks koolitatakse spetsialistide poolt juhendajad ning soetatakse vajalikud õppevahendid. Teadushuviringide läbiviimise tulemusena suureneb õpilaste huvi ja teadlikkus loodus- ja täppisteaduste ning tehnoloogia (LTT) valdkonna vastu, lisaks poistele muutub teadusvaldkond populaarseks ka tüdrukute seas ning kasvab tulevikus LTT valdkonda sisseastujate ja lõpetajate osakaal.


Eesmärgid



Projekt on oluline osa Tartu Forseliuse Kooli kujunemisel teadust populariseerivaks põhikooliks, mis oleks samal ajal ka näidiskool, kus on välja töötatud innovatiivne lähenemine loodusteaduste, matemaatika ja tehnoloogia koostöisele õpetamisele.
Antud projekti eesmärk on käivitada Tartu Forseliuse Koolis teadushuviringid igale kooliastmele, mille jaoks koolitatakse juhendajad ning soetatakse vajalik õppevara. Kooli kaks klassiruumi muutuvad loodus- ja täppisteaduste keskuseks, mis on avatud ka selleteemalistele üritustele kogukonnas. Toimuks õpilaskonverentsid, kus õpilased tutvustaksid ringitundides tehtud projekte. Kuna ka praegu toimuvad koolimajas õpitoad seoses “Teadlaste öö” festivaliga, siis projekti toetus aitaks õpitoad mitmekesisemaks teha ning pakuks õpilastele, kes elavad Karlova ja Ropka piirkonnas, rohkem väljundeid.




Tegevused



1. Töötada välja teadushuviringide õppekavad I, II ja III kooliastmele. Õppekavade väljatöötamisel tehakse koostööd Tartu Loodusmaja, Teaduskeskusega AHHAA ja Tartu Ülikooliga. (jaanuar-august 2017)
2. Õpetajate koolitamine, uute õppemeetoditega tutvumine. (jaanuar-august 2017)
3. Õppevara soetamine (hangete tegemine) (veebruar-mai 2017)
4. Tehakse eeltööd teadushuviringide käivitamiseks (märts-august 2017)
5. Tööd alustavad teadushuviringid I, II ja III kooliastmes (september 2017)
Teadushuviringid tegutsevad projekti rahastuse toel 3 õppeaastat ja edasist pikaajalist tegevust rahastatakse kooli eelarvest.


Tulemused


Huviringide läbiviimise tulemused on järgmised: õpilastel on varasemast positiivsem suhtumine loodus- ja täppisteadustesse ning tehnoloogiasse (LTT); koostöös Tartu ettevõtetega on põhikooli lõpetajatel vajalik info teadlas- ja inseneri karjäärivõimaluste kohta; lisaks poistele on ka tüdrukutel suurem huvi LTT valdkonnaga seotud karjääri vastu kasvanud; lisaks on muutunud õpikeskkond, lähtutakse avatud õpiruumi põhimõttest, seega toimub õpe lisaks koolis loodud loodusteaduste keskusele ka teaduskeskuse AHHAA, Tartu Loodusmaja ruumides.



Maksumus


68 000 EUR

Tartu kohustused


10 200 EUR

Toetus


57 800 EUR

Kellele taotlus esitatakse



SA Archimedes

Millise programmi / meetme raames


Teaduse populariseerimine (4.1.5) Teeme+

Juhtpartner



Tartu Forseliuse Kool

Partnerid


Ahhaa teaduskeskus, TÜ Haridusteaduste Instituut, Tartu Loodusmaja

Juht


Projektijuht on Kadri Jakobson

Algus- ja lõpptähtaeg


09.01.2017 - 31.08.2020

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Finantseerija lükkas tagasi

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord