Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-16-0030 |
Menetlev üksus: | Tartu Raatuse Kool |
Vastutav töötaja: | Rene Leiner |
Teised töötajad: | Krista Õigus; Liia Guthan |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Modern Art Uniting People |
Registreeritud: | 05.03.2016 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Loovus on tänapäeval üheks peamiseks inimese kvaliteediks, mida tööandja ootab. Üha vähem on töid, mis nõuavad päevast päeva üksnes lihtsate ja ühesuguste ülesannete täitmist. Ka kõige lihtsamate tööde puhul eeldavad tööandjad töötajatelt loovat mõtlemist ja probleemilahendamise oskust. Samuti vastutusvõimet võtta iseseisvalt vastu otsuseid ja mitte ootama kellegi korraldusi. Seega on loovus võtmekvaliteet, mis peab olema iga kooli fookuses läbi kogu õppekava.Planeeritav rahvusvaheline koostööprojekt aitab kaasa selle eesmärgi täitmisele. Lisaväärtuseks on see, et tegemist on väga eriilmeliste koolidega, nt Soomest kutsekooliga. Sihtrühmaks 14-17 aastased kooliõpilased. | |
Eesmärgid | Peamiseks eesmärgiks on arendada lastes loovust, kasutades selleks nii traditsioonilisi kui ebatraditsioonilisi kunstidega seotud võtteid ja tegevusi. 72% maailma ettevõtlusliidritest väidab, et loovus on üheks viiest kvaliteedist, mida nad oma töötajatelt ootavad. Kombineerides akadeemilist haridust kultuuri, kunsti, tantsu, teatri jms, annab õpilastele võimaluse näha ja avastada paremini oma isiksuse loovat poolt. Antud projekti puhul on lisaväärtuseks kultuuridevaheline aspekt - kohtumine ja koostegemine erinevatest riikidest pärit õpilastega arendab nende suhtlemisoskusi ja avardab maailmapilti. | |
Tegevused | Kasutades materjale ja lähenemisi, mis võimaldavad luua ebatüüpilisi kunstivorme, installatsioone, moedisaini, etenduskunsti eri vorme jne arendatakse laste loovust rahvusvahelises keskkonnas. Kahe aasta jooksul toimuva projektikohtumise jooksul on planeeritud läbi viia väga palju konkreetseid tegevusi ja õpitube - varjude teatrist, kujutavast kunstist, infokommunikatsioonitehnoloogiast, ajaloost ja majandusest, rahvuskultuurist, fotograafiast, tänavakunstist, kunsti ajaloost, tehnokunstist, moedisainist jne. Õpetajatel avaneb võimalus võrrelda ja analüüsida erinevaid õppevorme ja -meetodeid, mida nad oma õppetöös kasutavad. | |
Tulemused | - õpilastel on arenenud inglise keeleoskus ja suurenenud huvi teiste keelte vastu, suhtlemisoskus teisest kultuurist pärit inimestega, sotsiokultuurilised oskused - suurenenud enesekindlus ja avatus - arenenud loovus, teadlikkus, esinemisoskus - parem kohanemisvõime, tolerantsus, motivatsioon ja initsiatiivikus - suurem paindlikkus teisest kultuurist pärit inimeste mõistmiseks - osalenud õpetajad jagavad oma praktilist kogemust teiste õpetajatega, mis omakorda julgustab neid olema rohkem loovad, innovatiivsed, pidevalt parandades oma õpetamise kvaliteeti | |
Maksumus | 22 915 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 22 915 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Swedish Council for Higher Education (UHR) Box 45093, 104 30 Stockholm | |
Millise programmi / meetme raames | Põhjamaade Ministrite Nõukogu elukestva õppe programm Nordplus Junior | |
Juhtpartner | Tartu Raatuse Kool | |
Partnerid | Jonava Senamiestis Gymnasium (LT) Porvoo International College (FI) Noerre Aaby Realskole (DK) | |
Juht | Rene Leiner | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2016 - 31.08.2018 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |