Asi: Useful Experiences and Competencies from Europe (UECE)

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-16-0013
Menetlev üksus: Tartu Rakenduslik Kolledž
Vastutav töötaja: Andrei Atškasov
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Useful Experiences and Competencies from Europe (UECE)
Registreeritud: 02.02.2016

Projekt






Lühikokkuvõte


Käesoleva projektiga soovib taotleja käsitleda nelja Euroopa 2020 strateegia, Euroopa haridusstrateegia ET 2020, Eesti 2020 strateegia ja Erasmus + programmi põhiteemat:
1. Koolist väljalangevuse vähendamine alla 10% - suurendada haridussüsteemide avatust ja vastavust tööturu vajadustele, õppija toetamine.
2. Tõsta praktika juhendamise ja hindamise kvaliteeti.
3. Paindlikud õppevormid sh õpipoisiõppe arendamine.
4. Tugevam side töömaiilmaga.
5. Rahvusvahelistumine.
6. Tõsta kutsehariduse atraktiivsust.
Nimetatud teemad on olulisel kohal ka Tartu Kutsehariduskeskuse (TKHK) arengukavas 2014-2018.


Eesmärgid


Käesoleva projektiga tahame kaasa aidata TKHK 2014-2018 arengukava eesmärkide saavutamisele ning tulenevalt sellest oleme projektile seadnud kaks põhieesmärki:
1. Praktilise õppe kvaliteedi tõstmine TKHK-s.
2. Väljalangevuse vähendamine.


Tegevused


I. Ettevalmistavad tegevused
Ettevalmistavate tegevuste raames moodustatakse erialaosakondades töörühmad, kes valmistavad ette õpirännete täpse ajakava, sisu ja ülesanded tulenevalt eelkirjeldatud koolitusvajadustest ja õpiväljunditest, kooskõlastatakse vastuvõtva partneriga ning allkirjastatakse „Memorandum of Understanding“. Olulisel kohal on õpiväljundite sõnastamisel tööandjate esindajatele koolide spetsialistide osalusel läbi viidav seminar. Koostatakse inglisekeelsed praktikamoodulid, mis on sisendiks õpilaste praktika läbiviimiseks. Partnerid leiavad sobilikud ettevõtted õpiränneteks.

II. Õpirände läbiviimine
Haridustöötajate õpirännete kestus on 1 nädal ja õpilaste õpirännete kestus 5 nädalat.

1) Haridustöötajate õpiränne (kutseõpetajad, praktika koordinaatorid, ettevõtete praktikajuhendajad).
Osalejate õpiränne koosneb kahest osast. Esimesena saadakse teavet õppekavade ülesehituse, koostamise protsessi, õppeprotsessi ülesehitus ja rollijaotus, koordinatsioon ettevõttega, õppijate monitoorimine, toetamine, õpiväljundite kirjeldamine ettevõtte spetsiifikast lähtuvalt, hindamine jne. Teisena viibivad osalejad koos õpilastega samas ettevõttes, kus teostavad õpilaste praktilise väljaõppe juhendamisel stažeerimise vormis. Õpirände lõpus toimub spetsialistide õpirände hindamine.

2) Õpilaste õpiränne
Õpilaste õpiränne kestusega 5 nädalat viiakse läbi vastavalt sõlmitud lepingule. Õpirännel viibivad õpilased kohalikus ettevõttes. Õpirände lõpus toimub õpilaste tulemuste hindamine spetsialistide ja ettevõtte juhendaja osalusel.

3) Vastuvõtvate partnerite kohustused on sarnased ja kõigi puhul samad:
a) Õpirännete ajakava, sisu ja ülesannete koostamises osalemine, õpiväljundite kooskõlastamine
b) Lepingute sõlmimine
c) Praktikaettevõtete leidmine
d) Õpirändes osalejate majutamine, kohalike olude tutvustus
e) Õpirände ülesannete elluviimine (töövarju võimaluse pakkumine, õppematerjalide, praktikadokumentide jm tutvustamine, õppe, hindamismeetodite ja –kriteeriumite, stažeerimsiprogrammi väljatöötamises osalemine)
f) Praktikaettevõttele stažeerimisprogrammi ja praktikamooduli edastamine ja selgitamine, juhendaja(te) määramine
g) Õpilaste praktika hindamise korraldamine, dokumentide täitmine

III. Praktika tunnustamine ja tulemustest teavitamine
Osalejad koostavad iseseisva analüüs-esitluse ning tutvustavad õpirände tulemusi (erialalised, kultuurilised, keelelised jm väljundite saavutamise protsessi kirjeldus ja tulemused). Osalejad koostavad ühiselt pressiteate, mis avaldatakse kooli kodulehel, facebookis


Tulemused


1. Väljundipõhiste praktikamoodulite koostamine ja testimine.
2. Töökohapõhise õppe korraldamise teadmiste hankimine (ettevõte vs kool vs õpilane), õppe- ja rakenduskavade koostamine, ning selle propageerimine.
3. Töötajate professionaalsuse tõstmine, rahvusvahelise kogemuse tagamine.
4. Rahvusvahelise koostöövõrgustiku loomine kelle poolt projekti raames ja edaspidi läbi viidud praktika on taotleja kui saatva asutuse poolt tunnustatud.
5. Töötajate keeleoskuste arendamine.
6. Õpilaste konkurentsivõime tööturule sisenemisel on tõusnud.
7. TKHK õpilaste õpimotivatsioon on tõusnud.
8. Kutsehariduse atraktiivsus on tõusnud.
9. Õpilaste keeleoskuse tõstmine.


Maksumus


236 222 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


236 222 EUR

Kellele taotlus esitatakse


SA Archimedes

Millise programmi / meetme raames


Erasmus+ prgoramm, tegevus "Kutseõppe tasemeõppe õpilaste ja kutseharidustöötajate õpiränne"

Juhtpartner


Tartu Kutsehariduskeskus

Partnerid


1. Fjölbrautaskólinn í Breiðholti
2. OULUN SEUDUN KOULUTUSKUNTAYHTYMA OSEKK
3. Zealand Business College
4. CELF - Center for Erhvervsrettede uddannelser Lolland-Falster
5. Deltion College
6. Berufsbildende Schulen des Landkreises Osnabrück Brinkstrasse
7. Staatliches Berufsbildendes Schulzentrum Jena-Göschwitz
8. Berufsbildende Schulen I des Landkreises Lüneburg
9. LYCEE DES METIERS FRANCOIS ARAGO
10. Stichting voor Interconfessioneel Beroeps- en Algemeen Vormend Onderwijs en Volwassenen- Educatie voor Rotterdam en omstreken
11. Fundação de Ensino Profissional da Praia da Vitória
12. Izmit Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Juht


Andrei Atškasov

Algus- ja lõpptähtaeg


01.08.2016 - 31.05.2018

Osakond


KHK

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord