Asi: Sustainable urban mobility and commuting in Baltic cities - SUMBA

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-16-0132
Menetlev üksus: Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakond
Vastutav töötaja: Jaanus Tamm
Teised töötajad: Rein Haak; Vaike Tark
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Sustainable urban mobility and commuting in Baltic cities - SUMBA
Registreeritud: 16.09.2016

Projekt






Lühikokkuvõte


SUMBA projekt soovib demonstreerida, kuidas saab linnade ning nende äärealade vahelist liikuvust arendada jätkusuutlikul ja keskkonna- sõbralikul moel. Projekti käigus töötatakse välja tööriistad ja juhendid liikuvuse analüüsimiseks ning nende põhjal transpordimudelid kõikide partnerlinnade jaoks. Liikuvusanalüüside ja transpordimudelite põhjal on võimalik töötada välja tuleviku transpordipoliitika ning samuti konkreetsed meetmed teenuste parandamiseks (multimodaalsus, IT lahendused, piletisüsteemid jmt.). Need meetmed lisatakse kohalikesse arengukavadesse (ja muudesse arengudokumentidesse) , mis võimaldab realiseerida eelnimetatud tegevusi juba projekti elueal ja ka peale projekti lõppu. SUMBA hõlmab 8-t Läänemere äärset linna. koostöös luuakse ühine metodoloogia , mis arvestab ka kohalike oludega partnerlinnades.


Eesmärgid


Kõrval üldised väljakutsed nagu demograafiline ja majanduslikud muutused, uued töö- ja vorme, digitaliseerimine, energia ja ressursside nappus, kliimamuutuste ja keskkonnareostus, linnad keeruline rakendada transpordi valdkonnas püüdes täita nii, suurendades liikuvust vajadusi oma elanikele kui samuti suureneb ootused elukvaliteedile ja õiguslikke nõudeid. Linnatransport linnades raames selle projekti saab iseloomustab tugev keskendumine sõiduautode kasutamise märkimisväärne kogus pendeldajad, ühistranspordi, mis on tugevalt mõjutatud erineva transpordi pakkujad vähem sünkroniseeritud ajakavale piletihind skeemid ja kõrge toetused, erinevad halduse organite ja tasandite koos kommunikatsiooni puudumist koos mitmekesiste transpordi arengu arvamused vahel linna ja ümbritsevate valdade. Uus liikuvuse mõisted nagu bike- ja carsharing peetakse viisil jätkusuutliku ja keskkonnasõbraliku linnatranspordi, kuid ei ole kas või vaid osaliselt või täielikult integreeritud liikuvuse mõistet. Paljudes linnades, transport mudelid hinnata selliste meetmete enne rakendamist ei ole olemas, on aegunud või ei saa esindada multi- või ühitamisele.

Peamised puudujäägid projekti tegeleb: Selle taustal projekti pöörab tähelepanu ja suurendada suutlikkust kõik linnatranspordi osalejate poolt mitmeid tegevusi ja tulemusi. Hindamise heade tavade juhul koos võrdlusuuringute süsteem ühendvedude aitab linnad tuvastada võimalikke lahendusi nende konkreetset olukorda. Andes suunised juhtimise ja planeerimise protsessid me parandada piiriülese linna piiri side viia linna- ja piirkondliku transpordi tegevus, samuti side erinevate transpordi osalejaid. Tuvastatud andmete vajab transpordi mudeleid, mis keskenduvad minimaalse detailsuse ja avalik kättesaadavus koos juhistega ühendvedude mudelid võimaldavad linnades, et hinnata erinevaid lahendusi nii tuge oma otsuste tegemise protsessis.


Tegevused


1) ülevaade kavandatavatest põhitegevuseks projekti: Peale projektijuhtimise tegevus toimub nelja sisu tööpakettides.
TP2 SWOT-analüüsi ettevalmistamine: Selles WP me koguda vajalikke andmeid modelleerimine ja valmistab ette juhendi modelleerimine ja andmete kogumine. Edasi me välja võrdlusuuringute süsteem mitmeliigilise transpordi planeerimine, mis tahes linn ja koostöös vedajaid ja muid sidusrühmi saab kasutada, et teada saada, kui hästi arenenud mitmeliigilise reisi kette. Last but not least, me koguda ja analüüsida häid tavasid juhtudel praktilisi lahendusi. Seoses juhtimise ja planeerimise, hakkame süstematiseerida olemasolevaid probleeme, suhteid sidusrühmadega ja valitsemise lahendusi.
TP3 stsenaariumid ja lahendused: Selles WP me modelleerida transport status quo osalevate linnade (testimise tulemused TP2). Me lisaks arendada Sumba sõitmisest üldplaneeringu mall, mis hõlmab aspekte juhtimine, planeerimine ja teenindamise parandamist praktikas. See hõlmab malli koos juhistega, mis on samuti täidetud projektide partner omavalitsustele. See vajab arutelu, mis poliitika dokumente luua või mis peatükid lisada olemasolevate poliitiliste dokumentide ja plaanid või mis juhtimisstruktuure muuta. Seoses praktilisi lahendusi, me välja konkreetne rakendamine pakkide (mitmeid võimalusi) iga osaleva linna.
WP4 osalusdemokraatia otsuste tegemisel: In WP4 me modelleerida erinevate võimaluste TP3. Tulemuste põhjal modelleerimise ja arvamusi ja eelistusi sidusrühmad, me valida parim variant osalusel otsustusprotsessis. Valitud variant siis töötatakse välja tegevuskava, milles on üksikasjad valitud lahendused (millal? Kes? Kus? Mis?). Last but not least, tegevuskava ja poliitiliste dokumentide (sõitmisest üldplaneeringu või SUMP muutmist või midagi sarnast) võetakse vastu. Selle tulemused on dokument aruandes.
WP5 Benchmarking BSR: Selles WP me aktiivselt suhelda projekti tulemusi ja tulemused teistesse linnadesse ja kutsumine Läänemere piirkonna ja tekitavad järgijaid projekti. Alates esialgse hinnangu olukorrale suuremates linnades Läänemere piirkonna pindala, me kutsuda linnad saaksid hinnata oma sõitmisest olukorda ja arendada sõitmisest üldplaneeringu abil Sumba malli.
2) Investeeringud: Puuduvad otseinvesteeringutest projektis kavandatud. Võib olla investeeringud soovitatud lõplik tegevuskavad, kuid nad ei saa aru, alates projekti eelarve projekti jooksul.
3 + 4) peamised väljundid (MO) ja peamiste sihtrühmade (TG) saadavaid / kasutades iga peamine väljund:
TP2: MO1 suunised andmete kogumise ja transpordi modelleerimisel sõitmisest (TG: munitsipaal / regionaalhalduse BSR kasutades metoodikat ja tulemusi); MO2: kollektsiooni parimate tavade juhtudel (TG: munitsipaal / regionaalhalduse BSR võimsuse suurendamine võimalikke käsitlusi); MO3: Võrdlev kava (TG: sidusrühmade BSR piirkonnas hinnata nende olukorda)
TP3: MO4 Mall sõitmisest üldplaneeringu (TG: munitsipaal / regionaalhalduse BSR algatamisel ja rakendamisel oma poliitika kohta, kuidas teha sõitmisest säästlikumaks)
WP4: MO5 rakendatud poliitikaga partnerlinnades (TG: sidusrühmade partnerlinnad, paranenud poliitika ja teenused, paranes võimsuste protsessist, parem sidusrühmade suhete); MO6 aruanne tulemusi osalevad linnad (TG: munitsipaal / regionaalhalduse BSR õppimist alates Sumba kogemus)
WP5: MO7 aruanne olukord BSR (TG: poliitikutel BSR, kutsumine mõista potentsiaali edasiseks tegevuseks)
5) Lisaväärtust: Projekt kasutada varasemaid projekte BSR ja ka ELi tasandil aspekte käsitlevad säästvat liikuvust ja sõitmisest (sõlmed, mobile2020, ...). See võtab kokku tulemused ning neid ellu kontekstis sõitmisest.


Tulemused


Projekti tulemusena paraneb pädevuse peamine sihtgrupp projekti - planeerijad vastutav transpordi ja liikuvuse küsimusi riigiasutused. Eelkõige Projekt annab lahendusi transpordi modelleerimine, konkreetseid lahendusi (teenuste ühendveosõlmede, juhtimine) ja poliitiline toetus (malli sõitmisest üldplaneeringu). Partneri omavalitsused projekti (Hamburg, Tartu, Olsztyn, Helsingi, Tallinn / Harjumaa, Riia, Klaipeda, Växjö, Linköpingi) kehtivad ja testida arenenud tööriistad, malle ja soovitusi. Tuginedes oma kogemustele projektis, linnad Läänemere piirkonnas ja kaugemalgi on võimalik taotleda ja kopeerida neid lähenemisi.
Täpsemalt: Peamised projekti tulemustest võib laias laastus jagada nelja plokki.
1) Modelleerimine: Me eeldame, et kõik meie partner linnad on luua ja käivitada transpordi mudeleid Intermodaalsuse nii status quo ja võimalusi olukorra parandamiseks. Samuti ootame, et suunised modelleerimine ja andmete kogumise jaotatakse ja teiste linnade BSR. Siit kogemus, planeerijad linna- või piirkondlikud omavalitsused on suurendanud oma teadmisi, kuidas käivitada ja kasutada modelleerimise tulemused.
2) tugitööriistadega teenuste parandamise: Ootame suurendatud võimsusega võimalike lahenduste kohta planeerijad ja muude sidusrühmadega, kuidas parandada teenuste sõitmisest. Lisaks ootame paremat teabevahetust teenusepakkujad, piiriülese koostöö omavalitsuste ja kõik professionaalsed sidusrühmi paremini teenindada kättesaadav, usaldusväärne, ajasääst ja eri sõitmisest võimalusi.
3) tugitööriistadega poliitika: Ootame muutus poliitika osalevate partnerite linnades ja piirkondades. Arendades sõitmisest üldplaneeringu ning määratleda konkreetsed tegevused muutus (teenus algatusi omavalitsused ja ettevõtjad, infrastruktuuri meetmed, investeeringud), kaasatud planeerijad ja sidusrühmad on paranenud ka nende suutlikkust planeerimisel säästva sõitmisest.
4) järelmõõdistamise olukord BSR: Eeldame, et mõista võimalikke säästva sõitmisest Läänemere piirkonna ning julgustab teisi järgima Sumba mudel. Aasta lõpuks projekti, eeldame, et on ankurdatud "Sumba lähenemine" Läänemere piirkonna ja aitas kaasa projekti jätkusuutlikkus.
In the end of projekti, meie partner linnad (projekti otsese partnerid ja assotsieerunud partnerite) on suurenenud võimsused, kuidas teha sõitmisest säästlikumaks ja ühendveosõlmede rakendades väljatöötatud vahendid projekti. Täiendav 50 linnu Läänemere piirkonna ja 10 korrutades institutsioonid on teavitatud säästliku sõitmisest ja projekti tulemusi. Meie partner linnad on arendada või muuta oma transpordi mudeleid ja õppinud, kuidas hinnata status quo ja võrrelge erinevaid stsenaariume tegemise sõitmisest rohkem ühendveosõlmede ja jätkusuutlik. Seoses kohaliku projekti jätkusuutlikkuse tulemuste partner linnad on muudetud transpordipoliitika dokumente nende linnade arendamisel täieõiguslik sõitmisest üldplaneeringu või lisada uusi peatükke olemasolevale plaanid (õlivannide). Lisaks osalevad partnerlinnad on arenenud tegevuskava koos konkreetsete ettepanekutega, kuidas parandada sõitmisest ja jätkusuutlikumaks ühendveosõlmede mustrid. Arenenud konkreetsed ettepanekud, kuidas muuta sõitmisest säästlikumaks on mõõdetav seoses kasvuhoonegaaside heite ja õhusaaste vähendamiseks.
Töö paketi võrdlusuuringute olukord kestab, kuid mitte vähem toetada projekti strateegilist Läänemere piirkonnas ning aidata kaasa Läänemere piirkonna kogu projekti jätkusuutlikkus.
Nende tegevuste, me oleme aidanud kaasa programmi eesmärkide (infrastruktuur ja operaatorid, transpordi kasutajate suurendada keskkonnasõbralike transpordi lahendusi linnapiirkondades).


Maksumus


176 000 EUR

Tartu kohustused


26 400 EUR

Toetus


149 600 EUR

Kellele taotlus esitatakse


ERDF

Millise programmi / meetme raames


Läänemere Programm

Juhtpartner


Hamburgi linn (Saksamaa)

Partnerid


BEF - Balti Keskkonnafoorum DE (Saksamaa)
DLR Berlin (Saksamaa)
Swedish Society for Nature Conservation Växjö (Rootsi)
Växjö linn (Rootsi)
BEF - Balti Keskkonnafoorum EE (Eesti)
Harju Maavalitsus (Eesti)
Tartu linn (Eesti)
BEF - Balti Keskkonnafoorum Latvia (Läti)
Riia linn (Läti)
Läti Jalgratturite Assotsiatsioon (Läti)
Olsztyni linn (Poola)
Fundacja Ziemia i Ludzie PL (Poola)
Helsingi linn (Soome)
Šiauliai linn (Leedu)

Juht


Jaanus Tamm

Algus- ja lõpptähtaeg


01.06.2017 - 31.05.2020

Osakond


LMO

Projekti lõpetamise põhjus


Põhjus määramata

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord