Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-16-0131 |
Menetlev üksus: | Tartu Rakenduslik Kolledž |
Vastutav töötaja: | Andrei Atškasov |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Growth in the Work Based Learning (WBL) Triangle (GRIT) |
Registreeritud: | 14.09.2016 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Projekt suurendab ja parandab koostööd töökohapõhise õppe kolme osapoolte vahel (õpilane, kool, töökoht) ja seda töö käigus toimuva väljaõppe ajal. Projekt on valdkonnaülene ning selles osaleb kaks kõrghariduse ja kolm kutsehariduse (kutsehariduse koolitus) institutsiooni, vaatleb töökohapõhist õpet kui protsessi kaasatud inimeste mitte ainult partnerorganisatsioonide seisukohalt, põhifookuses üldoskused ning võime ja soov edasi õppida. See projekt arendab töökohapõhist õppet kasutades Service Design interaktsioonide meetodeid ja vahendeid ning katsetab erinevaid viise, kuidas ühendada koostööks kolm osapoolt õpilane, kool, töökoht. Projekt suurendab noorte tööhõivet, kutsehariduse kvaliteeti, arendab õppekavasid ja muudab atraktiivsemaks töökohapõhist õpet. Kasusaajad: tööandjad, koolid ja kogu ühiskond. Projekt ehitab partnerlust hariduse ja tööhõive vahel, kaasates kogukonna tööandjaid ja sotsiaalpartnereid. | |
Eesmärgid | Projekti üldeesmärgiks on arendada ja laiendada töökohapõhist õpet. | |
Tegevused | Projekti raames korraldatakse kaks rahvusvahelist koolitust Service Design meetodika ja digitaalsete vahendite kasutamise kohta. Eesmärk on parandada õpetajate professionaalsed pädevused ja tõsta digitaalsed oskused kõigil sihtgruppidel. Service Design (SD) mõtlemine ja meetodeid kasutatakse koolitusvahendina. SD pakub osalejatele võimalusi, kuidas parandada sisu omavahelist suhtlust. Kõik kolm osapoolt (õpetajad, töökohal treenerid ja õpilased) õppida ja harjutada, kuidas mõelda teiste klientide, mis tähendab, et selle asemel näeme erinevates olukordades ainult enda vaatenurgast osalejad harjutada oskust mõista teisi ja nende vajadustele. Teiseks, projekti eksperimentides võetakse kasutusele mitut digitaalset tööriistu, mida saab kasutada nutiseadmetes. Eesmärk on suurendada vastastikuse mõju töökohapõhise õpe kolmnurgas ja uuendusi, kuidas nt WhatsApp või Periskoop või Instagram saab kasutada õpilase õpitulemusete peegeldusvahendina. Projekti tegevused suurendavad hariduse kvaliteedi kolmel viisil. 1. Loob uued võimalused hindamiseks kutseharidust ja töökohapõhist õpet; 2. Keskendub tulevaste kutseoskuste vajadustele ja nende integreerimisele õppekavadesse: 3. Digitaalsete interaktsioonide katsetamine projektis kolmes osapoolte suhtlemises (õpilane, kool, töökoht), mis võimaldab sagedasemat ja effektiivsemat suhtlemist. See on eriti oluline rahvusvahelise praktikavõimaluse korral, kus näost-näkku suhtlemine ei ole võimalik. Haaga-Helia and IKASLAN osalejad esitlevad rahvusvahelist töökohapõhise õppe programme fokuseerides eksperimendile kuidas digitaalsed interaktsioonid võivaid arendada ja tõsta rahvusvalise töökohapõhise õpe kvaliteeti. | |
Tulemused | Projekti tulemused on järgmised: - õpilased on edukamad tööelus ja tööturul (tänu kutsekoolis saadus üldoskustele töökohapõhise õppe raames); - tihedam ja tõhusam koostöö tööandjate ja koolide vahel töökohapõhise õppe perioodil (eriti rahvusvahelises töökohapõhises kontekstis); - uued ja innovatiivsed õppematerjalid töökohapõhises õppes, mis on inspireeritud Service Design meetodist; - uued, innovatiivsed, positiivsed suhtlemismeetodid ja kasutusvalmis digitaalne tööriist töökohapõhise õppe kontektsis. | |
Maksumus | 231 947 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 26 138 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Erasmus+ Soome rahvusvaheline agentuur | |
Millise programmi / meetme raames | Erasmus+ KA2 koostööprojekt | |
Juhtpartner | HAAGA-HELIA AMMATTIKORKEAKOULU OY, Soome | |
Partnerid | 1. Omnia Vocational College (Soome) 2. HOGESCHOOL GENT (Belgia) 3. IKASLAN GIPUZKOA (Hispaania) | |
Juht | Tartu KHK IKT osakonna juhataja Signe Vedler | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2016 - 31.08.2018 | |
Osakond | KHK | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |