Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-16-0013 |
Menetlev üksus: | Tartu Rakenduslik Kolledž |
Vastutav töötaja: | Andrei Atškasov |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Useful Experiences and Competencies from Europe (UECE) |
Registreeritud: | 02.02.2016 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Käesoleva projektiga soovib taotleja käsitleda nelja Euroopa 2020 strateegia, Euroopa haridusstrateegia ET 2020, Eesti 2020 strateegia ja Erasmus + programmi põhiteemat: 1. Koolist väljalangevuse vähendamine alla 10% - suurendada haridussüsteemide avatust ja vastavust tööturu vajadustele, õppija toetamine. 2. Tõsta praktika juhendamise ja hindamise kvaliteeti. 3. Paindlikud õppevormid sh õpipoisiõppe arendamine. 4. Tugevam side töömaiilmaga. 5. Rahvusvahelistumine. 6. Tõsta kutsehariduse atraktiivsust. Nimetatud teemad on olulisel kohal ka Tartu Kutsehariduskeskuse (TKHK) arengukavas 2014-2018. | |
Eesmärgid | Käesoleva projektiga tahame kaasa aidata TKHK 2014-2018 arengukava eesmärkide saavutamisele ning tulenevalt sellest oleme projektile seadnud kaks põhieesmärki: 1. Praktilise õppe kvaliteedi tõstmine TKHK-s. 2. Väljalangevuse vähendamine. | |
Tegevused | I. Ettevalmistavad tegevused Ettevalmistavate tegevuste raames moodustatakse erialaosakondades töörühmad, kes valmistavad ette õpirännete täpse ajakava, sisu ja ülesanded tulenevalt eelkirjeldatud koolitusvajadustest ja õpiväljunditest, kooskõlastatakse vastuvõtva partneriga ning allkirjastatakse „Memorandum of Understanding“. Olulisel kohal on õpiväljundite sõnastamisel tööandjate esindajatele koolide spetsialistide osalusel läbi viidav seminar. Koostatakse inglisekeelsed praktikamoodulid, mis on sisendiks õpilaste praktika läbiviimiseks. Partnerid leiavad sobilikud ettevõtted õpiränneteks. II. Õpirände läbiviimine Haridustöötajate õpirännete kestus on 1 nädal ja õpilaste õpirännete kestus 5 nädalat. 1) Haridustöötajate õpiränne (kutseõpetajad, praktika koordinaatorid, ettevõtete praktikajuhendajad). Osalejate õpiränne koosneb kahest osast. Esimesena saadakse teavet õppekavade ülesehituse, koostamise protsessi, õppeprotsessi ülesehitus ja rollijaotus, koordinatsioon ettevõttega, õppijate monitoorimine, toetamine, õpiväljundite kirjeldamine ettevõtte spetsiifikast lähtuvalt, hindamine jne. Teisena viibivad osalejad koos õpilastega samas ettevõttes, kus teostavad õpilaste praktilise väljaõppe juhendamisel stažeerimise vormis. Õpirände lõpus toimub spetsialistide õpirände hindamine. 2) Õpilaste õpiränne Õpilaste õpiränne kestusega 5 nädalat viiakse läbi vastavalt sõlmitud lepingule. Õpirännel viibivad õpilased kohalikus ettevõttes. Õpirände lõpus toimub õpilaste tulemuste hindamine spetsialistide ja ettevõtte juhendaja osalusel. 3) Vastuvõtvate partnerite kohustused on sarnased ja kõigi puhul samad: a) Õpirännete ajakava, sisu ja ülesannete koostamises osalemine, õpiväljundite kooskõlastamine b) Lepingute sõlmimine c) Praktikaettevõtete leidmine d) Õpirändes osalejate majutamine, kohalike olude tutvustus e) Õpirände ülesannete elluviimine (töövarju võimaluse pakkumine, õppematerjalide, praktikadokumentide jm tutvustamine, õppe, hindamismeetodite ja –kriteeriumite, stažeerimsiprogrammi väljatöötamises osalemine) f) Praktikaettevõttele stažeerimisprogrammi ja praktikamooduli edastamine ja selgitamine, juhendaja(te) määramine g) Õpilaste praktika hindamise korraldamine, dokumentide täitmine III. Praktika tunnustamine ja tulemustest teavitamine Osalejad koostavad iseseisva analüüs-esitluse ning tutvustavad õpirände tulemusi (erialalised, kultuurilised, keelelised jm väljundite saavutamise protsessi kirjeldus ja tulemused). Osalejad koostavad ühiselt pressiteate, mis avaldatakse kooli kodulehel, facebookis | |
Tulemused | 1. Väljundipõhiste praktikamoodulite koostamine ja testimine. 2. Töökohapõhise õppe korraldamise teadmiste hankimine (ettevõte vs kool vs õpilane), õppe- ja rakenduskavade koostamine, ning selle propageerimine. 3. Töötajate professionaalsuse tõstmine, rahvusvahelise kogemuse tagamine. 4. Rahvusvahelise koostöövõrgustiku loomine kelle poolt projekti raames ja edaspidi läbi viidud praktika on taotleja kui saatva asutuse poolt tunnustatud. 5. Töötajate keeleoskuste arendamine. 6. Õpilaste konkurentsivõime tööturule sisenemisel on tõusnud. 7. TKHK õpilaste õpimotivatsioon on tõusnud. 8. Kutsehariduse atraktiivsus on tõusnud. 9. Õpilaste keeleoskuse tõstmine. | |
Maksumus | 236 222 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 236 222 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | SA Archimedes | |
Millise programmi / meetme raames | Erasmus+ prgoramm, tegevus "Kutseõppe tasemeõppe õpilaste ja kutseharidustöötajate õpiränne" | |
Juhtpartner | Tartu Kutsehariduskeskus | |
Partnerid | 1. Fjölbrautaskólinn í Breiðholti 2. OULUN SEUDUN KOULUTUSKUNTAYHTYMA OSEKK 3. Zealand Business College 4. CELF - Center for Erhvervsrettede uddannelser Lolland-Falster 5. Deltion College 6. Berufsbildende Schulen des Landkreises Osnabrück Brinkstrasse 7. Staatliches Berufsbildendes Schulzentrum Jena-Göschwitz 8. Berufsbildende Schulen I des Landkreises Lüneburg 9. LYCEE DES METIERS FRANCOIS ARAGO 10. Stichting voor Interconfessioneel Beroeps- en Algemeen Vormend Onderwijs en Volwassenen- Educatie voor Rotterdam en omstreken 11. Fundação de Ensino Profissional da Praia da Vitória 12. Izmit Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | |
Juht | Andrei Atškasov | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.08.2016 - 31.05.2018 | |
Osakond | KHK | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |