Asi: Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi uus juhtimismudel, mis toetab uuenevat õpikäsitlust

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-16-0079
Menetlev üksus: Tartu Jaan Poska Gümnaasium
Vastutav töötaja: Eneli Mäeots
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi uus juhtimismudel, mis toetab uuenevat õpikäsitlust
Registreeritud: 20.05.2016

Projekt






Lühikokkuvõte


Tartu Jaan Poska Gümnaasium on noor, viiendat aastat tegutsev uuendusmeelne kool Tartu kesklinnas. Tänu teotahtelisele ja koostööaltile meeskonnale on kool lühikese ajaga muutunud tõmbekooliks paljude Lõuna-Eesti ja Tartu noorte jaoks. Jaan Poska Gümnaasiumi juhtimismudelis on oluline koht õppetoolidel, kus õpetajad otsivad ise võimalusi uute meetodite, kaasa arvatud digitehnoloogiliste lahenduste, laialdaseks kasutamiseks ainevaldkondades ning õpivara tekitamiseks pilvekeskkondadesse. Kooli arendustesse on kaasatud nii õpilased kui ka lapsevanemad ning õppetoolide kaudu enamus õpetajaid. Õppetoolid on ennast õigustanud õpetajate professionaalse arengu toetamisel, õpetamise metoodikate mitmekesistamisel ja õpetajate koostöö süvendamisel. Neil on oluline roll väärtustel põhineva gümnaasiumi õppekava arendamisel ja toimimise kindlustamisel. Samas hakkab silma ebakindlus oma otsustusõigust ja vastutust kasutada. Üldpedagoogiliste ja ainealaste teadmiste kasutamine praktikas, eriti uueneva õpikäsitluse kontekstis, on keerukas ilma uusi teadmisi omandamata ning käitumist ja seniseid praktikaid muutmata. Õppivale organisatsioonile omase õhustiku loomiseks on vajalikud ka muutused kooli juhtimisstruktuuris. Võtmaks meeskonnana suuremat rolli õppiva kooli põhimõtete juurutamisel, tunnetame, et vajame asjatundlike teoreetikute ja kogenud praktikute juhendamist.
Koolis on hea vaimne õhkkond, kuid samas õpilaste akadeemiliste tulemuste kasvu kiirusega ei ole kool rahul. Loodame innovaatiliste õpilahenduste kasutamise kaudu jõuda iga õpilase individuaalse arengu toetamiseni. Selleks peab iga õpetaja olema oluliselt rohkem kaasatud kooli ühiste eesmärkide saavutamisse ning õppima võtma ja jagama vastutust kooli ühiste eesmärkide nimel.


Eesmärgid


Taotleme projektiga ning muude arendustegevustega 3-5 aasta jooksul radikaalset ja kestvat läbimurret õppimise ja õpetamise kvaliteedis ning õpitulemustes. Projekti raames läbiviidavate õpetajate ja laiendatud juhtkonna täiendkoolituste kaudu ootame 2017. aastaks selgelt sõnastatud arengueesmärke nii individuaalsel kui ka meeskondade ja organisatsiooni tasemel, et õpetajatel oleks vajalikul määral teadmisi ja oskusi, samuti võimalusi enesetäiendamiseks, rakendamaks kaasaegset õpikäsitlust. 


Tegevused


Arendusprojekti käigus tehtav sihipärane töö iga õpetajaga uurimisrühmade/teemakogukondade tasemel võimaldab õppiva organisatsiooni kultuuri ja horisontaalse juhtimismudeli jõulist arendust.
Oleme õppiva organisatsiooni kultuuri ja jagatud juhtimist osaliselt juurutanud alates 2011. aastast. Nüüdseks, kui kool on uuel kujul 5 aastat töötanud ja sotsiaalne kapital on loodud, oleme valmis uueks arengujärguks, kus koolisiseste meeskondade roll kasvab, et vastutusvõimeline tegutsemine, koostöö ja juhtimine toetaksid 100% iga õppija arengut. Kaasaegne õpikäsitlus lähtub iga õppija individuaalsest ja sotsiaalset arengut toetavast, õpioskusi, loovust ja ettevõtlikkust arendavast koolikeskkonnast. Koostöös loodud, hoitud ja arendatud koolikultuuris on soositud ja ühiselt toetatud iga õpetaja professionaalne areng.


Tulemused


Jagatud jutimismudeli kaudu soovime luua tugirühmade struktuuri, mis toetab koosõppimist ning käivitada mentorluse. Olulise tulemusena näeme õpilaste õpimotivatsiooni kasvu, sest õpilase areng sõltub tema õpimotivatsioonist ja -oskustest. Sellepärast on olulised õpetaja teadmised ja nende praktilised rakendused õpilaste õpimotivatsiooni ja -oskuste arengu toetamisel.


Maksumus


9 918 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


9 918 EUR

Kellele taotlus esitatakse


SA Innove

Millise programmi / meetme raames


Määruse "Tänapäevase õpikäsituse rakendamine ning kompetentsikeskuste arendamine Tallinna Ülikoolis ja Tartu Ülikoolis" tegevus nr 4 „Haridusasutuste arendusprojektid uuenevat õpikäsitust toetava organisatsioonikultuuri loomiseks"

Juhtpartner



Partnerid



Juht


Lauri Mällo

Algus- ja lõpptähtaeg


01.09.2016 - 01.11.2017

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus



Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord